carcassonne
door carcassonne Apr 24, 2015 om 16:49
Geldzaken & recht

Dating bureau.

goedendag.

in november heb ik de knoop door gehakt en een dating bureau gespecialiseerd in mensen met een beperking.
in de hand genomen om mij te helpen bij het zoeken van een vriendin en mij daarbij te helpen. omdat ik oa slecht in versieren en daten ben en geen leuk meisje kan vinden. die mij ook zit zitten.

dit heeft lang geduurd voor dat dat eindelijk op gang kwam. en heb in februari een intake gesprek gehad. en voor maart en april een factuur gehad.

mijn vraag is als volgt. nu vind ik dat hij niets heeft gedaan.
ik heb nog steeds geen date gehad maar moet wel betalen. en de dating bureau komt steeds met het zelfde excuses dat ze geen date kunnen vinden. en druk bezig zijn met vrouwen. en ik verwacht toch meer dan alleen betalen.
kan ik er vanaf en mijn geld terug eisen.
want ik heb voor 2 maanden plus intake nu al 215 euro betaald. en daar komt iedere maand 45 euro bij.

groetjes.

3183 32 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - Apr 24, 2015 om 16:57
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste carassonne,

neem aan dat u een contract heeft getekend of afgesloten met het datingbureau.
Wat zijn de voorwaarden, verplichtingen hierin van het datingbureau ?

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2015 om 16:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u dat dating bureau wel eerst goed gescreened voor u met ze in zee ging. M.a.w. alle (klachten) sites bekeken e.d. Want op zo'n manier word het een duur grapje. Misschien kunt u het datingbureau noemen zodat een van ons eens kan zoeken of het al dan niet een "safe" bureau is.

diumenge
door diumenge - Apr 24, 2015 om 17:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja, heb je een inspanningsverplichting of een resultaatverplichting afgesproken? Denk het eerste, ze kunnen tenslotte alleen hun best doen voor je, als er geen match is dan wordt het moeilijk.

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 17:10
29 Antwoorden / 10 Vragen

g-date mensen.

ik ben er ingestapt met de gedachten dat er wel 1 date zou komen binnen de 3 maanden.
ik heb natuurlijk wel goed op de site gekeken en vond het betrouwbaar. (ze zitten ook achter sommige mensen van the undateables).

nee geen resultaatverplichting maar ik mag er toch van uit gaan dat er meer gebeurd dan allen rekkingen sturen.

diumenge
door diumenge - Apr 24, 2015 om 17:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Laat ze dan maar verantwoording afleggen over hun inspanningen, dat lijkt mij wel het minste.

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 17:16
29 Antwoorden / 10 Vragen

dat doen ze iedere maand ook.

Hoi

In de bijlage vindt je de bemiddelingsfactuur factuur voor maand april 2015. Wij hebben de afgelopen periode nog geen leuke date kunnen vinden maar dit ligt zeker niet aan jou! We hebben gewoon iets meer tijd en geluk nodig. Wel is jaap met twee dames in gesprek en hij verwacht volgende week bericht. Uiteraard houdt hij je op de hoogte. Wij hebben de afgelopen maand weer vele nieuwe mensen mogen inschrijven en wij zullen weer actief voor je gaan zoeken. Mochten we nieuws hebben dan hoor je dat meteen van ons.

hansje klein
door hansje klein - Apr 24, 2015 om 17:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tenormin wil graag voor u gaan spitten en vraagt hierboven om de naam van de website, maar indien er van een contract sprake is, zijn de voorwaarden dus ook duidelijk en die staan vaak niet op de website. Misschien ook eens (anoniem) meesturen voor zover die alleen voor ingeschreven leden inzichtelijk worden gemaakt. Goed idee om er hier 'een publiekelijke zaak' van te maken overigens. Je weet tenslotte maar nooit hoe dat positief kan gaan aflopen.......

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 17:18
29 Antwoorden / 10 Vragen

dat lijkt me de oplossing er een publieke zaak van maken.

br
door brui0929 - Apr 24, 2015 om 17:24
629 Antwoorden / 10 Vragen

Ook ik heb geprobeerd bij gehandicapten dating nu Gdate een vriendin te zieken 2 reacties gehad daarna niets meer van gehoord ook niet om het lidmaatschap te verlengen wel krijg ik geregelt e-mails van Gdate.
Hierop reageer ik niet.

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 17:53
29 Antwoorden / 10 Vragen

ik heb inmiddels contact gezocht met het juridiesh loket.
en te horen gekregen er slecht voor te staan.
en geen enkele poot heb om geld terug te eisen.

ik heb de rekening voor april nog niet laten betalen.
daar wacht ik nog effe mee.

groetjes.

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 17:57
29 Antwoorden / 10 Vragen

mein ik heb nog niet 1x contact gehad of ik met een dame op date zou willen gaan of er interesse in had. hij zegt steeds mijn profiel naar single vrouwen te sturen die hij in zijn database heeft.

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2015 om 18:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt je dus in laten schrijven bij DatingAssistent.nl

Samen op zoek naar je partner?

DatingAssistent.nl, ook bekend van het TV programma the Undateables van BNN, gespecialiseerd in het begeleiden van singles met beperking die op zoek zijn naar een partner. Dit doen we via persoonlijke relatiebemiddeling en gezellige evenementen. Meer weten? Kijk op www.DatingAssistent.nl

Ik lees daar dat je per maand hun diensten kan opzeggen:

DATINGASSISTENT.NL HEEFT EEN AANTREKKELIJK PRIJSBELEID.

Je betaald slechts de kosten voor het intakegesprek en voor de maanden dat we actief voor je aan het bemiddelen zijn. Heb je een partner via ons of op eigen gelegenheid gevonden dan kun je de maandtermijnen meteen stop zetten. Je bepaald zelf hoe lang je ingeschreven wenst te staan. Zeer aantrekkelijk dus voor wie zich niet voor een bepaalde periode ergens aan wilt binden. Een paar maanden geen bemiddeling, dan ook bij ons geen kosten. Je betaald alleen voor de maanden wanneer je echt voorstellen wilt hebben en heeft op deze manier zelf de kosten in eigen hand.

aurora1
door aurora1 - Apr 24, 2015 om 18:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ze hebben via de dating-assistant een agenda van activiteiten klik hier en kunt u niet contact maken met profielen van mensen die ook zijn ingeschreven?
Klik hier en er staat ook nog het e.e.a. bij Veel gestelde vragen.
Anders dan maar opzeggen per de eerst mogelijke datum.

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 18:08
29 Antwoorden / 10 Vragen

ja via hun dating site wel.
maar via hun bureau niet nee. hun zeggen steeds profielen rond te sturen naar vrijgezelle vrouwen.
maar ik heb nog nooit 1 profiel gehad van een vrijgezelle vrouw.

me
door mein33 - Apr 24, 2015 om 18:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=carcassonne schreef op vrijdag 24 apr 2015, 17:16]dat doen ze iedere maand ook.

Hoi

In de bijlage vindt je de bemiddelingsfactuur factuur voor maand april 2015. Wij hebben de afgelopen periode nog geen leuke date kunnen vinden maar dit ligt zeker niet aan jou! We hebben gewoon iets meer tijd en geluk nodig. Wel is jaap met twee dames in gesprek en hij verwacht volgende week bericht. Uiteraard houdt hij je op de hoogte. Wij hebben de afgelopen maand weer vele nieuwe mensen mogen inschrijven en wij zullen weer actief voor je gaan zoeken. Mochten we nieuws hebben dan hoor je dat meteen van ons.

Een dergelijk antwoord wordt ook wel "aan het lijntje houden" genoemd.
Er wordt aangegeven dat er wordt gezocht naar een persoon die aan het profiel dat u heeft opgegeven kan voldoen en dat heeft uiteraard tijd nodig.
Jaap is in gesprek, hoe toon je aan dat dat niet zo is.
Jaap houdt u op de hoogte en dat kan ook betekenen dat er niets is te melden.
Er zijn weer nieuwe mensen ingeschreven en die storten allemaal (als dit waar blijkt te zijn) weer geld op de rekening van Jaap.
En Jaap gaat weer actief voor u zoeken terwijl hij ook nog voor u met twee dames in gesprek is.
Die Jaap toch, je zou bijna in hem gaan geloven. ;-))
Maar zolang er, namens Jaap, contact met u wordt gehouden over mogelijke vorderingen in de richting van een toekomstige date, dan voldoen zij aan hun inspanningsverplichting en kunt u niets anders doen dan afwachten tot Jaap een voor hem bevredigende date voor u heeft kunnen regelen.
Dat het mogelijk nog weleens enkele maanden kan gaan duren zult u op de koop toe moeten nemen, net als met het betalen van de maandelijkse bijdrage voor de inspanningen van Jaap.

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 18:14
29 Antwoorden / 10 Vragen

ik heb inmiddels al een bericht gestuurd om het op te zeggen.
de rekening van april licht nog bij mijn curator.
ik heb hem gevraagd nog te wachten met betalen.

van leyden
door van leyden - Apr 24, 2015 om 18:22
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=brui0929 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 17:24]Ook ik heb geprobeerd bij gehandicapten dating nu Gdate een vriendin te zieken 2 reacties gehad daarna niets meer van gehoord ook niet om het lidmaatschap te verlengen wel krijg ik geregelt e-mails van Gdate.
Hierop reageer ik niet.

Datingsites zijn sowieso onbetrouwbaar, maar datingssites met beperkingen helemaal. ledenaantallen doen er ook niet toe,elke betalende klant is er eentje. Dat je kansen om iemand anders te ontmoeten zeer gering zijn op zo n site wekt geen verbazing, maar een paar betalende "klantjes" maakt het al rendabel, Die betalen de hoofdprijs, logisch, de datingsite zal wel beweren dat de klantjes extra veel werk kosten, ze hebben toch niet voor niets een beperking? Moeilijk plaatsbaar en nog meer bla bla geneuzel. In werkelijkheid steken ze geen poot, behalve misschien wat te spammen.

Ze moeten het ook hebben van de fake profielen en anders krijg je niks, zoals hier. De enige echte beperking is het ledental, maar dat gaan ze je niet vertellen, ze kijken wel uit, een paar sukkels die erin trappen zijn al genoeg om "zaken" te doen.

Bewijzen of ze wel voldoen aan hun inspanningsplichten is zonde van je energie, gaat nooit lukken.

Advies?
Ga weg van die oplichtersbende, zo snel mogelijk en blijf er weg.

In mijn opinie zijn alle betaalde datingsites oplichting, ze hebben er altijd belang bij om hun klantjes tevreden te stellen / aan het lijntje te houden.

van leyden
door van leyden - Apr 24, 2015 om 18:23
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Mensen willen toch belazerd worden?
Het moet ook geld kosten, anders is de onzin niet geloofwaardig. daarom rijzen de astroshit programma s weer de pan uit op de tv, zaken zijn zaken.

Maar iedereen (nou ja bijna iedereen) weet dat het nep is, waarom denken mensen dat het met die tientallen datingsites wel allemaal ok is? Ook zo nep en fake als het maar kan.

Een voorbeeld>> als je de datingsites mag geloven heeft Nederland geen 17 miljoen inwoners maar 117 miljoen.

Datingsites.
Betalen voor valse hoop, dat is het. Net zoiets als die astrohit> betalen om te horen wat je graag wilt.
Natuurlijk komen er relaties uit voort, niet te zwart wit worden, maar doe dat dan op een gratis datingsite, altijd beter.

pi
door pieterwolters - Apr 24, 2015 om 18:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Met dating sites an sich hoeft niks mis te zijn. Zolang je maar niet verwacht dat je daar binnen no time de ware hebt gevonden. Zelfs als alle profielen van andere klanten 100% echt zijn wil dat nog niet zeggen dat er een juist match gevonden kan worden. Het is een hulpmiddel, niets meer en niets minder.

hansje klein
door hansje klein - Apr 24, 2015 om 18:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@carcassonne

Voorstel: Zet een leuke foto van uzelf als avantar bij deze topic en dan hopen, dat de redactie deze topic straks ook nog in een Kassa-nieuwsbrief zet.......je weet maar nooit hoe een carcassonne een partner op een orginele manier vindt zonder dating-site!

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2015 om 19:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op vrijdag 24 apr 2015, 18:39]@carcassonne

Voorstel: Zet een leuke foto van uzelf als avatar bij dit topic en dan hopen, dat de redactie dit topic straks ook nog in een Kassa-nieuwsbrief zet.......je weet maar nooit hoe een carcassonne een partner op een orginele manier vindt zonder dating-site!

Op zich een grappig idee: 't is dat ik niet op zoek ben maar ben al uitgemaakt voor "lelijk oud wijf". Zal het niet tegenspreken maar om zoiets te schrijven is ook niet zo leuk, toch?

Los hiervan: er zijn mensen op dating sites die zelfs foto's "pikken" van iemand anders die er aantrekkelijk uitziet. Dan word men alsnog voor het lapje gehouden. 't Kan wel goed gaan, maar men heeft dan een echt serieus dating bureau nodig. Mijn schoondochter (ex moet ik schrijven, maar ze blijft de mijne) heeft een leuke man ontmoet en zit, op dit moment heerlijk in Curaçao te genieten met haar nieuwe lover.

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 19:12
29 Antwoorden / 10 Vragen

ik heb inmiddels een foto bij mijn profiel.
ik hoop dat kassa dit in zijn mooie nieuwsbrief zegt.
en dat er iemand reageert die wel een date wil of er een kan regelen.
met een leuke vrouw van 22 die niet rookt.

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2015 om 19:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 24 apr 2015, 19:21]Hier heb je een gratis datingsite voor mensen met een klein minpuntje, misschien is dat wat voor je.

klik HIER

zoekster, je bent mijn heldin, fantastisch dat je dit hebt gevonden! Echt gaaf.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 19:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hier heb je een gratis datingsite voor mensen met een klein minpuntje, misschien is dat wat voor je.

klik HIER

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 19:39
29 Antwoorden / 10 Vragen

bedankt zoekster gelijk maar een oproepje geplaatst.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 19:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Graag gedaan hoor. Veel succes!

carcassonne
door carcassonne - Apr 24, 2015 om 23:44
29 Antwoorden / 10 Vragen

ik heb besloten dat die site niet is wat ik zoek.

zoekster
door zoekster - Apr 25, 2015 om 00:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carcassonne schreef op vrijdag 24 apr 2015, 23:44]ik heb besloten dat die site niet is wat ik zoek.
Jammer. Misschien vind je nog wat anders.

Overigens begrijp ik dat je onder curatele staat, dus vanuit juridisch oogpunt als handelsonbekwaam wordt gezien. Als je curator niets wist van de overeenkomst met het datingbureau en daar ook geen toestemming voor heeft gegeven, dan kan de curator de overeenkomst vernietigen. Dat wil zeggen dat die overeenkomst nooit heeft bestaan.
Dan hoef je ook niet te betalen.

Bespreek dit met je curator.

tenormin
door tenormin - Apr 25, 2015 om 00:01
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carcassonne schreef op vrijdag 24 apr 2015, 23:44]ik heb besloten dat die site niet is wat ik zoek.

Kan gebeuren, ben je in ieder geval geen pak geld kwijt om je er weer uit te schrijven. Succes met volgende pogingen.

zoekster
door zoekster - Apr 25, 2015 om 00:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

handelingsonbekwaam, bedoel ik.

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2015 om 09:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carcassonne schreef op vrijdag 24 apr 2015, 19:12]... leuke vrouw van 22 die niet rookt.
Niet roken is een prima eis, de leeftijd is nogal exact, dat maakt je kansen natuurlijk ook kleiner.

carcassonne
door carcassonne - Apr 25, 2015 om 11:36
29 Antwoorden / 10 Vragen

zoekster dat weet ik dat dat kan. ik wacht eerst effe mijn curator af tot hij op mijn mailtje heeft gereageerd.

ja rond de 22 van zeg 18 tot 25.