els weijgers
door els weijgers Feb 5, 2016 om 21:36
Geldzaken & recht

Hoe kom ik te weten of mijn zwager vrijwillig of wettelijk in bewindvoering staa

Hij zelf zegt dat het vrijwillig is terwijk de bewindvoerder zegt dat het wettelijk is.

786 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2016 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat gaat het u aan? Het lijkt mij niet juist dat de bewindvoerder met u over de privé zaken van zijn klant spreekt.

ja
door janf43 - Feb 5, 2016 om 21:49
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als betrokkene daar zelf om heeft gevraagd is het vrijwillig en dat is allemaal wettelijk geregeld.

gerbera
door gerbera - Feb 5, 2016 om 22:18
7356 Antwoorden / 14 Vragen

U zal uw zwager op zijn, ongeacht welke kleur, ogen moeten geloven. En wat voor belang heeft u erbij het te weten? Overigens mag een bewindvoerder zich, tegen derde, hier niet over uitlaten maar zal gewezen hebben op wat hierover in de wet is geregeld. m.a.w deze zal gezegd hebben dat het wettelijk is geregeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2016 om 10:48
16810 Antwoorden / 202 Vragen

Niet als hij u dat niet zelf vertelt, of een eventuele bewindvoerder als daar sprake van is bij een eventuele ongewenste transactie.

ha
door halex - Feb 6, 2016 om 19:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als uw zwager in de MSNP of WSNP zit, is dat op eigen verzoek. En dus vrijwillig. In een MSNP-traject is deelname voor schuldeisers ook vrijwillig. In het WSNP-traject kan de rechter schuldeisers verplichten om mee te werken. In de WSNP wordt de bewindvoerder door de rechter aangewezen.
Overigens betekent vrijwillig niet vrijblijvend. Als uw zwager zich niet aan de regeling houdt, zijn de gevolgen verstrekkend. De rechter kan dan het traject beëindigen en in het slechtste geval volgt een faillissement.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2016 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat gaat u helemaal niets aan. Uit hetgeen wat u bij uw profiel geschreven heeft begrijp ik dat u achter die bewindsvoering gekomen bent toen uw zwager in het ziekenhuis opgenomen was. Kennelijk wilde en wil hij dat niemand daarvan afweet en vindt hij dat het niemand iets aangaat.
Heeft u die bewindvoerder aan het ziekbed van uw zwager ontmoet in het ziekenhuis, of bent u het huis van uw zwager binnen geweest en heeft u daar wat rondgeneusd?
Dat u in gesprek gaat met de bewindvoerder en dat die dan ook nog over zijn cliënt met een derde praat vind ik vrij kwalijk te noemen evenals uw zwager  er vragen over stellen.