Ka
door Kastara Mar 23, 2017 om 13:26
Geldzaken & recht

Belastingaangifte zonder loonstroken/jaaropgave

Het bedrijf waar ik werkte heeft geen loonstroken en of jaaropgave verstrekt. Ik wil belastingaangifte doen maar heb alleen netto bedragen als gegevens.
Daarnaast heb ik via het UWV een uitkering betalingsonmacht ontvangen in januari 2017 maar het bedrag heeft betrekking op 2016.
Wat te doen?

23680 7 Rapporteer

mo
door mof - Mar 24, 2017 om 11:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Uw werkgever is verplicht een jaaropgave op te maken voor u als u daarom vraagt

als het geld van uwv in 2017 is uitgekeerd komt dat bij de aangifte van 2017 te staan, volgend jaar dus.

lo
door lopaka - Mar 24, 2017 om 12:11
70 Antwoorden / 47 Vragen

Als de werkgever geen jaaropgave verstrekt dan kontact opnemen met de belastingdienst of ze controlle willen houden bij je werkgever.(wel anoniem)

dr
door dragstar - Mar 24, 2017 om 12:22
35 Antwoorden / 2 Vragen

Het bedrijf is verplicht om u een jaaroverzicht te geven doet het bedrijf dit niet dan is het in overtreding.
Een maandelijkse loonstrook is niet verplicht.
De zaak komt totaal anders te liggen als het bedrijf u zwart heeft betaald waarbij ze dan uiteraard ook geen sociale premies
hebben afgedragen.
U kunt bij het bedrijf kunnen aandringen om u alsnog een jaaroverzicht te geven, zo niet, dat u dan it bij de belastingdienst zal
aangeven.
Let wel op dat aangifte hiervan bij de belastingdienst ook voor u grote problemen kan opleveren. De keuze is aan u.

ha
door harryromijn - Mar 24, 2017 om 12:32
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp, dat uw werkgever het vertikt resp. failliet is.
Dan blijft enkel de gang naar de Belastidienst over. Des te eerder, des te beter.

je
door jeroenn - Mar 24, 2017 om 13:08
9 Antwoorden / 3 Vragen

Of het bedrijf verplicht is u een jaaropgave te sturen, dat weet ik niet. Maar het is wel verplicht om een jaaropgave naar de belastingdienst te sturen. Vervolgens vind u de gegevens van de jaaropgave terug bij de vooraf ingevulde gegevens, die u aantreft bij uw belastingaangifte. U of degene die u daarvoor machtigt, logt daarvoor in bij de belastingdienst voor de online aangifte. U hoeft niet feitelijk aangifte te doen. Alleen al door het inloggen kunt u de vooraf ingevulde gegevens inzien. U heeft de jaaropgave van de werkgever dus niet echt nodig.

ha
door hansa194 Mar 24, 2017 om 14:03
29 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt de jaargave zeker wél nodig, dit om te controleren of de vooringevulde gegevens wel kloppen.
Je bent namelijk te allen tijde zélf verantwoordelijk voor de juistheid van de ingevulde gegevens !!

ro
door roel sannes - Mar 24, 2017 om 16:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zie ik dat verkeerd of is elk bedrijf volgens de wet verplicht een loonstrook of jaaropgaaf te verstrekken ?. Dat is nogal twijfelachtig.

ik
door ikzelf1942 - Mar 26, 2017 om 12:19
81 Antwoorden / 15 Vragen

De werkgever is verplicht een jaaropgave  af te geven.
Een loonstrook is eenmalig nodig bij een vast loon.
Wijziging loon , bijv. extra uren, opslag vakantiegeld,
dan is steeds weer één loonstrook verplicht.