Hoe dit conflict met Divoza oplossen?
Ruim een jaar geleden kochten wij een paar rijlaarzen van het merk Mondoni type Kendal. De laarzen gingen na een jaar kapot en om die reden kochten we nieuwe op 25 april 2017.
Na 3 dagen liet het leer op de laars los, iets dat ik vrij snel schriftelijk bekend gemaakt heb. De klantenservice reageerde op voorhand dat het onze eigen schuld wel moest zijn.
Op 8 mei hebben we de laarzen omgeruild voor een ander paar dat na 2 weken niet alleen deze klachten vertoonde, maar ook nog eens wit kleurt (net of het nepleer is en de laklaag weg gaat), daarnaast is een stuk van het leer gaan bobbelen net of het onder druk van een hoge temperatuur heeft gestaan. Divoza geeft weer aan niks te kunnen doen. Het advies was om de laarzen op te sturen en daarom heb ik bij een plaatselijk bedrijf andere rijlaarzen voor mijn dochtertje gekocht. Ze zou ze wekenlang kwijt zijn volgens de klantenservice van Divoza en dat is niet praktisch omdat zij ook wedstrijden rijdt.
Uiteindelijk zijn wij niet alleen naar Staphorst gereden om de laarzen te laten zien, maar werden ook weer terug gestuurd naar Leek terwijl de klantenservice in Leek juist had gezegd dat het probleem in Staphorst opgelost zou worden.
Als we daar toen andere laarzen hadden gekregen waren wij daar waarschijnlijk mee accoord gegaan. Divoza blijft ondanks dat we de laarzen in Leek hebben af gegeven en de koop schriftelijk hebben ontbonden volharden in hun standpunt.(dit heb ik later na ons bezoek van 6-7 aan Leek gedaan)
Toen wij op 6 juli in Leek waren zei de verkoopster dat de laarzen met een witte uitslag aankomen en gepoetst worden zodat ze er keurig uit zien in de winkel. Na overleg met de klantenservice is afgesproken dat zij de laarzen naar hun fabrikant in Portugal zouden sturen en dat ik geld zou krijgen als zij de laars kunnen reclameren.
Na mijn email dat ik de koop ontbind, kreeg ik een email terug dat zij de laarzen terug sturen naar ons. De laarzen zijn niet in Portugal geweest omdat het intern bekeken kon worden volgens meneer D.
Na het eerste paar zijn wij bij meerdere schoenmakers geweest die konden bevestigen dat wij geen schuld hebben aan de toestand waar in de laarzen zich bevinden .
De andere laarzen van mijn dochter (gezien de situatie heeft zij 2 paar gekregen) zien er , ondanks dat zij dagelijks intensief gebruikt worden goed uit. De laarzen van Divoza werden maar 3x per week gedragen. Dit mede doordat het nog geen vakantie was en doordat zij toen niet 2 paarden reed maar 1.
Het allereerste paar rijlaarzen van Divoza hebben we ook nog thuis. Ook daar had het leer niet los gelaten.
Voor de Mondoni type Kendal rijlaarzen hebben we 169.95 euro betaalt en ik wil dat geld terug.
Welk advies hebben jullie, naast mijn klacht, voor mij?
Op de foto is 1 van de laarzen die gekocht zijn op 25 april jl te zien. De laarzen zijn dan 3 dagen in ons bezit. In de winkel is er niets van te zien of voelen, maar die witte uitslag doet vermoeden dat de laarzen verkeerd opgeslagen worden of verkeerd getransporteerd
Beste tijger, wees gerust het ligt idd aan jou ;)
Helaas was het toegestaan maar 1 foto te plaatsen. Snap dat de tekst lang is, maar daar staat in dat dit een foto is van het eerste paar. Het tweede paar heeft de witte uitslag EN bobbels.
Als dit in de winkel te zien en/of voelen was geweest had ik ze niet gekocht en zeker niet 2 keer.
Nou nee beste @sangroen, het ligt niet aan @tijger1; had dan de laarzen met de witte uitslag genomen. Nu zijn er alleen flinke bobbels te zien, die, naar ook ik aanneem, te zien moeten zijn geweest bij aankoop.
Zoals je ziet tenormin staat er achter die zin een knipoog. M.a.w.: het was grappig bedoelt. Tis wel een klein knipoogje, eigenlijk hoopte ik dat het een emoticon zou worden.
Ben nog aan het kijken hoe ik er meerdere foto's op kan krijgen.
Blijft nog steeds dat je er in de winkel niets van ziet of voelt. De schoenmakers hadden daar wel een logische verklaring voor: de fout kan zich openbaren na contact met de voet.
De beoordelingen op internet over deze laarzen zijn goed. En over de andere laaarzen van uw dochter heeft u ook geen klachten. Wacht nu eerst eens even af of die witte aanslag na de behandeling door de leverancier weg is en blijft. Zo niet, reclameer dan nog eens. En lees dit:https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is (dit gaat niet alleen over elektronica).
De andere laarzen heb ik niet bij Divoza gekocht. Wist niet hoe ik mijn andere antwoord kon bewerken, dus daarom nog een berichtje
Beste boppe, de leverancier gaat de laarzen helemaal niet behandelen.
De witte uitslag staat niet op zich als probleem. Het bobbelende leer en de wit kale plekken komen daar nog bij helaas.
Komende week ga ik mij nog wel verdiepen in de witte uitslag.
Het paar laarzen waarvan er 1 op de foto staat, heeft de winkel teruggenomen, dat probleem is opgelost.
Het nieuwe paar laarzen vertoont dezelfde gebreken en slaat wit uit.
Dit nieuwe paar zou worden opgestuurd naar de fabrikant, voor onderzoek.
Afhankelijk van wat er aan de hand was, zou je je aankoopbedrag terugkrijgen,
Daar heb je niet op gewacht, maar een mail gestuurd dat je de koop wilde ontbinden.
Daar ben je te snel mee geweest. Je moet de verkoper eerst de gelegenheid geven om de laarzen te laten onderzoeken en eventueel herstellen. Is het probleem niet te herstellen, dan kun je je geld terugkrijgen.
Heb je op papier staan wat volgens de schoenmaker het probleem is met de laarzen en of ze nog te herstellen zijn?
Je zou nogmaals kontakt kunnen opnemen met de winkel, verklaring schoenmaker overleggen en kijken of jullie er samen uit kunnen komen.
Éventueel een korting bedingen.
Beste panter, dank je voor je reactie.
Welke mail ik ook zou laten zien van Divoza, in elke staat dat zij niets voor mij willen doen.
Zal de schoenmaker toch eens vragen of hij het op papier wil zetten maar dan zonder expertise rapport nog (kost 180 euro ). Heb zelf al meerdere voorstellen gedaan richting Divoza maar hun antwoord blijft nee. Het lijkt misschien wat voorbarig maar nu weet ik dat zij de laarzen helemaal niet naar Portugal gestuurd hebben. Integendeel : dat leek hen niet nodig. Zij hadden ook kunnen zeggen: we hebben nog geen tijd gehad de laarzen op te sturen en daarom gaan we nog niet praten over een andere oplossing. Hoelang moet ik dan wachten op een oplossing? Het lijkt mij omdat hun eerste herstel poging mislukt is, dat ik nu de koop mag ontbinden . Dus ja je hebt gelijk: als ze de oplossing in Portugal waren gaan zoeken was ik voorbarig geweest. Nu denk ik dat dat een zoethoudertje is geweest om maar van mij af te komen. Er is niet gezegd :"afhankelijk van wat er aan de hand is" er is gezegd dat zij de laarzen bij de fabrikant wilden reclameren en dat ik aan de hand daarvan geld zou krijgen. Letterlijk : als wij geld krijgen kun jij ook geld krijgen.
Voor informatie en een voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/kleding/ontevreden-over-aankoop/kleding-kapot-wat-kan-ik-doen
Dank je panter! Samengevat heb ik al een nieuw paar ontvangen. Dat nieuwe paar is nog erger dan het oude paar.
Divoza wil niet vervangen en reparatie is niet mogelijk.
Inmiddels zijn onze voorstellen uitgeput: een ander artikel uitzoeken (in dit geval met bij betaling omdat het andere artikel duurder is). In eerste instantie hebben we om andere laarzen gevraagd, waardebon, etc maar het antwoord is nee.
Hallo Sangroen , neem eens contact op met consuwijzer / of het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regels .https://www.consuwijzer.nl/contact https://www.juridischloket.nl/contact#
Beste maritas, bedankt voor de reactie! Heb hen een email gestuurd.
In eerste instantie wist ik ook niet dat ze bij Divoza zo te werk zouden gaan. Bij andere klachten over laarzen beweren zij, zo ver ik lezen kan, steevast dat de koper niet goed met de spullen om kan gaan. Recent sprak ik iemand die een paar Petrie laarzen bij hen heeft gekocht. De laklaag van de laarzen liet los. Die laarzen zijn volgens haar wel naar de fabrikant gestuurd. Wel zelfde magazijn opgeslagen geweest? Mondoni is het eigen merk van Divoza.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer