gu
door gunth050 Dec 8, 2016 om 22:57
Geldzaken & recht

Benaderd door [edit-redactie] over faillisement Eco Direct?

[edit naam verwijderd-redactie]  belt namens Security Circles oud-gedupeerden in het faillisement van Eco Direct op, met de vraag of men bereid is, tegen betaling van 3%, mee te doen met een terughaal actie. Er zouden weer fondsen zijn vrijgekomen in deze zaak. Te vertrouwen of niet??????

10330 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 8, 2016 om 23:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gunth050 ,

Lees hier eens de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/ervaring-met-security-circle

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2016 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent dus een oud-gedupeerde van Eco Direct, als u in zee gaat met Security Circles wordt u een nieuw-gedupeerde.

Alleen muilezels stoten zich twee keer aan dezelfde steen.

gu
door gunth050 Dec 8, 2016 om 23:58
10 Antwoorden / 3 Vragen

Nee hoor; ik vraag natuurlijk eerst rond om te weten hoe omvangrijk deze nieuwe zwendel weer is. Zou KASSA er misschien aandacht aan kunnen besteden??

tijger1
door tijger1 Dec 9, 2016 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zouden ze. Mensen willen bedrogen worden. Waarom vraagt u dan of ze te vertrouwen zij ?

gu
door gunth050 Dec 9, 2016 om 23:12
10 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat het wel ooooooit is voor gekomen dat een faillissement niet goed is afgehandeld en er later meer geld ontdekt is voor uitbetaling achteraf .  Maar geen zorgen, ik heb al genoeg gehoord en ben nu ook genoeg gewaarschuwd!! zwendel dus! [edit-redactie] opereert blijkbaar met 'veilige' tussenpozen, dus zou het goed zijn als Kassa er eens aandacht aan besteedde!

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 8, 2016 om 23:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ecodirect is zo failliet als het maar kan. De curator heeft alles afgehandeld en er valt niets meer te halen.

hutch
door hutch - Dec 9, 2016 om 09:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gezien wat deze 'hr.' (mede) op deze site geschreven heeft onder de gebruikersnaam @Security, is deze alles behalve betrouwbaar.
Hij wil zelfs nog een soort van 'inkomen' genereren uit/via/d.m.v. 'bedrijfjes' waar totaal niets meer uit te melken is.
Gelukkig bent u daar nu zelf ook achter gekomen.

gu
door gunth050 - Dec 9, 2016 om 23:02
10 Antwoorden / 3 Vragen

Belooft niet veel goeds dus. Blijft de vraag hoe deze  [edit-redactie] aan zeer persoonlijke gegevens komt. Die vraag heb ik ook bij de curator neergelegd. Er is wel iets gaande, dhr. [edit-redactie]  curator, schijnt er niet meer te zijn. Als er nog geld komt is het voor álle benadeelden en niet alleen voor die die geld hebben neergeteld .

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 23:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Precies en zo zet de curator onze vriend [edit-redactie] buitenspel.
Zonder dat slachtoffers (beetje groot woord) hiervoor extra moeten betalen.
Maar 5 jaar na dato verwacht ik er niet veel.meer van.
Heb zelf ooit de fout gemaakt ook in te stappen en was blij met de 14 procent die ik terug kreeg na faillissement.

Va
door Van Leeuwen - Mar 21, 2017 om 14:19
6 Antwoorden / Vragen

Wij zijn Eddy en Sylvana, 2 inmiddels gepensioneerde ex-zelfstandige ondernemers. Destijds hadden wij een redelijk vermogen bij elkaar gespaard en zochten naar een goede belegging. Goed in onze ogen was een belegging die uiteraard goed rendement op zou leveren als aanvulling op onze oude dag voorziening en goed in de zin van een bijdrage leveren aan het welzijn van anderen en als het kon ook nog aan het milieu. Via een van onze adviseurs kwamen wij in contact met Eco Direct. Na een aantal gesprekken en bezoek aan huis van een van hun verkopers, besloten wij in te stappen. Aanvankelijk voor een wat lager bedrag, aangezien wij eerst een beetje de kat uit de boom wilde kijken. Enige tijd later werden wij weer benaderd door Eco Direct, nu door een andere verkoper met een fantastisch aanbod dat wij voor een appel en ei de plantages in Costa Rica konden bezoeken, mits wij maar voor een bepaald bedrag ons pakket uit wilde breiden. Wat wij gedaan hebben. Enige maanden na ons prettig verlopen bezoek aan de plantages werden wij weer benaderd voor een uitbreiding van onze participatie. Ook hadden wij inmiddels een paar maal uitkeringen ontvangen, dus ons gevoel was positief over Eco Direct en Cosas Verdes Finance. Dus besloten wij fors verder te investeren en zo onze oude dag zeker te stellen, mede op advies van een van onze adviseurs. Vrij snel hierna stopten de betalingen/uitkering ineens. Er kwamen excuses van slecht weer, kap/oogst mislukt, orkanen, enz. Ook werd de telefoon slecht beantwoord. Verkopers waren verdwenen of niet meer bereikbaar, directieleden waren ineens 24 uur per dag in bespreking. Kortom de alarmbellen gingen (te laat) bij ons af. Kort daarop volgde de surseance van betaling en het daarop volgende faillissement. Toen werden wij ineens benaderd door Dhr. Huiskamp, hij had met de meeste oud-directeuren een plan om “de zaak” te gaan redden en of wij nog even een flink bedrag konden storten. Wij hebben dit niet gedaan, kennissen van ons wel helaas, want naar later bleek was dit nog grovere oplichting als eerst en dit is dan ook door de rechter verboden kort daarna. Het geld van onze kennissen was kennelijk rechtstreeks in de zakken van de oud-directeuren verdwenen.

Toen begon de lange afwikkeling van het faillissement, waarbij ons een aantal zaken opvielen. De in onze ogen enorme vergoedingen die de curator opstreek, het relatief weinige geld wat de boedel uiteindelijk heeft opgebracht in vergelijk met wat er totaal ingelegd was en ook t.o.v. de verschillende taxatie rapporten van de plantages en opstallen, alsmede het uitblijven van strafvervolging van de ex-directeuren. Medio 2015 kregen wij bericht van de curator, wat op ons overkwam dat hij kennelijk door de rechter van de zaak was afgehaald en het dossier af ging sluiten. Hierna hebben wij nog een aantal schamele slotuitkeringen mogen ontvangen.

Enige maanden geleden werden wij benaderd door een medewerker van Security Circle die ons min of meer overviel met een heel verhaal over Eco Direct, c.q. Cosas Verdes Finance en dat er kennelijk nog veel geld terug te halen viel. Dit sloot aan op onze gevoelens, dat er inderdaad nog veel geld zou moeten zijn. Ook bevestigde hij dat de plantages e.d. voor een (wel erg) lage prijs verkocht waren aan een Mexicaans bedrijf, Pro Teak Forestal S.A. en dat hier (waarschijnlijk) oud-directeuren van Eco Direct mee te maken hadden.

Achterdochtig en sceptisch vertrouwden wij het toch niet helemaal, aangezien wij vooruit een aanzienlijk bedrag moesten betalen, dus begonnen wij zelf de zaak te onderzoeken, voor zover mogelijk. Op internet kwamen wij negatieve berichten over Security Circle tegen, echter dit waren berichten van mensen die het niet vertrouwden en om die reden niet mee gingen doen. Dus geen negatieve ervaringen met SC op zich. Daarentegen kwamen wij wel positieve ervaringen tegen. Toch nog steeds twijfel bij ons. Inmiddels waren ook verschillende kennissen van ons benaderd, die over het algemeen ook sceptisch waren. Toeval wilde dat wij op vakantie wilden naar Midden Amerika, wij besloten daarop onze reis naar Costa Rica te maken en te checken of het verhaal van SC klopte.

Wij hebben daar verschillende (Ex-Eco Directa) plantages bezocht, waarvan we de meesten destijds ook bezocht hadden en wat schetste onze verbazing ? Vrijwel allemaal dezelfde werknemers, alsof er niks veranderd was. Ook de leidinggevenden waren nagenoeg dezelfde mensen en ook zijn de namen van een aantal oud-directeuren verschillende keren gevallen en dat alles nu draaide onder de naam van Pro Teak Forestal. Kortom het verhaal van SC klopte dus.

Terug in NL zijn wij toen via SC in contact gekomen met de voorzitter van het Comité Benadeelde Beleggers, die ons ook nog eens e.e.a. bevestigde en dat hij SC zoveel als mogelijk controleert.

Verder viel ons op dat wij nergens (op internet) een weerwoord konden vinden van de oud-directeuren van Eco Direct, wat op zich vreemd te noemen is. Kennelijk zijn onze gevoelens en de beweringen van SC over de weggemoffelde miljoenen juist. Daarnaast had een van onze kennissen via de ex-curator of een medewerker daarvan, vernomen “dat er e.e.a. speelde”.

Uiteindelijk reden voor ons en onze kennissen om toch met SC in zee te gaan. Na betaling van onze bijdrage vrij snel een reactie en bevestiging ontvangen met een kleine enquête/vragenlijst en enige weken daarna ontvingen wij een lijvig full colour dossier over EDN/CVF, waar heel wat, voor ons, schokkende zaken in stonden.

Wij zijn hoopvol en hebben het volste vertrouwen erin dat er uiteindelijk gerechtigheid zal geschieden en er nog een behoorlijk deel van ons verdwenen vermogen boven water zal komen.

Eddy en Sylvana.

ma
door marijn hak Apr 19, 2017 om 06:42
1 Antwoorden / Vragen

Beste Eddy en Sylvana, ook ik ben gisterenavond benaderd door Security Circle. Ik heb 8 dagen om te reageren en ik vroeg mi opgaf of jullie tussen het ontvangen van het dossier en nu nog meer informatie hebben gekregen. Concreet noemde meneer Marsman een veiling over 2-3 maanden en een verwachte opbrengst. In het schrift wat ik daarna ontvang niets daarover, maar dat kan uiteraard een standaard tekst zijn. Vandaar mijn vragen en ik zou graag met jullie in contact komen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 25, 2017 om 22:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En weer slachtoffers erbij.
Eddy en Sylvana Julie reclameverhaaltje is leuk maar ieder gezond brein prikt hier doorheen.
Spam!

ma
door marijn hak - Apr 19, 2017 om 06:41
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben gisterenavond benaderd door Security Circle. Ik heb 8 dagen om te reageren en ik vroeg mij af of dit wel normaal is. Concreet noemde meneer Marsman een veiling over 2-3 maanden en een verwachte opbrengst. In het schrift wat ik daarna ontvang niets daarover, maar dat kan uiteraard een standaard tekst zijn. ik hoop uiteraard dat het op waarheid berust, maar het is anderzijds te mooi om waar te zijn.

marita5
door marita5 Apr 19, 2017 om 06:49
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Marijn Hak , lees hier de gegeven antwoorden , trap er niet in , klik op de rode regel https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/ervaring-met-security-circle

Va
door Van Leeuwen - May 25, 2017 om 20:40
6 Antwoorden / Vragen

Opvallend feit is dat alle "negatieve" reactie's van mensen zijn die een rotsvast vertrouwen in de curator hebben/hadden en echt geloven dat het allemaal een vervelende samenloop van omstandigheden was waardoor wij met zijn allen ruim 100 miljoen zijn kwijtgeraakt. Geen van deze personen heeft kennelijk de moeite genomen om de bevindingen van Security Circle te staven, maar er gemakshalve maar van uitgaan dat het onzin is. Ik krijg het idee dat deze "zgn" reageerders misschien wel eens handlangers en/of medestanders zouden kunnen zijn van de oplichters achter Eco Direct/Cosas Verdes Finance, vooral omdat zij zo fel anderen ontraden te participeren in stappen te ondernemen tegen de toenmalige verantwoordelijken. Iedereen zou toch blij moeten zijn dat er eindelijk actie ondernomen wordt tegen de personen die ons voor miljoenen opgelicht hebben ? Ik snap dat berustende en negatieve gedachtegoed niet. Zijn dit dezelfde mensen die ik ook geloven dat als ze het RTL nieuws kijken en daarna het NOS journaal, begrijpen en snappen wat er in de wereld aan de hand is ? Mensen die berichten maar klakkeloos aannemen, want ja de curator heeft dit gezegd dus dan klopt het. Want Rutte zegt dat Rusland achter neerhalen van MH17 zit, dus is dat zo, terwijl er al ruim 3 jaar geen greintje bewijs voor is. En dat het super slecht gaat in VK, want die hebben voor Brexit gekozen, want ja, dat staat tenslotte in de krant, dus dan is het waar. Dus dat soort mensen geloven niet dat we met zijn allen mega opgelicht zijn en dat waarschijnlijk de curator daar ook een zeer dubieuze rol bij heeft gespeeld. En dat soort mensen raden ons nu dus af, actie te ondernemen tegen diegenen die ons echt belazerd hebben, gewoon domweg omdat zij menen de wijsheid in pacht te hebben en wij dus maar dom en naïef zijn als wij anders denken ? Wij zijn voor tienduizenden euro's opgelicht door Eco Direct, wij hebben met onze eigen ogen gezien dat het hele faillissement een grote farce is/was en dat alles gewoon door draait in Costa Rica, we zijn er zelf geweest recentelijk. Er werken dezelfde mensen, alleen de naam is anders. En dat er vele miljoenen naar het buitenland zijn verdwenen hebben wij ook gechecked. Wij zijn gruwelijk belazerd door Eco Direct/Cosas Verdes Finance en wij vermoeden dat ook de curator daar een niet onbelangrijke rol bij heeft gespeeld. Wij zijn heel blij met de acties van Security Circle. Laat de eerste negatieve reageerder zich maar bij mij melden die ook zelf op onderzoek is gegaan en alle feiten kan weerleggen. Ik baal er namelijk van door iemand een ezel genoemd te worden, alsof ik niet capabel ben zaken te onderzoeken. Eddy en Sylvana.

Gerry1969
door Gerry1969 May 25, 2017 om 22:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Eddy en Sylvana.
Als een faillissement is afgesloten en de plantages zijn nu van andere eigenaren. Gaan die nieuwe eigenaren dan die 100 miljoen terug betalen wat denken jullie zelf, of denken jullie niet.
Als.ik nu V&De had overgenomen dan kunnen oude aandeelhouders toch ook niets meer eisen van de.nieuwe eigenaar.
Om even met Mark.Rutte te spreken jullie verklaren hem.als.leugenaaar. Jack.M. van CS is de Rutte van de boeven die jullie pensioen af gaan nemen. Oh en dat je.niet capabel bent blijkt uit het feit dat je er.weer.intrapt. En natuurlijk is het heel geloofwaardig dat je als consument de miljoenen hebt weten te traceren. Spam!

tijger1
door tijger1 - May 25, 2017 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vanleeuwen. Schandelijk en ook erg treurig dat u anderen probeert te bewegen zich weer te laten oplichten.

Dat een bedrijf wat gekocht is, nog dezelfde werknemers heeft, zegt toch helemaal niets.

Die plantages zijn niet meer van degenen aan wie jullie je geld gegeven hebben. Simpel. Het geld is gewoon weg in andermans zakken.

En als u zelf gelooft wat u schrijft, bent u niet alleen een ezel, maar een muilezel, dat u zich twee keer in de boot laat nemen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 26, 2017 om 10:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tijger, ik heb zelf het faillissement van Eco Direct meegemaakt en ook alle verslagen van de curator gezien

Ik heb de redactie gevraagd om.deze Eddy en Sylvana Spam weg te halen omdat er 5 jaar na het faillissement echt niets meer te halen is. De nieuwe eigenaren van de plantages hebben echt geen zin om.de zogenaamde missende 100 miljoen op te hoesten waar ze niets mee van doen hebben

tijger1
door tijger1 May 26, 2017 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Heel verstandig.

Va
door Van Leeuwen May 26, 2017 om 17:45
6 Antwoorden / Vragen

@diewilik, je slaat in je opperste paniek als representant van Eco Direct nu echt wartaal uit. Ten eerste hebben alle gedupeerden in totaal bijna 18% (14% en slotuitdeling bijna 4%) terug gekregen. Hieruit blijkt dat je helemaal geen gedupeerde bent, maar, zoals gezegd, een representant van Eco Direct. Daarnaast is er in geen enkel document of correspondentie ooit sprake geweest van een hotel dat eigendom geweest zou zijn van Eco Direct (of een haar toebehorende vennootschappen of natuurlijke rechtspersonen), dit is waarschijnlijk dus iets geweest wat binnenkamers bij Eco Direct gespeeld heeft, om zo nog meer mensen te belazeren. Echter omdat jij in een fantasie wereld van Eco Direct leeft, is het moeilijk fictie van echt te onderscheiden kennelijk.

Daarnaast ga je "goed" zitten praten en excuses zoeken waarom de bezittingen van Eco Direct voor een zo absurd lage prijs zijn verkocht. Als gedupeerde zou je daar woest over moeten zijn en juist redenen moeten zoeken waarom er geen hogere prijs verkregen is !!! Mondiaal is er structureel vraag naar gronden/percelen waar men teak hout e.d. op kan telen. Daar verandert een recessie niks aan. Feit dat een curator er jaren over doet om deze kostbare bezittingen te verkopen en dan ook nog voor een prijs, bijna 75% beneden de normale marktwaarde, dat zou bij een ieder vraagtekens op moeten roepen. En dat het dan uiteindelijk ook nog verkocht wordt aan een bedrijf wat in handen is van dezelfde mensen die ons voor ruim 100 miljoen euro opgelicht hebben. Maar dat vind jij allemaal heel normaal.

Dat SC een gering bedrag aan kosten in rekening brengt vind ik heel reeël, tenslotte hebben zij al ruim 2,5 jaar lang onderzoek en processen in deze zaak zitten en hebben wij daardoor in ieder geval nog een (klein) deel terug gekregen, wat al meer is dan wat zij in rekening brengen. Schakel eens een advocaat of een jurist in, het eerste wat zij vragen is een voorschot, dat is heel gebruikelijk. Voor niets gaat de zon op.

Eddy.

Va
door Van Leeuwen - May 26, 2017 om 11:46
6 Antwoorden / Vragen

Als door een adder gebeten reageren 2 personen haast in koor, alsof het georkestreerd is, met nagenoeg dezelfde bewoordingen, terwijl de "inkt" van mijn berichtje nog "nat" is. Dit bevestigd alleen maar mijn vermoeden dat deze mensen handlangers zijn van de oplichters van Eco Direct. Ene @diewilik schrijft dat zelfs min of meer. Als hij alle verslagen van de curator heeft gelezen, dan weet hij ook dat vrijwel alle bezittingen (plantages e.d.) voor een belachelijk lage prijs verkocht zijn, pas in een heel laat stadium van het faillissement, aan Pro Teak Forestal S.A. Wat in handen is en onder leiding staat van dezelfde mensen die ons opgelicht hebben met Eco Direct. Dat hebben wij ter plaatse zelf vastgesteld. Hoe dom en naïef ben je dan om niet in te willen zien dat wij gewoon dubbel belazerd zijn. Ook hoe uiteindelijk het faillissement beëindigd is de slotuitkering tot stand is gekomen zegt meer dan genoeg. Wij en met ons vele kennissen zijn in ieder geval blij met de actie's van Security Circle en zijn ervan overtuigd dat zij nog veel meer voor ons zullen gaan bereiken en boven water halen, wat mensen al @diewilik en @tijger1 kennelijk liever niet willen.

Eddy.

Gerry1969
door Gerry1969 May 26, 2017 om 13:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe dom en naïef ben je dan om niet in te willen zien dat wij gewoon dubbel belazerd zijn

Hoe dom en naief ben je om 3 keer te worden geflest?

tijger1
door tijger1 May 26, 2017 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@van leeuwen. Prima dat u zich met uw vele kennissen nog een keer in de maling laat nemen en uitkleden. Sommige mensen vragen daar ook gewoon om. Zo hardleers.

Va
door Van Leeuwen May 26, 2017 om 16:48
6 Antwoorden / Vragen

Na deze laatste reactie en ook de vorige, van jou, is wel duidelijk dat jij een van de mensen van Eco Direct bent. Omdat je aangeeft dat wij dus al eerder geflest zijn. En dat was precies waar het bij Eco Direct omging, mensen belazeren.

Va
door Van Leeuwen May 26, 2017 om 16:51
6 Antwoorden / Vragen

En ook @tijger1 reageert weer als door een adder gebeten. Bang dat de waarheid boven komt kennelijk en zij hun gestolen kapitaal dreigen kwijt te raken. Sorry maar het is zo doorzichtelijk en triest.

Gerry1969
door Gerry1969 May 26, 2017 om 17:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Van Leeuwen.
Nee hoor ik werk zeker niet voor ecodirect, ook nooit gedaan. Wel heb ik bij het faillisement 14% van mijn inleg terug mogen ontvangen wat gezien een faillisement best hoog is.
Dat alle plantages voor lage prijzen zijn verkocht heeft misschien wel met de wereldwijde recessie te maken gehad, een hotel en zagerijen die helemaal niet van Eco direct bleken te zijn en ga zo maar door.
Gelooft u nu werkelijk dat CS u een deel gaat terug betalen, waarom dan eerst betalen??? Als ze zo zeker zijn zou je je als gedupeerde kosteloos moeten kunnen aanmelden en als CS dan geld voor je weet te realiseren mogen ze van mij best een percentage hebben. Maar weer betalen is vragen om problemen, zoals u het al zelf schreef het is zo doorzichtig en triest, maar deze keer slaat het op u.
Gooi lekker uw pensioen te grabbel en kom hier nooit meer terug omdat u zich van schaamte geen houding meer weet te geven na dit fiasco.
Google gewoon eens op Jack M. en verbaas u over zijn riante levenstijl, vast van uw centjes!

Va
door Van Leeuwen May 26, 2017 om 17:15
6 Antwoorden / Vragen

Grappig trouwens om weer te zien dat zowel @diewilik als @tijger1 als enige responderen en opnieuw vrijwel tegelijkertijd met woorden van dezelfde strekking. Eens te meer blijkt dat dit gewoon mensen van Eco Direct zijn, die panisch zijn dat ze hun gestolen geld alsnog kwijt gaan raken. Ze hebben het jarenlang stil kunnen houden, dealtje gesloten met de curator, alles lekker diep in de doofpot, tot er ineens een paar terriërs van Security Circle opduiken die hun oplichting en bedrog bloot leggen. Paniek !! Nee SC is fout, moet je niet meedoen !! Wij hebben jullie geld professioneel weggemoffeld, doe nu alsjeblieft geen pogingen dat terug te krijgen.... de curator heeft het allemaal keurig afgehandeld, daar hebben we hem goed voor betaald, dus het is echt weg joh !

Trieste figuren zijn jullie, zowel @diewilik als @tijger1. Als jullie echt ook slachtoffers zijn van Eco Direct, dan zou je op zijn minst de actie's van SC ondersteunen, misschien niet actief maar wel passief, want uiteindelijk leidt dat tot rechtvaardigheid en tot diegene die ons belazerd hebben aangepakt worden. Het enige wat jullie doen is schreeuwen, maar enig bewijs dat SC ter kwader trouw is of niet datgene doet en gedaan heeft wat tot nu toe gebleken is, daar komen jullie niet mee.

En wat ook triest is, jullie verschuilen je achter schuilnaampjes, terwijl ik gewoon met naam en toenaam publiceer/schrijf. Ook dat zegt al genoeg over jullie positie voor ieder weldenkend mens.

Ik en mijn echtgenote zijn zwaar gedupeerd door Eco Direct. Wij hebben honderduizenden euro's verloren met deze zwendel en zijn blij dat er stappen ondernomen zijn door SC waardoor in ieder geval het faillissement beëindigd is en wij en alle andere gedupeerden, nog een aantal geringe bedragen ontvangen hebben. Daarnaast wordt er nu beslag gelegd op illegaal verkregen onroerende goederen en loopt er onderzoek naar de mysterieuze deal met Pro Teak Forestal S.A.

Eddy en Sylvana van Leeuwen.

tijger1
door tijger1 May 26, 2017 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eddy. Nou laat ik het dan maar zeggen. Ik ben van Eco direct en ook van Security Circle, maar dan natuurlijk wel achter de schermen.

Ik hoop dat u heel veel kennissen kunt overhalen opnieuw geld te storten in de bodemloze put die ik ben.

Vergeet niet, het verblijven in superdure resorts, het business klas vliegen, en mijn penthouse in de Trumptower, slaan regelmatig flinke bressen in de miljoenen die ik eerder achterover heb gedrukt.

Dus als u voor aanvulling kunt zorgen, blijf ik u eeuwig dankbaar,

Va
door Van Leeuwen May 26, 2017 om 17:47
6 Antwoorden / Vragen

@diewilik, je slaat in je opperste paniek als representant van Eco Direct nu echt wartaal uit. Ten eerste hebben alle gedupeerden in totaal bijna 18% (14% en slotuitdeling bijna 4%) terug gekregen. Hieruit blijkt dat je helemaal geen gedupeerde bent, maar, zoals gezegd, een representant van Eco Direct. Daarnaast is er in geen enkel document of correspondentie ooit sprake geweest van een hotel dat eigendom geweest zou zijn van Eco Direct (of een haar toebehorende vennootschappen of natuurlijke rechtspersonen), dit is waarschijnlijk dus iets geweest wat binnenkamers bij Eco Direct gespeeld heeft, om zo nog meer mensen te belazeren. Echter omdat jij in een fantasie wereld van Eco Direct leeft, is het moeilijk fictie van echt te onderscheiden kennelijk.

Daarnaast ga je "goed" zitten praten en excuses zoeken waarom de bezittingen van Eco Direct voor een zo absurd lage prijs zijn verkocht. Als gedupeerde zou je daar woest over moeten zijn en juist redenen moeten zoeken waarom er geen hogere prijs verkregen is !!! Mondiaal is er structureel vraag naar gronden/percelen waar men teak hout e.d. op kan telen. Daar verandert een recessie niks aan. Feit dat een curator er jaren over doet om deze kostbare bezittingen te verkopen en dan ook nog voor een prijs, bijna 75% beneden de normale marktwaarde, dat zou bij een ieder vraagtekens op moeten roepen. En dat het dan uiteindelijk ook nog verkocht wordt aan een bedrijf wat in handen is van dezelfde mensen die ons voor ruim 100 miljoen euro opgelicht hebben. Maar dat vind jij allemaal heel normaal.

Dat SC een gering bedrag aan kosten in rekening brengt vind ik heel reeël, tenslotte hebben zij al ruim 2,5 jaar lang onderzoek en processen in deze zaak zitten en hebben wij daardoor in ieder geval nog een (klein) deel terug gekregen, wat al meer is dan wat zij in rekening brengen. Schakel eens een advocaat of een jurist in, het eerste wat zij vragen is een voorschot, dat is heel gebruikelijk. Voor niets gaat de zon op.

Eddy.

Gerry1969
door Gerry1969 May 26, 2017 om 17:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@van Leeuwen. Eerder nog ging het om tienduizenden euro's en vandaag zijn het er al honderdduizenden.
Zo gaat het inderdaad snel met uw geld.
U vraagt om bewijs, dat gaf ik u. Google eens wat verder door op Jack M. van CS. Daar vindt u alle.bewijs wat u nodig heeft.
Slaap zacht en droom vooral lekker verder dan ga ik met @tijger van de verdwenen 100 miljoen genieten.

Va
door Van Leeuwen May 26, 2017 om 18:27
6 Antwoorden / Vragen

@diewilik. Wederom reageert u niet inhoudelijk op argumenten. U schrijft dat u 14% ontvangen heeft, terwijl dit bijna 18% voor iedereen was. U spreekt over een hotel, waar nog nooit iemand, zelfs de curator niet, over gesproken heeft. U verdedigt de bizar lage verkoopprijs van de bezittingen van Eco Direct hartstochtelijk. Ook geeft u uw ware identiteit niet bloot, maar veschuilt u zich achter een vaag anoniempje. Ik en mijn echtgenote hadden verschillende participaties in resp. Eco Direct en Cosas Verdes Finance. Oplopend tussen de 10 duizenden en 100.000 euro, in totaal honderdduizenden euro's inderdaad. U geeft geen enkel bewijs, alleen vage insinuatie's. Uw fanatieke pogingen om Security Circle en haar medewerkers in een kwaad daglicht te stellen nemen nu echt hillarische vormen aan. Eens te meer geeft u hier mee en in het voorgaande aan, totaal geen gedupeerde te zijn, maar gewoon een ordinaire handlanger en zelfs misschien een voormalig mede eigenaar te zijn geweest van Eco Direct/Cosas Verdes Finance.

Eddy van Leeuwen.

tijger1
door tijger1 May 26, 2017 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@van Leeuwen. Het is dat het zo treurig is, want eigenlijk moet ik hartelijk om u lachen. Iemand die zo met open ogen weer in de volgende val trapt.

Gerry1969
door Gerry1969 May 27, 2017 om 16:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger , een beetje laat maar ik zat zo heerlijk in de zon op een terrasje.
Hoe wil je de 100.000.000 verdelen? Ikzelf zou blij zijn met 5.000.000 dan mag jij de andere 95.000.000 hebben, kun je vast wat mensen blij mee maken (@vanLeeuwen bijvoorbeeld).
Wat zal ik lekker slapen vannacht. :-)

tijger1
door tijger1 May 27, 2017 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Ik vind € 1.000.000 voor mij ook voldoende hoor. Heb net een nieuw chalet en alles ingericht, dus eigenlijk heel weinig te wensen. :-))
Maar aan Van leeuwen zou ik het maar niet geven, want die wordt binnen de kortste keren weer leeggeplukt door oude of nieuwe oplichters.

Th
door Theo Vis - Nov 27, 2017 om 11:32
1 Antwoorden / Vragen

Beste allemaal,

ik heb totaal geen idee nog wat ik van Security Circles moet denken. Ik heb betaald, maar geen rapporten en zo ontvangen. Ondanks meerdere keren vragen. Ik lees dat sommige mensen wel iets ontvangen hebben. Wil iemand dat aan mij doorsturen? Dat kan naar vis60@xs4all.nl

Dank!

Theo Vis.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 27, 2017 om 15:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Om even in de vis termen te blijven, u wordt alleen maar aan het lijntje gehouden. Bedrijf is al. 5 jaar failliet hoe, in hemelsnaam denkt men daar nog iets te halen.