Fl
door Flupper May 5, 2016 om 01:25
Geldzaken & recht

Hypotheek met bkr registratie

Beste Forumleden,

Mijn vriendin en ik willen graag een hypotheek afsluiten huis kopen en samen gaan wonen. Maar nu heeft ze net het minnelijke traject van de schuldhulpsanering doorlopen. Alles is keurig op tijd betaald niets is kwijtgescholden alle schuldeisers hebben het volledige bedrag gehad. Maar nu staat ze geregistreerd bij het bkr . Niet negatief of met codes maar gewoon geregistreerd.

Mijn eerste vraag is nu : Kan je in deze tijd dan nog wel hypotheek krijgen met een bkr registratie.

En ik heb nu ook gelijk een 2e vraag: Of het mogelijk is deze registratie aan te vechten en dan bij wie er is geen krediet verstrekker maar alleen de gemeente.

Natuurlijk begrijp ik de registratie en als je je rekeningen niet betaald moet je op de blaren zitten. Maar de schulden waren echter door omstandigheden buiten haar schuld om ontstaan. De gemeente/schuldhulp is daarvan op de hoogte.

Niet alleen wij worden nu belemmerd maar ook de maatschappij wordt gedupeerd. Wij laten beide een sociale huurwoning achter waarvan 1 met huursubsidie en nog wat toeslagen.

Als wij kunnen kopen zouden niet alleen wij maar iedereen er beter van worden ;)

Ik ben zeer benieuwd naar de antwoorden, alvast bedankt !

20353 23 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - May 5, 2016 om 02:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Even heel kort door de bocht @Flupper, BKR registratie blijft sowieso 5 jaar lang achter je naam hangen. Ook al heeft je vriendin tijdens de hulpsanering alles op tijd kunnen betalen; chapeau overigens daarvoor. Maar helaas is samen een hypotheek afsluiten geen oplossing, tenzij je natuurlijk ook zonder je vriendin e.e.a. kan bekostigen. Je tweede vraag: aanvechten van de registratie heeft geen zin; er staat, helaas voor jullie beiden, 5 jaar voor. na die tijd wel goed opletten, want dat word van die kant wel eens vergeten (BKR + registratie tenietdoen). Hoop van harte dat samenwonen er toch nog in kan zitten. Veel geluk, samen!

Fl
door Flupper Jun 3, 2016 om 19:26
1 Antwoorden / 2 Vragen

TENORMIN je hebt helaas het beste antwoord gegeven. Misschien tegen beter weten in ben ik toch op onderzoek uit gegaan en ben eigenlijk nog steeds bezig maar zo langzamerhand begin ik het somber in te zien ! Toch ga ik een nieuwe vraag stellen over het aanvechten van de BKR registratie want de gevolgen voor ons zijn echt enorm..... En als die "bedrijfjes" het lukt moet het toch kunnen anders hadden ze geen bestaansrecht.....

In ieder geval bedankt voor je top antwoord.

getty
door getty - May 5, 2016 om 07:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En ze stond natuurlijk door haar schulden al eerder bij het bkr als wanbetaler geregistreerd, niet alleen door de schuldregeling .

Niets aan te doen helaas en ik denk inderdaad dat ze op haar naam geen hypotheek willen verstrekken de komende jaren.

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 09:10
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Getty, Nee ze stond daar niet geregistreerd. Ze had enkel openstaande cjib boetes een betalingsachterstand bij de zorgverzekeraar en de belastingdienst. Het bkr registreert alleen kredieten en dus deze schuldsaneringen. Ze heeft nog nooit een financiering afgesloten. En juist omdat ze door omstandigheden in de problemen is gekomen is het zo zuur.

marita5
door marita5 - May 5, 2016 om 07:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Flupper ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.hypotheek-totaal.nl/hypotheek-met-bkr-registratie/

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 5, 2016 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat zowat 8 miljoen mensen bij het BKR geregistreerd. Als u een creditcard hebt, of rood mag staan op uw rekening, volgt al een registratie, en uiteraard hoeft u daarvoor helemaal niet rood te staan.

Wellicht staat u zelf ook geregistreerd.

Dus een registratie, zonder verdere aantekening is niets bijzonders en ook helemaal niet van belang.

Afgezien daarvan is de oorzaak van de schulden natuurlijk voor het BKR niet relevant. Het BKR registreert slechts.

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 09:31
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Dit antwoord zie ik graag. Geeft misschien wel tegen beter weten in toch een beetje hoop.

Dankjewel

marita5
door marita5 - May 5, 2016 om 09:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Flupper ,

Dit stond in mijn link , een belangrijk uitgangspunt .

Om een BKR-hypotheek aan te kunnen vragen, zal de eventuele hypotheekverstrekker een beoordeling maken op basis van de code(s) bekend bij het BKR. Belangrijke uitgangspunten om een BKR-hypotheek te verkrijgen zijn ,

Er is geen sprake geweest van een traject via de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Dit wordt kortweg het WSNP-traject genoemd en is een wettelijke procedure wanneer er via de schuldhulpverlener niet tot een oplossing is gekomen met de schuldeiser(s).

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 10:11
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel ,

Ja dit roept dus gelijk weer een vraag op. Bij mijn vriendin was het een minnelijk traject en geen WSNP.  Dat maakt dan dus wel degelijk wat uit dan of zie ik dat verkeerd?

En natuurlijk zijn er misschien mogelijkheden voor een bkr hypotheek maar dan komt al snel de hypotheekgarantie in het geding en vaak betaal je meer.

Bedankt voor je reacties.

Cookies
door Cookies - May 5, 2016 om 09:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Erg sociaal van je, maar als je samen gaat wonen, scheelt dat iig 1 sociale huurwoning EN huurtoeslag.

Niet alleen wij worden nu belemmerd maar ook de maatschappij wordt gedupeerd. Wij laten beide een sociale huurwoning achter waarvan 1 met huursubsidie en nog wat toeslagen.

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 09:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Carola83,

Ja toch? Omdat wij net iets teveel verdienen kunnen wij huren in de vrij sector want hebben we geen recht meer op een sociale huurwoning. Kosten van de kale huur tussen de 900 en 1000 euro. Terwijl als we een hypotheek zouden kunnen krijgen (wat normaliter zou moeten kunnen) tussen de 700 en 800 euro gaan betalen. Wat zou u liever doen? En in welk geval zouden we eerder financieel in de problemen komen? Dit is even kort door de bocht de situatie.

Bedankt voor je reactie

koekeloer
door koekeloer May 6, 2016 om 13:22
562 Antwoorden / 18 Vragen

jullie kunnen toch samen in 1 van de al bestaande huurwoningen gaan wonen, in plaats van ieder apart in 1 woning? daar help je de maatschappi door (hetgeen je erg graag wilt). Er komt dan 1 huurwoning beschikbaar en jullie hoeven dan ook geen huurtoeslag meer aan te vragen.

Fl
door Flupper May 6, 2016 om 14:21
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Koekeloer,

Dat is juist het frustrerende. Dat mag dus niet meer. Vroeger mocht dat maar tegenwoordig heet dat scheefwonen. En dat kan wel maar mag niet. Onze woningbouw vereniging zou er vast wel aan meewerken maar dan gaat de huur direct naar de 900 á 1000,- euro omdat wij met z'n twee net teveel verdienen en dan geen recht hebben op een sociale huurwoning.

En nogmaals waarom zou meer betalen aan een huurwoning als je voor gemiddeld 250,- euro minder misschien wel een woning kan kopen?

Cookies
door Cookies - May 5, 2016 om 09:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ga iig NIET in zee met die bedrijfjes die zogenaamd de BKR registratie kunnen laten verdwijnen. Enige wat verdwijnt, is je geld.

Heeft zij haar gegevens al opgevraagd bij de BKR? https://www.bkr.nl/consumenten/ik-heb-mijn-gegevens-nodig/

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 5, 2016 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dus GEEN van haar voormalige schuldeisers de achterstanden heeft laten registreren bij het BKR, is er voor wat dat betreft geen probleem. Een schuldeiser is niet per se verplicht achterstanden te laten registreren.

Vraag ook uw eigen gegevens eens op.

En inderdaad, let op, ga dus niet met die rare bedrijfjes in zee om zogenaamd iets te laten wijzigen.

Ik mag rood staan op mijn betaallrekening, heb daar nog nooit gebruik van gemaakt, maar sta dus geregistreerd. Ook iemand die bijvoorbeeld iets bij Wehkamp koopt en keurig in termijnen betaalt, staat geregistreerd.

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 10:23
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel Tijger1,

Jij geeft precies de antwoorden waar ik op zit te wachten. Maakt mijn dag weer goed. Waar ik juist zo bang voor ben is dat de meeste reguliere hypotheek verstrekkers er wel over zullen vallen ook al is het een gewone registratie zonder aantekening.

Cookies
door Cookies May 5, 2016 om 10:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT @tijger1: Net als jij 'mag' ik ook rood staan op mijn rekening, maar dat staat NIET geregistreerd bij de BKR (even gecheckt). Zou het kunnen dat die registratie pas gebeurt als je daadwerkelijk rood staat?

emcede
door emcede May 5, 2016 om 12:10
959 Antwoorden / 4 Vragen

@Carola.83 Dit staat wel degelijk geregistreerd. Ik zit middenin een hypotheek-aanvraag. Appeltje-eitje want geen verdere schulden dan de huidige hypotheek die afgelost gaat worden en een nieuwe aanvraag die onder het maximum blijft. Toch komt er bericht terug dat er een BKR-registratie is. Dit betreft de roodstand-limiet op mijn betaalrekening. Voor de duidelijkheid: hier wordt momenteel geen gebruik van gemaakt. Desondanks staat dit wel bij het BKR geregistreerd, want ik moet eerst deze faciliteit door de bank later verwijderen vóór de boel definitief geaccepteerd wordt.

rtroost
door rtroost May 6, 2016 om 12:30
17 Antwoorden / 0 Vragen

Een limiet voor rood staan wordt geregistreerd als de limiet boven een bepaald bedrag uitkomt. Volgens de website an BKR € 500,--.

di
door digioma - May 5, 2016 om 10:21
646 Antwoorden / 29 Vragen

Nog gekker... ik woon in de kop van Noord-Holland en werkte destijds in Utrecht. Vier uur reizen per dag, maar leuke baan. Mijn werkgever betaalde mij elke maand het volledige bedrag van de toen gangbare OV-jaarkaart voor onbeperkt reizen door heel Nederland. Helaas moest ik het volledig jaarabonnement voor die jaarkaart in één maal betalen aan de NS. Was een heel fors bedrag, maar ik kon het lenen bij - naar ik meen - het grenswisselkantoor  of zo. Betaalde netjes iedere maand weer terug. Totdat we een huis wilden kopen/hypotheek aanvragen. Niet mogelijk door schuld en BKR-registratie. We hadden geen idee welke schuld en na veel speuren dat bleek dus de OV-jaarkaart te zijn. We hebben het via, via kunnen regelen... maar wat een gedoe destijds en dat terwij we nog nooit een schuld hadden en hebben gehad.

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 10:35
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Digi Oma,

Inderdaad nog gekker als je helemaal niet weet waar het vandaan komt. Maar gelukkig is voor jullie alles opgelost.

Bedankt voor je reactie

marita5
door marita5 - May 5, 2016 om 10:27
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Flupper ,

Hier een voorbeeld :

Hypotheek aanvraag 2 jaar naar een minnelijk traject .

[Gesteld op: 05-10-2010]

Toelichting:
ik was in 2008 klaar met et minnelijk traject en heb nu een schonelei en ik wil weten of ik een hypotheek kan krijgen

Antwoord:
Geachte bezoeker,

Het staat u vrij een offerte aan te vragen echter uw codering blijft nog staan bij het BKR tot 2013 (5 jaar). U schuld is namelijk niet kwijtgescholden door de schone lei, de invordering is daarmee kwijtgescholden. Op dit moment zullen hypotheekverstrekkers omwille van de huidige economie en uw verleden niet snel in zee met u gaan doch is dit geen definitief feit.

U zult dus moeten "shoppen" en uw verhaal goed moeten brengen. Verder zijn er verstrekkers die met een BKR notering wel in zee willen doch betaald u daar vaak een hogere tot hoge rente.

Bron : gratisadviseurs.nl

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 10:47
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Maritas,

Dit is dus een groot verschil met onze situatie. Mijn vriendin heeft geen schuld meer. Alles is betaald. Er is geen restschuld er is geen schuldeiser die nog iets krijgt. Mijn vriendin heeft er ook korter over gedaan dan de 3 jaar die er voor staan omdat alles volledig is betaald.

Daarom is het zo frustrerend dat alles over 1 kam gaat. Bij ons gaat het om een relatief kleine schuld die in zijn geheel is afbetaald.

jo
door jorisw May 5, 2016 om 10:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het feit dat deze "adviseurs" het over hypotheekverstrekkers hebben geeft aan dat het misschien niet de meest betrouwbare bron is. Het geldverstrekker en hypotheeknemer (geldverstrekker) dan wel hypotheekgever (eigenaar van het onderpand).

Van een adviseur mag je toch op z'n minst verwachten dat deze de juiste terminologie gebruikt.

marita5
door marita5 May 5, 2016 om 10:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Dan heeft uw vriendin toch een schone lei , vraag bij Bkr de gegevens op zoals eerder al is aangegeven , dan ziet u wat erbij de registratie staat ..

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 11:09
1 Antwoorden / 2 Vragen

Die heeft mijn vriendin ook en op de bkr registratie staat: Kredietsoort - Schuldregeling verder staat er de begin en eind datum: en bedrag: niet bekend bij bkr.

runet1
door runet1 May 5, 2016 om 11:13
12 Antwoorden / 0 Vragen

Joris
inderdaad van een adviseur mag je verwachten dat hij de juiste terminologie gebruikt.
maar als je de recalmes hoort op de radio, en ziet op de tv.
dan wordt er door de banken altijd gesproken over een hypotheek krijgen.
terwijl zij de hypotheek nemer zijn en de klant de gever in ruil voor een geldlening. Rudi

tijger1
door tijger1 - May 5, 2016 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.84

Bij het BKR staat vermeld: (wanneer bijvoorbeeld geregistreerd)  U hebt een kredietlimiet op uw rekening, dat betekent dat u MAG roodstaan.

Ik heb weleens gehoord dat dat pas vanaf € 500,00 is, maar dat weet ik niet zeker.

U schrijft: even gecheckt. .?? Men kan niet online de registratie even inzien.

Cookies
door Cookies May 5, 2016 om 10:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

carola.83;-) Jawel, heb een account bij BKR. Alleen mijn creditcard staat geregistreerd.

marita5
door marita5 May 5, 2016 om 11:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zag staan carola.84 , ik hoop dus dat dit niet het jaartal is ;-)

Cookies
door Cookies May 5, 2016 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@marita5: Nee, hoor.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2016 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb in het echt nog nooit een uitdraai van een BKR registratie gezien, maar als daar dus geen cijfers of letters bij staan, is er helemaal niets aan de hand.

Zoals eerder gezegd, vraag uw eigen registratie eens op, dan kunt u vergelijken.

En zoals Carola.83 al schrijft, ook haar creditcard staat geregistreerd.

Lees de site van het BKR eens door met de vragen, ik denk dat u dan gerustgesteld wordt.

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 5, 2016 om 11:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Flupper ,

Hier word gesproken over een A codering die uw vriendin niet heeft en nvt is ( voorbeeld )  , maar u kunt een schriftelijke verklaring opstellen zie hier .

Een plausibele verklaring, wat kan ik daarmee?

Als u een achterstandscodering heeft bij het BKR blijft deze melding staan tot vijf jaar nadat de betreffende lening is afgelost. Binnen deze vijf jaar is het heel moeilijk om een hypotheek te verkrijgen. Toch zijn er in sommige situaties wel mogelijkheden. Zo stelt de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen die de Nationale Hypotheekgarantie (NHG) afgeeft, dat bij bepaalde A-coderingen wel tot financiering kan worden overgegaan.

Is dit niet het geval dan kunt u proberen om een schriftelijke verklaring op te stellen; Wanneer u een begrijpelijke oorzaak kunt aandragen en kunt aantonen dat de kans op herhaling zeer klein is, bestaat er een reële kans dat er een of meerdere geldverstrekkers zijn die alsnog tot financiering willen overgaan.

Doe hier de BKR test

bron : bkrhypotheek.nl

Fl
door Flupper May 5, 2016 om 11:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel Maritas,

Ook met dit antwoord ben ik blij. Een verklaring is er zeker. Hier kan kunnen we wel wat mee.

marita5
door marita5 May 5, 2016 om 11:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , doe ook de BKR Test ( staat in mijn link ) word u een stuk verder geholpen door de vragen aan te klikken . Succes .

tijger1
door tijger1 May 5, 2016 om 18:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men wordt dus niet verder geholpen.:-((

marita5
door marita5 May 5, 2016 om 18:37
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Dat had ik al gelezen bij uw reactie , dan zal Ts dat ook wel zien .

tijger1
door tijger1 - May 5, 2016 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die BKR test van 11.36 uur in de reactie van Marita5 is natuurlijk grote onzin. Wat je ook aanklikt, achterstand of niet, met hetzelfde inkomen en zelfde zogenaamde gegevens pand, krijg je dezelfde uitkomst.

Heeft dus helemaal niets met een BKR test van doen, is alleen een lokkertje in mijn ogen.

Topantwoord

mo
door mof - May 6, 2016 om 13:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

mmh, half nederland, zo niet meer staat geregistreerd. Iedereen die een credit card, een lening, doorlopend krediet heeft etc. staat geregistreerd bij BKR.
Zolang er geen aparte vinkjes staan mbt notoire telaat betaler, of notoire openstaande schulden, dan zou er niets aan de hand moeten zijn.

De registratie dient ervoor dat de geldverstrekkers weten hoeveel je al elders hebt geleend (daar wordt de hoogte van in dit geval de hypotheek
op aangepast) en twee of je aan je betalingsverplichting voldoet.

Schulden hebben is op zich dus geen reden om hypotheek te weigeren, maar wel een reden om minder hypotheek te verstrekken. Schulden hebben
kan wel tot registratie van de schulden leiden, daar is ook niets mis mee. Die registratie moet u bij de instantie aanvechten die u heeft geregistreerd, dus de gemeente. Die kunnen het weer terugdraaien. Anders naar de rechter.
Heeft uw vriendin geen schulden meer, dan zou er slechts nog sprake kunnen zijn van wanbetaling in het verleden.
En dat is vaak zo bij mensen in de schuldhuplverlening, mensen die ondanks hun schulden netjes aan hun betalingsverplichtingen blijven
voldoen hebben geen hulp nodig bij het wegwerken van hun schulden.

Ik kan me goed voorstellen dat een bank graag wil weten hoe de financiele achtergronden van hun clienten zijn, dat onderzoek, daar zijn ze wettelijk toe verplicht

sy
door sylvia_71 May 6, 2016 om 18:40
288 Antwoorden / 0 Vragen

Mooie en zeer duidelijke reactie!

Ma
door Mat Matheij - May 6, 2016 om 18:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

U moet de BKR REGISTRATIE laten annuleren. Dat kan alleen wanneer de schuldeisers dat annuleren. Dat is dus NIET het incassobureau, deurwaarder of wat dies meer zij. BKR.nl krijgt U voor maximaal 12.50€ inzage. Bezorging inlogcode via post.nl met legitimatie op te halen. Mvrgr.

tijger1
door tijger1 - May 6, 2016 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft vanmiddag in een reactie dat u niet samen zou mogen wonen in een van de huidige woningen en dat de WBV dan de huur super zou verhogen wegens het "scheefwonen".

Dat is klinkklare nonsens.

Uw vriendin mag bij u intrekken, of u bij uw vriendin. Dat kan geen WBV tegenhouden en ook kunnen ze de huur niet verhogen.

Ik weet niet hoe u aan dit idee komt, maar het is volkomen onjuist.

Fl
door Flupper Jun 3, 2016 om 19:08
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger1,

Het is alweer even geleden maar je hebt gelijk. Ik had mij daar niet genoeg in verdiept maar volgens mij was daar in het begin van de veranderingen wel sprake van. In ieder geval jij hebt gelijk ik zou bij mijn vriendin in kunnen trekken zonder dat de huur omhoog gaat want die zit al aan de max. Het enige wat mijn vriendin niet meer zou krijgen is haar huursubsidie.

Maar uiteindelijk is dit niet de rede waarom ik deze vraag heb gesteld. En eerlijk gezegd heb ik er een beetje spijt van dat ik dat aan de vraag heb toegevoegd.

mathijs_b
door mathijs_b - May 8, 2016 om 21:39
641 Antwoorden / 77 Vragen

De hypotheekverstrekker wil zekerheid. Een BKR is voor hun een reden om geen hypotheek te verstrekken.
Dat geval met die twee huurhuizen is hun probleem niet. Dat zal ze ook niet interesseren.
Het beste kun je persoonlijk samen naar de hypotheekverstrekker gaan en de zaak uitleggen en bewijs meenemen.
Als b.v. blijkt dat de (oude) schuld ontstaan was door een oorzaak waar je totaal niets aan kon doen (ik hoorde laatst van een een negatief testament van een ouder, ontstaan door lekke stookolietank uit 60er jaren in tuin) dan kom je er samen met de bank misschien wel uit.

Als de schuld ontstaan is door b.v. bekeuringen en kosten mobieltje dan hoef je het echt niet te proberen.

Fl
door Flupper - Jun 3, 2016 om 19:17
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het eerste antwoord op mijn vraag blijkt achteraf helaas ook het beste ! De registratie  " beëindigde schuldregeling" zonder coderingen of wat dan ook is al voldoende om ons de komende 5 jaar geen hypotheek te verstrekken. Ik heb er nog steeds moeite mee en ik geef het nog niet op.

Iedereen bedankt voor alle antwoorden.

tenormin
door tenormin Jun 3, 2016 om 19:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel, flupper, maar jammer dat het eerste antwoord (het mijne) het juiste lijkt te zijn.
Ik schrijf expres "lijkt"; misschien was ik ook ergens een beetje fout, hoopte ik ook voor jullie. Hoe dan ook, je hebt wel een dak boven jullie hoofd. 5 Jaar 'zünig', kunnen jullie ook nog proberen te sparen. Alles meegenomen als jullie in de toekomst huis gaan kopen. Kunnen jullie wat meer cash op tafel leggen, toch. Veel succes allebei.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2016 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het verhaal van niet meer mogen samenwonen in een sociale huurwoning, heeft nooit bestaan.

En u schrijft dat u het eigenlijk beter niet had kunnen vermelden, maar u schrijft juist dat u wordt belemmerd en dat de maatschappij wordt gedupeerd. En dat is natuulijk onzin.

Als u samen gaat wonen in één huurwoning, gaat de "maatschappij" er al op vooruit, omdat die huurtoeslag kont te vervallen en één woning komt vrij voor iemand anders.

Ook hebt u de gelegenheid te sparen, zodat u (veel) meer eigen geld hebt bij de latere aanvraag voor een hypotheek, die u dan alleen op uw eigen naam aanvraagt.

Moet u een jaar of wat wachten, wat dan nog?

Fl
door Flupper Jun 3, 2016 om 23:47
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het was een cynische noot in de vraagstelling . Maar het wordt toch altijd weer anders opgevat dan de bedoeling is en daarom had ik het beter achterwege kunnen laten. Want ook u trekt alles uit zijn verband.

Om nog even op uw opmerkingen in te gaan, er was wel degelijk wat onrust onder huurders door de nieuwe Europese regelgeving in 2011. Dat ik het mis had over het samenwonen in een al door ons bewoonde sociale huurwoning heb ik u ruimtelijk toegegeven. Maar u veronderstelt te veel ! Veronderstel dat de huidige woningen die we nu bewonen te klein zijn voor een gezin? Dan zullen we noodgedwongen in de vrije sector moeten zoeken. Hier in de buurt waar wij wonen betaal je al snel een huur van boven de 1000,- euro.

Veronderstel dat wij te oud zijn om 5 jaar te wachten tot de BKR registratie is opgeheven? Dat had u nog niet gedaan.

Ik veronderstel dat u reageert om het reageren (gezien de 25000+ antwoorden) want verstand van zaken heeft u niet ! Mijn eerste reacties op uw antwoorden waren zeer positief maar helaas zijn ze allemaal fout !

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2016 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het verhaal van niet meer mogen samenwonen in een sociale huurwoning, heeft nooit bestaan.

En u schrijft dat u het eigenlijk beter niet had kunnen vermelden, maar u schrijft juist dat u wordt belemmerd en dat de maatschappij wordt gedupeerd. En dat is natuulijk onzin.

Als u samen gaat wonen in één huurwoning, gaat de "maatschappij" er al op vooruit, omdat die huurtoeslag kont te vervallen en één woning komt vrij voor iemand anders.

Ook hebt u de gelegenheid te sparen, zodat u (veel) meer eigen geld hebt bij de latere aanvraag voor een hypotheek, die u dan alleen op uw eigen naam aanvraagt.

Moet u een jaar of wat wachten, wat dan nog?

Cookies
door Cookies Jun 3, 2016 om 23:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je krijgt echt niet 2x een plusje van me!;-))

Fl
door Flupper Jun 3, 2016 om 23:49
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het was een cynische noot in de vraagstelling . Maar het wordt toch altijd weer anders opgevat dan de bedoeling is en daarom had ik het beter achterwege kunnen laten. Want ook u trekt alles uit zijn verband.

Om nog even op uw opmerkingen in te gaan, er was wel degelijk wat onrust onder huurders door de nieuwe Europese regelgeving in 2011. Dat ik het mis had over het samenwonen in een al door ons bewoonde sociale huurwoning heb ik u ruimtelijk toegegeven. Maar u veronderstelt te veel ! Veronderstel dat de huidige woningen die we nu bewonen te klein zijn voor een gezin? Dan zullen we noodgedwongen in de vrije sector moeten zoeken. Hier in de buurt waar wij wonen betaal je al snel een huur van boven de 1000,- euro.

Veronderstel dat wij te oud zijn om 5 jaar te wachten tot de BKR registratie is opgeheven? Dat had u nog niet gedaan.

Ik veronderstel dat u reageert om het reageren (gezien de 25000+ antwoorden) want verstand van zaken heeft u niet ! Mijn eerste reacties op uw antwoorden waren zeer positief maar helaas zijn ze allemaal fout !

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2016 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83
Sorry voor de dubbele plaatsing gisteren, had wat problemen met de verbinding.

@flupper

Wat een wonderlijke reactie van u. Ik reageer op de inhoud van uw vraag. Te oud om vijf jaar te wachten? Huizen te klein voor een gezin? Als er nu al een gezin woont, kan er nog wel een bij.

U wilt iets dwingen wat niet gaat gebeuren. Maar dat hoeft u niet af te reageren op mij.

Fl
door Flupper Jun 4, 2016 om 10:04
1 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat u beter niet kan reageren als u er geen verstand van hebt en de details van een situatie niet kent.

Cookies
door Cookies Jun 4, 2016 om 10:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1 heeft hier wel degelijk over deze kwestie kennis van zaken. Wat je niet begrijpt, is dat het hoe en waarom van de BKR registratie totaal niet relevant is. Je kan hoog of laag springen, die registratie blijft 5 jaar staan. Bezwaar hier tegen, kun je natuurlijk altijd indienen, maar zal niks opleveren.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2016 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik reageer op uw vraagstelling en de details die u verstrekt.