an
door anke zondervan Jul 2, 2016 om 12:59
Geldzaken & recht

Ben ik verplicht om Slim Fruit te betalen

ik heb bij Slim Fruit afslankpillen besteld (heel stom van mij), dit was een proefpakketje voor 7.50 en heeft dus ook niets geholpen. Op 7 april was er een bedrag van 68 euro van mijn bankafrekening afgeschreven, wat ik meteen terug heb laten storten. Ik heb toen een kort briefje aangetekend verzonden, met het restant van de pillen.
Ik heb daarna nooit meer iets van Slim Fruit gehoord, tot ik vandaag in mijn mail een aanmaning van een incassobureau kreeg, waar ik nog 4 dagen de tijd kreeg om een bedrag van 109.27 over te maken. Daarna zou het dus een rechtszaak worden en zouden de kosten voor mij zijn. Ook staat er in de mail dat ik verschillende malen door hun als door Slim Fruit benaderd ben. Ik heb nog nooit weer iets van Slim Fruit gehoord en ook niet van dit incassobureau.

24271 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2016 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je de Voorwaarden wel goed gelezen?

Actievoorwaarden SlimFruit Autoship abonnement -

Probeer SlimFruit actie: Het SlimFruit probeer pakket bevat 30 capsules SlimFruit die u risicoloos mag proberen, u betaalt alleen de verzend- en verpakkingskosten van €7,50.

Bevalt het u? Dan kunt u dit pakket volledig opgebruiken. Voor dit pakket betaalt u slechts € 68.

Bevalt SlimFruit u niet? Dan kunt u het pakket terugsturen en heeft u risicoloos kunnen proberen. In dat geval ontvangen wij de rest van het pakket graag binnen 14 dagen na ontvangst retour.

Als wij het pakket niet retour ontvangen binnen 14 dagen na uw ontvangst, gaan wij ervan uit dat SlimFruit u bevalt en word u automatisch lid van het AutoShip abonnement. Dit houdt in dat u elke maand een vervolgpakket t.w.v. €68 ontvangt en dat u akkoord gaat met het herhaaldelijk betalen (via een factuur of een incasso) van dit bedrag. Als lid van AutoShip, betaalt u € 68 per maand voor een pakket SlimFruit met daarin 30 capsules per verpakking tot wederopzegging. Met het akkoord gaan met onze (actie) voorwaarden geeft u tot wederopzegging toestemming de bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven.

Kijk op www.SlimFruit.nl voor de meest actuele informatie, producten en acties. Het wijzigen of opzeggen van uw lidmaatschap van het AutoShip abonnement kan ook via onze site. Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer + 31 85 888 07 74 of stuur een mailtje naar info@slimfruit.nl.

Dus: restant binnen 14 dagen teruggestuurd?

jw
door jwrvanderburgh May 1, 2017 om 15:19
Antwoorden / Vragen

Ik heb in januari hetzelfde pakket aangevraagd en € 7,50 betaald , en meteen meegedeeld af te zien van vervolgpakketten totdat ikzelf erom vraag. Het pakket heb ik eind januari jl. teruggestuurd omdat het niet voldeed.
Ik ontving antwoord dat ik geen vervolgpakketten meer zou krijgen. Wat schetst mijn verbazing....ik ontving medio maart een rekening van € 68.-- voor iets wat ik niet ontvangen heb. Meteen heb ik gereageerd dat ik niet betaal voor iets wat ik niet ontvangen heb. Medio april ontving ik weer een mail, en na mijn antwoord dat ik niet betaal voor dingen die ik niet ontvangen heb, kreeg ik als antwoord dat alles opgelost is. Nu word ik bestookt met mailtjes van incassobureau en is het bedrag inmiddels opgelopen tot € 109.--.
Ik krijg hier een sik van. Ondanks dat ik uitgeschreven ben, en alles opgelost is, krijg ik wéér mailtjes !  :-(((

Bovendien heb ik Slimfruit geprobeerd te bellen, en zit dan 45 minuten in de wacht. Ook dit vervelende incassobureau heb ik getracht te bellen en écht waar !!  2 uur aan de lijn gehangen. Ik wilde gewoon iemand spreken. Toen maar weer een mail gestuurd dat ik niet betaal voor iets wat ik niet ontvangen heb, en dat ik uitgeschreven ben en dat alles opgelost is, helaas , ook hier wordt niet op gereageerd, want ik ontvang weer een rekening.

Nergens wordt op gereageerd, bellen is niet mogelijk. Ik word er helemaal beroerd van !!!

wat kan ik nu nog doen ?????

Nog even voor alle duidelijkheid, het restant
pakketje heb ik 2 weken nadat ik begonnen was geretourneerd !!! Dus ik heb geen pakketjes ontvangen daarna, alleen rekeningen.

edrick3
door edrick3 May 1, 2017 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

wat kan ik nu nog doen ?????
Ik zou niets meer doen (behalve dan de andere reacties in dit topic eens goed lezen!)

hutch
door hutch May 1, 2017 om 19:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Maar....... dat moet u wel durven!! M.a.w. laat u niet bang maken door zo'n malafide clubje. Stoppen met reageren, helemaal niets meer doen!

reflecs
door reflecs - Jul 2, 2016 om 13:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op de pagina http://www.slimfruit.nl/ staat bij het bestellen dit:
Ik ga akkoord dat na ontvangst van het pakket (€ 7,50 verzendkosten) de periode van 14 dagen ingaan om SlimFruit uit te proberen. Bent u niet tevreden? Stuur het eerste pakket binnen 14 dagen terug. Bent u tevreden dan gaat u na deze proefperiode automatisch akkoord met de koop en stemt u ook in met de maandelijkse vervolgzendingen. De kosten hiervan zijn € 68 per maand, te voldoen via automatisch incasso. U ontvangt elke maand een nieuw pakket. U kunt deze dienst op elk moment direct stoppen. Lees hier de volledige actievoorwaarden.

Hier https://www.consuwijzer.nl/sites/consuwijzer.nl/files/downloads/terechtchecker.pdf staat:

Als de informatie wel duidelijk bij het aanbod stond dan geldt: koop = koop.

U hebt een overeenkomst gesloten en moet daarvoor betalen.

Tenzij de ondernemer zich niet aan de andere informatieregels heeft gehouden.

Of misschien hebt u nog recht op bedenktijd.
Is dat niet zo?

Dan is het terecht dat u moet betalen.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2016 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u het niet op tijd teruggestuurd hebt, moet u wellicht betalen, maar in ieder geval niet die € 40,00 aanmaningskosten. Want daarvoor had men u een herinnering moeten sturen en u in de gelegenheid moeten stellen het bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Daarna zou u pas die € 40,00 verschuldigd zijn. Zij moeten bewijzen dat zij u die aanmaning hebben gestuurd.

Persoonlijk zou ik helemaal niets betalen en het op een rechtszitting laten aankomen. Ik zou ze laten weten dat het product u niet beviel en dat u het restant van die pillen hebt teruggestuurd.

Afgezien daarvan zou u kunnen weten dat die pillen niet werken en in het vervolg nooit meer proefpakketjes bestellen. Bron van ellende.

an
door annekeklos - Sep 29, 2016 om 22:35
1 Antwoorden / Vragen

Heb hetzelfde meegemaakt heb proefpakket gekregen en dezelfde week gebeld en aangegeven niets meer te willen ontvangen was geen probleem en mij afgemeld . Toen berichtje gekregen week later dat er een bestelling klaar stond ik weer direct teruggemailt maar ze reageren echt niet. Toen 18 juli pas bedrag afgeschreven ik het dag later teruggestort en weer mailtjes gestuurd dat ik het teruggeboekt had weer geen reactie en telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar soms 8 wachtende voor me pffff....nu brief van incasso binnengekregen die ook gelijk gebeld echt half uur aan lijn gehangen en nog steeds in de wacht ik opgehangen en nu al 2 keer emails  gestuurd maar dat nederlandse incassocentrale reageert ook niet.......Maar overigens nooit het pakket ontvangen van die 68 euro, dus blijkt dat ik wel degelijke opgezegd want van de maand augustus en september heb ik ook niets meer ontvangen ....

yv
door yvonne van den engel - Oct 4, 2016 om 18:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook zo stom geweest om een proefpakket aan te vragen. Dezelfde dag had ik alweer spijt en heb een mail gestuurd dat ik er vanaf zie. Ik denk toch dat het wettelijk is dat je een week bedenktijd heb. Toch werd er 7,50 van mijn rekening afgeschreven en een pakketje gestuurd. Dit heb ik meteen teruggestuurd, ongeopend.
dacht dat dit in orde was, tot er een maand later 68,00 werd afgeschreven terwijl ik helemaal niets heb ontvangen, ook geen rekening. Beide rekeningen heb ik terug laten storten. Gisteren een rekening van een incasso bureau gekregen, voor iets wat ik NOOIT heb ontvangen. Heb meteen gereageerd en deze ook door gestuurd naar Radar en de fraude-helpdesk, omdat ik dit een frauduleuze handeling noem. Deze ook doorgestuurd naar Slimfruit.
Verbaasd omdat ik zojuist een rekening krijg van Slimfruit. De eerste rekening!!
Heb ze nogmaals laten weten dat ik niet betaal voor iets dat niet geleverd is.

Ev
door Eveline 1 - Oct 21, 2016 om 19:58
1 Antwoorden / Vragen

Mijn man heeft een proefpakketje besteld.
Hij heeft het na aankomst meteen bij DHL aangeboden want inmiddels was ons duidelijk dat het foute boel is.
Evhter bij DHL hebben ze geen adres gegevens dus ze kunnen het niet aannemen.
daarop heeft hij een mail gestuurd dat hij het pakket wil terug sturen.
daarop kreeg hij deze reactie:

Geachte klant,

Uw supportaanvraag "Retour Afslankpillen" is door ons ontvangen. Wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Uw aanvraag Tracking ID: YAR-EMW-4BLR

U kunt via deze link de status van uw aanvraag volgen:
http://slimfruit.online/support/ticket.php?track=YAR-EMW-4BLR&Refresh=43101

U ontvangt een email van ons zodra hebben gereageerd op uw supportaanvraag.

We voelen de bui al hangen.
wat kunnen we nu doen?

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2016 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eveline

U kunt dat pakje toch gewoon terugsturen via Post.nl als pakje, dan krijgt u een track and trace code, zorgvuldig bewaren.

Of u kunt bellen. http://www.slimfruit.online/contact.php

H
aal die link weg uit uw bericht met de bewerkknop. Nou staat de naam en mailadres op het openbare internet.

Nooit meer  proefpakketjes bestellen. En die zooi werkt toch niet, dat kunt u weten.

fi
door fisbel - Oct 21, 2016 om 23:05
851 Antwoorden / 3 Vragen

De consumentenbond adviseert niet te betalen. Ook als er een incassobureau is ingeschakeld.
De voorwaarden van annuleren staan niet duidelijk aangegeven. Lees: https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2016/slimfruit-splitst-onterecht-abonnement-in-maag

marita5
door marita5 - Oct 21, 2016 om 23:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Eveline1

Lees hier de link van @Fisbel , klik op de rode regel

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2016/slimfruit-splitst-onterecht-abonnement-in-maag

ha
door harry hb - Nov 23, 2016 om 09:37
2 Antwoorden / Vragen

Als u google.nl in uw browser invult en komt u op een google search bar dan vult u in: slimfruit
U krijgt dan div. Links naar slimfruit
Een van de links geeft de overeenkomst weer welke u met slimfruit aangaat, maar welke niet zijn weergegeven indien u de actie wilt bestellen ad.7.50 euro.
In de voorwaarden/overeenkomst staat echter duidelijk dat de 7.50 euro als verzendkosten zijn aan te merken, maar dat u het product als het niet bevalt u het binnen 14 dagen moet retourneren anders ben u een bedrag (uit mijn hoofd) van 78 euro oid verschuldigd.dus lees eerst de voorwaarden. Deze hebben mij ook behoed voor deze misleidende marketingtruc.

sm
door smartlek1 - Dec 6, 2016 om 21:17
1 Antwoorden / Vragen

Heb een proefpakketje besteld en eerst niet betaald omdat het NIET werkt en dus teruggeboekt ! Maar na 3mnd kreeg ik een incassobureau achter mij aan  met logo  nederlandse dus gelijk 40 euro erbovenop met rente dus 68 en 40 incassokosten ! Dus mensen bestel ook zou ik zeggen, ben nog
geen gram kwijt door die met poeder gevulde capsules ! Slimfruit boekt wel af ipv kg eraf !! Succes ermee

gerbera
door gerbera Dec 6, 2016 om 22:05
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Hoezo eerst niet betaald, heeft u wel betaald. Lachen ze zich bij Slimfruit weer rot en roepen "hoera weer iemand er in is getrapt". .

ro
door roberteleveld - Feb 15, 2017 om 09:59
1 Antwoorden / Vragen

Hallo lezer,
Ik heb ook niet zo'n beste ervaring met SlimFruit.
Na het ontvangen van het proefpakketje die ik ook betaald heb, het ik telefoonisch contact gehad met SlimFruit. Dit echter na herhaald bellen. Zij zijn zeer slecht/niet bereikbaar.
Inmiddels heb ik verschillende emailberichten gekregen dat ik twee naleveringen heb ontvangen. Echter dit is niet het geval. Direct na het ontvangen van de eerst nalevering heb ik deze bij de DHL-agent bij mijin de buurt afgegeven voor het retoureren.
Nu heb ik een incassobureau aan mijn broek hangen die wil dat ik binnen 7 dagen betaal. Het bedrag is inmiddels opgelopen boven EUR 180,00.
Ben ik verplicht om te betalen?
Ik hoor het graag van u.
Met vrinedelijke groet, Robert Eleveld

marita5
door marita5 Feb 15, 2017 om 13:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Roberteleveld , volledig negeren en vooral niet betalen , slimfruit moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten , ze hebben geen poot om op te staan , laat het nummer van slimfruit blokkeren , zodat ze geen geld kunnen afschrijven . laat u niet bang maken of onder druk zetten door een incassobureau , lees deze links klik op de rode regels ( tweede link target blank )  https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending , https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld ,   https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2016/slimfruit-splitst-onterecht-abonnement-in-maag  lees hier ook incassobureaus wat mogen ze wel , wat mogen ze niet ( blauwe balk )   http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/
Als u bovenin het zoekveld ( rose ) zoek een vraag slimfruit intoetst klik dan op ok heeft u leesvoer tot over uw oren .

Cookies
door Cookies Feb 15, 2017 om 13:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Robert: waarom lees je de eerder gegeven reacties niet? Waarom lees je de eerder gegeven links niet? Daar vind je zo het antwoord op je vraag namelijk!

sm
door smokey12 - Apr 19, 2017 om 00:06
1 Antwoorden / Vragen

Dit zelfde is mij ook gebeurd, ook ik heb het bedrag van 68 euro teruggeboekt. Ook ik krijg nu de dreiging dat met mijn factuur via een incassobureau gaan incasseren. Ik heb ook nooit een 2de zending gehad.

fa
door familyman Apr 19, 2017 om 00:23
888 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe simpel moeten wij het zeggen? NIET BETALEN!

marita5
door marita5 Apr 19, 2017 om 07:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@smokey12 , lees de reacties eens die gegeven zijn aan @roberteleveld boven u .

ne
door neodutchio - May 1, 2017 om 19:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kan je nagaan hoe goed mensen eerst controleren wat ze aan het doen zijn. Al bijna een jaar lang wordt gewaarschuwd, vragen gestelt en telkens dezelfde antwoorden gegeven. En toch blijven mensen eerst bestellen. Ze weten niet eens wat ze bestellen, maar ja, het is gratis he. En na afloop telkens weer dezelfde vraag onder een andere zetten in de hoop dat er opnieuw hetzelfde antwoord gegeven wordt. Zal misschien eens tijd worden dat vele van ons eerst eens leren lezen.