co
door conny vrolijk-pannekeet Oct 24, 2016 om 16:44
Geldzaken & recht

Fout storting bij ING bank

Op 8-9-2016 heb ik €1500 in een geldla bij de INGbank in Heerlen gelegd. De automaat telt maar €1000 . Ik heb getracht de transactie te onderbreken maar het ging gewoon verder. Het spuugde me betaalpas uit en de transactiebon kwam met een bedrag van €1000. Gelijk een medewerker geroepen die me het advies gaf een klacht neer te leggen.
Dit gelijk gedaan. Na 1 dag was er een brief gestuurd die 3 weken later pas kwam bij mij op de deur mat viel.Intussen 4 maal naar kantoor geweest,klantenservice gebeld en niemand kon me wat mededelen. In tussen onze rechtsbijstand ingeschakeld . Nadat die 4 brieven had verstuurd naar de directie waarvan 2 aangetekend kregen we eerst een brief terug die van een klantenservice kwam en met de mededeling dat de klacht gesloten was. De laatste is verstuurd naar de rechtsbijstand met medelingen er in die niet waar zijn en dat er maar €1000 was gestort en dat we de klacht maar bij het kifid moeten neer leggen als we het er niet mee eens zijn. Als we bij de ING bank vragen om bewijs van hun kant krijgen we die niet . Onze rechtsbijstand heeft ik weet niet hoeveel klachten van de INGbank die dit zo afhandelen. Zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen ?

3622 13 Rapporteer

ja
door jackyh - Oct 24, 2016 om 16:54
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik mag wel zeggen Gelukkig niet. Wat een ellende. Bewijs het maar eens over die storting. Lijkt mij hopeloos.

@H
door @HENK@ Oct 24, 2016 om 16:58
159 Antwoorden / 1 Vragen

als ze echt eerlijk zouden zijn moet het geen probleem zijn want dan hebben ze gewoon € 500 meer in kas dan wat er aangegeven is.

Dat even uitzoeken vinden ze echter waarschijnlijk te veel werk .........

ja
door jackyh Oct 24, 2016 om 17:36
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wie zijn die ze.  Dat zal wel nooit duidelijk worden.

wi
door wilhelmina59 - Oct 24, 2016 om 16:56
512 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig ook nog in het laatje eronder gekeken waarin de retouren terchtkomen omdat de machine niet altijd alles slikt(letterlijk).
Zo nee dan heeft degene na u een bom geld extra.
Succes

zoekster1
door zoekster1 - Oct 24, 2016 om 17:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn hier wel eens eerder klachten over geweest, niet veel. Maar als je de klos bent is het natuurlijk erg genoeg. En winnen doe je het niet van die lui, tenzij er opnames van zijn gemaakt. Het beste is dan maar alles in de oude sok op te sparen. Ontzettend vervelende situatie voor u.
Ik zou wel meteen van bank veranderen als ik u was.

ro
door roger christiaan konings - Oct 24, 2016 om 17:47
1 Antwoorden / Vragen

Wat een vervelende situatie ,voor u ,blijf volhouden ga op strepen staan en verlaat pand niet voordat geld in UW broekzak zit ,doe aangifte wederrechtelijk toe eigenen ,weet u gelijk waar die miljoenen kostende panden van betaald worden ,blijkt wel weer dat je af en toe de kluit moet belazeren om zelf niet belazerd te worden ,succes met alle -nog te nemen actie's gelijk einde oefening ing ,zou ik zo zeggen

ja
door jackyh Oct 25, 2016 om 00:07
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hier heeft men niets aan. Verlaat het pand niet zonder de 500 euro. Men zet u gewoon uit het pand.  Het wederrechtelijk toeeigenen is niet te bewijzen.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2016 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wie eist bewijst. En dat is moeilijk. Toon maar eens aan dat je inderdaad € 1500 gestort hebt. Wel raar dat er
€ 500 te weing geteld zou zijn. Wat voor coupures? Vals briefje van € 500 geweest?
Gek dat de te hulp geroepen medewerker niet meteen actie ondernomen heeft.
Alleen een brief sturen helpt niet veel.

Gelijksoortig probeem: klik

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 24, 2016 om 22:23
641 Antwoorden / 77 Vragen

NOOIT via een automaat storten. Je hebt geen enkel bewijs en de bank wordt er schatrijk van.

co
door conny vrolijk-pannekeet - Oct 24, 2016 om 23:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wilhelmina 59 ik heb er gelijk iemand bij geroepen van de bank ,die heeft mij niet op dit gewezen ! Het was voor mij de eerste keer dat ik geld in een automaat ging storten. Ik heb ook menig keer op een stop knop gedrukt dat de automaat €1000 aan gaf maar de transactie bleef gewoon door gaan .

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2016 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor coupures waren het het die u stortte?

edrick3
door edrick3 Oct 25, 2016 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vroeg ik ook al, maar nog geen reactie. Kan hier best van belang zijn.

an
door angela51269 - Oct 25, 2016 om 08:34
8 Antwoorden / 0 Vragen

heb je nu niks vergoed gekregen via je rechtsbijstand dan ?

co
door conny vrolijk-pannekeet - Oct 25, 2016 om 14:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

waren 20 briefjes van 50 euro en 1 van 100 ,heeft maar 10x50 geteld en 1 van 100 euro. Heb niks van schrijven ontvangen over vals geld !

co
door conny vrolijk-pannekeet Oct 26, 2016 om 06:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

sorry schrijf het fout,waren 28 briefjes van 50 en telde er maar 18 en 1 briefje van 100. De rechtsbijstand heeft nu de heeft nu een bewijs van de logrol en een bewijs van het kasverschil opgevraagd .

co
door conny vrolijk-pannekeet - Oct 25, 2016 om 14:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee heb ondanks de rechtsbijstand niks vergoed ,rechtsbijstand is nog wel bezig om bewijs van hun kant ook te krijgen,want ook hun mogen bewijzen stukken aan leveren !

ph
door philip36 - Oct 26, 2016 om 10:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zijn er misschien camerabeelden waar wat uit op te maken valt?

co
door conny vrolijk-pannekeet - Oct 26, 2016 om 14:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Er worden altijd camara beelden gemaakt bij de automaten,maar worden maar 6 weken bewaard zei me rechtsbijstand,zijn dus inmiddels verstreken . Vraag me af hoe hun dan kunnen zien dat ik geen 28 briefjes maar 18 briefjes van 50 euro er in heb gelegd !