Da
door Danone1991 Sep 28, 2016 om 00:54
Geldzaken & recht

Borg huur niet terug

20 november 2015 kreeg ik een mail van mijn verhuurder dat hij de woning ging verkopen en dat hij een einde maakte aan onze overeenkomst.
Uiteindelijk ben ik met een mondelijke instemming van de verhuurder op 19 december uit de woning vertrokken en hoefde ik de laatste maand huur niet te betalen.
Nou had ik de sleutels nog en heb ik die uiteindelijk kunnen overhandigen op 14 juni 2016.
Op die datum hebben we ook mondeling afgesproken dat ze de borg zou overmaken.
Helaas is dit nooit binnen gekomen en de verhuurder geeft geen gehoor hoe ik haar ook probeer te bereiken.
Wat kan ik doen

2172 2 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Sep 28, 2016 om 07:11
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Een schriftelijke aanmaning sturen. Verzoek om het bedrag voor een bepaalde datum te laten overmaken. Noem  uw banknummer. Vermeld dat als op die datum de borg nog niet is overgemaakt, u rechtsmaatregelen zult overwegen, waarbij de kosten voor rekening van de verhuurder komen. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.
Hopelijk zet dat genoeg druk. Aangetekende brieven maken de meeste indruk.

marita5
door marita5 - Sep 28, 2016 om 07:25
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Danone 1991 ,

Stel de verhuurder in gebreke , en stuur een aangetekende brief .( bewaar voor u zelf een kopie )
Zie hier voorbeeldbrief :

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST

<uw naam>

<adres>

<postcode en woonplaats>

Aan

<naam verhuurder of woningcorporatie>

<adres>

<postcode en plaats>

Onderwerp: teruggave waarborgsom

<woonplaats, datum>

Geachte heer/mevrouw <naam verhuurder>,

Sinds <begindatum> heb ik een woning van u gehuurd aan de <adres> te <woonplaats>.

Bij het aangaan van de huurovereenkomst heb ik een waarborgsom betaald van <bedrag>.

Inmiddels is de huurovereenkomst per <einddatum> beëindigd. In de huurovereenkomst staat dat u mij de waarborgsom moet terugbetalen binnen <termijn> na afloop van de huurovereenkomst. Tot nu toe heb ik echter nog niets van u ontvangen.

Ik stel u hierbij in gebreke en verzoek u binnen 14 dagen na datum van deze brief het genoemde bedrag over te maken op rekeningnummer <rekeningnummer> ten name van <naam> te <woonplaats>. Bovendien maak ik aanspraak op de wettelijke rente over dit bedrag vanaf <datum na 14 dagen> tot u betaald hebt.

Als u niet binnen de gestelde termijn tot betaling overgaat, zal ik juridische stappen tegen u moeten ondernemen. Hierbij stel ik u ook alvast aansprakelijk voor alle kosten die ik daarvoor zal moeten maken.

Ik reken erop dat u aan uw verplichtingen voldoet. Uw bericht daarover verwacht ik binnen vijf dagen na datum van deze brief.

Met vriendelijke groet,

<naam en handtekening>

Reageert de verhuurder niet op deze brief , neem dan contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact