An
door Anoniempje453 Apr 21, 2017 om 07:43
Geldzaken & recht

Bkr codering A3

Hallo

Zoals iedereen wouden we een huisje kopen. Leuk huisje gezien en erop gereageerd, alles gereregeld en ineens kwamen we er achter dat ik een bkr registratie had, A2 en een A3 codering van 2002/2006 van de wehkamp.
Wehkamp had alles doorgestuurd naar incasso bureau Lindorff. Hebben wel gebeld met Lindorff en door deze betaling zou de notering A3 verwijderd worden en alleen de A2 notering met PLA datum van 21-03-2017 komen te staan, maar nu heeft onze hypotheek adviseur contact gehad met de bank maar de A3 code staat er nog steeds. Overal lees ik dat de A code verandert in een H code en waarom hebben ze het niet verandert of loopt het allemaal langs elkaar. Groetjes

11038 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Apr 21, 2017 om 08:19
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Ik weet niet waarom ze het niet hebben veranderd. Dat kunt u het beste aan hun vragen en niet hier op het forum.

Maar hoeveel tijd zat er tussen de betaling en het controleren van de bank?

An
door Anoniempje453 Apr 21, 2017 om 08:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

21-03-17 is het betaald en gisteren heeft de bank het gecontroleerd

An
door Anoniempje453 - Apr 21, 2017 om 08:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb net gebeld met de bkr maar alles blijft dus gewoon 5 jaar staan, nu ook alles is betaald. Weg droomhuis.

An
door Anoniempje453 - Apr 21, 2017 om 08:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dus eigenlijk heeft Lindorff ons voorgelogen.

wi
door wilhelmina59 - Apr 21, 2017 om 08:59
512 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u dat op papier staan dat de code zou worden aangepast van A3 naar een H code?
Zo ja dan met deze brief aan de slag, zo nee. Helaas.

An
door Anoniempje453 Apr 21, 2017 om 09:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is dat ons telefonisch gezegd.

marita5
door marita5 - Apr 21, 2017 om 09:03
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anoniempje453 ,

N.a.v uw reactie .

An
DOOR ANONIEMPJE453 21 APR. 2017 OM 08:49
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

21-03-17 is het betaald en gisteren heeft de bank het gecontroleerd

Hoe lang blijft een lening zichtbaar ?

Nadat u de lening heeft afgelost en het contract is beëindigd door de kredietverstrekker, blijven de gegevens nog 5 jaar zichtbaar bij BKR. Hier staat een einddatum bij. Het is dus te zien dat u de lening op dat moment niet meer heeft. Dit vertelt de kredietverstrekker dat u geen financiële verplichtingen meer heeft ten opzichte van de beëindigde contracten.

Lees hier bij veelgestelde vragen , klik op de rode regel .

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/

Lees hier de betekenis van de codes ,

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/wat-betekenen-de-coderingen-op-mijn-overzicht/

An
door Anoniempje453 Apr 21, 2017 om 09:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik allemaal gelezen maar als er ons verteld wordt dat de A3 verwijderd wordt en er blijft een A2 codering met einddatum staan dan denk je toch dat dat gebeurt. Dynamiet Nederland is ook al een tijd bezig voor ons en heeft een brief geschreven naar Wehkamp om de bkr te verwijderen, daar wachten we ook al 4 weken op, op een reactie. Het is gewoon vervelend wat vroeger is gebeurt en je dacht dat het al betaald was omdat het allemaal via de stadsbank en currator is gegaan en dan kom je na 15 jaar achter dat dat dus niet is betaald. Na 4 kinderen en allebei een vaste baan en een eigen zaak dat het nu wel tijd is om een huis te kopen en dan kan het niet dan baal je wel even en nu moet je nog eens 5 jaar wachten.

ne
door neodutchio Apr 21, 2017 om 09:55
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Zonde van het geld, niemand kan een terechte bkr notering verwijderen.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2017 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt nu wel over Lindorff vallen. Maar die coderingen bij het BKR zijn toch echt uw eigen schuld.

An
door Anoniempje453 Apr 21, 2017 om 09:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is ook mijn eigen schuld dat zeg ik ook niet. Maar als een bedrijf je iets verteld wat niet waar is dan wordt je toch voorgelogen ofniet.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 21, 2017 om 10:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kan toch ook onkunde zijn van de medewerkers van Lindorff. Hoeft niet een leugen te zijn geweest.

emcede
door emcede Apr 21, 2017 om 10:54
960 Antwoorden / 4 Vragen

Als de medewerker je direct de juiste info had verstrekt, was de situatie nu totaal niet anders geweest. Ook dan had je na de betaling nog de codering omtrent de afgeloste lening. Maakt dus geen enkel verschil.

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2017 om 20:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak dan zou de Ts waarschijnlijk niet betaald hebben.:-))

marita5
door marita5 - Apr 21, 2017 om 09:31
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@anoniempje453 ,

Bekijk hier de uitzending van Radar betreft Dynamiet , lees ook benedenaan de reacties .

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/16-01-2017/bkr-registratie-verwijderen/

An
door Anoniempje453 Apr 21, 2017 om 09:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ook al veel gelezen over Dynamiet Nederland. Sommige niet gelukt maar bij heel veel is het wel gelukt. Verschillende reacties dus het is gewoon afwachten. Heeft ons ook ong. 750€ gekost en zijn nu al 5/6 maanden bezig. De brief is de laatste mogelijkheid zoniet dan moeten we helaas 5 jaar wachten.

marita5
door marita5 Apr 21, 2017 om 09:45
11512 Antwoorden / 15 Vragen

U bent al 5 tot 6 maanden bezig , en betaald de rekening pas op 21-3-2017 , dan was u ervan op de hoogte dat er nog een rekening open stond .

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2017 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt gewoon € 750 in het water gegooid. Die codering gaat er niet af.

ne
door neodutchio Apr 21, 2017 om 09:56
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Mensen die beweren dat DYnamiet Nederland de codering kan verwijderen is of gelogen, of het is een onterechte notering geweest. Maar die kan iedereen aanvechten.

hansje klein
door hansje klein - Apr 21, 2017 om 10:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik moet een koophuis ietwat temperen misschien?

Zijn hypothekers en banken dan zo 'stoer', dat, na voorleggen van de 'alles-is-opgelost'-situatie, behalve de inmiddels niet meer actuele/behinderende codering-BRK, er helemaal niet over een financiering meer gesproken kan of mag worden?

Indien de kreditverstrekkers hier niet met zich laten onderhandelen, zult u er verstandiger aan doen eerst te gaan sparen om daarna (misschien na vijf jaren) opnieuw een leuk huisje te gaan zoeken. M.i. kunt u, wanneer het zo dringend noodzakelijk is, óók op zoek gaan naar een huurhuis en meteen op korte termijn uw woonsituatie al verbeteren, dat doet namelijk óók 'iedereen'.

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2017 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet iedereen wil een huisje kopen. Van degenen die dat wel willen zullen de meesten voordat ze zaken eromtrent "regelen" weten/uitgezocht hebben of ze een BKR notering en of ze onbetaalde rekeningen/schulden hebben. U had e.e.a. ook vooraf kunnen uitzoeken via de site BKR.
U kunt beter uw rekeningen op tijd betalen dan heeft u dergelijke problemen niet. Ook niet wachten tot er druk gezet wordt omdat u ergens anders schulden wilt maken of omdat u een hypotheek zou willen.
U heeft met uw slechte financiële beleid zelfs nog geprobeerd om voor 750 euro van die wettelijke registratie af te komen. Weggegooid geld, zoals al is gezegd. Alleen al omdat die registratie er niet alleen voor kredietverstrekkers is, maar vooral ook ter bescherming van uzelf.
Vergeet ook niet dat een huis hebben geld kost en het verstandig is om daarvoor (onderhoud e.d.) een reservepotje te hebben.