Jeannetims
door Jeannetims Apr 22, 2017 om 09:29
Geldzaken & recht

Ervaring met abonnementenland

Heeft iemand anders ook ervaring met Abonnementenland? Ooit een abonnement voor een blad afgesloten, die na 2 naamswijzigingen helemaal ter ziele is gegaan. Abonnementenland vindt het normaal dit abonnement voort te zetten met een totaal ander magazine en dan ook nog administratiekosten te rekenen wanneer je het hier niet mee eens bent. Je zegt dan nl. 'tussentijds' je abonnement op. 

7525 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Apr 22, 2017 om 10:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Jeanne388 , 

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Als u nu een ander magazine krijgt , wat niet hetzelfde is toen u de overeenkomst bent aangegaan , dien dan schriftelijk een klacht in.
Ze zijn ook aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar ook een klacht in , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2017 om 10:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Dat kan natuurlijk niet.


Ik heb een klacht. Wat nu?

Voor klachten over de bezorging van uw magazine of factuur kunt u terecht op de Overige wijzigingen / vragen-pagina van het betreffende blad. Overige klachten kunt u indienen via het contactformulier. Binnen 3 werkdagen nemen wij contact met u op.

Indien de klacht niet door Abonnementenland opgelost kan worden, kunt u contact opnemen met de geschillencomissie

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform

Wi
door Wil_H - Apr 22, 2017 om 10:26
270 Antwoorden / Vragen
2

Als zij stellen dat je tussentijds het abonnement opzegt dan kun jij eisen dat ze jou alsnog het blad gaan leveren waarop je een abonnement hebt genomen.
Dat kunnen zij niet, dus plegen zij een wanprestatie en dan heb je het recht het abonnement kostenloos op te zeggen.
Neem contact op met Consuwijzer en dien daar een klacht in tegen het bedrijf.
Het is natuurlijk van de zotte dat dit bedrijf je zomaar een heel ander blad gaat sturen.
Dat lijkt een beetje op: "De klant heeft een puzzelblad besteld, maar dat hebben we niet dus dan sturen we maar een tijdschrift over vissen. Da's toch ook een mooie hobby."

Jeannetims
door Jeannetims Apr 23, 2017 om 10:37
51 Antwoorden / 3 Vragen

Grappig dat je dit zo verwoordt, maar zo is het wel gegaan. Het tijdschrift ging over Android (telefoons en tablets) en ik krijg nu en tijdschrift over Computers.

marita5
door marita5 - Apr 22, 2017 om 11:03
11495 Antwoorden / 15 Vragen
1

@Jeanne388 , 

Aanvulling op @edrick3 , contactformulier , 

http://www.aboland.nl/klantenservice/contactformulier/

panter22
door panter22 - Apr 22, 2017 om 11:33
6599 Antwoorden / Vragen
4

Dat blad waar je een abonnement op genomen hebt, bestaat niet meer. 
Dus je abonnement is afgelopen.
Je hoeft niet meer te betalen voor iets wat niet meer bestaat.
Nu krijg je daarover een bericht en word je een ander blad aangeboden. Daar hoef je niet mee akkoord te gaan.
Tenzij dit afgesproken is bij het aangaan van het abonnement.
Kijk nog even waar je voor getekend hebt.

Jeannetims
door Jeannetims - Apr 23, 2017 om 10:36
51 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bedankt voor de reacties. Ik ben ook niet van plan dit abonnement te betalen en weet nu in ieder geval de stappen die ik kan nemen.

Ab
door Abonnementenland - Jun 13, 2017 om 12:03
1 Antwoorden / Vragen
0

Beste Jeanne388,
Allereerst excuses voor de late reactie.
Erg vervelend dat dit u gebeurt. Zou u wellicht contact willen zoeken met onze klantenservice via klantenservice@abonnementenland.nl?
Dan gaan we kijken waar het fout is gegaan. 

Als u 'KassaVara' in het onderwerp wilt vermelden, weten we gelijk waar het over gaat. Hopelijk kunnen we u zo verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Abonnementenland.

Te
door TeleurgesteldeKlant - Sep 6, 2017 om 18:04
1 Antwoorden / Vragen
0

Het abonnement zou automatisch stoppen stond bij het afsluiten, maar het is erg lastig om de automatische incasso na deze periode stop te zetten. Er werd gewoon weer een nieuw totaal bedrag voor dezelfde lange periode afgeschreven.

Ik heb aan aboland.nl gevraagd waarom er geld wordt ingehouden en ze verwijzen naar allerlei kleine lettertjes in een email.. Het opzeggen gaat nog steeds erg moeizaam. Iemand een idee wat ik kan doen? Ik wilde mijn vrouw alleen een cadeau geven en nu kom ik niet van het "tijdelijke" abonnement af.

tijger1
door tijger1 Sep 6, 2017 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het abonnement werkelijk automatisch zou stoppen, dan is het voldoende om het geincasseerde bedrag te storneren, want u hoeft dan uiteraard niet op te zeggen.

edrick3
door edrick3 Sep 6, 2017 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Niet zo handig om in een oud(er) topic 'in te breken'.
maar het is erg lastig om de automatische incasso na deze periode stop te zetten.
Hoe zo? Dat kun je toch gewoon stoppen.
https://www.50plusplein.nl/Financieel/art/6625/automatische-incasso-stoppen
En als er toch geïncasseerd wordt kun je dat bedrag storneren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer