Kr
door Kruimel701 Jul 24, 2017 om 01:49
Geldzaken & recht

Erfenis

Goedenavond ,

Een tijdje geleden kregen we te horen dat we een erfenis krijgen. Nu heeft de executeur alles ingevuld en iedereen heb getekend. Nu is het alleen nog wachten op de belasting dienst. Nu is mijn vraag hoelang duurt het voordat ze dit afgerond hebben ? En dat wij ons geld kunnen verwachten ?
Mvg

6948 12 Rapporteer

getty
door getty - Jul 24, 2017 om 07:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bel de notaris

tdmduc
door tdmduc - Jul 24, 2017 om 07:55
703 Antwoorden / 2 Vragen

De Belastingdienst werkt bij afhandeling van zgn. successie en registratie niet zo snel als bij bijvoorbeeld inkomstenbelasting.

Afhankelijk van de boedel en eventuele andere belanghebbenden kan het best lang duren. Hou er ook rekening mee dat eventuele schulden van de erflater ook voor uw rekening kunnen zijn. U heeft al getekend dus ik hoop dat dit niet negatief uitpakt.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2017 om 09:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gaat echt redelijk snel en zodra de executeur de aanslag ontvangen heeft, kan hij tot afwikkeling en uitbetaling overgaan.

de
door depeeken - Jul 24, 2017 om 09:30
1 Antwoorden / Vragen

kan best een tijd duren, de executeur kan eventueel, na inhouding van de erfbelasting, een voorschot geven

boppe1943
door boppe1943 - Jul 24, 2017 om 09:30
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Normaal gesproken ongeveer 3 maanden, maar soms heeft de Belastingdienst wat meer tijd nodig.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 24, 2017 om 09:34
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Bel voor alle zekerheid de Belastingtelefoon: Vragen over schenken en Vragen van nabestaanden: 0800 - 235 83 54 (gratis)

re
door red1 - Jul 24, 2017 om 13:29
329 Antwoorden / 1 Vragen

als er wat te halen is , zijn ze daar heel snel mee !!!!

shepu
door shepu - Jul 24, 2017 om 16:48
33 Antwoorden / 0 Vragen

Reken maar op een jaar na indiening.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2017 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een gekkigheid. Die aanslagen worden binnen de kortste keren opgelegd.

aurora1
door aurora1 - Jul 24, 2017 om 17:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U stelt nu al vanaf begin mei vaker vragen hierover en daar heeft u antwoorden op gekregen.
Wacht rustig af, u zult het vanzelf ontvangen. Ga het in ieder geval maar niet alvast uitgeven voordat het op uw rekening staat.
Vraag svp niet steeds hetzelfde, en lees de gegeven reacties op die vragen.

Cookies
door Cookies Jul 24, 2017 om 17:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoge nood blijkbaar.;-)

Po
door Pontiac Jul 24, 2017 om 17:29
131 Antwoorden / 5 Vragen

Hoge nood blijkbaar.;-) ,hoeft natuurlijk niet , maar wachten op geld duurd altijd twee keer zo lang als je denkt dat het duurd en wil je er misschien dan nog dit jaar ermee op vac(k)antie

Kr
door Kruimel701 Jul 25, 2017 om 05:11
1 Antwoorden / 6 Vragen

Geen hoge nood en zijn  Andere vragen na mij mening maar bedankt allemaal

sjjoppy
door sjjoppy Jul 25, 2017 om 19:25
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan @kruimel701, het zal wel goed komen.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2017 om 19:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja."wanneer betaalt de executeur uit" en "erfbelasting". Ging dus over echt wat anders.:-)

aurora1
door aurora1 Jul 27, 2017 om 02:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het niet meezit heeft de executeur zelfs uitstel gevraagd voor de aangifte....

1paul
door 1paul - Jul 24, 2017 om 17:26
3132 Antwoorden / 0 Vragen

het is niet alleen de belastingdienst waar u mee te maken heeft maar met nog meer instantie's, neem hiervoor de tijd, een jaar is niets...

willen de erven toch al vangen dan hou een paar duizend euro in "de pot"...

Ni
door Nientje1980 - Jul 25, 2017 om 18:50
46 Antwoorden / Vragen

Heeft de executeur ook zelf de aangifte erfbelasting ingevuld en opgestuurd?
Er is nl 8 maanden de tijd om dit te doen, en dan krijgt hij/zij binnen een aantal weken bericht met de aanslag die betaald moet worden.
Ik weet niet hoe lang het normaal duurt, maar mijn eigen ervaring is ongeveer 6 weken. (Hele nalatenschap was met 7 maanden geregeld, maar was in mijn geval een simpele, met relatief weinig regelwerk)
Verder hangt alles af van hoe veel andere schulden / openstaande rekeningen e.d. er zijn.
Het kan erg snel gaan, maar helaas ook erg langzaam.
Dus gewoon afwachten lijkt mij.
En als u echt antwoorden dan even met de executeur contact opnemen.