dr
door driequsman Feb 16, 2017 om 10:26
Geldzaken & recht

Global Collect incasso

Als na veel gestress eindelijk de opdrachtgever voor de maandelijkse  incasso via Global Collect is achterhaald, is het een fluitje van een cent de maandelijkse automatische incasso's te stoppen en kan Global Collect zijn handen in onschuld wassen
Winkelenensparen , de opdrachtgever, stopt het "abonnement " met onmiddellijke ingang maar hebben inmiddels wel zo'n 10 maanden kunnen incasseren. Opgelucht besluiten we e.e.a. maar te accepteren. Via een aankoop, kleine lettertje niet gelezen o.i.d schijnen we ergens op geklikt te hebben en zaten we vast aan een abonnement op Winkelenensparen.
Samen met honderden zo niet duizenden anderen in het zelfde bootje. Op internet honderden klachten, soms met zelfingenomen reacties :" eigen schuld dikke bult" .
In gedachte zie ik een of twee mannetjes achter een bureau in Zwitserland zich het lazarus lachen.
Alles wat ze doen is immers legaal.
Is het niet tijd dat Kassa hier weer eens aandacht aan besteed`?

2989 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2017 om 10:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wordt het geen tijd dat u een leesbrilletje koopt en niet ergens op klikt voordat u dat gelezen hebt?

Wordt het geen tijd dat u in ieder geval maandelijks uw bankrekening controleert, zodat u een onterechte incasso per omgaande kunt storneren en het bankrekeningnummer kunt blokkeren?

Ik neem aan dat u volwassen bent, en dat maakt dat u zelf verantwoordelijk bent voor uw daden. Als u zichzelf niet meer vertrouwt, kunt u zich ook inder curatele laten stellen. Dan heeft u geen verantwoording meer.

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2017 om 10:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt onterechte incasso's terug boeken tot 13 maanden terug (melding onterechte incasso). Dat kun je doen door contact op te nemen met je bank of middels internetbankieren.

marita5
door marita5 - Feb 16, 2017 om 10:41
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DrieQusman  ,

Is het niet tijd dat Kassa hier weer eens aandacht aan besteed`?

Ik zou niet weten waarom Kassa hier nog eens aandacht aan moet besteden .
Kassa kan het gedrag van de mensen die overal maar klakkeloos op klikken niet veranderen .

dr
door driequsman - Feb 16, 2017 om 11:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger, dank voor uw behulpzame, empathische antwoord .
Inmiddels met alle anderen in dat zelfde bootje de onder curatele stelling in werking gezet.

fa
door familyman Feb 16, 2017 om 14:02
888 Antwoorden / 1 Vragen

In alle redelijkheid, als er GRATIS staat, of PROEFPAKKET, KORTING en soorgelijke titels, worden vele lezers blind en vullen zonder gebruik van enige logica als hun gegevens in. Daar kan je programma's voor maken en blijven maken, elk uur, elke dag, elke week, elke maand, op alle zenders tegelijk en dan nog stappen velen in de valkuil. En als die programma's elk uur uitgezonden zouden worden zetten velen die uit, want: "Dat hebben we al gezien". Ik bedoel hiermee te zeggen dat als je uitkijkt met je gegevens en nadenkt aan wie je die geeft en wat je van die 'partij' afweet, gebeuren deze dingen niet meer of minder. En je kan zachtjes of hard zeggen: Eigen schuld, maar de feiten zijn de feiten. En ja, ik zal ook wel een fijn antwoord krijgen, maar dat leg ik op voorhand naast mij neer.

Cookies
door Cookies Feb 16, 2017 om 14:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Familyman: +10.

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2017 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Familyman tel er nog maar 10 bij op.

aurora1
door aurora1 Feb 16, 2017 om 19:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik verhoog met nog eens 10.

costnix
door costnix Feb 18, 2017 om 09:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie jullie en verhoog het met 100.

ma
door manwijf Feb 18, 2017 om 09:47
574 Antwoorden / 1 Vragen

Met honderden, zo niet duizenden in een bootje gaan zitten, is ook vragen om problemen..

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2017 om 20:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, eens per maand de bankrekening controleren vind ik te weinig. Ik zou eerder voor eens per week gaan. Vooral voor mensen die dergelijke domme dingen doen.

wi
door wilhelmina59 Feb 17, 2017 om 09:49
507 Antwoorden / 0 Vragen

Standaard elke week, scheelt een berg gezeur. En nee, bij het woordje gratis gaan bij mij alarmbellen rinkelen.

fa
door familyman Feb 17, 2017 om 10:47
888 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons thuis is het eerste wat je hoord bij het woord 'Gratis' : Hoe gratis is dat gratis?

dr
door driequsman - Feb 17, 2017 om 14:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alle duidelijkheid: mijn reactie had  betrekking op een aankoop op internet van mijn 79-jarige oma die argeloos een paar inlegzooltjes bestelde , zonder korting,gratis of i.d.
Mijn insteek was om een groep  minder behendige mensen op internet te steunen en te behoeden voor slimme verkooptrucjes.
Ik had het bericht niet moeten plaatsen en moeten weten dat er  zulke slimme, zelfvoldane lezers bij VARA-kassa zitten die uiteraard nooit in een verkoop-truc zullen trappen

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En had zij dan een abonnement genomen op "zooltjes"? Dus dan uw oma maar instrueren dat zij elke week haar bankrekening controleert.  En nee, ik stap niet in ern verkoop truc.

aurora1
door aurora1 Feb 17, 2017 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U doet voorkomen of "oudere" mensen, i.c. uw oma, achterlijk zijn. Als uw oma via internet iets kan bestellen, dan kan ze vast ook lezen. En dan kan ze dus ook wekelijks haar bankrekening bekijken. Nee, ik trap ook niet in verkooptrucjes en nooit gedaan.

fa
door familyman - Feb 17, 2017 om 15:28
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Drieqousman,

je schrijft: 'Mijn insteek was om een groep  minder behendige mensen op internet te steunen en te behoeden voor slimme verkooptrucjes. Ik had het bericht niet moeten plaatsen en moeten weten dat er  zulke slimme, zelfvoldane lezers bij VARA-kassa zitten die uiteraard nooit in een verkoop-truc zullen trappen'

Die groep minderbehendige en ook de behendige mensen zijn eenvoudigweg NIET te beschermen, tenzij ze allemaal en iedereen onder curatele staan. Als zou je 24 uur per dag op alle tv zenders die boodschap uitzenden en niets anders meer, dan hebben een aantal mensen geen tv. Als je alles op de radio zou uitzenden, hebben de mensen geen radio. Al plaats je die boodschap in alle kranten, alle dagen, tot het kleinste suffertje toe, paginba groot adverteert, dan hebben de mensen dat niet gezien/gelezen. Al zeg je het tegen de mensen 24 keer per dag, elk uur dus, zal een percentage dan nog vergeten dat het gezegd is. Al zet je bij iedereen een bord van drie bij drie meter in de tuin of voor de deur, doen ze het nog. Wel gezien, niet gelezen. Al zet je een banner van het hele scherm op de monitor bij internet, zien ze het niet.

Vraagsteller, effe serieus, schrijf hier eens hoe wij heel nederland kunnen bereiken dat ELKE inwoner bereikt wordt en het niet meer doet, kopen via dubieuze kanalen.

Die zelfvoldane vara vrijwilligers hier zo u ze noemt leggen de feiten voor, u stelt een halve vraag en er moet maar geraden worden wat nu het verhaal is. Wij zijn niet slimmer als anderen, wij hebben deze vraag/opmerking als vele malen gezien hier dus vandaar dat wij als vrijwilligers op deze site alleen maar een feit zien wat niet uit te roeien is. En ik zal niet in zo'n truckje stappen, ik heb teveel verhalen gezien hier, dus ik weet het wel. Dat heet niet zelfvoldaan, maar gewoon effe lezen.

ne
door neodutchio - Feb 18, 2017 om 00:21
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Frapant, hoe kom je via inlegzooltjes bij winkelenensparen terecht? De klacht is juist hiermee dat er iemand opgebelt wordt en na het afgeven van de personalia vastzit aan dit gebeuren. De zooltjes daarintegen worden wel vaak 'gratis' aangeboden, maar dit heeft niets met winkelenensparen te maken. Ik weet niet wat uw 79 jarige argeloze oma u heeft wijsgemaakt, maar als u zelf even gegoogeled had, of des noods hier ging zoeken, had u en uren leesvoer en wellicht uitgevonden waardoor uw oma ergens aan vast zat.

costnix
door costnix - Feb 18, 2017 om 09:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg nooit gratis proefpakketjes! Hoe zou dat nou toch komen?
O wacht, ik klik nooit op zulke links en vul geen persoonlijke gegevens in.
Zou dat de oorzaak zijn?

tijger1
door tijger1 Feb 18, 2017 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, volgens zeggen, zit u er al aan vast als u alleen maar kijkt, als je de topicstarters mag geloven:-))

reflecs
door reflecs - Feb 18, 2017 om 17:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is het niet tijd dat Kassa hier weer eens aandacht aan besteed`?

Vraag het de redactie :) http://kassa.vara.nl/pagina/contact

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 18, 2017 om 17:33
7155 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @reflecs.;)
Pagina gevonden

reflecs
door reflecs Feb 18, 2017 om 17:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt sjoppie ;)

sjjoppy
door sjjoppy Feb 18, 2017 om 18:04
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan reflecs ;)