gu
door gultoprak Jun 5, 2008 om 00:37
Geldzaken & recht

Arbeidsovereenkomst Fase B

Hallo,

Ik heb een contract met het uitzendbureau tot 1 oktober 2008.

In het contract zijn geen arbeidsuren vermeld.

Ik werk nu al ruim een jaar gemiddeld 7 uur per week.

Momenteel is het zo dat het uitzendbureau geen werk voor mij heeft.

Zijn ze verplicht om mij door te betalen ?

In artikel 4.2 staat het volgende:

Bij het wegvallen van uitzendarbeid (leegloop) wordt het terugvalloon conform artikel 13 van de CAO aan werknemer uitbetaald.

4038 1 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 5, 2008 om 08:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

----Arbeidskrachten in fase B en C hebben een regulier dienstverband bij de uitzendorganisatie waarvan fase B voor bepaalde en fase C voor onbepaalde duur.  Fase B duurt 24 maanden.

De uitzendkracht heeft recht op doorbetaling van het salaris indien het uitzendbureau geen werk heeft.    Fase A, B en C   ---

-------Wanneer de inlener de opdracht beëindigt wordt je uitzendovereenkomst niet automatisch ook beëindigd en moet de uitzendonderneming vervangend passend werk voor je proberen te vinden. Totdat dit gelukt is, heb je recht op een gedeelte van je loon. Zie voor de hoogte van dit loon de paragraaf over beloning (3.4.1.).

3.4.1 Loon bij geen werk

Zolang de uitzendonderneming geen passende vervangende arbeid heeft aangeboden en jou niet verweten kan worden dat je niet werkt, heb je recht op loon. Hoe hoog dit loon minimaal moet zijn lees je hier onder. Dit loon wordt berekend door te kijken naar het beginsalaris van twee functiegroepen lager dan de functie van jouw laatst beëindigde opdracht. Daar bovenop wordt een ervaringstoeslag gegeven van 2,75% per 52 gewerkte weken. Het loon dat je dan krijgt mag niet lager zijn dan 90% van het feitelijke loon van je laatst beëindigde uitzending en moet uiteraard tenminste gelijk zijn aan het wettelijk minimum loon. samenvatting uitzendcao.pdf  ---

--Als er vóór het aflopen van het contract in fase B geen werk meer voor je is, moet het uitzendbureau een andere baan voor je zien te vinden. Lukt dat niet, dan krijg je gewoon loon doorbetaald tot het einde van het contract. Uitzendwerk  ---