jpm
door jpm Jan 28, 2013 om 15:42
Geldzaken & recht

HUURALARM !!!

De Nederlandse Woonbond is op stoom gekomen met de nationale actie HUURALARM !!! Afgelopen zaterdag heeft ze in Utrecht het startsein gegeven waarbij ze alle huurdersverenigingen in Nederland heeft voorzien van aktiemateriaal.
Waar gaat het om? De overheid is van plan om in deze tijd van bezuinigingen en extra lasten de burgers, met name het deel dat een huurwoning bewoont, extra te belasten met huurverhogingen van resp. 4, 5 en 9 procent.

Bovenop de inflatie van 2 1/2 procent komen dus verhogingen van 1 1/2, 2 1/2 en 6 1/2 procent. Als u een inkomen hebt tot € 33.600 krijgt u totaal 4 procent meer te betalen. Indien u tussen de € 33.600 en de € 43.000 aan inkomen hebt, dan gaat u 5 procent meer huur betalen en mensen die boven € 43.000 aan gezinsinkomen hebben krijgen een totale huurverhoging van 9%.

Met zulke grove huurverhogingen heeft Nederland nooit eerder te maken gehad. Hiermee worden de mensen met een huurhuis ongelijk behandeld in vergelijking met hen die het geluk hebben een koophuis te bewonen.

Voorts hebben we mogelijk nog met een minstens zo ernstige beleidswijziging te maken. Zodra het eveneens onzalige plan om het woning waardering stelsel (puntensysteem) af te schaffen wordt doorgevoerd, krijgen we een basishuur van 4 1/2 % van de WOZ-waarde van onze woning.
Een voorbeeld: hebt u een woning met WOZ-waarde van 178.000 euro en een huur van € 450? Dan wordt uw huur na deze beleidswijziging € 801. Wordt dit opgevangen door de huurtoeslag? Wat we weten is dat de huurtoeslag stelselmatig wordt verlaagd.

De Nederlandse Woonbond zet in op een huurverhoging die maximaal de inflatie plus 1 procent zal bedragen. Niet alleen voor nu, maar ook voor de komende jaren.

Wat vindt u hier nu van? Ik vind het een grote schande dat in een tijd dat veel mensen hun baan verliezen en inkomsten kwijtraken, allerlei andere lastenverhogingen al in gang zijn gezet, de overheid juist van slechts een deel van de bevolking een extra offer vraagt. Veel mensen kunnen dat echt niet opbrengen en zullen binnenkort de Voedselbank binnengaan, zo vermoed ik.

2947 22 Rapporteer

ew
door ew - Jan 28, 2013 om 17:13
116 Antwoorden / 12 Vragen

Ik val/viel met mijn inkomen in de categorie boven de €50.000. Mijn vrouw is chronisch ziek waardoor wij aan hoge kosten zitten. Ik ben van 80-90uren/pw werken gezakt naar 36uren/pw werken. Nog zit ik te hoog met mijn inkomen. Dus ik ben weer minder gaan werken te weten 32uren/pw.
Ik ga nu 28uren/pw werken en kom weer in aanmerking voor bepaalde vergoedingen etc.

Met een huur van €250 kunnen wij prima leven onder de €43.000 grens. Geen schulden,geen andere lasten waar geld aan op gaat en ik heb meer tijd voor de mantelzorg.

Het is te gek voor woorden dat je in NL eindelijk een beetje leuk inkomen hebt verzorgd wat mij niet is komen aanwaaien waardoor ik het nu voor een deel weer kan weggeven. Waar zou ik dan meer voor gaan werken.

Overigens wonen wij al 27 jaar in deze woning en hebben wij in het begin een veel lager inkomen gehad. Als wij zouden (moeten) verhuizen komen we terecht in de vrije sector. De woningen in onze buurt waar wij graag zouden willen blijven wonen doen in huur rond de €1000-1200pm.
Kan ik beter zorgen dat ik werderom minder ga verdienen en zo in de soc.huur terecht kan..

target
door target - Jan 28, 2013 om 20:48
297 Antwoorden / 3 Vragen

Eerlijk vind ik het gehéél niet!

De huizenmarkt moet gelijkgetrokken worden.
Waaraan dan???
Het zijn niet de huurprijzen die scheef zijn. Het zijn de koopprijzen die daarvoor zorgen.

Ik heb altijd netjes huurverhoging gehad gerelateerd aan de inflatie. In principe betaal ik dus relatief gezien gewoon nog net zoveel huur voor mijn huis, een normale huur waarmee ik niet gematst ben of wat dan ook.

Ondertussen heeft iedereen zich kapotgekocht met hypotheken en leningen die gebaseerd waren op papieren overwaarde. Papieren overwaarde die nietszeggend was (zoals wel blijkt) want je koopt er nog geen pak koffie voor in de winkel.

Jarenlang mocht ik aanhoren dat wij dom waren omdat we huurden.
Jarenlang mocht ik aanhoren hoe wij arm zouden blijven terwijl zij schatrijk zouden worden omdat die huizenprijzen zó ver tot aan de hemel zouden blijven stijgen dat hun schuld nog een schijntje zou zijn tov de gigantisch opbrengst die zij zouden gaan maken.
Zo'n kleine schuld dat die meteen verhoogd moest worden met leningen voor aandelen die ze nóg rijker zouden maken, dikke auto voor de deur die door de winsten betaald zou worden, keuken, badkamer, enz.

Jarenlang hebben wij uitgelegd dat een huizenmarkt nog nooit 30 jaar lang (hypotheekduur) gestegen heeft, dat een economie nog nooit 30 jaar lang alleen maar groei gekend heeft, en dat dienstverbanden van 30 jaar of langer zoals vroeger bij kpn of phillips allang niet meer bestonden.
Dat naar ons idee die 'rijkdom' alleen gebaseerd was op papieren overwaarde en leningen, terwijl ons bezit minder werd (want die nieuwe auto was niet 'van ons', terwijl die oude auto die onze ouders hadden wél betaald was).
Ohw ohw ohw wat waren wij toch dom zeg!

En daar leek het op, want huizen waren inmiddels ruim 1,5x zo hard in prijs gestegen dan de inflatie.
Iedereen kreeg elke 3-4 jaar een nieuwe auto (leaseauto), terwijl wij ons eigen oudje van 6jr met moeite bij elkaar gespaard konden kijken en daar nog de nodige jaren mee moesten zien te doen.

En nu blijkt dat wij toch best een goede inschatting gemaakt hebben.
Nu blijkt dat velen tot onze spijt tot hun strot in de schulden zitten.
Dat koophuizenprijzen inderdaad 30-40% naar beneden gecorrigeerd moeten worden om reëel te zijn.
Dat velen die hun baan kwijt raken meteen ook 'hun' auto in mogen leveren, en vaak ook nog hun fiets.

Maar dan moeten wij, die dommerikken, die niet op de pof geleefd hebben maar hard gewerkt en gespaard, die nog steeds een huur in verhouding tot de inflatie, die moeten nu betalen en opdraaien voor zij die naar nu blijkt een verkeerde beslissing namen? En voor hen die van die verkeerde beslissingen van mensen geprofiteerd hebben?

Spijt me dat ik zo bot ben, maar huizenkopers kwamen toen toch ook niet hun 'winsten' brengen toen onze oude zuurverdiende auto het onverwacht begaf? En ook niet de banken en makelaars die van die huizenmarkt binnenliepen niet.

En wat ik al helemáál niet begrijp is;
Als wij, domme burgers, deze visie over huizenmarkt en economie al 15-20 jaar terug hadden, hoe kan het dan dat die 'grote economen' en 'politici' zoals ze zelf zeggen 'dit nooit zagen aankomen'?

ir
door iris2013 - Jan 28, 2013 om 22:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Schandalig
Ik vind het een belachelijk plan en daarnaast is de timing minstens zo belachelijk. Bezuiniging naar bezuiniging volgt, mensen zitten werkloos thuis en alles wordt nog steeds alleen maar duurder. Op zo’n moment komt Rutte 2 met het idee om een huurdersheffing in te voeren en om een inkomensafhankelijke huurverhoging in te voeren. Dit kabinet is pro-kopen en anti-huren, dat is één ding dat zeker is. Waarom wordt men in Nederland gestraft als men er voorkeur aan geeft om te huren i.p.v. te kopen. De woningbouw sector is een bijzondere sector geweest tussen markt en overheid in, maar is de laatste jaren de favoriete marionet van de overheid geworden. Eerst al met de belachelijke regel dat je boven een bepaald inkomen geen sociale huurwoning mag betrekken en nu dit. Waar blijft de keuzevrijheid, want laten we wel wezen, een kleinere prijs betekent vaak ook een kleinere woning. Ik woon samen met mijn vriend in een woning van 80m2 (inclusie hal etc). in een dorp in Westfriesland, bewust kozen wij voor een bovenwoning omdat we net begonnen zijn met werken na onze studie en dus niet veel thuis zijn. Hier betalen we 465 euro huur per maand voor. De huurprijs staat goed in verhouding met het woongenot dat wij ervaren. Waar slaat het dan in gods naam op dat wij straks fors meer moeten gaan betalen per jaar, alleen maar omdat we samen boven de 43.000 euro verdienen. Mag je in Nederland niet voor een kleinere woning kiezen? Maar het allerergste vind ik het voor ouderen en mensen uit de laagste inkomensklassen. Want zij gaan dit veel meer voelen. Mijn oma heeft al weinig bestedingsruimte, wordt nu nog eens gekort op haar pensioen, maar moet straks ook meer huur betalen en een heffing van circa 900 euro per jaar.. PvdA moet zich schamen. De VVD komt tenminste nog op voor de belangen van haar achterban, denk maar aan de inkomensafhankelijke zorgpremie die van tafel werd geveegd door mensen die genoeg hebben, maar het ronduit belachelijk vonden dat iets dergelijks inkomensafhankelijk wordt. Nu er een inkomens afhankelijke huurverhoging aankomt hoor je niemand, waarschijnlijk omdat de politieke vriendenclub uit Den Haag zelf niet huurt.

jpm
door jpm - Jan 29, 2013 om 07:25
820 Antwoorden / 28 Vragen

Iris2013,, U slaat de spijker precies op de kop, mensen die lang dachten met wen sociaal democratische PvdA te maken te hebben, voelen zich nu echt in de steek gelaten. De tweedeling van de samenleving kon niet beter gemarkeerd worden dan wat dit kabinet nu laat zien. De keuze of je koopt of huurt is niet meer aan de orde, hooguit rest het antwoord op de vraag hoe lang mensen hun huur nog kunnen betalen. De aktie Huuralarm kent een petitie, www.petitiehuuralarm.nl wacht op minstens 200.000 handtekeningen.
.

jpm
door jpm - Jan 29, 2013 om 07:40
820 Antwoorden / 28 Vragen

De link naar de actie in bovenstaande bijdrage was verkeerd, ga hiervoor naar www.actiehuuralarm.nl en daar vindt u hoe u kunt intekenen.

jpm
door jpm - Jan 29, 2013 om 12:39
820 Antwoorden / 28 Vragen

@beka. Teken de petitie, kom op voor je belangen. Je zult maar in de problemen komen en denken: Had ik toch maar die petitie getekend. Indien je dit al hebt gedaan, veel sterkte. Je verdient, net als al die Nederlanders die het water tot de lippen is gestegen, een beter lot. Een fijne oude dag in je buurtje met je fijne buren om je heen.

be
door beka - Jan 29, 2013 om 13:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

jpm

ik was bij de eerste mensen die de petitie tekende
beter nog ,ik heb huis aan huis zeker al 700 handtekeningen opgehaald,
heb raamposters uitgedeeld, en folders rondgebracht met verwijzing naar actie huuralarm , dus waar ik woon zijn er steeds meer mensen die zich bewust worden wat de nieuwe plannen voor de huren zijn
en dat is wel nodig , want veel mensen hebben geen idee wat er allemaal gaat veranderen
en dit niet alleen voor mij maar voor alle huurders
dus teken allemaal de petitie huuralarm van de woonbond

jpm
door jpm - Jan 29, 2013 om 13:06
820 Antwoorden / 28 Vragen

Hier nog een link om de petitie te kunnen tekenen: www.huuralarm.petities.nl Hier nog een stukje van de Vereniging Nederlandse Woonbond:

Kern van het akkoord is dat er met ingang van 2013 een huurbelasting (verhuurderheffing) wordt ingevoerd die oploopt tot een bedrag van € 2 miljard in 2017. Een belasting van € 2 miljard betekent dat er voor iedere huurwoning jaarlijks € 900 aan de belastingdienst moet worden afgedragen. Gevolg is dat huurders met enorme huurverhogingen geconfronteerd worden, en dat corporaties onvoldoende geld overhouden om te investeren in nieuwbouw, renovatie en energiebesparende maatregelen.

Alles dat een fatsoenlijke overheid zou moeten doen om de economie draaiend te houden, de duurzaamheid van wonen te bevorderen en de huurders waar voor hun huurgeld te laten geven, laat de overheid juist achterwege. Dit kabinet zou zich eindelijk eens het lot van de huurder moeten aantrekken nadat ze jaren heel schimmig deed over de hypotheekrenteaftrek. De kopers en de huurders en hun belangen in evenwicht te brengen, dat is wat ze zou moeten doen.

jpm
door jpm - Jan 29, 2013 om 13:10
820 Antwoorden / 28 Vragen

Helemaal geweldig @beka. Hopelijk dat al die inzet beloond gaat worden.

ch
door charleyjansen - Jan 29, 2013 om 15:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe eerlijk zal het gaan. Bij ons in de buurt en ook op het rijtje reageren stellen op 1 persoon. De 2e persoon blijft ingeschreven op het adres van zijn ouders of bij mensen die een koophuis hebben om zo in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning.
Deze ontlopen nu dus ook ondanks dat ze al jaren in die woning met 2 personen wonen al de gemeentebelasting, waterschapsheffing voor 2 personen en nu ook de huurverhoging van 9 procent!
Hoe kunnen ze dit gaan controleren.
Er zal fraude genoeg worden gepleegd. Daar praat niemand over!!!!
En van de eerlijke mensen de zakken legen!

jpm
door jpm - Jan 29, 2013 om 15:32
820 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=charleyjansen schreef op dinsdag 29 jan 2013, 15:06]Hoe eerlijk zal het gaan. Bij ons in de buurt en ook op het rijtje reageren stellen op 1 persoon. De 2e persoon blijft ingeschreven op het adres van zijn ouders of bij mensen die een koophuis hebben om zo in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning.
Deze ontlopen nu dus ook ondanks dat ze al jaren in die woning met 2 personen wonen al de gemeentebelasting, waterschapsheffing voor 2 personen en nu ook de huurverhoging van 9 procent!
Hoe kunnen ze dit gaan controleren.
Er zal fraude genoeg worden gepleegd. Daar praat niemand over!!!!
En van de eerlijke mensen de zakken legen!

Ik ben het met je eens, fraude kan en mag nooit voorkomen en moet keihard worden aangepakt. Maar ik denk dat de plannen van dit kabinet nog veel meer van dit soort fraude zal uitlokken, het zal ook in dat opzicht averechts uitwerken. Teken daarom die petitie op www.huuralarm.petities.nl en laat dit kabinet, Stef Blok voorop, zien dat je een fraude uitlokkend beleid niet zult pikken. Als die fraude anderen verhindert om te wonen dan zal die fraude aan het licht moeten komen. Pas als huurders greep krijgen op hun woonsituatie dan kan ook dat worden aangepakt. Wat helpt is om actief te worden in een bewonerscommissie of een huurdersvereniging. Deze vergrijzen de laatste jaren snel en jong bloed kan helpen om in de toekomst ook strijdbaar de huurdersbelangen te verdedigen.

sl
door sloperd - Jan 29, 2013 om 18:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ronduit belachelijk dat de inkomensafhankelijk zorgpremie zo weg was, maar de inkomensafhankelijk huurverhoging gewoon staat. Ook als argumentatie voor aanpak van scheefhuren is een belastingheffing veel logischer dan van verhuurders een soort van incassobureau voor de staat maken.

1. Deze huurverhoging komen immers vooral hard aan bij mensen die al een relatief hoge hur hebben en dus al amper scheefwonen.
2. Vooral mensen met een inkomen net boven deze grens voelen het, maar mensen met een inkomen ruim boven de genoemde grenzen hebben er relatief veel minder last van.

Een belastingheffing kan bijvoorbeeld de woningforfait structuur volgen, die geldt voor eigenaar-bewoners die 0,6% (en niet 4,5%) van de WOZ als inkomen moeten bijtellen.

En als laatste is deze structuur ver huurverhogen vooral een ramp voor mensen die een inkomensdaling aan zien komen (ZZP-ers, ouderen kort hun pensioen, flexwerkers, andere door werkloosheidbedreigden, etc.). Met een belastingachtige heffing zou dat effect veel minder zijn, maar het gaat blijkbaar niet om eerlijk of oneerlijk. Het gaat er om dat huurders de crisis moeten betalen. Schandalig beleid, dat is het.

jpm
door jpm - Jan 29, 2013 om 19:55
820 Antwoorden / 28 Vragen

@sloperd, je hebt een goede kijk op deze dingen, dat scheefhuren willen ze nog steeds aanpakken met gluren bij de belastingdienst, iets dat de privacywetgeving echt nooit moet toestaan. Het valse bij-effect van de kennis die verhuurders van belasting zouden krijgen is dat ze nooit tijdig te weten komen wanneer die inkomens weer lager worden of wanneer die inkomens later blikje te hoog te zijn geweest door eenmalige inkomsten uit een kleine erfenis of zo.
Kortom, willekeur ligt op de loer, de corporatie krijgt gevoelige informatie terwijl hun personeel zo kan weglopen daarmee.

be
door beka - Jan 30, 2013 om 12:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

[off topic - redactie]

yv
door yvonne baas - Feb 1, 2013 om 20:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

De bestedingskracht van de huurders loopt dramatisch terug met alle gevolgen van dien. Huren zullen stijgen tot boven de huuroeslaggrens. Er zijn jaarlijkse huurverhogingen in aantocht die kunnen oplopen tot 9%! Kennelijk denkt men in Den Haag: "Van een kale kip kun je geen veren plukken maar je kunt ze nog wel een poot uitdraaien". Corporaties klagen steen en been, die huisvesten straks nog uitsluitend kommer en kwel. De verschraling in de zorg, toenemende werkeloosheid omdat projecten op hun rug liggen. De onderkant van de maatschappij wordt in razend tempo een stuk breder op deze manier. Wonderlijk dat dit er toch zomaar doorgejast wordt, terwijl de keutel van de inkomensafhankelijke zorgpremie binnen enkele dagen werd ingetrokken! Wat zullen wij samen met de Nederlandse Woondbond keihard knokken om het tij te doen keren!

yv
door yvonne baas - Feb 1, 2013 om 21:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Teken de petitie op www.actiehuuralarm.nl en steun de actie van de Nederlandse Woonbond totdat het kwartje valt bij (ver)huurders en bestuurders. Luidt de noodklok totdat men in Den Haag deze onzalige plannen laat varen. Misschien kunnen ze toch nog eens het Wonen 4.0 bekijken, dat is ook niet zaligmakend maar in ieder geval breed gedragen en acceptabel voor meerdere doelgroepen van beleid.

huurdersbondede
door huurdersbondede - Feb 8, 2013 om 14:31
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=iris2013 schreef op maandag 28 jan 2013, 22:28]Schandalig
Ik vind het een belachelijk plan en daarnaast is de timing minstens zo belachelijk. Bezuiniging naar bezuiniging volgt, mensen zitten werkloos thuis en alles wordt nog steeds alleen maar duurder. Op zo’n moment komt Rutte 2 met het idee om een huurdersheffing in te voeren en om een inkomensafhankelijke huurverhoging in te voeren. Dit kabinet is pro-kopen en anti-huren, dat is één ding dat zeker is. Waarom wordt men in Nederland gestraft als men er voorkeur aan geeft om te huren i.p.v. te kopen. De woningbouw sector is een bijzondere sector geweest tussen markt en overheid in, maar is de laatste jaren de favoriete marionet van de overheid geworden. Eerst al met de belachelijke regel dat je boven een bepaald inkomen geen sociale huurwoning mag betrekken en nu dit. Waar blijft de keuzevrijheid, want laten we wel wezen, een kleinere prijs betekent vaak ook een kleinere woning. Ik woon samen met mijn vriend in een woning van 80m2 (inclusie hal etc). in een dorp in Westfriesland, bewust kozen wij voor een bovenwoning omdat we net begonnen zijn met werken na onze studie en dus niet veel thuis zijn. Hier betalen we 465 euro huur per maand voor. De huurprijs staat goed in verhouding met het woongenot dat wij ervaren. Waar slaat het dan in gods naam op dat wij straks fors meer moeten gaan betalen per jaar, alleen maar omdat we samen boven de 43.000 euro verdienen. Mag je in Nederland niet voor een kleinere woning kiezen? Maar het allerergste vind ik het voor ouderen en mensen uit de laagste inkomensklassen. Want zij gaan dit veel meer voelen. Mijn oma heeft al weinig bestedingsruimte, wordt nu nog eens gekort op haar pensioen, maar moet straks ook meer huur betalen en een heffing van circa 900 euro per jaar.. PvdA moet zich schamen. De VVD komt tenminste nog op voor de belangen van haar achterban, denk maar aan de inkomensafhankelijke zorgpremie die van tafel werd geveegd door mensen die genoeg hebben, maar het ronduit belachelijk vonden dat iets dergelijks inkomensafhankelijk wordt. Nu er een inkomens afhankelijke huurverhoging aankomt hoor je niemand, waarschijnlijk omdat de politieke vriendenclub uit Den Haag zelf niet huurt.

huurdersbondede
door huurdersbondede - Feb 8, 2013 om 14:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=iris2013 schreef op maandag 28 jan 2013, 22:28]Schandalig
Ik vind het een belachelijk plan en daarnaast is de timing minstens zo belachelijk. Bezuiniging naar bezuiniging volgt, mensen zitten werkloos thuis en alles wordt nog steeds alleen maar duurder. Op zo’n moment komt Rutte 2 met het idee om een huurdersheffing in te voeren en om een inkomensafhankelijke huurverhoging in te voeren. Dit kabinet is pro-kopen en anti-huren, dat is één ding dat zeker is. Waarom wordt men in Nederland gestraft als men er voorkeur aan geeft om te huren i.p.v. te kopen. De woningbouw sector is een bijzondere sector geweest tussen markt en overheid in, maar is de laatste jaren de favoriete marionet van de overheid geworden. Eerst al met de belachelijke regel dat je boven een bepaald inkomen geen sociale huurwoning mag betrekken en nu dit. Waar blijft de keuzevrijheid, want laten we wel wezen, een kleinere prijs betekent vaak ook een kleinere woning. Ik woon samen met mijn vriend in een woning van 80m2 (inclusie hal etc). in een dorp in Westfriesland, bewust kozen wij voor een bovenwoning omdat we net begonnen zijn met werken na onze studie en dus niet veel thuis zijn. Hier betalen we 465 euro huur per maand voor. De huurprijs staat goed in verhouding met het woongenot dat wij ervaren. Waar slaat het dan in gods naam op dat wij straks fors meer moeten gaan betalen per jaar, alleen maar omdat we samen boven de 43.000 euro verdienen. Mag je in Nederland niet voor een kleinere woning kiezen? Maar het allerergste vind ik het voor ouderen en mensen uit de laagste inkomensklassen. Want zij gaan dit veel meer voelen. Mijn oma heeft al weinig bestedingsruimte, wordt nu nog eens gekort op haar pensioen, maar moet straks ook meer huur betalen en een heffing van circa 900 euro per jaar.. PvdA moet zich schamen. De VVD komt tenminste nog op voor de belangen van haar achterban, denk maar aan de inkomensafhankelijke zorgpremie die van tafel werd geveegd door mensen die genoeg hebben, maar het ronduit belachelijk vonden dat iets dergelijks inkomensafhankelijk wordt. Nu er een inkomens afhankelijke huurverhoging aankomt hoor je niemand, waarschijnlijk omdat de politieke vriendenclub uit Den Haag zelf niet huurt.

Hallo Iris, de redactie van kassa zoekt personen die mee willen werken aan een TV uitzending, iets voor jou/jullie? Neem contact op met de Woonbond.020 - 551 77 17 of naar 06 - 100 15 193 Yvonne v Ravestein.

ja
door janrugzak - Feb 9, 2013 om 11:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Rare regeling. Ik denk dat ze beter met de huursombenadering kunnen werken.
Hoe zit het met vrijwilligers die door hun vrijwilligerswerk net boven de 43.000 uitkomen?
Wordt het niet allemaal erg ingewikkeld met die huurgrens voor de vrijwilligers?

huurdersbondede
door huurdersbondede - Feb 9, 2013 om 12:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janrugzak schreef op zaterdag 9 feb 2013, 11:55]Rare regeling. Ik denk dat ze beter met de huursombenadering kunnen werken.
Hoe zit het met vrijwilligers die door hun vrijwilligerswerk net boven de 43.000 uitkomen?
Wordt het niet allemaal erg ingewikkeld met die huurgrens voor de vrijwilligers?

huurdersbondede
door huurdersbondede - Feb 9, 2013 om 12:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janrugzak schreef op zaterdag 9 feb 2013, 11:55]Rare regeling. Ik denk dat ze beter met de huursombenadering kunnen werken.
Hoe zit het met vrijwilligers die door hun vrijwilligerswerk net boven de 43.000 uitkomen?
Wordt het niet allemaal erg ingewikkeld met die huurgrens voor de vrijwilligers?
Wat te denken van bijtelling leaseauto van je werk? Eenmalig een bedrag van 1000 euro winnen? Een jaar met tijdelijk extra overwerk? Jubileumgratificatie? Etc...

alexishoop
door alexishoop - Apr 21, 2013 om 03:28
561 Antwoorden / 6 Vragen

de hele huizenmarkt is een rare situatie onstaan,

bijna alles wat je koop wordt tijdens gebruik minder waard, waarom zouden de prijzen van huizen dan stijgen, ik heb dat verschijnsel nooit goed begrepen, ergens piekt de waarde en daarna stort het letterlijk & figuurlijk als een kaartenhuis in elkaar. zeker bij de meeste huurhuizen, maar ook steeds vaker koopwoningen worden alleen nog gebouwd om gebruikt te worden en geven wat werkgelegenheid, die zijn vaak na 50 jaar uitgeleefd, tenzij je er stevig in investeert, maar dat is maar 25% van het totale woonaanbod die het dan nog eens 50 jaar uithoudt, niet te spreken over gemeentelijke herindelingen, rampen, ongelukken enz.