Ma
door Maaikekingma Jul 21, 2016 om 21:52
Geldzaken & recht

Hoe komt het wereld kanker onderzoek fonds aan adres gegevens van patiënten?

Er valt een brief door de brievenbus. Met naam adres van deze persoon. In de brief zit een kaart waar je euro's kunt inplakken en terugsturen. Ik vraag mij af of de wkof betrouwbaar is en bovenal hoe komen ze aan gegevens van kankerpatiënten?

20716 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 21, 2016 om 22:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maaikekingma ,

Vraag het eens aan WKOF ,

Voor meer informatie:
informatie@wcrf.org
Wereld Kanker Onderzoek Fonds (WCRF NL)
Keizersgracht 75
1015 CE Amsterdam
Tel : 0 20 344 95 95
Fax : 0 20 344 95 99
http://www.wcrf-nl.org

Adres: Postbus 15444, 1001 MK Amsterdam. Telefoon: 020-3449595. Fax: 020-3449599

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2016 om 22:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt het recht om hen te vragen hoe ze aan die gegevens komen, als het je eigen gegevens betreft.

Klik hier om daar meer over te lezen, hier boven staat het adres al waar je je brief of mail naar toe kan sturen.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2016 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De gegevens van kankerpatienten? Waarom denkt u dat ze die hebben? Ze hebben niet het keurmerk voor fondsenwerving.

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2016 om 22:22
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wie zegt dat het alleen om gegevens van kankerpatiënten gaat. Adressen vergaren is niet zo moeilijk en als de brief dan bij een kankerpatiënt komt kan dat puur toeval zijn.

De Commissie Keurmerk van het CBF heeft op 25 mei 2012 besloten het keurmerk van Stichting Wereld Kanker Onderzoek Fonds (WCRF NL) niet te verlengen, omdat de Stichting niet langer keurmerkwaardig is.

bron;http://www.cbf.nl/nieuwsbericht/Keurmerk-van-Wereld-Kanker-Onderzoek-Fonds-WCRF-NL-wordt-niet-verlengd-door-CBF

newmikey
door newmikey - Jul 22, 2016 om 11:09
830 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien deze opmerking: "WCRF NL heeft bovendien adressen van donateurs aan derden ter beschikking gesteld zonder voorafgaande toestemming van de donateur. " zou ik ze ook al géén cent geven...

reflecs
door reflecs - Jul 23, 2016 om 14:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT
Wat betreft het lidmaatschap van het CBF geven ze zelf dit als verklaring:
...Na zorgvuldige evaluatie van de periode dat we aangesloten waren bij het CBF, de toegevoegde waarde van het CBF-Keur en de kosten die hieraan zijn verbonden heeft het Wereld Kanker Onderzoek Fonds aan het CBF meegedeeld het keurmerk niet langer op prijs te stellen en dat we de nieuwe overeenkomst niet aangaan...
http://www.klachtenkompas.nl/stichting-wereld-kanker-onderzoek-fonds/ongevraagd-donateurskaart

Dan is het opmerkelijk dat het directielid wel een leuke salarisverhoging mocht ontvangen.
http://www.cbf.nl/Instelling-financien/4059/Wereld-Kanker-Onderzoek-Fonds-WKOF-St

jo
door jorisw Jul 23, 2016 om 19:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is in ieder geval geen extreem salaris wat de directeur krijgt. Dat niveau zit bij mij op het werk nog gewoon binnen het CAO loongebouw.

reflecs
door reflecs Jul 23, 2016 om 20:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat om het principe; de stichting wil geen percentage, eigenlijk promillage, besteden aan een erkend keurmerk. Geen behoefte aan pottenkijkers?

Ma
door Mat Matheij - Jul 23, 2016 om 18:06
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is onnavolgbaar bent u dan zelf patiënt of begrijp ik dat onjuist. Ikzelf ben gestopt met mijn bijdrage aan het KWF omdat bij een jaaroverzicht bleek dat minder dan 20% terecht kwam bij onderzoekscentra. Daarnaast bleek ook de directie nogal overbetaald. Bron de Volkskrant

jo
door jorisw Jul 23, 2016 om 19:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het KWF geeft ca. 85% van hun inkomsten uit aan waar het voor bedoeld is. Kankerbestrijding gaat verder dan alleen onderzoek. Hoe zou jij die 140 miljoen jaarlijks verdelen?

Ma
door Mat Matheij Jul 24, 2016 om 19:15
986 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Jorisw hoe kom je aan deze bovendien onjuiste maar stellige informatie. Heb jij dan de jaar cijfers inzage in de accountancy of beweer je maar wat.

gerbera
door gerbera Jul 24, 2016 om 22:27
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@ mat matheij, Zo jammer dat u weer niet goed leest waar de vraag over gaat. Het gaat niet over het KWF maar over WCRF NL en dat is geheel iets anders. En het verhaal van @jorisw klopt.

Ma
door Mat Matheij Jul 25, 2016 om 19:48
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat bij Jorisw. KWF. En ik ben dit gepest wel zo ongeveer zat.

Cookies
door Cookies Jul 25, 2016 om 19:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, logisch jorisw reageert op JOUW opmerking over het KWF.

Ma
door Mat Matheij Jul 25, 2016 om 20:01
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het KWF besteedt dit percentage Niet aan onderzoek. Pff Vermoeiend toch.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2016 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij

Het KWF is niet dezelfde organisatie als het WKOF.

Ma
door Mat Matheij Jul 24, 2016 om 19:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

En wat dan nog kent u de werkelijke cijfers dan. Of is het steeds maar weer een kwestie van punten en komma"s. Ik geef aan geen instituut ook maar iets. Hoge salarissen om niets. Bron de Volkskrant. Ga vooral met Jorisw daar klagen over onjuiste gegevens die zijn verzameld.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2016 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij,

U begrijpt het niet. De vraag gaat hier over een heel ander kankerfonds. Dat u aan de andere niets geeft, heeft daar niets mee van doen.

Ma
door Mat Matheij Jul 25, 2016 om 19:56
986 Antwoorden / 3 Vragen

WCRF en houdt op met geneuzel. Het KWF daar heb ik in persoon als donateur cijfers van gezien en daarvan gaat geen 85% naar onderzoek.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2016 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In 2014 besteedde het KWF slechts 14,3% aan andere zaken.

hansje klein
door hansje klein - Jul 24, 2016 om 21:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uw klacht is onduidelijk en snel mis te verstaan geformuleerd.....u zou kankerpatiënt zijn?

fl
door flessebon - Jul 26, 2016 om 21:26
418 Antwoorden / 7 Vragen

Kreeg vroeger post van een fondsenwerver, het adres kwam van een weekblad. U kunt het aan zo`n instelling vragen, vragen staat vrij.