ka
door karin kremers Jul 25, 2016 om 12:54
Geldzaken & recht

De rechter heeft uitspraak gedaan

hallo,ik ben een vrouw van 48 jaar,heb al 30 jaar een partner,ik ben al zeer jong door reuma en een aangboren hartafwijking in de wao gekomen,80,100 procent,mijn partner heeft altijd gewerkt,en heeft zelf een eigen bedrijf gehad dik 13 jaar,toen liep alles fout,kreeg een hartaanval ,moest na eidhoven ziekenhuis,kreeg een openhartoperatie,die verliep op zich goed ,maar bleef zich niet goed voelen,zat tussen de oren zeiden vele cardiologen,maar later bleek dat ze van de 4 omleidingen en drie hadden dicht genaait plaats van aangehecht,2 jaar liggen sukkelen ermee,en beide heel wat meegemaakt,daardoor bedrijf opgeven dat kon niet meer,hele spaargeld aan leveransiers betaald,voor de rest na de schuld sanering,omdat we niet getrouwt zijn,werden we apart behandeld,de partijen van mijn parter gingen akkoort,dus 3 jaar is hij er vanaf,ik moetst voor de rechter komen,ze besliste omdat ik genoeg elende had meegemaakt,ik kwam in de schuldesanering,niemand mocht meer iets invorderen,de rechter zei nog tegen mij nu krijg je iets meer rust ,en bent u nu gerust gesteld? ,door ik vanalles en dik 2 jaar met papieren en misgaan met allerlei dingen,zei ik nou nee mev de rechter,moet het eerst maar eens zien,en ik had gelijk,uwv waar ik mijn wao uitkering van krijg ,vinden weer een gaatje in de wet,en blijven mij vorderen mijn hele vakantiegeld pakken ze me af,ze gaan gewoon door,de bewindsvoerster die de rechter heeft aangesteld,gaat dit onderzoeken,maarja,mag dit zomaar na alle elende ,blij  dat ze ons helpen natuurlijk,maar wat is helpen!! rechter doet uitspraak,en steld niks voor,moet het grootste bedrag nog terug betalen,ze pakken het me gewoon af,dus mag het uwv dat gewoon doen,???

1104 3 Rapporteer

ja
door jackyh - Jul 25, 2016 om 13:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Mocht ik door het wereldgebeuren nog niet depressief worden dan word ik het onderhand wel van alle problemen die mensen veroorzaken cq. overkomen.  Als een rechter heeft gesproken zal dit uitgevoerd moeten worden lijkt mij. Bewindvoerder is er mee bezig dus afwachten maar.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2016 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat u toch een beetje abuis bent. U hebt WAO en als u niet een keer verkeerde bedragen van het UWV hebt gehad, kan het UWV niets te vorderen hebben.

Maar u zit in de schuldsanering, dus u hebt schulden, dus blijkbaar heeft een schuldeiser loonbeslag gelegd, dat kan alleen maar na een vonnis van de rechter, behalve bij belastingschulden en zo. En aan dat loonbeslag aan de hand van een vonnis moet het UWV meewerken.

En als men in de schuldsanering zit, betekent dat niet dat er niets meer betaald hoeft te worden. Waarschijnlijk is uw uitkering zo laag, dat dat onder de beslagvrije voet valt, maar elke cent extra mag dan ingevorderd worden.

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim Jul 25, 2016 om 14:28
34 Antwoorden / 3 Vragen

Niet van toepassing. Wacht onderzoek van bewindvoerder af en neem second opinie via Juridisch Loket.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2016 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@shmalmelo.wim

Wat is niet van toepassing?