We
door Wendjuh May 29, 2017 om 10:07
Geldzaken & recht

Help wij worden dakloos!

Helaas is onze huidige huurwoning verkocht en staan wij over een maand op straat. Wij zijn al maanden bezig om een huurwoning te krijgen. Maar het lukt gewoon niet. Wij krijgen geen urgentie voor sociale huurwoning omdat we nu particulier huren. Verder ben ik op het moment thuis mama en mijn man werkt. Helaas verdient hij vaak net te weinig om particulier te huren. Want dan moet je 4 of 5x de huur verdienen. Wij hebben eventueel een garantsteller of kunnen meer borg betalen. Maar voor iedere huur woning komen meer dan 30 mensen op af. Dus tot zover geen kans gemaakt. Over een maand staan wij op straat met onze 1 jarige zoon. En tot zover kan of wilt geen enkele instantie ons helpen. Iemand een idee?

14072 31 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 29, 2017 om 10:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo wendjuh ,

Neem eens contact op met het Leger Des Heils ,

Waar moet je beginnen?

Als je op straat staat en je weet niet waar te beginnen, kan je contact opnemen met het landelijke telefoonnummer of e-mailadres van Het Leger des Heils. Zij kunnen je goed adviseren omdat ze veel ervaring hebben met problemen van mensen die op straat komen te staan. Ook kennen ze de adressen en op basis van jouw persoonlijke situatie kunnen zij je verder helpen.

  • Telefoon: (036) 539 81 11
  • Email: info@legerdesheils.nl

We
door Wendjuh - May 29, 2017 om 10:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Met het leger des Heils al contact gehad maar ze kunnen pas helpen zodra we echt dakloos zijn. Nu kunnen ze nog niks. En ik wil echt niet met me zoontje op straat staan

ja
door jackyh May 29, 2017 om 10:55
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wat denk je van kraken. In Amsterdam doet men dat aan de lopende band. Breng je kind onder bij familie en ga er voor.

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 09:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is geen optie

tijger1
door tijger1 - May 29, 2017 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verkoop van een huurwoning maakt niet dat de huur kan worden opgezegd. Is er een rechterlijke uitspraak dat u moet vertrekken?

pe
door pebk May 29, 2017 om 23:17
580 Antwoorden / 0 Vragen

Tenzij het om een tijdelijk huurcontract gaat, dat opgezegd is. Dan heeft de huurder geen poot om op te staan.

link

Cookies
door Cookies - May 29, 2017 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

AL maanden bezig om een huurwoning te krijgen? PAS maanden bezig, bedoel je neem ik aan. De gemiddelde wachttijd voor sociale huurwoningen in de grote steden ligt op 6 - 10 jaar.

Ik heb geen idee waar je woont en wat je zoekt, maar verlaag in ieder geval je eisen t.a.v. een huurwoning naar het absolute minimum en zoek ook in wijken waar je eigenlijk liever niet woont.

Of een huis kopen in overweging nemen. Overigens ben ik benieuwd naar het antwoord op de terechte vraag van @tijger1.

Woningbouwverenigingen hebben ook woningen in de vrije sector, die stellen vaak t.a.v. het maandinkomen wat lagere eisen dan makelaars e.d.

ko
door korenbloem2000 May 29, 2017 om 19:11
33 Antwoorden / Vragen

Het gezin kan, gezien de geringe inkomsten, geen woning kopen, toch?

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 10:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn eisen zijn al naar 0. Een kamer zouden we ook prima vinden. Zodra we wisten dat we eruit moesten zijn we bezig. Maar helaas dringt de tijd. We zoeken ongeveer in een straal van 30 km. Dus dat is ook best uitgebreid.
kopen helaas momenteel geen optie. Vanwege eigen inleg enzo

lp
door lpaard1981 - May 29, 2017 om 11:43
50 Antwoorden / 1 Vragen

anti kraak of tijdelijke verhuur kan ook een optie zijn. Interveste HOD zijn twee voorbeelden.Wel in de tussen tijd blijven zoeken.

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 09:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Anti kraak of tijd verhuur doen ze niet aan met een kind. Al geprobeerd

marita5
door marita5 - May 29, 2017 om 11:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@WendyJuh ,

Neem eens contact op met maatschappelijk werk in uw gemeente .

Voor welke problemen kan ik naar het maatschappelijk werk?

Je kunt terecht bij het maatschappelijk werk voor relatie problemen, opvoedings problemen, echtscheiding, werkeloosheid, arbeidsongeschiktheid, spanningsklachten, zware stress, eenzaamheid, problemen op het werk, problemen met instanties, leven in een ander cultuur, verwerking van ingrijpende gebeurtenissen, zingevingsvragen, problemen met de woonsituatie en nog veel meer .

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 10:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn daar ook al mee bezig geweest. Ze zijn nog voor ons bezig maar tot zover hebben ze geen goede hoop.

muis1972
door muis1972 - May 29, 2017 om 11:56
24 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Wendjuh,

Ik neem aan dat je wel ingeschreven staat bij een woningbouwvereniging. Zo niet, dan meteen doen! In mijn woonplaats heb je woningen waarvoor toewijzing via loting gaat. Dan maakt de inschrijftijd niet uit. Iedereen die daar op reageert maakt net zo veel kans. Misschien is dit in uw woonplaats of plaatsen in de buurt ook mogelijk. Veel succes!

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 10:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja sta al 9 jaar ingeschreven. Alleen zodra je verhuist begin je opnieuw. Laast zeiden ze dat het bij ons nog 2 jaar gaat duren voordat we hoger staan.

panter22
door panter22 May 30, 2017 om 19:26
6599 Antwoorden / Vragen

Je stond 9 jaar ingeschreven en toen was er geen enkele huurwoning voor jullie beschikbaar?
Waarom kozen jullie voor een woning op grond van de Leegstandwet en verloor je de opgebouwde inschrijftijd?
Is dat wel zo? Dan heb je een heel groot risico genomen.
Dit wordt inwonen bij familie

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 19:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Panter22: het klopt dat je opgebouwde inschrijfjaren in 1 klap kwijt raakt als je een woning accepteert. Ook als dat een woning is van particulier of vrije sector.

panter22
door panter22 May 31, 2017 om 10:43
6599 Antwoorden / Vragen

Meestal niet als je een tijdelijke woning accepteert. Waarom 9 jaar inschrijftijd weggooien en een tijdelijke particuliere woning accepteren met het risico dat je binnen bepaalde tijd op straat komt te staan.
Daar  moet meer aan de hand zijn.

Cookies
door Cookies May 31, 2017 om 10:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Panter22, 'meestal niet' doet er niet toe. In DIT geval in ieder geval wel. Een verklaring voor de stap die gezet is, is dat TS misschien niet op de hoogte was van het feit dat daardoor de opgebouwde inschrijfduur kwam te vervallen.

hansje klein
door hansje klein - May 29, 2017 om 12:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Teken bezwaar aan tegen de huuropzegging, maar zoek intussen vast verder ...

http://www.ikwilhuren.nl/

http://www.huurders.info/beeindiging-huurcontract/opzeggingsgronden/

Cookies
door Cookies - May 29, 2017 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is maar zeer de vraag of er bezwaar kan worden gemaakt. Als TS heeft gehuurd i.h.k.v. de leegstandswet mag de - tijdelijke - huurovereenkomst worden beëindigd.

DOOR HANSJE KLEIN - 29 MEI 2017 OM 12:06
2116 ANTWOORDEN / 29 VRAGEN

Teken bezwaar aan tegen de huuropzegging, maar zoek intussen vast verder ...

http://www.ikwilhuren.nl/

http://www.huurders.info/beeindiging-huurcontract/opzeggingsgronden/

hansje klein
door hansje klein May 29, 2017 om 12:49
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De wettelijke gronden staan in de link.

me
door mein33 - May 29, 2017 om 12:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Helaas is onze huidige huurwoning verkocht en staan wij over een maand op straat.

Onder normale omstandigheden kan dit alleen maar op Gerechtelijk bevel.
Een verhuurde woning die verkocht wordt, wordt gekocht in verhuurde staat.
Dus hier moet iets anders aan ten grondslag liggen, alleen dat wordt door Ts. niet vermeld.

tijger1
door tijger1 May 29, 2017 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zou kunnen dat de koper en/of de Ts dat niet weten. Toen mijn vadereen jaar of vijftig geleden een verhuurde woning kocht, dacht hij ook dat hij de huurders zomaar kon verplichten te vertrekken.

me
door mein33 May 29, 2017 om 14:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Vandaar dat u en ik dit onder de aandacht proberen te brengen, maar de situatie blijkt toch iets anders te zijn,

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - May 29, 2017 om 12:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U bent thuismama, ga werken dan kunt u wellicht binnenkort kopen maar in ieder geval wat duurder huren.
Kinderopvang is zeer goed en betaalbaar geregeld in Nederland.

We
door Wendjuh - May 29, 2017 om 14:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn al bij een juridisch loket geweest en hebben geen poot om op te staan. Om in de woning te blijven. Zodra we wisten dat we eruit moesten zijn we bezig met instanties en huurwoningen.  Tot op heden geen succes. Standaarden heb ik al een hele lange tijd niet. Een studio of 1 slaapkamer vind ik ook prima maar dat verhuren ze niet aan gezinnen tot zover.
Vanwege de omstandigheden ben ik ook al eventjes bezig voor werk om maar de kans dat we een huis vinden te vergroten. Maar banen liggen ook niet voor het oprapen. Mijn man verdient boven het minimum loon maar volgens de standaarden net niet genoeg. Terwijl wij huur van €700 kunnen betalen (ook met een klein beetje hulp van huursubsidie) maar particulier doen ze er gewoon niet aan. We doen echt ons uiterste best.

1paul
door 1paul - May 29, 2017 om 14:33
3132 Antwoorden / 0 Vragen

niemand kan je zomaar op straat zetten, als jij weigert te vertrekken duurt dat in veel gevallen nog 2 jaar voor men je er uit heeft...

meer info is welkom, hoe lang huur je dit huis al bijvoorbeeld, heb je een huurkontrak?

Cookies
door Cookies - May 29, 2017 om 14:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat is dan vlg het juridisch loket de reden dat je 'geen poot hebt om op te staan'?

DOOR WENDJUH - 29 MEI 2017 OM 14:09
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

We zijn al bij een juridisch loket geweest en hebben geen poot om op te staan. Om in de woning te blijven.

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 09:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat we op basis van leegstandwet hebben gehuurd. Het was eerste instantie de bedoeling om het zelf te kopen maar wegens omstandigheden ging dat niet door. Nu kunnen we helaas niks komen. Je moet eigen inleg hebben en dat hebben we nu niet.

aurora1
door aurora1 - May 29, 2017 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Al gekeken op huurwoningen.nl"?  Zoekt u ook in omliggende plaatsen? Fietst u door straten met flatgebouwen om te kijken of er veel in de verkoop staat of dat er verhuurd wordt (er hangen vaak borden) en dat u daar dan acties op neemt?

zoekster1
door zoekster1 May 29, 2017 om 17:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ontzettend veel klachten (en al jaren) over huurwoningen.nl. Ook hier op het forum.

aurora1
door aurora1 May 29, 2017 om 21:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is een manier om te weten te komen waar iets te huur staat. Dus erheen en kijken/actie nemen zonder dat via die site te doen "ik heb gehoord dat.... klopt dat?") Het is een wat gemakkelijker methode dan op de fiets langs flatgebouwen rijden. Beide methodes heb ik vaker met succes toegepast. Via buren en/of winkels kom je te weten wie de verhuurders zijn etc.

karelstromph
door karelstromph - May 29, 2017 om 16:54
95 Antwoorden / 5 Vragen

Of dat nog staat, hoop ik voor je, maar vroeger was de uitspraak "koop breekt geen huur". Ergo: de koper moert je dulden, dan wel een aanvaardbare alternatief voor je zoeken. Ga ook langs de wetwinkel.

Sterkte ermee, Karel

pe
door pebk May 29, 2017 om 23:12
580 Antwoorden / 0 Vragen

Tenzij het om een tijdelijk huurcontract staat. Toen wij een jaar in het buitenland waren, konden we onze woning ook verhuren. Belangrijkste verplichting was tijdig het tijdelijke huurcontract op te zeggen.

hansje klein
door hansje klein - May 29, 2017 om 17:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het goede nieuws komt niet ...

Vermoedelijk is het hopen om op een urgentielijst te komen zinloos, want er zijn véél wachtende vóór u ...
Overleg, of een oplossing buiten uw huidige (dure) regio een oplossing kan gaan worden en laat dan eventueel ter plekke een makelaar voor u zoeken.

M.a.w. standaard-oplossingen schieten de komende jaren ook te kort, er zijn teveel woningen vernietigd en te weinig gebouwd:  het slechte nieuws van vandaag

zoekster1
door zoekster1 - May 29, 2017 om 17:14
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat huurwoningen.nl is een slechte tip. Het is een abonnement van 19,95 waarbij ze zich tegen van alles hebben ingedekt. Als het echt zo makkelijk was dan zou natuurlijk iedereen binnen no time een huurwoning hebben. Ze adverteren ook nog eens met reeds verhuurde woningen, staat bij de klachtenkompas.nl. Geldwegsmijterij.

aurora1
door aurora1 May 29, 2017 om 21:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie mijn andere reactie. Inschrijven moet je natuurlijk helemaal niet aan doen, nergens.

wi
door wilhelmina59 - May 29, 2017 om 17:49
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ook een particuliere huurder heeft rechten.
De nieuwe eigenaar heeft zich ook aan een aantal regels te houden.
Dus per wanneer is het huis verkocht en wat heeft de nieuwe eigenaar u gemeld???
Wat voor een huurcontract hebt u lang geleden getekend.

kc
door kcdb - May 29, 2017 om 18:36
113 Antwoorden / 2 Vragen

Een huurder die maandelijks zijn huur betaald geniet, op wettelijke basis, een verregaande huurbescherming. Dit betekent dat een verhuurder/eigenaar van een woning een huurder, MITS DEZE AAN ZIJN VERPLICHTING TOT HET BETALEN VAN HUUR VOLDAAN HEEFT,de huurder er niet zomaar uit kan zetten. Ook niet als de verhuurder/eigenaar zijn woning verkocht heeft. Dit is absoluut geen regulier argument om de het huurcontract met huurder te beeindigen. Den woning wordt in een kwestie als deze verkocht inclusief de lusten en lasten, anders is de verkoop niet rechtsgeldig. Als de huurder er zelf een potje van heeft gemaakt dan wordt dit natuurlijk anders.

Het Juridisch Loket weet dit ook. Als zij het advies gegeven hebben dat de huurder "geen poot heeft om op te staan", dan is er meer aan de hand. Omdat TS zeer sporadisch hier informatie over geeft blijven wij in het ongewisse en is er waarschijnlijk meer aan de hand. Is dit niet zo, dan willen wij graag iets meer weten.

Als TS keurig de huur heeft betaald en zich verder als "goed huisvader" zich in de woning van verhuurder heeft gedragen, en verhuurder volhardt in het uitzetten dan blijft op deze korte termijn alleen nog een gang naar de kantonrechter over en spant huurder een kort geding aan tegen verhuurder. Een advocaat heeft verhuurder daarvoor niet nodig als hij/zij met afschriften kan aantonen dat de huur netjes is betaald en met foto's kan bewezen worden dat de gehuurde woning zich in goede staat bevindt.

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 09:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben altijd netjes betaald en hebben geen schulden.
Wij hebben een contract door middel van leegstandswet omdat we het eerste instantie zelf zouden willen kopen maar dat is door omstandigheden niet door gegaan en nu kunnen wij niks kopen vanwege eigen inleg.

ag
door agapon - May 29, 2017 om 19:32
115 Antwoorden / 0 Vragen

een verhuurde woning die verkocht wordt kan zelfs met een huurcontract niet toe lijden dat U op straat komt te staan.
Juridische gezien hebben zij geen poot om op te staan. Ga naar een juristen bureau of R en B en zoek eerst uit wat de rechten zijn.

Bedenk eens wat er gedaan kan worden in de vorm van een koopwoning. De huren zijn extreem hoog en kopen is vaak goedkoper dan weer in huurhuis gaan. Voorbeeld met een huur van 850 euro is best wat te kopen, zeker met een garantsteller. Particulier huren zijn de prijzen t.o.v. huurcooperaties gewoon uit de pan gerezen. M.i.z. kun je als je in de particuliere sector huurt ook beter een koopwoning onder de loep nemen.

Verder zijn er ook nog makelaars die langdurige leegstaande (te koop) woningen verhuren voor een tijdelijk verblijf.
Zelf ook op een dergelijke wijze mijn vorige huis de kosten mee weten te drukken.

succes

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 09:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kopen lukt nu niet vanwege de eigen inleg. We hebben er al over geïnformeerd en bij meerdere hypotheek advies gevraagd. Een koopwoning huren zijn we ook volop mee bezig alleen alle huizen worden nu wel vrij goed verkocht dus tot zover geen succes.

ja
door janf43 - May 29, 2017 om 22:16
733 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals helaas maar al te vaak, weer een half verhaal. Op basis van de verstrekte gegevens kan geen goed advies worden gegeven.

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 09:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niet het idee dat het een half verhaal is. Maar wat wil je weten?
We hebben geen schulden en betalen altijd alles netjes.

ja
door janf43 May 30, 2017 om 23:21
733 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het verhaal hoort in ieder geval de condities van het huurcontract. Een contract voor onbepaale tijd wordt door koop niet ontbonden. Dat kan alleen via de rechtbank als de woning dringend voor eigen gebruik nodig is.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2017 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En een verdere toelichting wat het Juridisch Loket heeft gezegd, komt ook niet. Laat dus verder maar zitten, huur een kamer.

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 09:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou beste een kamer willen huren. Maar dat doen ze niet aan een gezin!
Verdere toelichting was gisteravond even niet mogelijk. Geduld is ook een schone zaak.

wi
door wilvarawil - May 29, 2017 om 23:42
7 Antwoorden / 2 Vragen

Het  huren van een vakantiewoning is misschien een tijdelijke optie.Hiermee moet echter niet uw aanmelding als woningzoekende in het gedrang komen.

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 09:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben bang dat een vakantie woning huren nu erg duur wordt omdat het zomer is.

Gerda Geleijnse
door Gerda Geleijnse - May 30, 2017 om 00:24
3 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer Stadlander eens. Zuid-West Nederland.

Gerry1969
door Gerry1969 May 30, 2017 om 22:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Joh, of omgeving Slochteren.

Cookies
door Cookies - May 30, 2017 om 09:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan klopt mijn vermoeden dus en klopt het dat de huurovereenkomst mag worden beëindigd. Waardeloze situatie waar je in zit. Er lijkt niets anders op te zitten dan in te trekken bij familie / vrienden, waarbij de kans groot is dat je gescheiden moet gaan wonen van je partner. Vakantiebungalow huren is in dit jaargetijde geen optie. Wellicht wel voor de wintermaanden.

DOOR WENDJUH 30 MEI 2017 OM 09:45
2 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Omdat we op basis van leegstandwet hebben gehuurd. Het was eerste instantie de bedoeling om het zelf te kopen maar wegens omstandigheden ging dat niet door. Nu kunnen we helaas niks komen. Je moet eigen inleg hebben en dat hebben we nu niet.

DOOR CAROLA.83 - 29 MEI 2017 OM 14:36
11227 ANTWOORDEN / 27 VRAGEN

En wat is dan vlg het juridisch loket de reden dat je 'geen poot hebt om op te staan'?

wi
door wilhelmina59 May 30, 2017 om 11:49
512 Antwoorden / 0 Vragen

Op basis van leegstandwet (3maanden opzegtermijn) blijft je inschrijving gehandhaafd tenzij je nooit hebt ingeschreven.

Cookies
door Cookies - May 30, 2017 om 10:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In welke regio woon je?

Kan de werkgever van je partner niets betekenen? Collega's die misschien iets hebben of iemand kennen?

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 10:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

We wonen momenteel in Schiedam. We zijn van Rotterdam tot leiden ongeveer bezig. Helaas kunnen ze op mijn man zijn werk niet helpen. Ook al geprobeerd. Al onze contacten hebben hun antennes uit ;)

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 10:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik denk dat je 'naar beneden' moet zoeken. Je zoekt nu een woning in een gebied waar de woningnood het hoogst is. Dus Noord (west) Brabant, Zuid-Hollandse Eilanden, Zeeland. Wellicht niet praktisch voor je partner, maar die kan die misschien 2 of 3x p.w. bij vriend of collega blijven slapen.

kc
door kcdb - May 30, 2017 om 10:35
113 Antwoorden / 2 Vragen

Het feit dat u uw huidige huurwoning huurt op basis van de Leegstandswet (informatie na mijn eerste reactie pas bekend geworden) maakt uw situatie anders. Inderdaad vervalt dan voor een belangrijk deel uw huurdersbescherming.

U schrijft dat het de bedoeling was dat u uw huurwoning aanvankelijk van plan was te kopen. Door gewijzigde omstandigheden is dat niet doorgegaan. Door die gewijzigde omstandigheden zit u nu dus in grote problemen. Echter zijn die gewijzigde omstandigheden wel rechtsgeldig om u het recht op koop plotseling te ontzeggen? Heeft u de afspraak (of intentie) dat u uw huidige woning kunt kopen op schrift staan? Indien dit het geval is, kan een juridisch hulpverlener, of een kantonrechter (kort geding, omdat er haast bij is) die gewijzigde omstandigheden nog eens goed beoordelen. Misschien zijn die kennelijk plotseling gewijzigde omstandigheden helemaal niet zo rechtmatig als ze wellicht lijken en kunt u, als die gewijzigde omstandigheden helemaal niet rechtsgeldig zijn de woning wellicht alsnog kopen.

Verder, wat gebeurt als u uw huurwoning uit moet, maar u blijft gewoon zitten? Ligt er een rechterlijke uitspraak aan ten grondslag dat u uitgezet moet worden? Geen deurwaarder of politieagent doet dat als er geen rechterlijk bevel ligt. Vraag u dus maar af, als er geen rechterlijke uitspraak ligt, of ze u zo maar op straat kunnen zetten. Misschien gewoon de gok maar eens wagen om gewoon te blijven zitten waar u zit. Echt, slopers slopen geen woningen die nog bewoond zijn door een gezin met een kind. Dat kan en gebeurd gewoon niet in Nederland (media aandacht / RTV Rijnmond?). Feitelijk kraakt u dan de woning waar u al in zit. Maar het lijkt in Nederland soms zo dat “krakers” meer rechten hebben als reguliere huurders, omdat er “een probleem” is. Voor hen wordt dan plotseling wel een goede oplossing gevonden / geregeld.

reflecs
door reflecs May 30, 2017 om 12:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De gewijzigde omstandigheden zijn waarschijnlijk "Verder ben ik op het moment thuis mama en mijn man werkt".

re
door respondent - May 30, 2017 om 12:09
73 Antwoorden / 8 Vragen

Gooi je paspoort weg, en meld je aan in Ter Apel. Voorzien van zonnepanelen, warmtepompen, voetbalveld, speeltoestellen, flatscreen in de keuken, en kunstwerk.

wi
door wilhelmina59 May 30, 2017 om 15:41
512 Antwoorden / 0 Vragen

Tsss @respondent , zoek een ander forum voor dit soort onzin.
https://forum.fok.nl/

kc
door kcdb May 30, 2017 om 15:52
113 Antwoorden / 2 Vragen

Of WENDHUH met het antwoord van Respondent nu zo veel geholpen is durf ik ook te betwijfelen. Anderzijds geeft Respondent hier een schrijnend probleem aan van omgekeerde discriminatie.

Als u de vorige reacties gelezen heeft staat WENDJUH al 6 á 7 jaren op een wachtlijst. Vrolijk wordt haar verteld dat het nog wel twee jaar kan duren eer ze misschien in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. Helaas heb ik in mijn gezin met precies hetzelfde probleem te maken met een dochter + kindje die ook graag, gezien haar inkomen een sociale huurwoning zou betrekken. Eveneens in de omgeving van Rotterdam. Ook zij kan het binnen de normale wegen de komende jaren, ondanks dat ze ook al 3 á 4 jaar op de wachtlijst staat,  wel vergeten om hiervoor in aanmerking te komen.

Zo bezien is het natuurlijk heel schrijnend om telkens weer te vernemen dat mensen die enkele maanden in een AZC verblijven wel voor een sociale huurwoning in aanmerking komen. In zo’n geval zou je inderdaad denken dat je misschien beter een poosje in het buitenland kan verblijven, daar je paspoort weggooien en terugkeren naar Nederland. Wellicht dat je dan, na een paar maanden in een AZC wel voor een sociale huurwoning in aanmerking komt. Mogelijk dat je zelfs nog een voordeel hebt. Je bent in Nederland geboren.

We
door Wendjuh May 30, 2017 om 16:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas vind ik ook dat Nederland schreef is. Zojuist nog de gemeente aan de telefoon gehad.  Ze sturen ons van het kastje naar de muur en doen NIKS. We hebben een inkomen geef ons een woning en je bent van ons af. Dalijk komen we in een opvang dat kost ook geld voor hun. En wij moeten nog onze spullen gaan opslaan en onze katten onderbrengen.
Ze willen ons alleen helpen zodra we in een opvang zitten eerder niet. Terwijl we bewijs hebben dat we op straat komen.

kc
door kcdb May 30, 2017 om 17:11
113 Antwoorden / 2 Vragen

En dát is precies wat die gemeenteambtenaartjes dus niet mogen doen. Hun burgers van het kastje naar de muur sturen. Als de zaken zo duidelijk liggen als de uwe dan móeten zij een oplossing voor u vinden, linksom of rechtsom, dat maakt niet uit. Niet eerst afwachten tot een gezin in één of andere opvang zit en dán pas iets gaan ondernemen. Als het dan kan, dan kan het nu ook.

Ik raad u aan de gemeente Schiedam, waar u waarschijnlijk ingeschreven staat, morgenochtend nog een keer te bellen en beleefd doch zeer dringend te vragen naar een oplossing op zeer korte termijn. Waarschijnlijk proberen die ambtenaartjes u weer van het kastje naar de muur te sturen. Maar zeg dan dat u daar niet meer mee akkoord gaat en dat als er straks een oplossing kan komen, die er nu ook kan komen. Willen ze daar niet naar luisteren, kondig hen dan maar aan dat u naar de Nationale Ombudsman stapt om die onwillige gemeente Schiedam eens flink aan te pakken.

De meeste ambtenaren schrikken zich half dood als zij medewerkers van de Nationale Ombudsman aan de lijn krijgen. Ambtenaren zitten er niet op te wachten om openlijk aan de schandpaal genageld te worden wegens onbehoorlijk gedrag. Krijgt u een opmerking als “nou dat moet u dan maar doen”, neem dan direct telefonisch (088 - 33 55 555) contact op met de Nationale Ombudsman in Den Haag en kijk wat deze voor u kan bereiken bij de Gemeente Schiedam.

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 17:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@wendjuh: wil niet vervelend doen, maar e.e.a. is wel het gevolg van een verkeerde keuze die je gemaakt hebt. Je stond blijkbaar al 9 jaar ingeschreven en bent toch gaan huren ihkv de leegstandswet ipv een sociale huurwoning te betrekken.

kc
door kcdb May 30, 2017 om 18:27
113 Antwoorden / 2 Vragen

@CAROLA.83: Makkelijk om WENDJUH nog even een trap na te geven en haarzelf de schuld in de schoenen te schuiven. Daar schiet ze wat mee op! Als u niet beter kunt als afreageren op mensen die het minder goed getroffen hebben als u, of gewoon flink pech hebben in hun leven, al dan niet door een mogelijk verkeerde beslissing in het verleden, dan kunt u beter niet reageren. Iedereen heeft het recht zo af en toe in het leven een fout te maken. Zo, dat is er uit!

Nergens lees ik dat WENDJUH in het verleden een sociale huurwoning geweigerd heeft t.g.v. een woning aangeboden in het kader van de leegstandswet. Ik vind het niet normaal dat Nederlanse mensen na zeven jaar of langer op de wachtlijst geen woning aangeboden krijgen, terwijl asielzoekers die hier een klein jaar zijn wel zo maar een woning kunnen betrekken. Als je dan door verantwoordelijk ambtenaren ook nog van het kastje naar de muur wordt gestuurd, dan walg ik daarvan.

In sommige opzichten is Nederland ziek, doodziek, als je ziet hoe verantwoordelijke overheden met hun eigen burgers omgaan. Is dit net vragen om burgerlijke ongehoorzaamheid? Sommige burgers doen (hier) dan ng een schepje bovenop. Nou, wees er maar trots op. Ik niet.

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kcdb. Sluit u aan bij de mensen die zo ontevreden zijn over Nederland. Binnenkort gaan die allemaal emigreren naar het paradijs.

De Ts ging huren volgens de leegstandswet, met het oogmerk due woning te kopen. Maar in plaats daarvan is er nu een baby en werkt mevrouw niet meer.

En die wijziging van omstandigheden is echt niet te wijten aan "ambtenaartjes" zoals u ze denigrerend noemt.

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 18:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ten 1e is mijn opmerking helemaal niet bedoeld om TS een trap na te geven, dat kun je afleiden uit mijn andere reacties, maar is meer een reactie op jouw verhaaltje van dat mag een gemeente niet doen enz. enz. Verder STOND (dus niet staat) zij 9 jaar ingeschreven, maar al die jaren is zij in 1 klap kwijt geraakt door de betreffende woning te gaan huren. Zo is de regelgeving.
Daarnaast zijn er honderden zo niet duizenden mensen die op straat komen te staan / dreigen te komen staan, bijv. als gevolg van een scheiding, ook die komen niet in aanmerking voor urgentie. Ook is het inderdaad de regel dat ze niet eerder voor je wat gaan doen / proberen te gaan doen als je letterlijk op straat staat. Want veel mensen kunnen op het laatste moment toch nog terecht bij familie, vrienden enz. En het heeft helemaal geen toegevoegde waarde om er huisvesting van asielzoekers bij te halen. En ambtenaren maken de regels niet, die voeren alleen uit.

kc
door kcdb May 30, 2017 om 18:48
113 Antwoorden / 2 Vragen

Nogmaals, iedereen heeft het recht weleens een mogelijk verkeerde beslissing in zijn/haar leven te maken. U, ik en WENDJUH. Maar welke mogelijke oplossingen draagt u nog aan om WENDJUH in deze schrijnende situatie nog enigszins op weg te helpen? Alleen maar wijzen op welke fouten iemand ooit gemaakt zou hebben helpt niemand verder.

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 18:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Maar welke mogelijke oplossingen draagt u nog aan om WENDJUH in deze schrijnende situatie nog enigszins op weg te helpen?...... Ik zou zeggen, lees mijn andere reacties eens. Ik ga geen 'oplossingen' als die van jou aandragen, want ik weet van tevoren al dat die niet werken. Welcome to the real world.

re
door respondent May 30, 2017 om 19:08
73 Antwoorden / 8 Vragen

@wilhelmina59: Ik vertel de waarheid. Ik ben klaar met het deug/verdoezel/wegkijkbeleid van Nederland. Illegale migratie heeft niets te maken met de verzonnen vluchtelingencrisis. Het is keihard EU beleid. Uw ogen zullen ook nog wel open gaan. Ik ben dan reeds lang en breed geëmigreerd.

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@respondent, prima, bied uw huis aan aan de Ts.

kc
door kcdb May 30, 2017 om 20:56
113 Antwoorden / 2 Vragen

@Carola 83: De oplossingen die u heeft aangedragen:

1)      Zoek liever in wijken waar je eigenlijk liever niet woont. WENDJUH heeft in de wijde omtrek (30 á 40 km.) van Schiedam gezocht. Ook daar zullen plaatsen bij zijn geweest waar ze liever niet woont.

2)      Overweeg een koophuis. WENDJUH heeft dat overwogen; a) het huis kopen waar ze nu woont, maar dat wordt ze onmogelijk gemaakt; 2) een ander koophuis kopen lukt niet omdat zij de financiering met eigen geld niet rond krijgt. De prijzen van koophuizen in Rotterdam en directe omgeving zijn de laatste maanden ook al flink in de lift gegaan.

3)      Juridisch Loket: Heeft aangegeven dat ze geen poot heeft om op te staan. Waarom dit gezegd is weten we nog niet. Maar dat zullen ze ook weer niet zo maar zeggen.

4)      Intrekken bij familie/vrienden. Geen antwoord, maar waarschijnlijk kansloos omdat duur van inwoning de onzekere factor is.

5)      Trek in een vakantiebungalow. Geen optie (zoals u zelf al aangeeft), nu en de komende maanden i.v.m. de komende vakantieperiode.

6)      Werkgever benaderen. Heeft aangegeven ook niets te kunnen betekenen.

aarDaarom eindigde WENDJUH weer bij de Gemeente Schiedam. Die stuurt haar van het kastje naar de muur. De zorgplicht tegenover de eigen bewoners, die in een noodsituatie zitten, wordt voor het gemak door de gemeente vergeten.

Gemeente is een (lokale) overheid. En met name onze overheid (overheden) geeft (geven) voorrang aan oorspronkelijk niet-lokale bewoners die nog slechts kort in ons land verblijven. Zij vergeet daarmee de eigen bewoners die al vele jaren op een wachtlijst staan. Dát is de reden dat ik wat dit betreft op diezelfde (lokale) overheid afgeef omdat er, naar mijn bescheiden mening, iets flink fout loopt in het toewijzingsbeleid van sociale huurwoningen.

“Eigen bewoners eerst” hoort u mij (nog) niet schreeuwen. Maar eigen bewoners zou je dan tenminste gelijk kunnen stellen aan nieuwe bewoners. Dit vergroot aanzienlijk de kansen voor mensen in een noodsituatie, waar dit onderwerp uiteindelijk over gaat.

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 21:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ten 1e zijn het geen oplossingen, maar tips. Ten 2e gooi je alles op 1 hoop EN overhoop. Daar stop ik verder dus geen energie in. De groeten.

re
door respondent May 31, 2017 om 06:02
73 Antwoorden / 8 Vragen

@Tijger1: geen kans, zoals ik uit eigen ervaring weet, heeft een bepaalde groep met een migratieachtergrond voorrang op de wachtlijst. Maar dat is echt geen discriminatie van de autochtone burger hoor.

kc
door kcdb - May 30, 2017 om 18:44
113 Antwoorden / 2 Vragen

Nog een tip voor WENDJUH, nu de ambtenarij van de Gemeente Schiedam het weer af laat weten. Mogelijk dat de lokale politiek gevoelig is voor uw schrijnende situatie. Een partij als de SP wil het in de gemeenteraad, tegenover de verantwoordelijk wethouder (waaronder die onwillige ambtenaartjes vallen), nog wel eens voor bewoners in een schrijnende situatie opnemen. Probeer op zo kort mogelijke termijn dus eens een gemeenteraadslid van genoemde partij, en/of andere parijen, te benaderen en doe uw verhaal. Hun telefoonnummers zijn te vinden in de gemeentegids of op de internetsite van de Gemeente Schiedam.

kc
door kcdb - May 31, 2017 om 10:18
113 Antwoorden / 2 Vragen

@WENDJUH. Ik weet niet wat u precies te besteden heeft omdat u, zoals u al ontdekt heeft, bij het kopen van een woning een stukje “eigen geld” mee moet nemen. Een hypotheek wordt sinds 1-1-2017 nog slechts voor 101% van het  verkoopbedrag gefinancierd. De bijkomende kosten (financieringskosten, evt. advieskosten, verhuis- en opknapkosten op korte termijn) moeten door de huizenkoper zelf gefinancierd worden. Omdat u eerder al aangaf dat u uw huidige woning wilde kopen bleef dat bij mij hangen.

U woont nu in Schiedam en ik heb op koopsites rondom Schiedam wat voor u rond gekeken. In Hoogvliet, niet zo ver van Schiedam, zie ik dat er woningen tussen de € 75.000,= en € 100.000,= worden aangeboden. U woont dan wellicht niet in de meest nieuwe koopwoningen en het nodige zal er in de loop der tijd aan opgeknapt moeten worden, maar u heeft wel een redelijk goed dak boven uw hoofd. Met name in de wijk Zalmplaat en Meeuwenplaat worden redelijke woningen verkocht met een prijs van € 89.500,= (Synchro makelaars). Rekenend met zo’n 5% tot 10% bijkomende kosten zou u “eigen geld” nodig hebben van ca. € 4.500,= tot € 8.000,=. Er zijn echter gemeentes die, voor het financieren van de bijkomende kosten, een zgn. starterslening aanbieden. Hoogvliet valt onder de gemeente Rotterdam en die gemeente biedt, voor zo ver ik kan nagaan, geen specifieke starterlening aan. Wel enkele ander leningen voor starters. Hiernaar zou u bij de gemeente Rotterdam moeten informeren.

Direct omliggende gemeentes, zoals Schiedam, Vlaardingen, Maassluis, Barendrecht, Ridderkerk, bieden wel een starterslening aan. Op de site https://www.svn.nl/particulieren/lening/starterslening#  kunt u in een zoekveld nagaan welke andere gemeentes in de wijde omgeving van Schiedam een starterslening aanbieden. Verder is er op internet genoeg informatie te vinden wat een starterlening precies inhoudt.

Net zoals ik heb gezocht op sites als www.funda.nl en www.huizenzoeker.nl  zou u ook kunnen zoeken naar een koopwoning tussen de ca. € 75.000,= en € 100.000,= in de gemeentes die een starterlening aanbieden. Met een starterlening naast de 101% hypotheek zou u wellicht een koopwoning, omdat u toch al van plan was uw huidige woning te kopen, toch kunnen financieren. Ook zou u kunnen kijken of u, om het eigen geld te financieren in uw directe omgeving (familie) geld kunt lenen. Een goedkope woning om te starten is in principe niet verkeerd, zeker nu de hypotheekrente historisch laag is. U “spaart” u met een hypotheek gedurende de looptijd daarvan uw “eigen huis” bij elkaar, wat u met huren natuurlijk nooit lukt.

Gezien uw vermoedelijke gezinsinkomen en de prijs van een koopwoning komt u voor Nationale Hypotheek Garantie in aanmerking. Een extra zekerheid.

Verder de beste tip die ik aan alle aspirant-huizenkopers geef: raadpleeg uitgebreid voor uw eerste informatie de site van de Vereniging Eigen Huis (www.veh.nl) . Als het kopen van een woning serieus wordt, overweeg dan voor slechts € 27,00 per jaar lid daarvan te worden. Zij leveren een schat aan informatie voor huizenkopers en het is de enige “club” die aan de kant van de huizenkopers staat. Via diverse collectiviteiten (taxatieservice, notarisservice, bouwkundige keuring etc. etc.) kunt u als lid ook nog vele voordelen behalen.

Succes met uw eventuele zoektocht.