Ma
door Mab92 Jan 2, 2016 om 21:32
Geldzaken & recht

CMIS / GMAC negatieve ervaringen

Ik heb een hypotheek lopen bij CMIS (voorheen GMAC) de eerst periode stond mijn rente vast voor 5 jaar. In de maand waarin de renteherziening / einde renteperiode afliep hebben ze het geheel weer voor vijf jaar vastgezet. Ondanks dat ik in mijn klachten aangaf dat ik maximaal voor een periode van 1 jaar vastgezet wilde worden, omdat ik aan het uitkijken was naar een andere hypotheekverstrekker. Deze bank communiceert minimaal. In de afgelopen acht jaar heb ik slechts drie brieven gekregen, die voor mij (als leek) ook nog eens niet goed te begrijpen zijn omdat er tegenstrijdige informatie wordt gegeven. Nou ben ik echt niet dom, functioneer op HBO-niveau, maar ik vind geen duidelijkheid in de brieven.


Nu ik eindelijk kan overstappen naar een andere bank blijk ik een gigantische boete te moeten betalen, doordat het geheel voor weer een periode van 5 jaar vastgezet blijkt te zijn. Dit was mij niet bekend. Kan een bank dat zomaar doen? Ondanks dat je middels klachten aangeeft dat je dit niet wil? Ik ging er vanuit dat het voor steeds een periode van 1 jaar verlengd was, omdat ik dit aangaf, in al mijn klachten. De bank zegt: "wij verlengen automatisch voor eenzelfde periode als de voorgaande periode. Indien dat niet gewenst was had u dit ruimschoots voor de afloop van de renteherziening moeten aangeven".


De enige communicatie vindt plaats als je een klacht indient. Ik heb nooit schriftelijke informatie per post gekregen t.a.v. de verlenging van mijn hypotheekperiode. De enige informatie die ik n.a.v. een klacht kreeg was dat ik boetevrij mocht aflossen!!! Verderop in diezelfde brief stond dat dat dit niet het geval was... Hoort een consument dit automatisch te begrijpen?


Wie heeft eenzelfde soort negatieve ervaringen met CMIS / GMAC?


Wie herkent de minimale communicatie die deze bank naar zijn hypotheekgevers heeft?


Wie moest ook een veel hogere rente bij herziening / verlenging betalen?


 


Graag hoor ik van u.


Met vriendelijke groet,


Mab

10807 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Jan 2, 2016 om 21:50
3777 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zeker bij hyptheek produkten moet u nooit "ergens van uit gaan". In de hypotheek akte behoort te staan wat er gebeurt als een rente periode afloopt en wat u van de geldverstrekker mag verwachten.

ha
door hans meijers - Feb 13, 2016 om 23:44
1 Antwoorden / Vragen
0

Helaas CMIS en een goede communicatie gaan niet samen. Ze zijn snel als je een maar een dag telaat bent met betalen, maar ik zit al vanaf september vorig jaar al te wachten op een brief met een antwoordt of ik van mijn woekerpolis af kan. Daar ik via de verzekeraar een verpande woekerpolis kan omzetten naar een voor mij betere oplossing, maar CMIS  hult zich in stil zwijgen.

pi
door piet van lieshout - Mar 21, 2016 om 22:57
1 Antwoorden / Vragen
0

Inderdaad 1 overzicht brief per jaar van CMIS als je gelukt hebt. Eind 2014 om een aflossingopgave gevraagd en dat kon zowaar kosteloos, nu 16 maanden later opeens 30K boete op vrij onduidelijke gronden met nog 10jr te gaan tegen 4,6%. Er is niets mogelijk zegt men telefonisch. Wellicht middelrente vragen, zou er een kans bestaan dat CMIS hierover wil praten, denk het niet?
Iedergeval ontzettend blij met deze voormalig GE Capital geldschieter, not!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

KeesWeer
KeesWeer - Mar 10, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht
Scoupy cashback

Scoupy cashback

Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.

 

[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]

Lees meer