Sa
door Sangroen Jul 22, 2017 om 13:33
Geldzaken & recht
Hoe dit conflict met Divoza oplossen?

Hoe dit conflict met Divoza oplossen?

Ruim een jaar geleden kochten wij een paar rijlaarzen van het merk Mondoni type Kendal. De laarzen gingen na een jaar kapot en om die reden kochten we nieuwe op 25 april 2017.
Na 3 dagen liet het leer op de laars los, iets dat ik vrij snel schriftelijk bekend gemaakt heb. De klantenservice reageerde op voorhand dat het onze eigen schuld wel moest zijn.
Op 8 mei hebben we de laarzen omgeruild voor een ander paar dat na 2 weken niet alleen deze klachten vertoonde, maar ook nog eens wit kleurt (net of het nepleer is en de laklaag weg gaat), daarnaast is een stuk van het leer gaan bobbelen net of het onder druk van een hoge temperatuur heeft gestaan. Divoza geeft weer aan niks te kunnen doen. Het advies was om de laarzen op te sturen en daarom heb ik bij een plaatselijk bedrijf andere rijlaarzen voor mijn dochtertje gekocht. Ze zou ze wekenlang kwijt zijn volgens de klantenservice van Divoza en dat is niet praktisch omdat zij ook wedstrijden rijdt.
Uiteindelijk zijn wij niet alleen naar Staphorst gereden om de laarzen te laten zien, maar werden ook weer terug gestuurd naar Leek terwijl de klantenservice in Leek juist had gezegd dat het probleem in Staphorst opgelost zou worden.
Als we daar toen andere laarzen hadden gekregen waren wij daar waarschijnlijk mee accoord gegaan. Divoza blijft ondanks dat we de laarzen in Leek hebben af gegeven en de koop schriftelijk hebben ontbonden volharden in hun standpunt.(dit heb ik later na ons bezoek van 6-7 aan Leek gedaan)
Toen wij op 6 juli in Leek waren zei de verkoopster dat de laarzen met een witte uitslag aankomen en gepoetst worden zodat ze er keurig uit zien in de winkel. Na overleg met de klantenservice is afgesproken dat zij de laarzen naar hun fabrikant in Portugal zouden sturen en dat ik geld zou krijgen als zij de laars kunnen reclameren.
Na mijn email dat ik de koop ontbind, kreeg ik een email terug dat zij de laarzen terug sturen naar ons. De laarzen zijn niet in Portugal geweest omdat het intern bekeken kon worden volgens meneer D.
Na het eerste paar zijn wij bij meerdere schoenmakers geweest die konden bevestigen dat wij geen schuld hebben aan de toestand waar in de laarzen zich bevinden .
De andere laarzen van mijn dochter (gezien de situatie heeft zij 2 paar gekregen) zien er , ondanks dat zij dagelijks intensief gebruikt worden goed uit. De laarzen van Divoza werden maar 3x per week gedragen. Dit mede doordat het nog geen vakantie was en doordat zij toen niet 2 paarden reed maar 1.
Het allereerste paar rijlaarzen van Divoza hebben we ook nog thuis. Ook daar had het leer niet los gelaten.
Voor de Mondoni type Kendal rijlaarzen hebben we 169.95 euro betaalt en ik wil dat geld terug.
Welk advies hebben jullie, naast mijn klacht, voor mij?
Op de foto is 1 van de laarzen die gekocht zijn op 25 april jl te zien. De laarzen zijn dan 3 dagen in ons bezit. In de winkel is er niets van te zien of voelen, maar die witte uitslag doet vermoeden dat de laarzen verkeerd opgeslagen worden of verkeerd getransporteerd

1660 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2017 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Het ligt misschien aan mij, maar ik zie geen witte uitslag, alleen rare bobbels, maar die moeten er in de winkel toch ook al opgezeten hebben?

Sa
door Sangroen - Jul 22, 2017 om 20:10
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste tijger, wees gerust het ligt idd aan jou ;)
Helaas was het toegestaan maar 1 foto te plaatsen. Snap dat de tekst lang is, maar daar staat in dat dit een foto is van het eerste paar. Het tweede paar heeft de witte uitslag EN bobbels.
Als dit in de winkel te zien en/of voelen was geweest had ik ze niet gekocht en zeker niet 2 keer.

tenormin
door tenormin Jul 22, 2017 om 20:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou nee beste @sangroen, het ligt niet aan @tijger1; had dan de laarzen met de witte uitslag genomen. Nu zijn er alleen flinke bobbels te zien, die, naar ook ik aanneem, te zien moeten zijn geweest bij aankoop.

Sa
door Sangroen Jul 22, 2017 om 22:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals je ziet tenormin staat er achter die zin een knipoog. M.a.w.: het was grappig bedoelt. Tis wel een klein knipoogje, eigenlijk hoopte ik dat het een emoticon zou worden.
Ben nog aan het kijken hoe ik er meerdere foto's op kan krijgen.

Blijft nog steeds dat je er in de winkel niets van ziet of voelt. De schoenmakers hadden daar wel een logische verklaring voor: de fout kan zich openbaren na contact met de voet.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 22, 2017 om 20:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen
0

De beoordelingen op internet over deze laarzen zijn goed. En over de andere laaarzen van uw dochter heeft u ook geen klachten. Wacht nu eerst eens even af of die witte aanslag na de behandeling door de leverancier weg is en blijft. Zo niet, reclameer dan nog eens. En lees dit:https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is (dit gaat niet alleen over elektronica).

Sa
door Sangroen Jul 23, 2017 om 00:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

De andere laarzen heb ik niet bij Divoza gekocht. Wist niet hoe ik mijn andere antwoord kon bewerken, dus daarom nog een berichtje

Sa
door Sangroen - Jul 22, 2017 om 21:55
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste boppe, de leverancier gaat de laarzen helemaal niet behandelen.
De witte uitslag staat niet op zich als probleem. Het bobbelende leer en de wit kale plekken komen daar nog bij helaas.
Komende week ga ik mij nog wel verdiepen in de witte uitslag.

panter22
door panter22 - Jul 23, 2017 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen
0

Het paar laarzen waarvan er 1 op de foto staat, heeft de winkel teruggenomen, dat probleem is opgelost.
Het nieuwe paar laarzen vertoont dezelfde gebreken en slaat wit uit.
Dit nieuwe paar zou worden opgestuurd naar de fabrikant, voor onderzoek.
Afhankelijk van wat er aan de hand was, zou je je aankoopbedrag terugkrijgen,
Daar heb je niet op gewacht, maar een mail gestuurd dat je de koop wilde ontbinden.
Daar ben je te snel mee geweest. Je moet de verkoper eerst de gelegenheid geven om de laarzen te laten onderzoeken en eventueel herstellen. Is het probleem niet te herstellen, dan kun je je geld terugkrijgen.
Heb je op papier staan wat volgens de schoenmaker het probleem is met de laarzen en of ze nog te herstellen zijn?
Je zou nogmaals kontakt kunnen opnemen met de winkel, verklaring schoenmaker overleggen en kijken of jullie er samen uit kunnen komen.
Éventueel een korting bedingen.

Sa
door Sangroen - Jul 23, 2017 om 11:21
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste panter, dank je voor je reactie.
Welke mail ik ook zou laten zien van Divoza, in elke staat dat zij niets voor mij willen doen. 
Zal de schoenmaker toch eens vragen of hij het op papier wil zetten maar dan zonder expertise rapport nog (kost 180 euro ). Heb zelf al meerdere voorstellen gedaan richting Divoza maar hun antwoord blijft nee. Het lijkt misschien wat voorbarig maar nu weet ik dat zij de laarzen helemaal niet naar Portugal gestuurd hebben. Integendeel : dat leek hen niet nodig. Zij hadden ook kunnen zeggen: we hebben nog geen tijd gehad de laarzen op te sturen en daarom gaan we nog niet praten over een andere oplossing. Hoelang moet ik dan wachten op een oplossing? Het lijkt mij omdat hun eerste herstel poging mislukt is, dat ik nu de koop mag ontbinden . Dus ja je hebt gelijk: als ze de oplossing in Portugal waren gaan zoeken was ik voorbarig geweest. Nu denk ik dat dat een zoethoudertje is geweest om maar van mij af te komen. Er is niet gezegd :"afhankelijk van wat er aan de hand is" er is gezegd dat zij de laarzen bij de fabrikant wilden reclameren en dat ik aan de hand daarvan geld zou krijgen. Letterlijk : als wij geld krijgen kun jij ook geld krijgen. 



panter22
door panter22 Jul 23, 2017 om 14:31
6599 Antwoorden / Vragen
Sa
door Sangroen Jul 23, 2017 om 16:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je panter! Samengevat heb ik al een nieuw paar ontvangen. Dat nieuwe paar is nog erger dan het oude paar.
Divoza wil niet vervangen en reparatie is niet mogelijk. 
Inmiddels zijn onze voorstellen uitgeput: een ander artikel uitzoeken  (in dit geval met bij betaling omdat het andere artikel duurder is). In eerste instantie hebben we om andere laarzen gevraagd,  waardebon, etc maar het antwoord is nee.

marita5
door marita5 Jul 23, 2017 om 16:41
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sangroen , neem eens contact op met consuwijzer / of het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regels .https://www.consuwijzer.nl/contact  https://www.juridischloket.nl/contact#

Sa
door Sangroen Jul 23, 2017 om 17:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste maritas, bedankt voor de reactie! Heb hen een email gestuurd. 
In eerste instantie wist ik ook niet dat ze bij Divoza zo te werk zouden gaan. Bij andere klachten over laarzen beweren zij, zo ver ik lezen kan, steevast dat de koper niet goed met de spullen om kan gaan. Recent sprak ik iemand die een paar Petrie laarzen bij hen heeft gekocht. De laklaag van de laarzen liet los. Die laarzen zijn volgens haar wel naar de fabrikant gestuurd. Wel zelfde magazijn opgeslagen geweest? Mondoni is het eigen merk van Divoza.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer