du
door duivens18 - 04 Apr 2012 om 15:42
Geldzaken & recht

Gedeeeltelijk vooruitbetaalde vakantie kan niet doorgaan maar geen geld terug

Goedendag,

Wij hadden een vakantie geboekt bij Soleara.
Gewoon een vakantie op een park in Duitsland voor twee weken.
Maar nu is het door huiselijke omstandigheden .
niet mogenlijk om te gaan.
Maar wij hebben wel een aanbetaling gedaan van meer dan 4oo euro met daarin een annuleringsverzekring.
Dus ik heb keurig de situatie uitgelegd aan Soleara maar kregen te horen dat wij het geld niet terug krijgen???
Dat vonden en vinden wij nog steeds vreemd want wij zouden pas in juli op vakantie gaan en wij hebben dit in maart aan Soleara gemeld maar nee wij krijgen niks terug.
Er werdt ons gezegd misschien heb je famillie of kennissen die het over willen nemen de vakantie dit is toch gek??
Kan en mag dit zomaar???
Wie weet wat ik kan doen om het geld terug te krijgen want vakantie zit er echt niet in.
Hoor het graag.
Bedankt,
Marian.

754 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door stacey - 04 Apr 2012 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja dat kan zomaar, je kunt niet zomaar boeken en Kostenloos annuleren........
Als de reden voor annulering gedekt wordt onder de voorwaarden van de annuleringsverzekering dan kun je geld terugkrijgen en anders niet.

door mahadma - 04 Apr 2012 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Van de Soleare site:
"ARTIKEL 5 BETALING
5.1.a. Na ontvangst van de huurovereenkomst, stuurt huurder binnen vijf
werkdagen na boekingsdatum een ontvangstbevestiging naar Soleara. Huurder
voldoet de aanbetaling eveneens binnen vijf werkdagen na boekingsdatum. De
aanbetaling bedraagt 35% van de totale huursom, de eventuele verzekeringspremies, de boekingskosten en eventuele bijkomende kosten.
ARTIKEL 9 ANNULERING DOOR HUURDER
9.1. Huurder is slechts gerechtigd tot annulering tegen voldoening van annuleringskosten. Annuleringen dienen schriftelijk te gebeuren. De annuleringskosten bedragen:
9.1.a. bij annulering tot acht weken voor de aanvangsdag van de huurperiode: het aanbetalingsbedrag, zijnde 35% van de huursom, eventuele verzekeringspremies, de boekingskosten en de eventuele bijkomende
kosten."

Op grond van bovenstaande artikelen uit de algemene voorwaarden krijgt u dus geen geld terug. De annuleringsverzekering zal aan de hand van uw reden om niet te kunnen gaan moeten beoordelen of zij u wel of niet de "schade" vergoeden. Om welke reden gaat het niet door?

door getty - 04 Apr 2012 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Annuleren kan niet maar zo, wat bedoelt u met " huiselijke omstandigheden"?

fi
door fisbel - 05 Apr 2012 om 01:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

9.1.a. bij annulering tot acht weken voor de aanvangsdag van de huurperiode: het aanbetalingsbedrag, zijnde 35% van de huursom, eventuele verzekeringspremies, de boekingskosten en de eventuele bijkomende
kosten."

Bij annulering tot acht weken voor de aanvangsdag huurperiode is hier 35% van de huursom verschuldigd. Dit (derde) deel is men dus kwijt.
Dit strookt met mijn ervaring. Onlangs een vakantiehuis gehuurd. Volledig bedrag was betaald, maar omdat er geannuleerd moest worden vanwege familieomstandigheden werd 70% van de totale som teruggeboekt. Dit conform de ANVR-reisvoorwaarden. Wel waren de reserveringskosten + kosten calamiteitsfonds verschuldigd. Er was geen annuleringsverzekering afgesloten!
De reisorganisatie wees ons zelf op deze terugbetaalmogelijkheid. Er werd vlak voor de achtwekentermijn voor afreisdag geannuleerd.

fe
door festinger - 05 Apr 2012 om 02:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vragensteller. Annuleren met verzekering betekend dat je een geldige reden moet hebben gedekt in de voorwaarden. Je moet dus uitleg geven met verklaringen die controleerbaar zijn. Heb ooit in deze wereld gewerkt en je wilt niet weten wat vroegboekers met annulering allemaal bedenken bedenken van hun reis af te komen zonder te betalen. Heb vooral een schat aan overlijdenskaarten in het bezit van mensen die nog altijd springlevend zijn.

Maar ik begrijp het probleem wel. Want wat heeft het voor zin een vakantie te boeken met aanbetaling terwijl 2 dagen later je uit schaamte weet dat het geboekte nooit zal gebeuren en enkel geld kost omdat die achterlijke boekingsreiswereld altijd eerst wat geld wenst alvorens te presteren.

Ik wacht elk jaar op een "goedkope lastminute aanbieding" .Maar zelfs dat is niet waar. De vakantiewereld verkoopt liever lege stoelen met accommodaties dan het te gunnen. Want immers dat haalt de vroegboekers omlaag. Want stel je voor . Jij betaald 1599 euro als vroiegboeker en naast je betaal ik 800 euro last minute voor hetzelfde. Zoiets mag in deze wereld nooit gebeuren.

du
door duivens18 - 05 Apr 2012 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie"s.
Maar zoals ik nu lees levert het mij niks op ja geld weg.
En de reden is een scheiding dus niet leuk hadden dit niet zien aankomen maar is wel zo.
En omdat wij in een koophuis wonen kunnen jullie begrijpen dat dit niet zomaar even geregeld is.
Maar we weten het nu en een goede les.
Maar wel jammer vooral als je een annuleringsverzekering hebt.
Bedankt allemaal.
Marian.

door mahadma - 05 Apr 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als ik bij "een annuleringsverzekering" het volgende lees: "9. definitieve ontwrichting van het huwelijk, waarvoor na het boeken van het
arrangement een echtscheidingsprocedure in gang is gezet. " kan je bij jouw betreffende annuleringsverzekering de voorwaarden nog eens goed doorlezen. Wie weet wat dat opleverd. Niet gelezen is altijd mis.

door mahadma - 05 Apr 2012 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

van de soleara site":

"GARANTIE-ANNULERINGSVERZEKERING Bij het boeken van een reis gaat u er van uit dat u een onbezorgde vakantie tegemoet gaat. Meestal is dat ook zo. Maar er kunnen zich omstandigheden voordoen waardoor u uw vakantie moet afzeggen. Of het kan noodzakelijk zijn dat u later vertrekt of eerder terugkeert. U loopt hierbij financieel risico. Dit risico kunt u afdekken door de Annulering Garantieverzekering af te sluiten. Bij reizen die maximaal 4 weken voor vertrek worden geboekt is er nu ook de Last Minute Garantie-annuleringsverzekering. Voor deze verzekering gelden dezelfde voorwaarden maar is de premie beduidend lager.

Verzekerde gebeurtenissen
Verzekerd is onder andere:
•overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van een verzekerde, een niet meereizend familielid in de 1e of 2e graad of personen met wie de verzekerde duurzaam samenwoont;
•zwangerschap;
•een medisch noodzakelijke ingreep die onverwacht tijdens de reis moet plaatsvinden;
•materiële schade aan eigendom, huurwoning of bedrijf;
•echtscheiding of ontbinding van een samenlevingscontract;
•diefstal, verlies of vermissing van noodzakelijke reisdocumenten;
•uitval van het motorrijtuig, de toercaravan of vouwkampeerwagen, waarbij reparatie voor het begin van de reis niet mogelijk is
."

Heb je hier wellicht iets aan? Suc6.

door cathy1 - 05 Apr 2012 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mahadma is me voor, maar ik zou idd de polisvoorwaarden er nog eens bijpakken. Zowel bij ANWB als Unigarant staat het door Mahadma aangehaalde artikel.

waar loopt de annuleringsverzekering? Misschien hebben ze je toch te makkelijk afgescheept.

succes

door cathy1 - 05 Apr 2012 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sorry, laatste reactie van Mahadma niet gezien, mijn post is dus overbodig :)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ja
janbosma52 - 11 Feb 2016 om 13:41
Computers & telefonie

Zou u niet eens wat aandacht besteden aan al die mobiele telefoonproviders die zogenaamd de goedkoopste zijn.

Ik heb een goedkoop SIM-only abonnement van 11 Euro per maand. Goedkoop zou je denken. IIk dacht dit ook. Ik heb echter veel familie en vrienden in het buitenland zowel binnen als buiten de EU die we regelmatig bellen. Als ik echter naar een ander EU-land bel dan kost me dat 60 cent per minuut. Schrikbarend duur lijkt mij om maar niet te spreken over een minuur bellen naar buioten de EU. Heb hiero ... Lees meer

ik
ikzelf1942 - 10 Feb 2016 om 23:15
Elektronica & tv

Ziggo abbonnement

Ziggo verhoogde zonder bericht vooraf het abbonnement met €1.50 per maand voor alleen TV ontvangst.
Kan dit zomaar???

Lees meer

am
amyw - 11 Feb 2016 om 07:40
Winkels & webshops

Geen 2e keer garantie tijdens garantietermijn van bril

Ik heb vorig jaar maart een bril gekocht bij specsavers. Na een paar weken had ik het idee dat pootje loszat en ben ik terug gegaan naar de winkel. Niets aan de hand hoorde zo werd er gezegd. Uiteindelijk brak in mei het pootje af. Terug gegaan en heb een nieuw montuur gekregen. 
Van de week zat ik weer op de bank en hoorde wederom een klik naast mijn oor. Ja hoor weer pootje kapot. Weer het ... Lees meer