Be
door Beatnory Oct 27, 2016 om 12:21
Geldzaken & recht

Fit Beheer weigert het Jaarafrekening van de service kosten te geven

Ik huur nu al een jaar een kamer in Utrecht. De onderhoud en alles rondom de huur wordt geregeld door Fit Beheer. Fit Beheer is niet de eigenaar, maar alles ze regelen wel alles. Ik heb ook met hun een huurcontract gesloten.

Nu gaat bijna de helft van me totale huur naar service kosten. Dit vond ik al raar dus ik heb gevraagd voor de eind afschriften. Het begin werden me mailtjes genegeerd tot ik eindelijk iets terug kreeg dat ze niet dit soort overzichten maakten. Daarna heb ik al een paar keer gevraagd of ze toch dit overzicht kunnen maken maar hier heb ik nog steeds geen antwoord op gehad.

Op internet kan ik nergens informatie vinden hoe het zit met de afschriften. Er is genoeg informatie voor wanneer ze te hoog zijn maar niet wat je zou moeten doen wanneer de verhuurder ze niet geeft. Dus weet iemand wat mijn rechten zijn?

Alvast bedankt!

1050 3 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Oct 27, 2016 om 13:30
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt recht op een jaarlijkse gespecificeerde servicekostenafrekening en inzage in de achterliggende nota's en verdeelsleutels etc. Als een verhuurder dat op uw verzoek niet verstrekt kunt u naar de huurcommissie.

Een servicekostenvoorschot mag verder alleen worden verhoogd als uit de gespecificeerde afrekening blijkt dat de kosten hoger uitvallen dan het voorschot én men niet te laat is met de afrekening.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2016 om 17:23
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Met hun wat?? heeft u een huurcontract afgesloten of bedoelt u met hen? Hoe dan ook heeft de beheerder de plicht om een detal afrekening te geven.