Ni
door Nicolaiiii Feb 8, 2016 om 09:41
Geldzaken & recht

Groupon levert niet

Hallo,

31 dec. 2015 heb ik een iPad besteld en 289,00 overgemaakt aan groupon.
het product zou uiterlijk 21 januari geleverd worden.
Nog steeds heb ik niets gekregen en nu vindt groupon dat ik contact op moet nemen met de leverancier Karpe Deal (in Spanje)
Ik doe toch zaken met Groupon?
Ik heb groupon in gebreke gesteld, maar hoe kan ik na het termijn mijn geld terug eisen? Welke middelelen heb ik?

Grt,
Nico

6821 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ho
door honza23 - Feb 8, 2016 om 13:03
259 Antwoorden / 3 Vragen
0

niet laten afschepen door Groupon, zoek informatie bij 't Juridisch Loket om een correcte vervolgbrief te sturen

renehk
door renehk - Feb 8, 2016 om 13:15
21 Antwoorden / 1 Vragen
1

Neem dit voor wat het waard is. Groupon knijpt winkels zo sterk uit, dat ze uiteindelijk niet kunnen leveren. 
Er zijn acties bekend van restaurants met 50 zitplaatsen, waar Groupon ze zover heeft gekregen om met 500 bonnen deel te nemen met een korting van 50%. En dsar bovenop komt nog de providie voor Groupon. En hoe denkt u dat het met dat restaurant afgelopen is?
Mijn advies is om nooit zaken via Groupon te doen. Tenzij je er natuurlijk op uit bent om kleine bedrijven failliet te laten gaan. Groupon knijpt bedrijfjes uit. Daar wil je niet aan meedoen. 
O ja,  wat de vraag  betreft: Het bedrijfje dat een pasr iPads voor een te lage prijs zou leveren, wordt opgezadeld met honderden bonnen en kan eenvoudig niet leveren. Dus Groupon is de bedrieger, niet de middenstander die erin getrapt is. 


simon55
door simon55 - Feb 8, 2016 om 13:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen
1

Ik heb inmiddels 4 maal bij groupon besteld en werd keurig geleverd

ag
door agapon - Feb 8, 2016 om 13:42
115 Antwoorden / 0 Vragen
0

Net als in de winkel (lees Groupon) is dit het toelevringspunt en bij de wet ook de plaatst waar garantie / klachten dienen te worden afgehandeld. Bij wanprestaties zijn zij het die moeten leveren c.q. terug betalen c.q. herstellen en niet de fabrikant. 
De taak van de winkelier (Groupon) is dan ook zelf schadeloos te stellen en zelf bij de fabrikant leverancier verhaal te halen er is nl ook nog een fabrieksgarantie en bij niet levering  van een reeds betaald produkt hebben we het over een geleverde wanprestatie die dus in dit geval door Croupon geleverd en aldus tot schadevergoeding dient over te gaan c.q. alsnog tot levering. Groupion is zo als ik het lees reeds in de gelgenheid geweest om de scahde te herstellen echter heeft dit tot nu toe niet gedaan, wat dan ook weer tot nalatigheid leidt.
Indien U een rechts bijstand heeft schakel deze in.

dokun
door dokun - Feb 8, 2016 om 14:20
152 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nou u moet gewoon tegen Groupon zeggen dat u niet bij de leverancier wilt gaan informeren, maar dat hun dat maar moeten doen. Als ze dat niet willen doen kunt u gewoon aan Groupon aangeven dat u uw geld terug wilt krijgen. Wij hebben dat een paar keer gehad en binnen 1 week hadden we ons geld terug. Maar u moet het wel duidelijk aangeven bij Groupon. Dan zullen ze eieren voor hun geld kiezen en u terug gaan betalen... ( U moet dan wel de koop ongedaan maken).  Maar mijn ervaringen zijn dat het soms een paar weken langer duurt maar dat ze uiteindelijk wel gewoon zullen leveren...

mo
door mof - Feb 8, 2016 om 14:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

De maximale tijd die de leverdatum overschreden mag worden is 30 dagen. Als de levering 21 januari zou plaatsvinden (of uiterlijk) dan zult u tot iets van 21 februari moeten wachten. Dan kunt u uw betaling terugvorderen. Wel Groupon onder druk blijven zetten!

ma
door mallejon - Feb 8, 2016 om 15:57
4 Antwoorden / 1 Vragen
1

Ik heb het zelf een keertje gehad dat een Bluetooth headset niet werd bezorgd uit Engeland terwijl ik wel een bericht had gehad dat hij verstuurd was. Met Groupon afgesproken dat ik tot een bepaalde datum zou afwachten. Toe gewoon mijn geld weer terug gekregen.

audb
door audb - Feb 8, 2016 om 17:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Refused producs ofwel door de fabrikant gerepareerd dat is een mogelijke verklaring en als die op zijn dan kunnen ze ook niet meer leveren.

Zeker gezien het feit dat apple eist dat hun producten voor een bepaalde prijs verkocht moeten worden zal het niet kunnen zijn dat een Ipad goedkoper dan de vastgezette prijs verkocht gaan worden of het moet een verouderd model zijn.

Maar de termijn dat ze moeten leveren is binnen 30 dagen na bevestiging daarna hebben ze helaas ook nog 3 weken om het geld terug te storten.

Wel kan u alsnog eisen dat ze u een ipad leveren daarvoor moet u een aangetekendebrief sturen en een termijn van 14 dagen geven immers is het zo dat koop is koop behalve als er bij had gestaan "Op is Op" 

Mochten ze niet kunnen of willen leveren dan zou u zelfs naar de kanton rechter kunnen stappen om daar te eisen dat ze alsnog er een leveren of het verschil terug betalen als u er een in een winkel zou kopen.

Daar voor geld echter wel dat u dan naar de goedkoopste winken zou moeten gaan.

johanna66
door johanna66 - Feb 9, 2016 om 11:57
48 Antwoorden / 6 Vragen
0

Natuurlijk is Groupon hiervoor aansprakelijk en niet de leverancier.
Door slechte ervaringen met Groupon wil ik niets meer met dit bedrijf te maken hebben.

li
door lisa123 - Feb 10, 2016 om 21:44
134 Antwoorden / 53 Vragen
0

Omdat ik steeds problemen had met Groupon, artikelen niet geleverd en geen geld retour, verkeerde producten en niet kunnen ruilen na een uitgebreide briefwisseling met de leverancier in Engeland (ik noem dat afschuiven) heb ik Groupon al 2 jaar geleden verwijderd uit mijn lijst.

Excuses dat ik u geen raad kan geven hoe te handelen maar u hebt een iPad gekocht bij Groupon dus volgens mij kunnen ze het niet afschuiven dat u de leverancier moet benaderen. (hetzelfde als ze mij met dure sieraden hebben geflikt door naar Engeland te bellen en mailen).

Ik wens u heel veel succes en sterkte toe. 
En als het hopelijk naar tevredenheid is afgehandeld hetzelfde doen als ik.? Verwijderen die hap.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer