il
door ilojem Mar 25, 2012 om 13:27
Geldzaken & recht

Bol.com tweedehands verkoop pakketbijdrage verdwenen

Is het niemand nog opgevallen dat er bij een heleboel boeken in de -mijn aanbod- tab, de pakketbijdrage is verdwenen? Bij het aanbieden van de boeken werd deze nog aangeboden.

Bij -mijn aanbod- staat de advertentie nog met pakketbijdrage.
Zodra je de advertentie openklapt, staat er "pakketbijdrage: nee"

Of bij het aanklikken van -mijn aanbod- staat er eerst pakketbijdrage. Bij het openklikken en daarna weer dichtklikken van de advertentie is de pakketbijdrage opeens verdwenen uit -mijn aanbod-.

Ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben. Bol.com slapend rijk aan ons tweedehands verkopers? ABSOLUUT!

1386 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zwemmer
door zwemmer - Mar 25, 2012 om 14:12
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Wat is dat nu voor een overdreven praats. Leg de kwestie eerst eens aan bol.com voor. Als de winkel moet bezuinigen zou aan deze structurele maatregel wel ruchtbaarheid gegeven zijn. In mijn verkoopaccount zie ik in ieder geval nog wel pakketbijdragen staan. Trouwens, de pakketbijdrage is 2,95 euro en wordt lang niet bij alle boeken in de database vermeld maar selectief toegekend. De winkel bol.com heeft hier niets toe te bepalen.

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Mar 25, 2012 om 14:17
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

ilojem. Ik heb de klantenservice gemaild en gevraagd of er iets gewijzigd is aangaande de pakketbijdrage. Dat had jij toch ook kunnen doen? Dan kun je hier tenminste goed beslagen ten ijs komen.

Zwemmer

il
door ilojem - Mar 25, 2012 om 14:33
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zwemmer schreef op zondag 25 mrt 2012, 14:12]Trouwens, de pakketbijdrage is 2,95 euro en wordt lang niet bij alle boeken in de database vermeld maar selectief toegekend. De winkel bol.com heeft hier niets toe te bepalen.

Niets toe te bepalen? Wat een onzin. Zij bepalen toch welk boek te dik is voor een brievenbusverzending?


[quote=zwemmer schreef op zondag 25 mrt 2012, 14:17]ilojem. Ik heb de klantenservice gemaild en gevraagd of er iets gewijzigd is aangaande de pakketbijdrage. Dat had jij toch ook kunnen doen? Dan kun je hier tenminste goed beslagen ten ijs komen.

Zwemmer

Dat is al gebeurd. Ik mag blijkbaar niet vragen of anderen er ook last van hebben? Bekijk je -mijn aanbod- tab maar eens goed. Klik de advertenties met pakketbijdrage allemaal maar eens open en kijk wat er staat en wat er gebeurt. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt! Niet bij elk boek met pakketbijdrage, wel bij veel!

zwemmer
door zwemmer - Mar 25, 2012 om 14:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Ik vind het gewoonweg iets wat je met de winkel moet regelen.

zwemmer
door zwemmer - Mar 25, 2012 om 14:45
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

De Pakketbijdrage wordt van elders in de database gezet bij boeken die dikker dan 3cm zijn. Maar, deze staat soms bij hele dunne boekjes wel en bij boeken van 5cm dikt weer niet. Je kunt erom vragen door middel van een mail als er geen pakketbijdrage bij een dik boek aangegeven. Dan krijg je de code voor een tegoedbon gemaild.

Zwemmer

vladja
door vladja - Mar 25, 2012 om 16:58
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op zondag 25 mrt 2012, 16:22][quote=zwemmer schreef op zondag 25 mrt 2012, 14:32]@tenormin. Wat zeur je ter toch steeds tussendoor?! Je vraagt vaak of ik veranderd ben. Dat geeft mij het gevoel dat je mensen aan het keuren bent. Ik zit hier niet voor de gezellige babbel! Bemoei je met je eigen zaken. Het interseert mij in mi j n e i g e n belang, want ik ben verkoper bij bol.com.

Zwemmer

Ik weet toch niet dat jij belangen hebt bij BOL.COM als verkoper. Dan zou je de reden van de pakketbijdrage als verkoper aan ilojem toch gelijk kunnen uitleggen.

Tenormin,

Off topic gezwam kan nu gemeld worden bij de redactie, die wil dat gebabbel met alle gevolgen ook niet meer. De volgende keer zal ik een dergelijke bijdrage van jou melden.

Vladja

il
door ilojem - Mar 25, 2012 om 18:36
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het zou fijn zijn als we weer ON TOPIC konden gaan. Zwemmer: ooit wel eens een to the point antwoord gehad van de klantenservice van bol.com? Ik niet. Ook deze keer niet.

Het enige wat ik vroeg en meldde is of er anderen ook last hebben van het feit dat de eerst "gegeven" pakketbijdrage bij het aanmelden van een boek, verdwenen is. Mijn prijs bij het aanmelden van het boek is gebaseerd op oa. de te verkrijgen pakketbijdrage. Deze is zonder slag of stoot bij veel van mijn boeken verwijderd zonder enig bericht.

Had ik een waarschuwing gekregen, prima. Maar dat heb ik niet. Wanneer ik vandaag een boek verkoop waar eerst pakketbijdrage bij zat en nu opeens niet meer en ik had het niet gezien... dan mag ik er geld bijleggen om het te versturen? De opbrengst is al minimaal wanneer je via bol.com verkoopt.

Ergo: mijn prijs moet ik nu handmatig aanpassen. En met mij waarschijnlijk nog vele anderen. Wanneer je dit niet op tijd in de gaten hebt, ben je zuur. Maar blijkbaar mag ik van jou niemand waarschuwen?

zwemmer
door zwemmer - Mar 25, 2012 om 18:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Ik heb altijd bijzonder goede antwoorden gehad van bol.com. Ook al werken daar net als overal medewerkers die niet helemaal begrijpen hoe de vork in de steel zit. Dat kan natuurlijk gebeuren. Heb je een boek van meer dan 3 cm dik verkocht dan kun je alsnog om de pakketbijdrage vragen. Dat is na te zien voor ze. Als jij de pakketbijdrage van z'n funktie vervreemd door de prijs van een boek erdoor te laten bepalen is dat jouw keus. En dat handmatig aanpassen is wel even lastig. Ja.

Zwemmer

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer