ev
door eveline1964 Dec 8, 2016 om 19:10
Geldzaken & recht

Ik heb 2 restaurants cadeau kaarten maar zie tot mijn schrik verlopen zijn

Ik heb 2 restaurant kaarten  maar zie tot mijn schrik dat ze verlopen zijn.
Ik dacht dat dit niet meer mocht.
hoe nu verder.
Gr eveline

5277 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 8, 2016 om 19:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, niet eten. In restaurant dan. Zolang er een datum op staat (die is verlopen) zijn de rechten verspeeld. Zonder datum zou je er wel gebruik van moeten kunnen maken, wat dus kennelijk niet het geval is. Zonde: vraag voortaan Euro cadeautje: die verlopen niet.

ev
door eveline1964 Dec 9, 2016 om 21:10
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag nooit iets.
Dit is gekregen
Nooit bij stil gestaan dat er een eind datum aan vast zit.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2016 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat wel. Ze waren blijkbaar ook niet echt gewenst dat ze nog niet gebruikt zijn. Misschien wil de uitgever van die kaarten nog iets doen, anders is het jammer, maar helaas.

ev
door eveline1964 Dec 9, 2016 om 21:09
Antwoorden / 1 Vragen

Ze waren zeer gewenst.
Omstandigheden waren er niet naar om ze eerder te gebruiken.

marita5
door marita5 - Dec 8, 2016 om 20:14
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eveline1964 .

Dit staat in de voorwaarden :

Artikel 4 – Geldigheid

4.1 De Cadeaukaart is vanaf de dag van aankoop 1 jaar geldig, tenzij anders vermeld. Na het verlopen van de geldigheidstermijn is de Cadeaukaart niet meer te verzilveren. RestaurantCadeau behoudt zich het recht voor om de verlopen Cadeaukaart te blokkeren.

4.2 Niettegenstaande het overige in dit artikel 4 bepaalde, hanteert RestaurantCadeau een coulanceregeling van 3 maanden na de dag dat de Cadeaukaart is verlopen. Dit betekent dat de Houder binnen 3 maanden na het verlopen van de Cadeaukaart, een nieuwe Cadeaukaart kan aanvragen die opnieuw 1 jaar geldig zal zijn. Om dit mogelijk te maken dient de Houder bij de klantenservice melding te doen van het verlopen van de Cadeaukaart en dit binnen 3 maanden na het verlopen van de Cadeaukaart. De klantenservice is bereikbaar via e-mail
op
vragen@restaurantcadeaukaart.nl. RestaurantCadeau is genoodzaakt hiervoor administratiekosten in rekening te brengen.

4.3 Het betaalde bedrag voor een verlopen Cadeaukaart zal niet worden gerestitueerd.

ev
door eveline1964 Dec 9, 2016 om 21:15
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voo de info

marita5
door marita5 Dec 9, 2016 om 21:19
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

emcede
door emcede - Dec 8, 2016 om 22:52
959 Antwoorden / 4 Vragen

Als je ze al een jaar ongebruikt in de la had liggen zal het met die schrik nogal meevallen...

ev
door eveline1964 Dec 9, 2016 om 21:07
Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onaardig antwoord.
Misschien waren de omstandigheden er niet naar.
En ik heb gewoon gedacht dat t net als een vvv bon was.

emcede
door emcede Dec 9, 2016 om 22:26
959 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, onaardig hè? Maar een ontvangen cadeau een jaar of langer vergeten is nog veel onaardiger richting de gulle gever.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 8, 2016 om 23:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Verkeerd gedacht,  ik zou me schamen als ik de gulle gever onder ogen zou komen.
U heeft een jaar de tijd gehad, lijkt me dat er gelegenheid genoeg is geweest.

ev
door eveline1964 Dec 9, 2016 om 21:13
Antwoorden / 1 Vragen

Schamen.
Waarom moet mijn schamen.
Omdat ik dacht dat ze altijd geldig zijn.
Het gewoon een belachelijk systeem.
Helaas waren wij niet in staat om ze eerder te gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 22:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee joh , binnen een jaar is er geen gelegenheid geweest.
Puur ongeloofwaardig of misschien zelfs zielig als dit niet lukt.
Als de gulle gever nu vraagt waar u heeft gegeten, dan ga je toch door de grond.

@H
door @HENK@ - Dec 9, 2016 om 13:09
158 Antwoorden / 1 Vragen

inlijsten ??  ;-)

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2016 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik dacht dat dit niet meer mocht.

Dat dacht je dan verkeerd.
Wat info: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/voor-de-koop/cadeaubon-tegoedbon

ev
door eveline1964 Dec 9, 2016 om 21:14
Antwoorden / 1 Vragen

Ja soms kun je verkeerd denken.

ha
door harryromijn - Dec 9, 2016 om 13:49
272 Antwoorden / 0 Vragen

ALS ik al een cadeaubon krijg, dan graag een ondertekend door Draghi te Frankfurt. Zijn in 5-10-20-50-100-200 en zelfs 500 Euro . Verlopen nooit en zijn overal inwisselbaar voro goederen en diensten.

gerbera
door gerbera - Dec 9, 2016 om 22:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@harryromein, u verwacht toch niet dat wij hier cadeaukaarten gaan uitdelen.

tenormin
door tenormin - Dec 9, 2016 om 22:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Iedereen geeft er zijn eigen draai aan met cadeaubonnen, 'restaurantkaarten'(?) en wat voor bonnen dan ook: "door omstandigheden niet meer aan gedacht". In dit geval, het restaurant, heeft geen verplichting meer om.... En @ eveline1964: "ik dacht", al leest het cru, verkeerd gedacht, ondanks dat je in jouw idee 'verzachtende omstandigheden' in het hoofd had. Een uitbater gaat en kan niet meedenken; extreme uitzonderingen daargelaten: hij moet net zoals iedere ondernemer ook zijjn hoofd boven water zien te houden. We leven toch niet meer in de Gouden Eeuw.

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2016 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed, u bent een jaar opgesloten geweest in de gevangenis of u hebt een jaar buiten westen in het ziekenhuis gelegen.

Dan bent u niet in de gelegenheid geweest om te gaan eten, of ze desnoods weg te geven,

Heel jammer dan.

ma
door manwijf - Dec 11, 2016 om 09:38
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ongelooflijk hoe hier iemand de maat genomen wordt, die een normale vraag stelt. De antwoorden worden steeds onbeschofter. Net zo lang tot dat iedereen afhaakt.