S.
door S.Y. Jul 29, 2016 om 19:55
Geldzaken & recht

Eigen risico onterecht

Hallo,

Ik heb een vraag over het Eigen Risico. Ik heb van mijn zorgverzekeraar een declaratieoverzicht ontvangen waarop staat vermeld het totaalbedrag aan Eigen Risico over 2015 dat ik dien te betalen. Op het declaratieoverzicht staat vermeld dat ik voor het consult een totaalbedrag dient te betalen van afgerond EUR 136,- Ik heb slechts een consultbehandeling gehad en geen behandeling (het trekken van mijn kies). Ook heeft de assistente van de kaakchirugpraktijk een "verkeerde afspraak" voor mij gemaakt, want de afspraak zou eigenlijk een behandelafspraak moeten zijn. Dit werd door de kaakchirurg ook op de dag dat ik het consult had tegen mij verteld.

Mijn vraag is: hoe kan ik voorkomen dat ik het totaalbedrag voor het consult NIET hoeft te betalen aan mijn zorgverzekeraar? Is dit met terugwerkende kracht nog mogelijk? Ik ben enigzins verrast m.b.t. het declaratieoverzicht aangaande mijn Eigen Risico.

Ik hoor graag welke vervolgstappen ik kan ondernemen.

Mvg.

1099 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 29, 2016 om 20:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om te voorkomen dat je het bedrag NIET hoeft te betalen hoef je helemaal niets te doen.

Om te voorkomen dat je het bedrag WEL moet betalen kan je contact opnemen met je zorgverzekeraar en aangeven wat er volgens jou fout is aan de declaratie.

zoekster1
door zoekster1 - Jul 29, 2016 om 20:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou het wel schriftelijk doen als ik u was (dus per mail), waarbij u verzoekt om een schriftelijke reactie binnen een bepaalde termijn, bijv. 14 dagen.

jo
door jorisw Jul 29, 2016 om 20:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt beter eerst even bellen en het gesprek na afloop per mail bevestigen. Het is veel te makkelijk om misverstanden te krijgen als je alleen maar communiceert via email. Zal je zelf op je werk ook wel hebben meegemaakt.

zoekster1
door zoekster1 Jul 29, 2016 om 20:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen goede ervaringen met de telefonische klantenservice, dan krijg je vaak van die nitwits die er niets van begrijpen, en ook nog eens niet terugbellen als ze zeggen dat ze het na zullen vragen. Mail is ook nog eens gratis. Veel bedrijven doen niet aan bevestigen van een gesprek per mail maar verzekeren je dat het ECHT allemaal goed komt. Totdat blijkt dat het toch niet goed kwam.

Cookies
door Cookies Jul 29, 2016 om 20:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou mooi zijn als bedrijven ook gebruik gaan maken van WhatsApp. Kan je mooi de chats bewaren.

Cookies
door Cookies - Jul 29, 2016 om 20:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar wat klopt er dan niet? Je hebt toch een consult gehad? Onder een consult valt ook een babbel van 5 of 10 minuten. Dat kan echt 136,- euro zijn.

lo
door lovewinnie - Jul 29, 2016 om 21:40
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ook voor een consult of gesprek moet u betalen. Waarschijnlijk is het een terechte rekening. Of dit nu consult is, behandeling of enkel gesprek wat er moet gebeuren, het is en blijft tijd van een arts. Zodra u de drempel in het ziekenhuis overgaat kost dit u eigen risico. Ook voor advies gesprek

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2016 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent bij een specialist geweest in het ziekenhuis, die maakt dan een DBC aan, Diagnose Behandel Combinatie.

U hebt een consult gehad en daarna nog verdere behandelingen?