he
door hella hunsche Sep 29, 2016 om 11:25
Geldzaken & recht

Ik heb alleen AOW en moet mijn rijbewijs verlengen.

Mijn rijbewijs is dan nog maar 5 jaar geldig terwijl de kosten eigenlijk voor een 10 jarig rijbewijs zijn.
Kunnen de kosten voor een 5 jarig rijbewijs met een laag inkomen worden gehalveerd?
Dit is voor mij al de 2de keer binnen 10 jaar dat ik moet verlengen.
Ik vind dit oneerlijk.

Het antwoord van de Gemeente Amsterdam:
Er kan geen korting worden gegeven.

Mijn antwoord aan de gemeente:
Uw antwoord is wel erg kort door de bocht voor een gemeente die zich op de borst klopt een progressief
armoede beleid te hebben. Er zijn waarschijnlijk veel meer ouderen die, net als ik, alleen een aow hebben
en graag hun rijbewijs willen behouden maar daar v.a.  65 jaar in een ongunstig geval, elke 5 jaar betalen
voor een 10 jarig rijbewijs. En ja het gaat hier om de kosten en niet om regels die door de overheid worden
gemaakt om v.a. 65 rijbewijs nog maar 5 jaar geldig is.

7971 28 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2016 om 11:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees blij dat u zich nog niet hoeft te laten keuren. En wees blij dat u zich met alleen AOW nog een auto kan veroorloven.

Het verlengen kost ca. € 50,00 incl. pasfoto, dus € 10,00 per jaar. Als u dat niet kunt missen, kunt u de auto beter opruimen.

Is dus niets vergeleken met de wegenbelasting, de verzekering en het onderhoud.

ja
door janf43 - Sep 29, 2016 om 11:31
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, wat een probleem. En na uw 75e komen daar ook nog keuringskosten bij..

ne
door neodutchio - Sep 29, 2016 om 11:32
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Deze vraag is onlangs ook al gesteld. De prijs van het rijbewijs heeft niets te maken met de geldigheid. De ambtenaar moet betaald worden, het pasje moet gemaakt worden en het logestieke proces, de kosten voor een rijbewijs die 5 jaar geldt is net zo hoog als een van 10 jaar.
En als u u graag wilt scharen met de mensen die echt in armoede leven moet u snel de auto verkopen, schijnbaar heeft u geen geld voor onderhoud, verzekering, wegenbelasting en de duurder wordende brandstof.

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2016 om 11:35
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom er altijd vermeld moet worden dat er met u veel meer ouderen dit probleem hebben is mij een raadsel.
Wat u vergeet te vermelden dat u ook nog div. toeslagen ontvangt en dat u met uw AOW blijkbaar nog steeds in staat bent een auto te onderhouden. En een rijbewijs kost nu eenmaal geld, of deze nu 5, 10 of 20 jaar geldig is.

tenormin
door tenormin Sep 30, 2016 om 19:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, ik heb, al  j a r e n  AOW, welke toeslagen zou ik eventueel mogen ontvangen? Diverse nog wel...!

gerbera
door gerbera Sep 30, 2016 om 22:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Even verder lezen bij de reacties van andere forumleden, maar kan het wel verklappen. Als je alleen van de AOW moet leven kom je in aanmerking voor zorgtoeslag, huurtoeslag (bij huurwoning) gemeentelijke vrijstelling. Dat zijn er dus diverse.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 22:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. En  hebt niet alleen AOW, masr ook nog pensioenen.

he
door hella hunsche - Sep 29, 2016 om 11:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet noodzakelijk om een auto te bezitten om je rijbewijs te willen behouden,toch?

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2016 om 11:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet noodzakelijk om een auto te bezitten om je rijbewijs te willen behouden,toch?

Nee natuurlijk niet, maar doe er dan niet zo moeilijk over toch?

tenormin
door tenormin Sep 29, 2016 om 23:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, dat hoeft niet @hellahunsche. Ik ken een zeer nabij "geval", mijn lieve zuster, al heeft ze al 25 jaar niet gereden, inmiddels 84 jaar, dat rijbewijs moet en zal ze hebben. Waarom, ook mij is dat een raadsel want bij een noodgeval: dan nog kan ze niet de auto rijden die zij en echtgenoot samen rijden: zelfs op kussen zitten en andere zaken: haar benen kunnen met geen mogelijkheid de pedalen bereiken. Dus.... ook daar komt de familievraag: waarom nog je rijbewijs... ☻ Neem dan een ID voor identificatie of....whatever.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 29, 2016 om 12:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U had ook zelf pensioen op kunnen bouwen, al was het maar  een beetje door uzelf bij elkaar gespaard.
Diewilik

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2016 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb alleen AOW en moet mijn rijbewijs verlengen.
En zo zijn er nog vélen!
En het 'moet' natuurlijk niet (maar is wel handig voor het geval dat).
En aan het verlengen zijn nu eenmaal - voor iedereen - kosten verbonden.

ha
door hamburger - Sep 29, 2016 om 12:33
84 Antwoorden / Vragen

Stel dat het zou kunnen wat er gevraagd wordt.

Dan zou ik met een auto die 1 op 5 loopt ook minder moeten betalen voor 1 liter benzine als voor een auto die 1 op 15 loopt, immers, mijn liter benzine gaat korter mee ......................

En met alleen aow krijg je (bijna) op zeker huur en of zorgtoeslag.

Cookies
door Cookies - Sep 29, 2016 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je alleen AOW hebt, krijg je al de nodige maximale toeslagen en waarschijnlijk ook kwijtschelding gemeentelijke belastingen. Nog niet voldoende?

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 01:21
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt zoals velen niet rekenen. Zelfs met maximale toeslagen kunnen werkenden en chronisch zieken  die al in den beginne hun maximale eigen risico moeten betalen niet meer rondkomen. Het gaat om 750.000 mensen en alleen maar toenemend. Wanneer gegevens alhier onbekend daar niet over oordelen. Zaken zijn schrijnend genoeg. Daar hoort TS duidelijk niet bij.

Cookies
door Cookies Sep 30, 2016 om 07:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik kan prima rekenen. Helaas kunnen veel anderen niet budgetteren.

gerbera
door gerbera Sep 30, 2016 om 22:32
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@M M, de mensen die u noemt kunnen in de meeste gevallen ook geen rijbewijs betalen. Die hebben andere zorgen aan hun hoofd.

diumenge
door diumenge - Sep 29, 2016 om 12:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U schrijft het zelf al, het gaat om de kosten.

"En ja het gaat hier om de kosten en niet om regels die door de overheid worden gemaakt om v.a. 65 rijbewijs nog maar 5 jaar geldig is."

En die kosten blijven hetzelfde voor de Gemeente.

me
door mein33 Sep 30, 2016 om 17:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diumenge,

Hetgeen u vermeldt klopt niet.
Sedert de leeftijdsgrens m.b.t. een keuring voor het rijbewijs is gewijzigd, krijgt men vanaf het 65e levensjaar een verlenging van het rijbewijs tot het 75e levensjaar.

diumenge
door diumenge Sep 30, 2016 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik quote iets.... is dus niet mijn tekst.

marita5
door marita5 - Sep 29, 2016 om 12:48
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hella Hunsche ,

Als dit een kostenpost voor u is , heeft u ook een andere mogelijkheid , klik op de rode regel .

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/gratis-openbaar-vervoer-voor-ouderen/?productid=%7B7CB744E0-6B98-4FD5-8AFC-90CCC73C058E#

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2016 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verhuis naar Rotterdam, daar mogen 65 plussers gratis met het openbaar vervoer. En daar mag u dan ook nog vermogend zijn, in tegenstelling tot Amsterdam.

marita5
door marita5 Sep 29, 2016 om 13:02
11495 Antwoorden / 15 Vragen

In Amsterdam kan Ts ook gratis met het openbaar vervoer , bespaart Ts kosten verhuizing . .

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2016 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat weet u niet, voor het zelfde geld heeft de Ts een hypotheekvrij huis, of veel waardevolle zaken. In Rotterdam is alleen leeftijd van belang. :-))

marita5
door marita5 Sep 29, 2016 om 13:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Als u daar woont , begrijp ik het , voor u niet verhuizen blijf daar maar zitten veel voorzieningen .;-))

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2016 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb dit jaar al twee keer gebruik gemaakt van het gratis openbaar vervoer, dus joepie.:-))

marita5
door marita5 Sep 29, 2016 om 14:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Sprong u geen gat in de lucht ? joepie benzine gespaard ;-))

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2016 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, zeker niet, maar met de metro naar die plekken en voor zo'n afspraak is veel sneller en verstandiger.

Cookies
door Cookies Sep 29, 2016 om 21:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1 ik gun je je gratis ritjes,  maar ik vind het ronduit bezopen om louter op basis van leeftijd mensen gratis met het OV te laten reizen.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2016 om 22:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ben ik helemaal met u eens, maar bedenk wel wat voor kosten het scheelt als ze gewoon aan 65 plussers dat toestaan, zonder elk jaar inkomen en vermogen te moeten gaan controleren. Waren trouwens geen ritjes voor de gezelligheid, maar dat doet er verder niet toe. Maar ook al zou ik hebben moeten betalen, had ik voor die afspraken de metro genomen.

Cookies
door Cookies Sep 29, 2016 om 22:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb het niet over een inkomenscheck. Ik begrijp werkelijk de reden niet waarom iemand gratis (laag en/of hoog inkomen) van het OV gebruik moet maken omdat hij/zij toevallig 65 is geworden.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2016 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ok, ook dat ben ik met u eens. Maar ik heb het niet verzonnen, niet voorgesteld in  de gemeenteraad en er ook geen actie voor gevoerd.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom Rotterdam dat doet. Volgens mij was er jaren geleden in Turnhout een proef met gratis openbaar vervoer voor iedereen, weet niet of dat nu nog zo is, maar ik weet wel dat het in die stad een groot succes was. Wat mij betreft mogen ze dat hier in het hele land invoeren. Want nu hebben studenten "gratis" vervoer, maar een 18-jarige die achter de kassa zit en amper wat verdient, niet. Slaat ook nergens op.

hansje klein
door hansje klein - Sep 29, 2016 om 13:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niet alleen AOW-er's, maar ook andere groepen zijn de klos van dit absurde 'steeds sweer moeten vernieuwen' van documenten. De Staat vertrouwt de burger niet meer en de burger gaat steeds meer op deze dwaze regels schelden. De Tweede Kamer heeft dit ooit goedgekeurd, dus dáár moet u klagen.....!

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 29, 2016 om 22:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is naar mijn mening een zeer terechte regel.  Des te ouder men wordt des te trager wordt het reactievermogen.  Ook de ogen worden minder net als een aantal ledematen.
Dus eens in de 5 jaar een nieuw document is geen onzinregeling.
Diewilik

hansje klein
door hansje klein Sep 29, 2016 om 22:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik bedoelde, het steeds moeten vernieuwen van een document als het rijbewijs is chicane voor àlle burgers. Had in het buitenland 25 jaar lang nog steeds mijn allereerste rijbewijs. Had men in Nederland het rijbewijs als identiteitsbewijs eerder afgeschaft (meteen met de ID-card) zou al dit gedoe helemaal niet meer nodig zijn.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 09:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard is in het buitenland alles beter geregeld.:-))

hansje klein
door hansje klein Sep 30, 2016 om 09:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger. Ik kan voor hetzelfde geld ook negatieve vergelijkingen ophoesten. Mijn vergelijkingen zijn steeds bedoeld voor het naast elkaar leggen van twee of meer verschillende systemen. Het vergelijken tussen Amsterdam en Rotterdam maakt geen zin.....dus kom je telkens bij 'een buitenland' (binnen Europa uit). Wanneer u geen zin in het verderkijken dan uw eigen bordrandje heeft, sla dan mijn tekst gewoon over. Ik vind niet persée dat het gras bij buren groener is, maar wèl dat u herhaaldelijk en onnodig zinloos commentaar levert. Ik zal daardoor niet stoppen met het vergelijken van toestanden buiten de grenzen en daar valt op, dat rijbewijzen NIET verlengd worden en er dus géén extra onkosten ontstaan.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het vergelijken met buitenlanden is compleet zinloos. Wij kunnen aan de regels in het buitenland niets veranderen, maar als we dat zouden willen, aan de regels in Nederland wel.
Dus met uw voortdurende commentaar over het betere buitenland schieten we helemaal niets op. En of dat rijbewijs nou was in de vorm van een papieren vel of in de vorm van een card, heeft er helemaal niets mee van doen.

hansje klein
door hansje klein Sep 30, 2016 om 11:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....vandaar dus ook de opmerking (met een vergelijking met buurlanden), dat de politiek verantwoordelijk is voor de ontstane dure situatie in Nederland en niet iemand bij een Gemeente.
Overigens, over de uiterlijke vorm van het rijbewijs heb IK niets gezegd.....

tenormin
door tenormin - Sep 29, 2016 om 13:22
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als dit de tweede keer verlengen is, dan betekent het wel dat u ook voor de rweede keer de dans ontspringt voor de medische keuring en die is echt nog wel duurder dan.... Maak dan alvast maar een "medisch" potje voor over 5 jaar. Is een keuze die u maakt; om wel te kunnen blijven rijden. Dan is uw nieuwe rijbewijs weer tot 2021 geldig; wie dan leeft, dan zorgt...

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 01:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zie onderstaand berekend verhaal. Overigens dacht ik dat tot 65 geen extra medische keuring vereist zou zijn.

tenormin
door tenormin Sep 30, 2016 om 06:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dan loopt u iets achter, @mm. Het is al lang: medische keuring vanaf 70jaar.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is sowieso een medische keuring vanaf 75  jaar. Maar die keuring kan ook veel eerder verplicht zijn, als men iets mankeert.

ph
door philip36 - Sep 29, 2016 om 13:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een rijbewijs verlengen kost zo'n €100.

Rijbewijs kosten gemeente €38
medische verklaring  €32
keuringsarts minstens €25
En dan nog eventueel verdere keuringen (diabetes b.v.)

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 01:11
986 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u dat nu zelf ondervonden of nogal  precies berekend cq uitgezocht. Want dan bent u enigszins ouder dan 36. Eender als D66.

ph
door philip36 Sep 30, 2016 om 07:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@mat matheij  Klopt.

me
door mein33 - Sep 29, 2016 om 13:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hella hunsche,

Bent u tussen de 65 en 70 jr. dan krijgt u een rijbewijs met een geldigheidsdatum tot uw 75e  levensjaar.
Mogelijk kunt ook u een paar jaartjes langer van uw ongesubsidieerde rijbewijs gebruik maken en "wie dan leeft, wie dan zorgt".
Hopelijk verlicht dat een klein beetje de pijn.

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 01:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer dat zo is hetgeen u zegt is dat per definitie het enige zinnige verhaal. Immers een rijbewijs is niet hetzelfde als een id.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2016 om 15:04
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als de Gemeente een armoede beleid heeft is er waarschijnlijk wel sprake van bepaalde regelingen waarvoor u in aanmerking zou kunnen komen zoals bijv. een strippenkaart die veel gemeenten hanteren. Indien niet, tja, bij echte armoe is het lastig om een auto te hebben, daar ben ik het met andere reageerders eens. Niet duidelijk is waarom u binnen 10 jaar 2 x moest aanvragen.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2016 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komt door de leeftijd Gerrit.

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 01:08
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil hierbij geen leeftijdsprincipe of zo aanduiden maar wil wel wonen in een gemeente waar je een strippenkaart nog kan aanschaffen of is dat konform tijgerbegrippen eigenlijk not done of niet meer van deze tijd.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 09:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@m m.  U bent weer aan het zwammen.

ha
door halex - Sep 29, 2016 om 17:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De kosten zijn helemaal niet voor een geldigheidsduur van 10 jaar. U betaalt gewoon voor het proces om een rijbewijs geldig te houden. Dat u die kosten elke vijf jaar kwijt bent, heeft een reden. Vanaf uw leeftijd is het te riskant om iedereen maar weer een geldigheidsduur van 10 jaar te geven. Gelukkig staat daar tegenover dat u veel minder belasting betaalt dan iemand die nog geen 65 jaar is. En daar bovenop krijgt u ook nog eens gratis AOW wat betaald wordt door iedereen die werkt.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2016 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aow wordt betaald door iedereen, onder de AOW leeftijd, die een inkomen heeft. Daar hoef je niet voor te werken.:-)) En verder deels uit de belastingopbrengsten.

ha
door halex Sep 29, 2016 om 23:39
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Da's waar. Teveel vanuit mezelf geredeneerd, want ik moet zeker wel werken voor m'n inkomen.

Ma
door Mat Matheij Sep 30, 2016 om 01:04
986 Antwoorden / 3 Vragen

Vreemd dat niemand lijkt te beseffen dat ieder werkend persoon in ieder geval bijdraagt aan de AOW waarop ook weer eenieder in de basis recht op heeft met overigens nogal behoorlijk wat uitzonderingen als werk of verblijf in het buitenland. Ook Halex draagt bij aan zijn eigen AOW.

ha
door halex Sep 30, 2016 om 08:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Haha, helemaal niet. Ik draag bij aan de AOW die nu uitgekeerd wordt. Ik spaar niet voor mijn eigen AOW later. Anders had 't wel pensioen geheten.

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2016 om 18:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Alleen AOW? En wat heeft u daarbij aan toeslagen, subsidies, kortingen, kwijtscheldingen enz.?

Ma
door Mat Matheij - Sep 30, 2016 om 00:54
986 Antwoorden / 3 Vragen

De vervaardiging van een dergelijk ´bewijs´ zal eender als die van paspoort of ID gelijk zijn. In uw geval kan er sprake zijn van enige keuring vanaf een tevoren gestelde limiet. Die is mij niet bekend echter vermeld u niet of aan u deze limiet bekend is gemaakt. Ook andere minder gefortuneerden moeten meer betalen voor ID of andere documenten die dan wel 10 jaar geldig zouden zijn. Nog onafhankelijk van dat gevraagde bedrag is het de vraag hoe iemand er na 10 jaar uitziet.
In uw geval gaat het erom of u alsdan in staat bent een voertuig te besturen.

Johkwe
door Johkwe - Sep 30, 2016 om 14:13
44 Antwoorden / Vragen

U kunt ook wat geld opzij leggen voor dit soort kosten.
Over 5 jr. heeft u meer dan genoeg.

de
door denotto - Sep 30, 2016 om 15:01
66 Antwoorden / 17 Vragen

Dit jaar 75 geworden, en rijbewijs verloopt in november 2016...moet dus al voor de 2e x gekeurd worden....ik vind dat geen punt...blij dat ik nog kan rijden, dus blij dat ik rij....als de auto nu op is, lekker met openbaar vervoer...
groet

tolsma1945
door tolsma1945 - Sep 30, 2016 om 18:41
229 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft pech ,met een geldigheids duur van 5 jaar,dat komt omdat zeer recent,de leeftijdsgrens naar 75 jaar is verhoogt,anders had uw rijbewijs ook 10 jaar geldig geweest vanaf 65 jaar.Bij mij het zelfde gebeuren.Helaas in iedere gemeente.Maar zoals eerder opgemerkt,blij dat we nog kunnen rijden,ondanks een wat lager inkomen.
Zo slecht hebben ook de AOW ers het niet,met alle toeslagen die je krijgt,als je inkomen wat minder is.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 22:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft geen pech, want het verplicht keuren is opgeschoven naar 75 jaar.

tolsma1945
door tolsma1945 Oct 3, 2016 om 12:39
229 Antwoorden / 6 Vragen

Wel pech,want toen hij 65 is geworden ,was de leeftijd nog 70,en kreeg hij voor 5 jaar zijn rijbewijs,bij mij dezelfde situatie.
Dus bij 70 weer voor 5 jaar verlengen tot 75 jaar,zonder keuring,zo steekt de vork in de steel.

wi
door wilvarawil - Sep 30, 2016 om 22:34
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wil even reageren op al die reacties.........er galmt flink wat jalouzie in al die antwoorden........wacht maar tot je zelf aan je pensioen bent.
Als je veel moeite hebt gedaan om voor je oude dag te zorgen en als het dan zover is en je ziet wat je allemaal afgenomen is .......je piept dan wel even anders.
Eenieder die een aardig pensioen wil ,als de tijd daar is....wees wijs en sluit je niet aan bij een pensioenfonds.......SPAAR ZELF!!......pas dan heb je
zekerheid en bereik je je doel.EN ER WORDT NIETS VAN JE SPAARGELD AFGENOMEN!

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2016 om 22:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan mag u vermogensrendementsheffing betalen en daar weer over jammeren.

Cookies
door Cookies Oct 1, 2016 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@wvw: er zijn helaas mensen bij wie het glas altijd half leeg is.

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2016 om 23:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@wilvarawil, doet u nu alsof u de vraagsteller bent?
Uw conclusie over de reacties lijkt me erg onjuist, van jaloezie is toch geen sprake, maar dat de mening is dat er (weer eens) geklaagd wordt (net zoals u klaagt) en dat misschien wel niet alle informatie gegeven wordt over inkomen. Verder wordt uitgelegd hoe het precies zit met de kosten.
Lees alles nog maar eens door, dat kan verhelderend werken. Lees dan svp ook de spelregels hier: het is niet toegestaan om hoofdletters te gebruiken. Dat komt overeen met schreeuwen. Ik wil in ieder geval niet toegeschreeuwd worden.
En het is verder de bedoeling om te reageren op de gestelde vraag, zij het dat geen vraag gesteld wordt maar dat TS alleen klaagt, net zoals u doet.

th
door thijsje - Oct 1, 2016 om 12:22
10 Antwoorden / 6 Vragen

Wat proef ik ook hier een agressie t.o.v. ouderen. Als ervarings dekundige kan ik de z.g. jongeren zeggen dat het maar kort dag is en je hoort er ook bij. Als men het haalt en dat dat is allerminst zeker. Mocht het wel lukken dan is er niets meer omdat wij het allemaal hebben opgemaakt, hoor ik telkens weer. Nog even dit: voor  herkeuring rijbewijs betaal je het simpele bedag van ongeveer 270 eurotjes. Lach al in mijn vuistje.

Cookies
door Cookies Oct 1, 2016 om 13:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees alleen bij jou agressie. Persoonlijk houd ik niet van ouderen die altijd en eeuwig klagen. Ik zou zeggen: kijk eens naar wat je hebt en kijk niet naar wat je niet hebt.

gerbera
door gerbera Oct 1, 2016 om 16:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als ervarings deskundige kan ik zeggen dat het allemaal wel mee valt, roeien met de riemen die je hebt en genieten van het leven. Stop met dat geklaag dan haal je het zeker.

tijger1
door tijger1 Oct 3, 2016 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog een ervaringsdeskundige. De meeste ouderen hebben helemaal niets te klagen. En er is hier zeker geen agressie tegen ouderen, maar ze moeten hun oogkleppen eens afzetten en om zich heen kijken en niet altijd met hun leeftijd schermen en vinden dat ze daarom meer rechten hebben dan anderen.

me
door mein33 - Oct 3, 2016 om 13:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nog maar een paar jaar en dan ligt de kostprijs van een rijbewijs mogelijk een heel stuk lager dan momenteel, aangezien de Gemeente er dan niets mee mee van doen heeft.
Het RDW verwacht nl. binnen een paar jaar het rijbewijs digitaal via de smartphone te gaan leveren.
Ik kan niet wachten, als ik er tenminste een "gratis" smartphone bij krijg.

Cookies
door Cookies Oct 3, 2016 om 14:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....als ik er tenminste een "gratis" smartphone bij krijg...... Je bent en blijft een Nederlander, nietwaar?;-))

tijger1
door tijger1 Oct 3, 2016 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Oeps, net te vlug een nieuwe I-phone gekocht. :-))

me
door mein33 Oct 3, 2016 om 14:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Een echte Nederlander bestaat niet maar de familiestamboom tot 1823 kunnen terugvinden.
Zelf geboren in het hoge Noorden van dit land, getogen en gewerkt (nou ja dat mag eigenlijk geen naam hebben) in het zuidelijk deel van de Randstad en voor de laatste levensfase is de keuze op het midden van het land gevallen.
Een Nederlander ten voeten uit, dus gek op het woordje "gratis" zoals dit ook zo vaak op dit forum voobijkomt.

me
door mein33 Oct 3, 2016 om 14:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Helemaal niet "net te vlug" want het betreft hier wel een Overheidsdienst met plannen en zoals zo vaak komt er van die plannen in de praktijk  over het algemeen maar heel weinig terecht.
Er zal vast wel weer het e.e.a. fout gaan met de aanbesteding van de computersoftware of iets dergelijks.
De administratieve systemen moeten gekoppeld worden enz. enz.
Dus genoeg beren en obstakels op de weg om nu nog, alhoewel niet "gratis", van uw I-phone te kunnen genieten. ;-))