ma
door marijnherckenrath Feb 7, 2016 om 11:38
Geldzaken & recht

Consumtiebonnen

mijn dochter kocht voor vrijdagavond met carnaval 24 consumptiebonnen bij het plaatselijk cafe. zoals dat gaat met meiden krijgen ze alleen maar drank van de jongens. dus 21 consumtiebonnen over. geen probleem, de volgende dag gaan ze toch weer uit. nu blijkt dat de bonnen niet meer geldig zijn omdat de volgende dag weer andere bonnen gebruikt worden. ze worden niet retour genomen of ingewisseld tegen andere bonnen. ze hadden dit maar moeten weten. dit stond bij aankoop niet aangegeven of werd dit niet verteld. ook geen vermelding op de bon zelf. de vraag is: hebben we recht op retour en of omwisseling?

3169 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2016 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hebben toch allemaal al "gratis" gedronken? Volgende keer zelf ook maar een rondje geven.

ma
door marijnherckenrath Feb 7, 2016 om 12:01
Antwoorden / 1 Vragen

klopt, maar dit was de eerste avond en de carnaval duur 5 dagen, dus verwacht je dat je ze kunt overhouden tot einde carnaval

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2016 om 11:46
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, als het zo is zoals u meldt en er geen enkele indicatie was van geldigheidsduur heeft u m.i. wel degelijk recht op retour. Als men blijft weigeren, doe melding bij politie wegens een dan ???? verdienmodel van dat café. Maar wel eerst praten met de eigenaar na carnaval of, mogelijk beter een brief, aangetekend verzenden.

Cookies
door Cookies Feb 7, 2016 om 11:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Denk dat de politie in lachen uit barst.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2016 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel ja, en weer een aangetekende brief. De post krijgt het nog druk.

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2016 om 11:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, tijdens dergelijke festiviteiten wordt altijd met bonnen gewerkt. Vaak zijn die dan inderdaad maar 1 dag geldig. Het was verstandig geweest even te vragen naar de 'houdbaarheid' van deze bonnen, voordat zij die dingen kochten.

ma
door marijnherckenrath Feb 7, 2016 om 12:10
Antwoorden / 1 Vragen

als ik een potje aardbeienjam in de supermarkt koop is het verplicht dat ik alle informatie moet lezen op het etiket, anders mag het product niet verkocht worden. ik koop dat potje jam toch niet met blanco etiket om zelf bij de cassiere naar de juiste informatie te vragen en naar de houdbaarheid.

Cookies
door Cookies Feb 7, 2016 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je vergelijkt appels met peren! Misschien stond het wel in het plaatselijke krantje vermeld. Of hing er een briefje in de tent waar zij die bonnen kocht. Zomaar ergens blind van uit gaan, is nooit verstandig. Daar zien we hier genoeg voorbeelden van.

tijger1
door tijger1 Feb 7, 2016 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nog, 24 bonnen, met hoeveel meiden was ze dan?

hansje klein
door hansje klein - Feb 7, 2016 om 12:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Lijkt mij, wanneer de dag van geldigheid beperkt is en dit NIET op de bon staat een discussie met de uitgever ervan waard......en zou tenminste beginnen met een klacht in te dienen. Overigens zullen dit wel lokale gewoonheden zijn.

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2016 om 12:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Mij lijkt het een "twijfelgeval". Wat u schrijft daar kan ik wel in meegaan: carnaval duurt 5 dagen. Toch maar weer een babbeltje met de café eigenaar maken; uiteindelijk moet hij toch ook in een 'alaaf' stemming zijn en met de hand over het hart kunnen strijken? Hoewel, aan de andere kant: het zijn wel de inkomsten van het jaar voor hem. Dan maar op de 'dans marieke' toer en hem eens lief aankijken, misschien helpt dat? ;-))
Veel plezier trouwens, de verdere dagen.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 7, 2016 om 12:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het heel raar. Kijk dat je ze niet tot volgend jaar kunt bewaren, dat is logisch. Maar dat ze de volgende dag al niet meer geldig zijn, dat vind ik misselijk en kinderachtig. Ze willen zeker dat iedereen zich lamzuipt, of geld in de kas houden.
Ga vandaag lekker naar een ander café. Ik zou ze geen cent meer gunnen.

Cookies
door Cookies Feb 7, 2016 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat alle café's hetzelfde bonnenstelsel hanteren tijdens de carnaval. Lijkt mij in ieder geval logisch. Maar het is de moeite waard dat even te checken.

diumenge
door diumenge - Feb 7, 2016 om 12:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

M.i. bestaat er wel degelijk recht op geld terug of omwisseling. Het lijkt mij namelijk een onredelijk beleid. Ik begrijp best dat ze elke dag andere bonnen hebben om vervalsing te voorkomen, maar ze moeten dan wel van te voren aangegeven wat het beleid is. Recht halen zal echter lastig worden als de uitbater niet mee wenst te werken.

Cookies
door Cookies Feb 7, 2016 om 12:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien hing er wel een briefje, maar over het hoofd gezien? Dat eerst maar eens goed na gaan. Als ik naar 1 of ander festival ga, werken ze ook met bonnen. Hoe dat werkt, staat dan op een briefje bij het aankooppunt. Veel mensen lezen dat niet eens.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2016 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien moeten de meiden dan maar wat feministischer worden en in het vervolg voor hun eigen drankje betalen. ;-)

Cookies
door Cookies Feb 7, 2016 om 17:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In sommige situaties willen meiden helemaal niet geemancipeerd zijn. Deze situatie is er 1 van.

jo
door jorisw - Feb 7, 2016 om 15:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt je beter druk maken over het feit dat die meiden zich vol laten gooien door jongens met carnaval. Voor je weet ben je opa over 9 maanden... ;-)

aurora1
door aurora1 - Feb 7, 2016 om 16:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vaak staat wel ergens vermeld dat dergelijke bonnen alleen dezelfde dag gebruikt kunnen worden, mogelijk hebben ze dat over het hoofd gezien? Het is vrij gebruikelijk dat dergelijke bonnen alleen dezelfde dag geldig zijn.
Hoe zit het eigenlijk met emancipatie en onafhankelijkheid? Zijn die weer afgeschaft sinds de 60-iger jaren van de vorige eeuw?
De dames hadden zelf rondjes kunnen geven, of tussendoor bonnen aan de jongens kunnen geven als ze zelf niet wilden bestellen. Er is nu gratis door ze gedronken...., d.w.z. op kosten van de jongens.....

hansje klein
door hansje klein - Feb 7, 2016 om 17:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarom koopt een niet-geëmancipeerde vrouw überhaupt bonnetjes?

Ik vrees, dat ik van carnaval en vrouwen niet veel begrijp! Kom van boven de LEK......

De gastronoom lacht inmiddels in het vuistje.....en zal wel stoer NEE blijven zeggen.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 7, 2016 om 19:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon de schandpaal 'facebook' gebruiken (vermeld ook even hier de naam van die toko), moet je eens kijken hoe snel jij jouw geld terug hebt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 8, 2016 om 00:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Akkerdistel. Dat denk ik niet. Deze uitbaters doen dit al jaren en iedereen onder de Lek weet. Iedere avond een andere kleur bon, om fraude te voorkomen.  Zo gaat het al jarenlang. Iemand op Facebook afserveren getuigt niet echt van intelligentie maar eerder van domheid. Enige oplossing is om nuchter heen te gaan en te kijken hoe het zit.
OT 24 bonnetjes?  ik zou mijn dochter iets aandoen.
Diewilik

door 1953 - Feb 8, 2016 om 02:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Moet vooraf aangegeven worden de voorwaarden voor het gebruik en de geldigheidsduur van de consumptiebonnekes.

Hier kun je spreken van dwaling en misleiding. Enfin daar trekt de kroegbaas/bazin zich toch niets van aan.

door 1953 - Feb 8, 2016 om 02:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vooraf moet de voorwaarden in het etablissement duidelijk zichtbaar bekend worden gemaakt en de geldigheidsduur van de consumtiebonneles. Misleiding!

Enfin ... daar trok de kroegbaas/bazin zich toch niets van aan.