Du
door Duifje 48 Aug 23, 2016 om 13:09
Geldzaken & recht

Afgekeurde pasfoto

De pasfoto die ik 5 jaar geleden op mijn oude paspoort heb laten zetten, en de pasfoto op mijn rijbewijs, zijn 2 voorbeelden van het setje pasfoto's in mijn bezit. Een volgend exemplaar is vandaag door de ambtenaar in amsterdam osdorp afgekeurd.
Twee van haar voorgangers hebben dus een foto goedgekeurd maar nu schijnt het 'scannen' door haar collega niet zal lukken.
Mijn rijbewijs is eind 2014 afgegeven. Allemaal op hetzelfde kantoor. Twee eerder foto's lukten kennelijk wel bij haar collega in 2011 en 2014.
Mag dit zomaar

13889 6 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 23, 2016 om 13:20
135 Antwoorden / Vragen

Voor de voorwaarden (Google) klik HIER en klik HIER

jantje7
door jantje7 - Aug 23, 2016 om 13:20
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Bij aanvraag van een nieuw rijbewijs /  indentiteitskaart mag nooit  dezelfde foto op staan als bij een eerdere uitgave van het rijbewijs / indentiteitskaart. Helaas voor u, even nieuwe pasfoto laten maken.

Cookies
door Cookies - Aug 23, 2016 om 13:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De eisen waaraan een pasfoto moet voldoen, staan hier https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/inhoud/eisen-pasfoto-paspoort-id-kaart

Overigens zijn de pasfoto's dus al 5 jaar oud en één van de eisen is dat de foto goed gelijkend is.

Misschien is er betere apparatuur aangeschaft door de gemeente, waardoor foto's 'op het randje' nu niet meer worden goedgekeurd.

ja
door jackyh - Aug 23, 2016 om 13:22
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft men geen reden gegeven anders dan het "schijnbaar" niet kunnen scannen. Te oud, kleurverschil etc.  Foto van 2011 is wel 5 jaar oud.

dd
door dddddddd - Aug 23, 2016 om 13:24
2 Antwoorden / Vragen

Ja, het mag zomaar. Ik heb hetzelfde meegemaakt in Houten: foto's van mijn kids voor hun ID kaart 2 keer afgewezen door de ambtenaar. De derde keer stuur ik mijn man en dezelfde foto's zijn geaccepteerd. Het was gewoon willekeur.
Nu kan het ook dat u plotseling erg veranderd bent in 2 jaar de tijd, of dat door de huidige terrorismegekte ze strenger zijn geworden. Ik vind raar dat u niet weet waarom ze afgekeurd zijn, dat zou de ambtenaar op zijn minst kunnen vertellen. Maar zomaar foto's weigeren, mag. Sterkte!

tenormin
door tenormin Aug 23, 2016 om 14:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom "sterkte"? Er is toch niets ernstigs? ;-)

Cookies
door Cookies Aug 23, 2016 om 15:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook ik wil duifje48 heel veel sterkte wensen;-))

tenormin
door tenormin - Aug 23, 2016 om 13:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Duifje48, al willen we niet, we veranderen vast wel een beetje in 5 jaar. Toch niet zo'n probleem om een paar nieuwe pasfoto's te laten maken? Weet natuurlijk uw leeftijd niet maar: boven de 65 en men krijgt ouderenkorting bij o.a. Primera-zaken.