Sa
door Sannn May 5, 2016 om 04:02
Geldzaken & recht

Eigen risico, eigen bijdragen, zorgverzekeraars

Nou gebruikt mijn oma tena lady en per dag 4 tabeletten volgens het gvs wordt dit allemaal vergoed want alle medicijnen die geregistreerd staan hoeven niet bij betaald te worden en geen eigen risico (volgens de zorgverzekeraars) nu krijgt zij toch een rekening van elk tabelletje waar 3 euro zoveel voor bij betaald moet worden en van de tena lady op 18 januari 21 euro zoveel en 2 februari 25 euro zoveel .. Totaal alles op een bedrag van 162,67,- van januari tot april iemand hier meer weet van?

1620 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 5, 2016 om 05:06
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Wat wordt afgetrokken van het eigen risico, als het goed gaat tenminste. Als het goed is krijgt "oma" het incontinentie materiaal ook niet meer van de apotheek: er zijn 3 firma's aangewezen waar men "zelf zaken mee mag doen". U schrijft niet bij welke Zorgverzekeraar Uw oma is verzekerd, wat ik schrijf gaat over mijn zorgverzekeraar OHRA. En al zijn tabletten "vrij van kosten", er zal iedere maand toch betaald moeten worden door levering apotheek aan uw Oma.
** Edit: overheen gelezen: u schrijft wel Zorgverzekeroping, sorry.

marita5
door marita5 - May 5, 2016 om 07:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sannn,

Lees deze informatie eens door , op medicijnkosten.nl kunt u zien welk medicijn u vergoed krijgt en voor welk medicijn u moet bijbetalen klik op de rode regels .

http://www.medicijnkosten.nl/default.asp

Verschil eigen risico en eigen bijdrage .

https://www.independer.nl/zorgverzekering/info/eigen-risico.aspx

Vergoeding alleen bij materiaal van gecontracteerde leverancier

Voordat je incontinentiemateriaal ontvangt, vindt er een intakegesprek plaats met de leverancier. Dan weet je zeker dat je de juiste materialen ontvangt. Het is per zorgverzekeraar afhankelijk bij welke leverancier je terecht kunt. Je krijgt ook alleen alles vergoed als je het incontinentiemateriaal ontvangt van een gecontracteerde leverancier. Als je kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier, dan heeft dit gevolgen voor je vergoeding.

Voor incontinentiemateriaal geldt vanuit de basisverzekering een eigen risico Het eigen risico bedraagt in 2016 €385,-.

Bron: independer.nl

Cookies
door Cookies - May 5, 2016 om 08:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zowel medicijnen als incontinentiemateriaal komen t.l.v. het eigen risico. Hoe kom je er bij dat dit niet zo is? En eigen bijdrage is heel wat anders dan eigen risico.

Sa
door Sannn May 5, 2016 om 09:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik alles heb na gekeken, het feit dat eigen bijdragen en eigen risico verschillend is zoals ik ook al aangaf snap ik ook wel.. Maar zodra ik bij de zorgverzekeraar kijk en kijkt wat zij voor eigen bijdragen en eigen risico betaald geven hun dus 0 aan! Vandaar de vraag waar de kosten dan vandaan komen

Cookies
door Cookies May 5, 2016 om 09:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Veel mensen verwarren ER en EB, vandaar dat ik het maar even meldde. Want ik weet natuurlijk niet, wat jij weet.;-) ER is toch nog niet betaald? Dan klopt het toch dat er 0 staat?

jo
door jorisw - May 5, 2016 om 12:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, maar zo heb je toch echt niet leren schrijven op school.... Onleesbaar.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2016 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Pas als €385,00 eigen risico opgebruikt is, wordt er niets meer in rekening gebracht.

lo
door lovewinnie - May 5, 2016 om 18:51
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen eigen bijdrage, wel eigen risico. Wellicht verkeerd begrepen

Ma
door Mat Matheij - May 7, 2016 om 21:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad is onduidelijk of het type inlegmiddelen vergoed worden en uit welk potje dit gebeurt. Indien dit bijvoorbeeld geschiedt vanuit de aanvullende verzekering staat in de polisvoorwaarden vermeldt welk percentage er voor incontinentiemiddelen wordt vergoedt. Is dat 100% behoeft U niet bij te betalen bij een ander percentage wel. De tabletjes die U noemt daar is in het geheel niet van duidelijk welke dat zijn en welk doel deze hebben. Ook deze vallen onder het eigen risico bij een basisverzekering en worden mogelijk eveneens deels vergoed door een aanvullende verzekering. Zie uw polisvoorwaarden. Mvrgr.