Ervaring met abonnementenland
Heeft iemand anders ook ervaring met Abonnementenland? Ooit een abonnement voor een blad afgesloten, die na 2 naamswijzigingen helemaal ter ziele is gegaan. Abonnementenland vindt het normaal dit abonnement voort te zetten met een totaal ander magazine en dan ook nog administratiekosten te rekenen wanneer je het hier niet mee eens bent. Je zegt dan nl. 'tussentijds' je abonnement op.
Hallo Jeanne388 ,
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
Ze zijn ook aangesloten bij thuiswinkel.org , dien daar ook een klacht in , klik op de rode regel .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Dat kan natuurlijk niet.
Ik heb een klacht. Wat nu?
Voor klachten over de bezorging van uw magazine of factuur kunt u terecht op de Overige wijzigingen / vragen-pagina van het betreffende blad. Overige klachten kunt u indienen via het contactformulier. Binnen 3 werkdagen nemen wij contact met u op.
Indien de klacht niet door Abonnementenland opgelost kan worden, kunt u contact opnemen met de geschillencomissie
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
Als zij stellen dat je tussentijds het abonnement opzegt dan kun jij eisen dat ze jou alsnog het blad gaan leveren waarop je een abonnement hebt genomen.
Dat kunnen zij niet, dus plegen zij een wanprestatie en dan heb je het recht het abonnement kostenloos op te zeggen.
Neem contact op met Consuwijzer en dien daar een klacht in tegen het bedrijf.
Het is natuurlijk van de zotte dat dit bedrijf je zomaar een heel ander blad gaat sturen.
Dat lijkt een beetje op: "De klant heeft een puzzelblad besteld, maar dat hebben we niet dus dan sturen we maar een tijdschrift over vissen. Da's toch ook een mooie hobby."
Grappig dat je dit zo verwoordt, maar zo is het wel gegaan. Het tijdschrift ging over Android (telefoons en tablets) en ik krijg nu en tijdschrift over Computers.
@Jeanne388 ,
Aanvulling op @edrick3 , contactformulier ,
http://www.aboland.nl/klantenservice/contactformulier/
Dat blad waar je een abonnement op genomen hebt, bestaat niet meer.
Dus je abonnement is afgelopen.
Je hoeft niet meer te betalen voor iets wat niet meer bestaat.
Nu krijg je daarover een bericht en word je een ander blad aangeboden. Daar hoef je niet mee akkoord te gaan.
Tenzij dit afgesproken is bij het aangaan van het abonnement.
Kijk nog even waar je voor getekend hebt.
Bedankt voor de reacties. Ik ben ook niet van plan dit abonnement te betalen en weet nu in ieder geval de stappen die ik kan nemen.
Beste Jeanne388,
Allereerst excuses voor de late reactie.
Erg vervelend dat dit u gebeurt. Zou u wellicht contact willen zoeken met onze klantenservice via klantenservice@abonnementenland.nl?
Dan gaan we kijken waar het fout is gegaan.
Als u 'KassaVara' in het onderwerp wilt vermelden, weten we gelijk waar het over gaat. Hopelijk kunnen we u zo verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Abonnementenland.
Het abonnement zou automatisch stoppen stond bij het afsluiten, maar het is erg lastig om de automatische incasso na deze periode stop te zetten. Er werd gewoon weer een nieuw totaal bedrag voor dezelfde lange periode afgeschreven.
Ik heb aan aboland.nl gevraagd waarom er geld wordt ingehouden en ze verwijzen naar allerlei kleine lettertjes in een email.. Het opzeggen gaat nog steeds erg moeizaam. Iemand een idee wat ik kan doen? Ik wilde mijn vrouw alleen een cadeau geven en nu kom ik niet van het "tijdelijke" abonnement af.
Als het abonnement werkelijk automatisch zou stoppen, dan is het voldoende om het geincasseerde bedrag te storneren, want u hoeft dan uiteraard niet op te zeggen.
Niet zo handig om in een oud(er) topic 'in te breken'.
maar het is erg lastig om de automatische incasso na deze periode stop te zetten.
Hoe zo? Dat kun je toch gewoon stoppen.
https://www.50plusplein.nl/Financieel/art/6625/automatische-incasso-stoppen
En als er toch geïncasseerd wordt kun je dat bedrag storneren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer