betgemeline5
door betgemeline5 Jul 23, 2016 om 14:38
Geldzaken & recht

Ik krijg wel eens post voor een vorige bewoner die al 4 jaar dood is. Ben ik ver

Ik krijg wel eens post voor een vorige bewoner die al 4 jaar dood is.  Familie van haar ken ik niet.
Ben ik verplicht brieven en pakjes te retourneren?

9884 13 Rapporteer

getty
door getty - Jul 23, 2016 om 14:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, gewoon weggooien na zoveel jaar. Ik neem aan dat u wel in het begin retour afzender heeft gedaan?

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2016 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk bent u dat niet verplicht, maar wat is de moeite om op de enveloppe te schrijven Overleden en het in de brievenbus te deponeren?

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2016 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, dat ben je niet verplicht.
Maar het lijkt me een kleine moeite om ze retour afzender te sturen.
Als je vermeldt: geadresseerde overleden dan krijg je van de afzender in de toekomst ook geen post meer.

da
door datzoekikop - Jul 23, 2016 om 15:09
251 Antwoorden / Vragen

Als er een zichtbare (of te verwachten zichtbaar in de enveloppe) afzender is: Retour afzender/Persoon overleden en in de spaarzaamwordende rode brievenbus deponeren. Lijkt het een waardevol gegeven, probeer de afzender telefonisch te benaderen.

emcede
door emcede Jul 23, 2016 om 16:57
959 Antwoorden / 4 Vragen

OT Die rode brievenbussen zijn zo spaarzaam omdat ze al jaren oranje zijn...

Ma
door Mat Matheij - Jul 23, 2016 om 16:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nog onafhankelijk van enige verplichting zou het aardig zijn om iets retour afzender te sturen met de vermelding persoon overleden. Heeft U dat eerder ook gedaan. Het slechts retourneren heeft geen zin.

betgemeline5
door betgemeline5 - Jul 23, 2016 om 17:34
33 Antwoorden / 20 Vragen

Voor de vorige bewoner die al vier jaar dood is,stuurde ik de post natuurlijk retour met de vermelding : Overleden,
ook aan bedrijven enz.  Maar sommigen zijn hardleers en ik heb er geen zin meer in.
 maar wat als zending een nota bevat, die betaald moet worden?  Ook terugzenden?  maar ik ga echt niet aangetekend
terugzenden!!  Wat moet ik dan doen?

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2016 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

maar wat als zending een nota bevat, die betaald moet worden?

Hoe zou je moeten weten dat het een nota is?
Open je de post dan?
En een nota na ruim 4 jaar .....???

Nogmaals: óf retour afzender met de notitie geadresseerde is overleden, óf helemaal niet reageren en de post in het vierkante/ronde archief.

hansje klein
door hansje klein - Jul 23, 2016 om 17:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Gewoon retour afzender met de notitie: onbekend, retour afzender of overleden erop.

Afhankelijk van de activiteiten van de overledene kan dit nog jaren duren en hoe vaker u aangeeft dat het adres niet meer klopt des te eerder bent u hier vanaf. Ik woon nu al zig jaren op mijn adres en ontvang nog steeds post voor de vorige bewoners. Soms zakelijk, soms een verjaardags- of een kerstkaart hetgeen ik aanvankelijk nog doorstuurde met het nieuwe adres tot bleek, dat de afverzender niet werd geïnformeerd de verandering.

Eigelijk een kleine moeite. Ook voor u, om dit soort overgangen een tijdlang te overbruggen, toch?

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 24, 2016 om 00:42
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik ken dat probleem. Ik weet wie de erfgenaam is en plak een zelfgeprinte sticker met: "verhuisd" en adres erfgenaam erop en dan in de rode bus.

betgemeline5
door betgemeline5 - Jul 25, 2016 om 12:40
33 Antwoorden / 20 Vragen

Hartelijk dank aan alle beantwoorders. Nee de nota in het pakje is geen vier jaren oud. De verzending is recent
en de nota ook. Natuurlijk opende ik het pakje, de geadresseerde is allang dood. Ik wilde weten wie deze bestelling had
opgegeven.

betgemeline5
door betgemeline5 - Jul 25, 2016 om 12:42
33 Antwoorden / 20 Vragen

En wat dat retourneren betreft, daar heb ik na vier jaren geen zin meer in.  Ik heb genoeg te doen.
Het ging er mij alleen om, of ik dat wettelijk verplicht ben.

marita5
door marita5 - Jul 25, 2016 om 12:51
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Betgemelines ,

Neem eens contact op met Postfilter , u kunt een vraag stellen via mail .

 e - mailadres : info@postfilter.nl , u ontvangt binnen vijf werkdagen een reactie op uw e-mail

Of een briefje sturen :

Stichting Postfilter

Postbus 666

1000 AR AMSTERDAM

costnix
door costnix - Jul 25, 2016 om 13:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit ook gehad. Ik verzamelde ze in een bakje en als deze vol was, de post in de brievenbus met de melding "bewoner is verhuisd" Dit kostte mij maar vijf minuten tijd per maand. De brievenbus kwam ik vanzelf langs als ik het ziekenhuis binnenliep waar ik werkte.