Es
door Esmeeetje Jul 19, 2017 om 15:43
Geldzaken & recht

Hoelang mag je aansprakelijk gesteld worden voor schade?

Vorig jaar de schutting gebeitst, zitten op garage wat verfspetters bij de buren. Vorig jaar geprobeerd schoon te maken, niet gelukt.
Het gehele jaar heb ik er niks over gehoord, nu wil hij ineens dat ik de zijkant van garage laat vervangen.
Mag dit nu nog?

Alvast bedankt.
Esmee

6195 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2017 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De zijkant van een garage vervangen omdat er wat verfspetters op zitten?

Wat zijn dat voor grapjassen?

Laat hem u maar aansprakelijk stellen, ik neem aan dat u een AVP hebt, en dan dient u dat in bij uw verzekeraar. Kunnen die ook nog eens lachen en zij zullen hem de oren wel wassen.

jo
door jorisw Jul 20, 2017 om 09:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen foto's gezien van de verfspetters en het materiaal van de garage. Jij kennelijk wel.

tijger1
door tijger1 Jul 20, 2017 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw.
Ik ga in principe uit van het verhaal van de Ts.

jo
door jorisw Jul 20, 2017 om 10:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je zult toch ook wel weten dat sommige mensen de boel ook wel eens bagatelliseren om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen? Het feit dat iemand niet kijkt hoe hij/zij z'n buren tegemoet kan komen, maar eerst gaat vragen of iets wellicht al verjaard is, hebben toch de schijn tegen.

tijger1
door tijger1 Jul 20, 2017 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw.
Nou geloof ik het verhaal van de Ts in eerste instantie "zomaar", is het weer niet goed.:-).

Meestal wordt er geklaagd dat ik meer wil weten. :-))

fa
door fairman Jul 21, 2017 om 16:13
22 Antwoorden / 3 Vragen

[edit red. Blijf s.v.p. on topic en houd het vriendelijk]

emcede
door emcede - Jul 19, 2017 om 16:18
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dat mag. Verjaring is pas na 5 jaar volgens het Burgerlijk Wetboek.

Je gaat natuurlijk geen zijkant van een garage vervangen vanwege wat verfspetters.... Meld de schade bij je aansprakelijkheidsverzekering (AVP), dan nemen zij wel contact op met de buren.

kv
door kvjapio - Jul 19, 2017 om 16:19
281 Antwoorden / Vragen

Al eens een goed gesprek gehad met de buren over alternatieve mogelijkheden dan een garagewand? Misschien een beitslaage erover in een kleur naar keuze?

Ge
door Genee - Jul 19, 2017 om 16:32
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor materiaal is die zijkant van de garage?

boppe1943
door boppe1943 - Jul 19, 2017 om 20:31
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Tja, maar wat nou als u geen AVP hebt? Een goede verstandhouding met je (naaste) buren is van groot belang, dus probeer op vriendelijke wijze tijdens een goed gesprek een oplossing voor die schade te vinden die voor beide partijen aanvaardbaar zijn. Of is er meer aan de hand?(Ik moet ineens aan de Rijdende Rechter denken die meestal ook lijken uit de kast haalde).

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2017 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@boppe1943

Ik vraag me wel af of je een goed gesprek kan hebben met iemand die een nieuwe zijkant voor zijn garage wil omdat er wat verfspetters op zitten.

Waar is die zijkant overigens van gemaakt dat u die spetters er niet afkreeg?

boppe1943
door boppe1943 Jul 20, 2017 om 11:36
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@tijger1: daarom vermoed ik dat er méér aan de hand is, dus vandaar die lijken in de kast.

aurora1
door aurora1 Jul 20, 2017 om 20:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vermoed ook dat mer meer aan de hand is....

fa
door fairman Jul 21, 2017 om 16:15
22 Antwoorden / 3 Vragen

Babbel,   babbel,   babbel ......

panter22
door panter22 - Jul 19, 2017 om 21:08
6599 Antwoorden / Vragen

Heeft een schilder al eens naar die spetters gekeken? Misschien weet die een oplossing.

me
door mein33 - Jul 20, 2017 om 10:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@esmeeetje,

De vraag die bij mij opkomt is devolgende :  heeft u de verfspetters waar u het hier over heeft, wel direct gemeld bij de buurman of is deze er nu pas (een jaar later) bij toeval zelf achtergkomen en komt nu (pas) bij u verhaal halen ?

panter22
door panter22 - Jul 20, 2017 om 18:42
6599 Antwoorden / Vragen

De buurman heeft je persoonlijk verteld dat hij de zijkant van de garage wil vervangen en dat jij dit moet betalen.
Of heb je een brief gekregen (van een advocaat) van de buurman?
Er zitten verfspetter op de garage. Heeft hij een onderzoek laten doen door een deskundige.
Heeft die deskundige geschreven dat de verfspetters niet te verwijderen zijn en dat de enige mogelijkheid is de hele zijkant van de garage te vervangen om de garage weer goed te krijgen?
Moet je de hele vervanging betalen of slechts een gedeelte van de prijs, rekening houdend met het aantal jaar dat de garage er staat.
Is er al een offerte gemaakt.
Kortom zeg niet zomaar ja. Laat de buurman eerst maar met een verhaal komen.

johanv1100
door johanv1100 - Jul 21, 2017 om 16:53
63 Antwoorden / Vragen

Ik heb laatst de hele zijmuur van mijn huis opnieuw gemetseld omdat er wat grafiti op zat .Beits is heel  goed te verwijden met een beetje afbijtmiddel grapjas.

mo
door mof - Jul 21, 2017 om 17:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, hij kan twee jaar claimen

Es
door Esmeeetje - Jul 24, 2017 om 21:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Na het beitsen hebben we hierover contact gehad. Geprobeerd schoon te maken maar zonder krassen op metalen platen lukte dit niet.
Het is zo gebleven.
Totdat zijn wietplanten geruimd zijn (via melding van mij) en binnen een week lag deze brief er dus waarin hij mij aansprakelijk stelt voor schade van jaar geleden.
Ik denk dat hij zijn gemiste inkomsten nu wil proberen te verhalen via mijn verzekering.
Dus niet laten repareren maar cash ontvangen..