La
door Lau85 Aug 27, 2016 om 11:40
Geldzaken & recht

Ik ben zwanger en mijn vriend gaat de schuldsarnering in

goedendag. in januari 2017 beval ik van mijn eerste kind. ik heb een relatie met de vader en wil graag dat hij de kleine kan erkennen. omdat mijn vriend momenteel nergens staat ingeschreven door zijn schulden wil hij de schuldsarnering in of bewindvoering in zodat hij zich kan laten inschrijven op mijn woonadres en de kleine kan erkennen. mijn vriend werkt full-time en ik werk part-time. omdat wij allebei niet bekend zijn met bewindvoering en schuldsarnering willen wij graag weten welke van deze 2 opties de beste oplossing zal zijn zodat de kleine er niet de dupe van zal worden. wie kan mij hier tips of uitleg geven hierover? alvast bedankt

2825 14 Rapporteer

ro
door ronny530 - Aug 27, 2016 om 11:52
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Als uw vriend geen vast woonadres heeft komt hij niet in aanmerking voor een schuldhulp verlenings traject. Voorwaarden voor zo'n traject zijn een inkomen en een vast woonadres maar ook de aard van de schulden en hoe deze zijn onstaan wegen zwaar mee. Voor meer informatie kunt u bij de stadsbank van uw gemeente raadplegen.

ma
door maarten heest - Aug 27, 2016 om 11:53
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, kijk hier eens. Vervelende situatie. Hopelijk vinden jullie de hulp om met jullie salarissen uit de penarie te komen. Het kind heeft denk ik het meeste baat bij de aanwezigheid van twee ouders. Heel ouderwets misschien, maar toch....

diumenge
door diumenge - Aug 27, 2016 om 11:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voordat hij de wettelijke schuldsanering in kan zal eerst het minnelijk traject gevolgd moeten worden, dat loopt volgens mij via de gemeente. Dus start daar eens.

Hou er rekening mee dat het een moeilijk traject wordt, zeker met een kleine erbij.

Kijk ook eens hier: uitdeschulden.nu

tenormin
door tenormin Aug 27, 2016 om 12:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb voor de lol die test gedaan @diumenge: vreemde test daar ik alles eerlijk heb beantwoord; nooit rood, geen geld lenen van spaarrekeningen kinderen, automatische betalen stuiten nooit, geld lenen ook niet en toch: ik moet onmiddellijk mezelf aanmelden bij of.... Klopt voor geen meter, althans niet deze enquête. Niet jouw schuld, hoor.

diumenge
door diumenge Aug 27, 2016 om 12:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoeveel keer had je 'ja' dan? Als ik 'm invul dan heb ik maar één 'ja' op deze vraag: "Klopt dit?: Ik ontvang geen kwijtschelding van gemeentelijke belastingen of andere financiële tegemoetkomingen.". En ik mag mij ook 'zorgen maken' ;-). Volgens mij wordt die vraag door de test verkeerd geinterpreteerd...

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die test is achterlijk. Één keer ja, dat het klopt dat ik geen  kwijtschelding heb aangevraagd en ik moet per omgaande een schuldhulpmaatje.

tenormin
door tenormin Aug 27, 2016 om 15:38
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Gelukkig, dacht al dat ik van het padje af was. Inderdaad een achterlijke test.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Valt mee hoor. Ligt niet aan u.:-))

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2016 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou hij zich nu dan niet op uw woonadres kunnen inschrijven? Dat staat toch los van schuldsanering of bewindvoering?

En als hij full-time werkt en u part-time is dan schuldsanering nog wel nodig? En iemand kan daar ook niet zomaar voor kiezen, zoals u hierboven kunt lezen.

ja
door jackyh Aug 27, 2016 om 12:51
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zal wel aan de toeslagen voor huur en ziektekosten liggen. Uw vriend werkt dan moet de werkgever toch een adres hebben. Hoe zit het dan met de belastingdienst. Het rammelt.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 27, 2016 om 13:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Even niet specifiek voor TS maar mensen doen maar wat met de wetenschap dat er schuldsanering bestaat.  Dat lost alles in max 5 jaar wel op.

Nu even. OT lijkt mij als je 2 salarissen ontvangt dat de schulden toch ook zelf af te lossen moeten zijn.
Als je in Nederland woont  dien je je ergens in een gemeente in te schrijven, voor mijn gevoel is er veel meer aan de hand als zo op het eerste gezicht wordt beschreven.
Jezelf verbergen, wat een nu gebeurd is een vreemde zaak. Want hoe zit het met zijn zorgverzekering?  Daarvoor moet je ergens ingeschreven staan.
Diewilik

diumenge
door diumenge Aug 27, 2016 om 13:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De schuldsanering in gaan is geen lolletje en als je bijvoorbeeld denkt heel even heel veel schulden te maken en dan 'even' de schuldsanering in, zo werkt het niet. Dan wordt je echt niet toegelaten. En als je wel wordt toegelaten dan mag een eventueel aanwezige partner gewoon meehelpen met het vullen van de boedel.

La
door Lau85 - Aug 27, 2016 om 15:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

om nog even een korte aanvullende uitleg te geven; hij kan zich wel laten inschrijven op mijn woonadres maar hij heeft totaal geen overzicht meer op zijn schulden omdat hij al een tijd onvindbaar is. dus hij is bang dat als hij zich inschrijft dat alle deurwaarders enz dan in 1x op zijn dak komen. en om dan voor een aantal een regeling te treffen is het probleem niet. maar hij denkt zelf dat het teveel schulden zijn. zijn grootste schuld is een hypotheek schuld van rond de 30.000 euro.
dat het moeilijk gaat worden zijn we ons van bewust. maar hij moet eindelijk eens zijn zaakjes gaan oplossen en hopelijk gaat dat niet ten koste van onze toekomstige kleine

La
door Lau85 - Aug 27, 2016 om 15:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor de reacties met websites. ik ga hier gelijk op kijken

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2016 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar inschrijven bij het Leger des Heils.

La
door Lau85 - Aug 27, 2016 om 15:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

ja zal ik doen bedankt voor deze geweldige reactie

ma
door maarten heest - Aug 27, 2016 om 16:09
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Lau85, inderdaad een briljante, meelevende en behulpzame reactie! Chapeau!
Trek u d'r vooral niks van aan. Er zijn hier slechts een paar mensen die helemaal opbloeien door anderen eens even flink over de vingers te tikken.
En die reageren dan steevast dat ze van mij nog nooit een goed advies gekregen hebben als ik daar wat van zeg...
Dat ga ik voorkomen natuurlijk!
Ik denk dat eerlijk duurt het langst het beste werkt. Je vriend kan wel weglopen voor de problemen maar dat gaat niet eeuwig lukken. Inschrijven en samenwonen en de problemen onder ogen zien en oplossingen bedenken. Misschien is er u dan tegen de tijd dat jullie kindje komt een min of meer stabiele situatie hebben die tot een uitweg uit de schulden leidt. En tot een gelukkig leven. Succes en het ga jullie goed!

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2016 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

La
DOOR LAU85 - 27 AUG. 2016 OM 15:51
ANTWOORDEN / VRAGEN

ja zal ik doen bedankt voor deze geweldige reactie

Als men dakloos is, is dat het aangewezen adres. Men is verplicht zich ergens officieel in te schrijven.

Als u en hij het anders wilden, had hij zich allang op uw adres kunnen inschrijven. Nu vraagt u mogelijkheden ivm de erkenning van het aanstaande kind, maar hij wil niet met de billen bloot voor de schuldeisers. En dat gaat dus niet lukken.

La
door Lau85 - Aug 27, 2016 om 18:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1 als u mijn allereerste post goed had gelezen gaf ik daar al aan dat wij een oplossing aan het zoeken zijn, bewindvoering of schuldsarnering dus uw reactie is totaal overbodig

La
door Lau85 - Aug 27, 2016 om 18:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

maarten bedankt voor uw bericht. weglopen is zeker niet goed daarom hoopte ik op oa deze site meer informatie te winnen wat voor hem de beste oplossing is. er staat volgende week zowiso al een gesprek vast met een bewindvoerder maar ik vraag me af wat beter is, schuldsarnering of bewindvoering

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2016 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u keert de zaken om. Als uw vriend dus werkelijk barst van de schulden, waaronder één van € 30.000 en het overzicht over de rest is hij kwijt, kan hij zich echt niet zomaar ergens melden voor een bewindvoerder of schuldsanering. Daar gaat een heel traject aan vooraf. En als eerste moet hij een adres hebben waar hij ingeschreven staat en waar hij bereikbaar is.

U veronderstelt blijkbaar dat het even voor hem geregeld wordt en dat hij dan  kan "opduiken" en met u kan gaan samenwonen.

Maar zo werkt het niet.

marita5
door marita5 - Aug 27, 2016 om 19:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lau85 ,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met uw zwangerschap .

U leeft nu op een roze wolk , maar wat betreft de problemen van uw vriend ziet u het toch een beetje te rooskleurig in , het gaat niet zo gemakkelijk als u denkt .
De Tip van @tijger1 het Leger Des Heils is niet slecht of laagdunkend bedoeld , maar is wel het aangewezen adres waar uw vriend moet zijn .
Hier kunt u terecht met alle problemen , ook verwijzen zij u door naar bewindvoering er word veel geregeld , ook i.v.m later met uw gezin .
Hier kunt u zien wat het Leger Des Heils allemaal doet voor mensen met financiele problemen , klik op de rode regel .

http://www.legerdesheils.nl/financien