schneider
door schneider Sep 25, 2016 om 14:42
Geldzaken & recht

Ik maak al gebruik van een PEB. Nu kan de PEB afgekocht worden hoe werkt dat?

Ik maak al een aantal jaren (69) jaar gebruik van mijn Pensioen in eigen beheer. Nu wil de regering dat dat of afgekocht of op een soort spaarrekening gezet wordt. kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

650 3 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 25, 2016 om 14:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het laatste nieuws hierover (het is trouwens nog een wetsvoorstel) kun je o.a. hier vinden http://www.pensioenperspectief.nl/laatste-nieuws-afschaffing-peb/

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2016 om 14:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eventueel eens hier: http://www.rubicon.nu/PEB-geen-pensioen-in-eigen-beheer-2017-pensioenvoorzieningen-spaarvariant-afkoop-pensioenrechten
Op internet is veel informatie erover te vinden als u op google intikt: afkopen PEB (of iets van die strekking).

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2016 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt voor uw pensioen b.v. al een accountant nodig. Is het niet verstandiger hem of haar die vragen te stellen? En uw pensioen zal toch ongetwijfeld op uw 70ste moeten ingaan?