Sa
door Saar23 Mar 16, 2017 om 12:38
Geldzaken & recht

Geen geld terug Theater

Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik kaartjes besteld bij het Zuiderstrandtheater.
Helaas blijk ik ziek en onderga ik een aantal dagen voor de voorstelling een zware operatie. Zeker is dat ik niet bij de voorstelling aanwezig kan zijn.
Ik heb aangegeven dat ik de kaartjes wil retourneren en dus mijn geld terug wil.
Theater geeft aan dat ik geen geld terug krijg, ik krijg alleen een tegoedbon min €5,- administratiekosten en de kaartjes worden vernietigd.
Mijn vraag: kan/mag dit zomaar? Naar mijn weten heb ik recht op het volledige geldbedrag. Of gelden er andere regels in de theaterwereld?
Kan ik in deze situatie bijvoorbeeld de koop ontbinden?
Aan een tegoedbon heb ik niets aangezien deze kort houdbaar is en daarnaast ver van het theater woon en ik in de maanden na de operatie lang moet revalideren.

Vriendelijke groet,
Saar

3394 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2017 om 12:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Is wel heel gebruikelijk: tegoedbon minus €5,00 administratiekosten. Weinig aan te doen. Beterschap.

emcede
door emcede - Mar 16, 2017 om 12:47
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ben wel benieuwd waar u 'naar uw weten' het recht weghaalt om uw geld terug te ontvangen. Op de site staat netjes deze procedure uitgelegd.

Vervelend dat u niet naar het theater kunt en moet revalideren, maar (klinkt harder dan ik het bedoel) dat is niet het probleem van het theater. Misschien kunt u de bon via bv. Marktplaats verkopen aan iemand die wel naar dit theater gaat?

Sterkte met uw herstel.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 16, 2017 om 12:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft helemaal geen rechten, theater is zeer coulant in deze. En hoe komt u erbij dat u buiten de theaterbrache wel recht heeft op geld terug? Dat geldt alleen bij internetaankopen en verder nergens dus ook niet in winkels, bioscopen, sauna's, vakanties en ga zo.maat door. U bent behoorlijk abuis.
Tegoedbon is doorgaans een jaar geldig, dan bent u vast wel weer op de been.

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 16, 2017 om 13:19
423 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt het proberen via uw annuleringsverzekering als u die heeft afgesloten

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 16, 2017 om 23:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mag toch hopen dat ze dit soort declaraties niet behandelen en uitkeren. Het gaat om € 5 verlies. Kaarten zijn 12 maanden geldig dat zou toch wel moeten lukken. 1 x theater binnen 12 maanden.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2017 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt de kaartjes natuurlijk ook aan iemand weggeven.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 16, 2017 om 13:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Of doorverkopen.

Rechten heeft u niet, tenzij daar wat over staat in de algemene voorwaarden. Ik vind een tegoedbon heel coulant. Misschien kunt u nog proberen de termijn waarin u deze kan gebruiken te verlengen, als u het heeeeel vriendelijk vraagt en nog eens uw situatie uitlegt?

fa
door familyman - Mar 16, 2017 om 14:01
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ten eerste is het op moment van betalen niet meer UW geld, maar het geld van het theater die u daarvoor in ruil HUN kaartjes heeft verkocht.
Waar u dat weten vandaanhaalt vraag ik mij af, waar staat dat ergens?
Helaas bent u ziek geworden, dat is iets waar het theater niets aan kan doen, Beterschap gewenst.
Nee, u heeft geen grond om de aankoop te ontbinden.
Ik zou trouwens maar snel van die bon af zien te komen: Het Zuiderstrandtheater is de tijdelijke vervanging van de Dr. Anton Philipszaal en het Lucent Danstheater. Een Marechausseepost vormt de ingang van het theaterterrein. Het theater ligt tegen de duinrand. In 2019 wordt het theater terug afgebroken.

marita5
door marita5 - Mar 16, 2017 om 14:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Saar23 ,

RUILEN .

Kaarten kunnen tot één dag voor de voorstelling geruild worden tegen een ander(e) voorstelling/concert of u krijgt een tegoedbon. Indien u recht heeft op een bankretour, bijvoorbeeld bij een voorstelling/concert die gecancelled is, duurt het ongeveer 4 weken voordat u uw geld op uw rekening ontvangt. De kosten voor omruilen en retourneren bedragen €4,50 administratiekosten per transactie.

Bron : zuidstrandtheater.nl

fa
door familyman Mar 16, 2017 om 14:35
888 Antwoorden / 1 Vragen

Helderder kan het niet.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2017 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Verkoop de kaartjes of geef ze weg. Heel simpel rondvragen in eigen kring, of een annonce in supermarkten ophangen.

edrick3
door edrick3 - Mar 16, 2017 om 15:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Naar mijn weten heb ik recht op het volledige geldbedrag.
Hoezo? Waar baseer je dat op? Ook hier geldt: koop=koop.
Nog netjes dat ze je een tegoedbon willen geven.
Beterschap!

pi
door pieterwolters - Mar 16, 2017 om 19:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als kosteloos retourneren verplicht zou zijn verwacht dat er heel veel mensen spontaan allemaal vreselijke ziektes krijgen...

Cookies
door Cookies - Mar 16, 2017 om 19:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Doe eens gek en geef hem aan iemand die geen geld heeft om naar het theater te gaan.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 16, 2017 om 23:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat vind ik nu eens een supergaaf plan. Het geeft ook nog eens een goed gevoel om goed te doen.