aa
door aapsteltvraag Jul 24, 2011 om 22:35
Geldzaken & recht

Belastingen doorberekenen?

Ik heb recentelijk een contract getekend voor een tweekamerappartement in Den Haag waar o.a. het volgende in staat:

"
Tenzij dit op grond van de wet of daaruit voortvloeide regelgeving niet is toegestaan, zijn voor rekening van de huurder, ook als verhuurder daarvoor wordt aangeslagen:
a. de ontroerende zaakbelasting en de waterschap- of polderlasten ter zake van het feitelijk gebruik van het gebruik van het gehuurde en het feitelijk medegebruik van dienstruimten, algemene en gemeenschappelijke ruimten;
b. milieuheffingen, waaronder de verontreinigingsheffing oppervlaktewateren en zuiveringsheffing afvalwater;
c. baatbelasting, of daarmee verwante belastingen of heffingen, geheel of een evenredig gedeelte daarvan, indien en voor zover huurder is gebaat bij datgene op grond waarvan de aanslag of heffing wordt opgelegd.
d. overige bestaande of toekomstige belastingen, milieubeschermingbijdragen, lasten, heffingen en retributies
-ter zake van het feitelijk gebruik van het gehuurde;
-ter zake van goederen van huurder,
-die niet geheel of gedeeltelijk zouden zijn geheven of opgelegd, als het gehuurde niet in gebruik zou zijn gegeven.

Indien de voor rekening van huurder komende heffingen, belastingen, retributies of andere lasten bij verhuurder worden geind, moeten deze door huurder op eerste verzoek aan verhuurder worden voldaan.
"

Mijn vraag is nu: welke kosten (hiervan) mogen wettelijk doorberekend worden aan de huurder, en hoeveel gaat dit per jaar ongeveer kosten?

9081 3 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 25, 2011 om 00:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Volgens mij als u hier voor accoord gaat zit u er aan vast.U maakt dan een afspraak om alle belastingen die de verhuurder moet betalen, aan u worden toe gekend

nb
door nbw - Jul 25, 2011 om 01:36
521 Antwoorden / 24 Vragen

Vind dit niet zo bezonder. De vervuiler betaald staat er eigenlijk. Schat dat het gaat om ongeveer 600 tot 800 euro p/j. Gebeurt in elk huurcontract. bij een corperatie. Je betaald als huurder alle opgelegde belastingen uitgezonderd wat de eigenaar moet voldoen.

Verder adviseren kan ik niet heb geen info.

birdies
door birdies - Jul 25, 2011 om 07:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Mijn vraag is nu: welke kosten (hiervan) mogen wettelijk doorberekend worden aan de huurder, en hoeveel gaat dit per jaar ongeveer kosten?........

1. OZB (Onroerende ZaakBelasting): sinds 2006 hoeven huurders van woningen deze niet meer te betalen. Meer info *klik*
2. Afvalstoffenheffing 2011: voor een éénpersoonshuishouden moet 250,20 betaald worden. Meer info *klik*
3. Waterschap/rioolheffing 2011: voor een éénpersoonshuishouden is het tarief 184,76. Meer info *klik*