rj
door rjleen May 26, 2016 om 14:21
Geldzaken & recht

Hypotheek ING bij BKR

Ik heb begin 2004 een hypotheek afgesloten op een kantoor-/woonpand bij de Regio Bank. Die hypotheek is, buiten mijn medewerking om, wat gaan zwerven en is via Nationale-Nederladen en WestlandUtrecht Bank vorig jaar augustus bij ING terecht gekomen. Nu zag ik tot mijn verbazing dat ING dit als consumptief krediet ziet en heeft dat bij het BKR aangemeld en staat er nu dus zo’n 180k extra op mijn BKR (heeft er voor augustus 2015 nooit op gestaan). Ik krijg ING niet op andere gedachten, zelfs niet met hulp van de juristen van Dynamiet Nederland (heeft me € 1.120,= gekost). Heeft iemand hier enige ervaring mee? En vraag me echt af of dit zomaar kan? Als ik nu een financiering, telefoonabonnement, of zoiets ga afsluiten dan weet ik het antwoord al. Graag tips!

1609 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 26, 2016 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou die club van mijn leven niet ingeschakeld hebben, maar goed, dat geld bent u kwijt.

Ik mag toch aannemen dat u een hypotheekakte hebt en geen consumptief kredietovereenkomst? Maar hier moet toch meer achterzitten.

Dien een klacht in bij het Kifid. Kijk op Google voor de gang van zaken.

tenormin
door tenormin - May 26, 2016 om 14:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Maar iedereen met een hypotheek staat toch automatisch bij het BKR ingeschreven? Zelfs als men rood mag staan, al heb je altijd een positief saldo, dan nog sta je daar geregistreerd. Wat een weggegooid geld voor juristen. De meeste Nederlanders die ook daar bekend zijn heben trouwens altijd een positief saldo. Ook dat staat genoteerd.

tijger1
door tijger1 - May 26, 2016 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Hypotheken staan niet geregistreerd bij het BKR, behalve bij achterstand in de betaling.

tenormin
door tenormin May 26, 2016 om 17:01
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Oh... dat had ik gelezen. Dat banken dat automatisch doorgeven, bedoel ik.

rj
door rjleen - May 26, 2016 om 17:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hypotheken worden inderdaad niet geregistreerd bij het BKR. ING noemt het nu ook geen hypotheek meer, maar een Rentevastlening. Regio Bank en Westland Utrecht noemde het nog een hypotheek. Er is ook gewoon een hypotheekakte bij de notaris opgesteld.