ha
door hann1bal Feb 19, 2017 om 11:20
Geldzaken & recht

Gemeentelijke belastingen 2017

Net weer een rekening gekregen van de gemeentelijke belastingen en waterschap voor 2017.
Dit betreft een meerpersoons huishouden.
Bijna 800 Euro voor de gemeente Delft.

Ik vind dit de pan uit reizen.
Gemeente Delft is failliet door alle verbouwingen die de stad ondergaat en het gehele spoorzonetraject waar de mensen niet om gevraagd hebben.
Verkeerde berekeningen gemaakt en 80 miljard schuld, waar een aflossing ligt van 1 miljard per jaar.

Wie mogen dat betalen? Je raadt het al: De inwoners.

Afvalstofheffing, het grootste bedrag in de gehele rekening.
De grijze bak en de groene bak worden om de week geleegd. Daarbij heb je nog ondergrondse containers waar ik als begaande grond bewoner geen gebruik van mag maken.

Ik als bewoner scheid mijn afval, zodat ik zo min mogelijk hoef aan te bieden.

Zo kan je van de groene bak als gemeente weer biogas produceren, wat naar mijn inziens geld oplevert.
Het welbekende PMD bakken (vaak bij de supermarkten) lever ik al zoveel mogelijk in. Behalve ijzer, die lever ik apart in.
Glas breng ik ook al weg, papier en karton in een aparte container, dus minimale aanbieding.

Elektronisch apparatuur betaal je al verwijderingsbijdrage bij aanschaf, dus moet je daar dan nogmaals over betalen?
Je kan deze gescheiden inleveren bij de oud-ijzer boer waar je dan weer wat voor krijgt.

En alles levert voor de gemeente geld op.
Glas naar de glassmelterijen, hout voor de houtindustrie, metalen voor de recycling en ga zo maar door. Afval loont, zeker in grote aantallen.

De gemeente moet naar ratio kijken wat je gebruikt op jaarbasis. Een beloning geven wat je zelf wegbrengt.

1511 16 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 19, 2017 om 11:25
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dank u wel voor uw relaas, maar dit is niet de site dump maar raak.

Misschien is het handiger als u dit naar de gemeente stuurt, hoeven wij het niet te lezen. En mocht het toch niet lukken, u staat altijd vrij om te verhuizen.

gerbera
door gerbera - Feb 19, 2017 om 11:29
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind dit de pan uit reizen.
Dan toch maar een grootere pan aanschaffen.
De gemeente zal toch ergens het geld vandaan moeten halen en dat kan niet bij mensen die niet in die gemeente wonen.
Maar weet nu in elk geval wat de gemeente Delft allemaal doet voor het millieu.

marita5
door marita5 - Feb 19, 2017 om 11:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hannibal ,

Ik zie geen vraag maar wel een mededeling , voor meer informatie klik op de rode regel .

https://www.delft.nl/Inwoners/Gemeenteloket/Belastingen_en_heffingen

diumenge
door diumenge - Feb 19, 2017 om 11:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie mogen dat betalen? Je raadt het al: De inwoners.

Ja, wie zouden dat anders moeten betalen denk je?

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2017 om 11:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onzin! Ongeveer 400,- euro is voor het Hoogheemraadschap Delfland.

Bijna 800 Euro voor de gemeente Delft.

ha
door hann1bal - Feb 19, 2017 om 11:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Gezien gemeentelijke belastingen en waterschap in 1 rekening verwerkt zijn is het €790,36 om precies te zijn.
Dus dat lijkt mij bijna €800,00

Helaas geen onzin.

En excuses mensen. Het is inderdaad geen vraagstelling en is een opmerking.
Een stukje frustratie over de hoogte.

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2017 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

WEL onzin, want die 400,- euro voor waterschapsheffingen gaan NIET naar de kas van de gemeente Delft!

DOOR HANN1BAL - 19 FEB. 2017 OM 11:58
1 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Gezien gemeentelijke belastingen en waterschap in 1 rekening verwerkt zijn is het €790,36 om precies te zijn.
Dus dat lijkt mij bijna €800,00

Helaas geen onzin.

fa
door familyman - Feb 19, 2017 om 12:05
888 Antwoorden / 1 Vragen

Vervang het woord "Delft" voor uw eigen woonplaats en elke lezer kan dezelfde opmerking maken.

tijger1
door tijger1 - Feb 19, 2017 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig levert uw oud ijzer nog wat op.

hansje klein
door hansje klein - Feb 19, 2017 om 12:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Prima Gemeente die géén precariobelasting heft ... maak ik wil geen slapende ´honden´ wakker maken.

Er staan waarschijnlijk erg veel woningen leeg is deze hebberige Gemeente? Of doen ze soms ook leuke dingen voor hun inwoners die ergens anders toch weer extra betaald moeten worden?

Mijn voorstel ...

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2017 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: hoe kom je er bij dat er in Delft geen precariobelasting betaald hoeft te worden? Dat moet nl. wel.

reflecs
door reflecs - Feb 19, 2017 om 13:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Informeer eens of er plannen zijn om Diftar in te voeren.

tenormin
door tenormin Feb 19, 2017 om 13:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dan gaat men daar weer over 'emmeren': ik heb een groter gezin of iets van die strekking..

jo
door jorisw - Feb 19, 2017 om 13:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt zelf meegestemd voor de huidige gemeenteraad. Grote kans dat je voor al die maatregelen die nu genomen worden hebt gestemd, maar ja, wie leest er nu verkiezingsprogramma's....

(even een off-topic tip: luister de column van Lebbis van gisteren bij Spijker met Koppen over democratie eens)

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2017 om 13:29
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@KH, zoek eens uit waar geen precariobelasting betaald moet worden, dat zou mooi zijn. En integendeel, in de Gemeente Delft staan nooit woningen leeg, u weet wel: studentensteden zijn nogal overvol. (Andere steden strouwens ook). ;-)
@hannibal, veel Nederlanders bieden hun afval al gescheiden aan (ik heb alleen geen oud ijzer regulair), sjouw me ook de tandjes om alles in de daarvoor bestemde containers te deponeren en ook mijn Gemeentelijke Belastingen zijn weer hoger dan vorig jaar. Zo, hebben we allebei even kunnen klagen, toch? Desalniettemin, toch nog een fijne rest van de Zondag.

Ka
door Kassafoutje - Feb 19, 2017 om 15:24
19 Antwoorden / Vragen

U boft nog dat uw grijze en groene container om de week geleegt worden....hier de grijze nog maar één keer per maand.

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2017 om 21:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi toch dat alles zo goed geregeld is? Wel jammer dat u geen juiste informatie verstrekt, zie daarvoor o.a. de reactie van @carola.83.
Verder zijn we er hier niet voor om gemopper, geklaag en gezeur te lezen bij deze rubriek Vraag & Beantwoord....
Als u klachten heeft - en u lijkt die te hebben - dien dan uw klachten in bij de betreffende instanties. Wel nadat u precies uitgezocht heeft hoe e.e.a. in elkaar zit opdat u niet met onjuiste verhalen komt en daarmee bij de verkeerde instantie, zoals u hier doet.