Peter172
door Peter172 Apr 18, 2016 om 17:09
Geldzaken & recht

Hoe kom ik erachter of ik veilig beleg?

Ik wil graag gaan beleggen maar nu weet ik dat dit ook risico's heeft. Hoe weet ik nu waarin ik het beste kan gaan beleggen en of dit wel betrouwbaar is?

3979 12 Rapporteer

Topantwoord

pi
door pieterwolters - Apr 18, 2016 om 17:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Om te beginnen moet je al het economische nieuws en kwartaal- en jaarrapporten van bedrijven lezen. Op basis daarvan een selectie maken van bedrijven waar je vertrouwen in hebt (niet alleen op basis van wat die bedrijven zeggen maar ook op basis van wat je weet over de markt) en daar dan in investeren. Dat is de veiligste manier, maar nog lang geen garantie op financieel succes. Er is geen recept voor succes (want dan zouden we allemaal rijk zijn). Investeren in een groeimarkt is niet per definitie succesvol, net als dat investeren in een krimpmarkt niet per definitie slecht is.

ja
door jackyh - Apr 18, 2016 om 17:29
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bijna niemand weet precies hoe en waarin hij moet beleggen. Het blijft een risico. Staatsobligaties zijn natuurlijk wel zeker maar brengen ook niets op op de korte termijn.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 18, 2016 om 17:34
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Peter172 ,

Lees deze informatie eens door , een van de vele tips , klik op de rode regels .

http://www.gewoonovergeld.nl/artikelen/beleggen-de-mogelijkheden-kansen-en-risicos/

https://www.google.nl/#q=veilig+beleggen+2016

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2016 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beleg alleen met geld, waarvan het geen ramp is als u het kwijtraakt.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2016 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

WaarIN je het beste kunt beleggen valt niet te zeggen.
Betrouwbaar? Via een van de grote(re) banken geeft een beetje 'zekerheid'.
Beleggen alleen doen met geld dat je niet nodig hebt en waarvan je niet wakker hoeft te liggen als je het kwijtraakt.
Zekerheid is hierover nooit te geven.

Topantwoord

Ma
door Mat Matheij - Apr 18, 2016 om 17:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

Elke vorm van beleggen brengt risico's met zich mee en daarboven kosten.
Zou mij eens richten op crowdfunding. Dat kunt U in uw eentje danwel via de reeds bestaande crowdfunding-organisaties. De rendementen liggen bovengemiddeld en U steunt hiermee ook het MKB die in de huidige economie niet of nauwelijks meer door de Banken wordt ondersteund. Mvrgr.

aurora1
door aurora1 - Apr 19, 2016 om 11:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Behalve beleggen met geld dat u kunt missen, is het ook verstandig om beleggingen te spreiden.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Apr 19, 2016 om 12:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik vrees, dat u deze vraag actueel en hier niet tevredenstellend beantwoord zult krijgen.

Zèlfs de banken leggen hun geld al ongebruikt in de kluis en investeren of gokken niet meer. Alle traditionele formules werken momenteel niet. Vastgoed, goud, obligaties, aandelen.......investeren!

Wordt u door een steigende beurs geanimeerd? Bedenkt dat professionele beleggers strategisch werken en allang weten waarom en wanneer de beurs stijgt ondanks de US-verkiezingen, vluchtelingen- en Europaproblemen, een Brexit in het verschiet, goud als zekerheid?

Veilig beleggen stijgt enigszins met een factor defensief/risicoloos, renditeloos.

Waarom de beurskoersen (vandaag) stijgen? Beleggers willen geen nul-rente en hebben géén alternatieven. Kopers zijn momenteel tevens de bedrijven zèlf die hun eigen aandelen opkopen.......of bedrijfsdelen bijkopen zoals Grolschbier.

Ikzelf investeer daarom liever maximaal betrouwbaar in mijn eigen leefomgeving zoals mijn eigen huis (isoleren), tuin (om van de natuur te kunnen genieten o.a. met een moestuin) en de kinderen (mogelijke fiscale regelgeving optimaal uitbuiten), en/of opleiding. Dit voelt tenminste veilig aan! Alles wat hierna aan kapitaal nog overblijft zal over tien jaren minder waard zijn door inflatie, deflatie, belastingverhoging, kostenstijgingen levensonderhoud, lager pensioen, hogere ziektekosten, hypotheken en door de  facturen van de beleggingshulpjes en banken.....en daarmee zullen we moeten gaan leren leven.

Topantwoord

me
door melding - Apr 19, 2016 om 13:20
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Peter,

Toevallig was mijn man ook mee bezig misschien heb je hier wat aan litium-grondstof

Succes

hansje klein
door hansje klein Apr 19, 2016 om 13:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik denk dat deze schrijver zijn geld met de adverteerders verdient en niet met aandelen in grondstoffen.....(?).

me
door melding May 3, 2016 om 16:00
9 Antwoorden / 4 Vragen

Denk je je dat Hansje? Dat idee had ik helemaal niet ik vond het juist erg informatief. Maar het kan aan mij liggen we worden tegenwoordig zo erg met reclame bestookt, ik let er niet eens meer op haha.

Peter172
door Peter172 May 9, 2016 om 15:39
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga na deze bevindingen toch even kijken naar duurzamere investeringen zoals vastgoed maar alsnog bedankt voor het advies..

sw
door swat1500 - May 3, 2016 om 18:02
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Of u nu zelf belegt of daarvoor een tussenpersoon gebruikt danwel in een beleggingsfonds investeert, de uitkomst is onzeker. Er wordt niet voor niets gezegd "In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst".
Ook als het verhaal te mooi is om waar te zijn dan is dat in de regel niet zo.
Bedrijven die u reusachtige rendementen beloven moeten met een korrel zout genomen worden.

ha
door harryromijn - May 4, 2016 om 13:18
272 Antwoorden / 0 Vragen

Veilig en betrouwbaar ?  NIETS.
Ik heb mijn pensioencentjes belegd via de Rabo. Hadden nogal wat aandelen in portefeulille van hun collega's Fortis en SNS. Die zijn nu niets meer waard en dik € 50,000 verdampt. Mijn portefeuille heeft nu, 2016, dezelfde waarde als in 2006. Wel commissies, bewaarkosten ( regeltjes in een computerprogramma)  betaald en belasting op al dat fictieve redement.
Ik zal er dan ook niet verbaasd van staan, als mijn bank mijn aandelen - en van al die andere duffe beleggers - gebruikt als massa om hun eigen beleggingen meer te laten renderen. Dus problemen: eerst de eigen aandelen eruit. Daarna gaan we eens kijken, wat er met de beheerde portefeuilles gebeurt.
Maar ... wil je ook maar €1 lenen van een bank, eisen ze € 5 aan zekerheden.

ka
door kama - May 4, 2016 om 14:32
161 Antwoorden / 19 Vragen

Beleggen is nooit veilig. Maar hoe onveilig weet je pas achteraf.