ha
door hajoni hannie May 4, 2016 om 15:06
Geldzaken & recht

Financiering

Wij hebben ook een lening bij een bank, niet Interbancaire maar bij Arenda.
Betalen ook al 10 jaar woekerente. Hebben nog geen €2000 afgelost. Moeten zeker nog 10 jaar. (Zegt men) Anders maar extra betalen. Hebben inmiddels een budgetcoach (van de bank) maar het schiet niet op. 
Helpt u daar ook bij. Want interbank is dus niet de enige die deze praktijken uithaalt.

1479 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2016 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Kassa helpt nergens bij. Die stichting uit de uitzending gaat, tegen betaling, proberen er iets aan te doen.

Maar kunt u de lening niet oversluiten bij een andere bank tegen lagere rente? 

En dan pas € 2.000 afgelost in 10 jaar? Zeker ook tussentijds geld opgenomen?

En van welke bank hebt u dan een budgetcoach en wat doet die dan?

marita5
door marita5 May 4, 2016 om 15:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij budgetcoach van dezelfde bank Arenda

tijger1
door tijger1 May 4, 2016 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schiet je veel mee op.:-))

ha
door hajoni hannie May 4, 2016 om 16:25
Antwoorden / 1 Vragen

Nee niets opgenomen tussentijds.
Alles geprobeerd qua oversluiten. 
Geen enkele bank wil oversluiten. 
Budgetcoach idd van dezelfde bank. 
Gebed zonder eind is dit.

ha
door hajoni hannie May 4, 2016 om 16:26
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad. Doet alsof hij/zij er alles aan doet. Maar ondertussen schiet het dus niet op.

ha
door hajoni hannie May 4, 2016 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad. Doet alsof hij/zij er alles aan doet. Maar ondertussen schiet het dus niet op.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 4, 2016 om 18:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Na 200x dezelfde vragen over hulp bij leningen begin ik een mening te vormen dat we alleen geld mogen lenen na een basale cursus rekenen. 
Dan leer hé wat rente is en wat je aflost, eenmaal dat onder de knie wil je niet meer lenen.  
Zie het als een rijbewijs, autorijden mag ook pas na het slagen van een test. Anders ben je een gevaar op de weg. 
Met lenen ben je een gevaar voor je hele toekomst. 
Diewilik

tijger1
door tijger1 May 4, 2016 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar rekenen en procentsommen hebben we allemaal al gehad in de vijfde klas van de lagere school. :-((

ha
door hajoni hannie May 4, 2016 om 19:47
Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt makkelijk praten Diewilik.
Als je alles vantevoren weet, doe je heel veel niet. 
Zoals je een goede rijschool verwacht met goedonderricht praktijklessen en theorie, verwacht je ook een goede bank met goede voorlichting en goed onderricht van alle voor- en nadelen.
Anders moeten ze geen toestemming hebben om rijschool of bank te worden.
Ik heb ook een goede opleiding gehad om mijn werk goed te kunnen doen!

Gerry1969
door Gerry1969 May 4, 2016 om 20:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je een rijschool kiest vraag je naar het slagingspercentage of probeer je anderszins achter hun prijs/kwaliteit te komen. 
Dit werkt bij een bank hetzelfde, als je 10.000 wil lenen en geen €500 per maand kan betalen weet  je dat je bijna alleen maar rente betaald. 

Ik heb er begrip voor dat je soms echt niet anders kan dan wat lenen maar we lezen hier bedragen van 10.000 tot over de 30. 000 dat zijn absurde bedragen die met genoemde aflossingen bijna niet te doen zijn. 

Ik heb van heel dichtbij meegemaakt dat een man zijn vrouw liet tekenen voor een studiefonds voor de Kids twv 25000 euro.  
De maand erna wilde hij scheiden en zat zij met de helft van de schuld. Echter hij betaalde niets en smeerde hem. Tja dan zit je ineens met een lening waar je niet om hebt gevraagd en waar je moeilijk vanaf komt.
Toch heeft deze dame het gered, 2e baantje in de avonduren erbij, auto voor een brommer ingeruild enzovoort. 
Ik veroordeel niemand die moet lenen maar wel de mensen die lenen voor luxe en de aflossing niet op kunnen brengen. 
Diewilik 


ha
door hajoni hannie May 4, 2016 om 21:11
Antwoorden / 1 Vragen

En jij kunt zo zien dat wij voor luxe hebben geleend. 
Je wordt bedankt met je oordelen en vooroordelen.
Daar vraag ik geen advies voor.

Gerry1969
door Gerry1969 May 4, 2016 om 21:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dan heb je mijn antwoord niet goed gelezen of begrepen. 
Mensen die voor luxe lenen en niet aan aflossen toekomen (dus bijna alleen rente betalen) daar heb ik een oordeel over. 
Mensen die noodgedwongen moeten lenen (lees mijn voorbeeld van familielid)  dat vind ik heel erg en die moeten waar mogelijk geholpen worden. 
Ik hoop dat het nu iets duidelijker is. 
Diewilik

jo
door jorisw May 5, 2016 om 09:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Anders moeten ze geen toestemming hebben om rijschool of bank te worden""

En dan mag je van de klanten verwachten dat ze leren rekenen, zoals Diewilik zegt. Het gaat niet om een halfje bruin, dus wat is er op tegen om de rekenlessen uit de 5de klas (of groep 7 voor de jongeren) even op te frissen. Zo moeilijk is het allemaal niet. 

fl
door flessebon May 8, 2016 om 09:56
418 Antwoorden / 7 Vragen

De meeste leningen waar het over gaat zijn afgesloten voor de grote crisis in 2008. En de spaarders moeten daar nu al jaren voor boeten door een kunstmatig lage rente. Als je dan ziet hoe groot de bonussen waren bij de banken in 2007 (en de jaren daarvoor) dan is dit een schandaal van de eerste orde.

diumenge
door diumenge - May 4, 2016 om 18:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2
tijger1
door tijger1 - May 4, 2016 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als u een goede opleiding hebt gehad voor uw werk, moet u toch snappen dat als je zowat alleen maar rente betaalt, die lening zowat eeuwigdurend is? Dus meer per maand gaan betalen, zodat u echt wat aflost. Daar heb je geen budgetcoach voor nodig.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2016 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar als ik bij Ardenda kijk, moet men bij een doorlopend krediet maandelijks 2% van de kredietsom betalen. 

En al zou je dan jaarlijks 12% rente moeten betalen, dan betekent die 2% dat je in ieder geval maandelijks één procent aflost, wat door die aflossingen uiteraard ook nog stijgt. 

Dus hoe kan het dan dat u na 10 jaar nog niet klaar bent met die lening?

aurora1
door aurora1 - May 4, 2016 om 22:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat doet die budgetcoach eigenlijk en moet u daarvoor betalen?
Een budgetcoach van die bank werkt natuurlijk voor die bank en niet voor u.
Nog geen 2000 euro in 10 jaar afgelost betekent dat u veel te weinig aflost. Dat dan maar eens goed aanpakken en aanpassen, zoveel mogelijk aflossen en zo snel mogelijk. Niet hopen, achterover leunen en wachten tot een ander het voor u oplost want dat gaat niet gebeuren.
Denk o.a. aan vakantiegeld, bekijk waar u bijv. op kunt bezuinigen. Kijk eens op de website van het Nibud bij besparen e.d., begin een huishoudboekje,
Zoek een extra baan.

Hoe kunt u lenen vergelijken met een rijschool? Dat slaat werkelijk nergens op.

Ma
door Mat Matheij - May 4, 2016 om 23:32
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Een goed idee lijkt om de lening over te sluiten. Voor het overige kan ergens niet aan 'gerekend ' worden wanneer rentepercentages onbekend zijn. Eerst dan kan worden vastgesteld hetgeen U heeft afgedragen aan rente en aflossing. Gezien het zeer grote aantal reacties moet wel worden vastgesteld dat de meeste vraagstellers veel te laat aan willekeurig welke bel hebben getrokken alsook eerder naar oplossingen zouden hebben moeten zoeken.  Zelf toezicht houden op leningen/looptijden. Mvrgr.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2016 om 00:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar wat wordt er dan verondersteld dat die budgetcoach voor u zou kunnen doen?

es
door essie38 - May 8, 2016 om 08:16
2 Antwoorden / 2 Vragen
0
fl
door flessebon - May 8, 2016 om 09:44
418 Antwoorden / 7 Vragen
1

Hallo Hannie,

U kunt contact opnemen met de redactie via deze pagina.
Succes.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer