b.
door b.jenje May 21, 2017 om 10:18
Geldzaken & recht

Ik solliciteer mij rot en ben 56 jaar

Als 50+ man solliciteer ik me rot en de smoezen waarom je niet wordt aangenomen zijn soms bizar ik had via Randstad gesolliciteerd naar een baan als verkoop binnen dieinst medewerker kreeg ik tehoren dat 30 jaar ervarind in de verkoop teweinig ervaring is. Als je de instanties hoort ligt het aan jezelf er zijn banen genoeg je moet beter je best doen. Ik werk als vrijwilliger bij de voedsel bank en een a twwe dagen van 24 uur per week help ik een vriendin die A.L.S. omdat er gewoon niet voldoende hulp zorg is. Ik wordt moe van dit land.

5793 23 Rapporteer

emcede
door emcede - May 21, 2017 om 10:36
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is erg naar, want u wilt blijkbaar wel! Nu wil ik niet vervelend zijn, maar heeft u uw CV en uw brieven wel eens laten controleren op fouten? In de tekst die u hier schrijft staat namelijk nogal wat schrijffouten. Als dat óók zo is in uw brief, kwam u er bij mij (en veel anderen) ook niet in. Heel jammer, maar zo werkt het gewoon: als je moet kiezen uit 50 brieven en vaak nog wel meer, gaan de slordigen er eerst uit...

Wat dit trouwens met 'dit land' te maken heeft, ontgaat mij.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2017 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is allemaal heel vervelend voor je, maar wat is nu je vraag?
Dit is Vraag & Beantwoord en niet Klaag maar raak.
Suc6 met de verdere sollicitaties.

zw
door zwaardvis - May 21, 2017 om 10:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Kijk morgen naar Radar Extra waarin uitgelegd wordt dat mensen van 50+ moeilijk of niet (3%) aan de bak komen, en als ze al werk vinden dit hun misschien wel 6 euro per uur kost, omdat ze minder overhouden dan de uitkering+toeslagen. Als dat zo is, kun je beter gratis vrijwilligerswerk doen.
Ja u heeft gelijk, iedereen wordt moe van dit land. Bedankt regelzuchtige partijen.

tijger1
door tijger1 May 21, 2017 om 12:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In uw optiek zouden uitkeringstrekkers dus juist superblij moeten zijn. Dus niks moe van dit land, maar juichen dan maar als je geen werk vindt.

zoekster1
door zoekster1 - May 21, 2017 om 10:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U zit in een leeftijdscategorie waarin het erg moeilijk is om aan de bak te komen. Schrijf uw sollicitatiebrieven en probeer te genieten van het vrijwilligerswerk. Wat u nu doet is wel erg zinvol en kan voldoening geven al schiet u er financieel natuurlijk niet veel mee op. Je rot ergeren heeft gewoonweg geen zin. Wat u misschien ook nog kunt doen is persoonlijk bij bedrijven langsgaan. Hier in Amsterdam wordt hard gezocht naar winkelpersoneel. Natuurlijk hebben ze het liefst jongeren, maar wie weet als je je gezicht laat zien dat iemand denkt: waarom ook niet?

En stuur ook wat brieven naar de politiek (CDA bijv) over te weinig hulp voor uw vriendin. Misschien kunt u haar helpen richting de gemeente met een vraag om meer hulp en als dat niet lukt de bezwaar en beroepsprocedure in? U zult zien dat ook dat voldoening geeft. Een betaalde baan hebben is erg belangrijk, maar als hij er niet is, dan moet u proberen er het beste van te maken.

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 11:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel eens daadwerkelijk bij de winkel naar binnen gestapt nav zo'n briefje op het raam? Gaat allemaal om (oproep) baantjes voor 1-2 dagen p.w. enz. En een paar van die baantjes kun je niet nemen, want je moet altijd beschikbaar zijn.

me
door mein33 - May 21, 2017 om 11:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@b.jenje,

Vervelend dat het e.e.a. zo verloopt, maar heeft u al een cursus "solliciteren" gevolg ??
Het is op de arbeidsmarkt nog steeds moeilijk voor mensen van middelbare leeftijd om een (passende) baan te vinden.
De 'smoezen' waarmee u wordt afgewezen zijn niet aan u persoonlijk gericht, maar komen voort uit standaard teksten die elke afgewezen sollicitant krijgt.  Trek u dat vooral niet persoonlijk aan.
Zo te lezen heeft u genoeg en zinvol werk om handen en als u optimistisch blijft is er misschien nog wel licht aan het einde van de tunnel.
De economie trekt steeds verder aan, de werkloosheidscijfers lopen (zeer) snel terug en op het moment dat de arbeidmarkt alle geschikte en goedkopere jongeren heeft opgeslokt, dan  zal ook de vraag naar de wat oudere werknemer automatisch toenemen.
Blijf dus optimistisch, onderzoek eens of het zinvol en/of noodzakelijk is om een omscholingscursus te volgen en blijf vooral actief solliciteren.

Persoonlijk wordt ik heel erg moe van mensen die letterlijk "alles" maar afkraken in en over Nederland.
U hoeft alleen maar links of rechts de grens over te gaan en zult zien dat Nedeland daarbij vergeleken de "hemel op aarde" is, om van de situatie in alle landen in Afrika, Azia, het Midden Oosten, Amerika en alle landen in Zuid-Amerika nog maar te zwijgen en dat doe ik er nu ook toe.

Succes.

diumenge
door diumenge - May 21, 2017 om 11:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heel vervelend voor u en ik hoop dat het toch nog lukt, neem te tips hierboven ter harte. Dat 30 jaar ervaring te weinig is klinkt als een heel zwak excuus om andere redenen niet te noemen, anders is het al snel leeftijdsdiscriminatie.

Nb. Ik word moet van opmerkingen als "Ik wordt moe van dit land."

hansje klein
door hansje klein - May 21, 2017 om 11:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er komt (morgen?) een uitzending van Radar (gezien op WNL vanmorgen) met dit werkeloosheids-thema en er worden mensen gezocht die willen/kunnen deelnemen aan een experiment 'basisinkomen', waarbij de deelnemende 50+-er uit de wind wordt gehouden van de waanzinnige regelgevingen. Het idee is, om werkelozen een basisinkomen te geven van € 1.000,- uit een al aanwezig crowdfundingsproject.

Kijken dus naar Antoinette Hertsenberger, die zich met uw problematiek gaat bezighouden. Nooit van 'basisinkomen' gehoord, dan Google dit thema eens en lees meer over de deel-successen in het buitenland en vooral over de opgeworpen blokkades in Nederland.

Wat is een basisinkomen: HIER

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 11:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Kijken dus naar Antoinette Hertsenberger, die zich met uw problematiek gaat bezighouden........ Antoinette houdt zich met die problematiek helemaal niet bezig. Is slechts een over-over-over betaalde presentatrice.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 11:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Prima. De uitzending WNL dus niet gezien! Dat is dus uw eigen statement, maar misschien zijn er dan nog andere alternatieven uwerzijds om voor TS licht in de tunnel te krijgen?

tijger1
door tijger1 May 21, 2017 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, komisch, een basisinkomen en dan worden alle toeslagen geschrapt, lekker nuttig. En daar gaat iemand met een torenhoog inkomen een programma over maken.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 12:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarom niet eerst de uitzending afwachen? Geef TS zèlf dan intussen een andere/betere tip.

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 12:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om je opmerking 'gaat zich met deze problematiek bezig houden', hoef ik WNL niet gezien te hebben. A.H. presenteert slechts, meer niet. En een basisinkomen voor 50+? Dus voor mensen die nog zo'n 17 jaar moeten werken? Belachelijk.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 12:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik richtte mij voornamelijk tot de TS en volg de basisinkomens-experimenten in Canada, US en Noorwegen al veel langer. Voordat er een geplaveide straat wordt gebouwd is er altijd eerder al door enkelingen een (belachelijk) paadje gemaakt ... en misschien is dit zo'n paadje?

Maar ... wat was uw voorstel aan TS nog?

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, ik zou genoeg tips voor TS hebben, maar iemand die graag aan het werk wil, kan dat ook zelf bedenken / heeft dat al bedacht.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 12:32
3037 Antwoorden / 62 Vragen

???

wi
door wilhelmina59 - May 21, 2017 om 11:55
512 Antwoorden / 0 Vragen

Die 1000,- als basisinkomen voor een 55+ er is nog steeds een aanfluiting.
Deze groep heeft er minimaal 36 jaar werken opzitten en worden nu afgescheept met een aalmoes.
Als je je hele leven geen ruk hebt uitgevoerd krijg je hetzelfde, hoe krom is Nederland???

tijger1
door tijger1 - May 21, 2017 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien als alle klagers over de toestanden in Nederland nu eens gingen emigreren naar dat paradijs wat het overal elders is, wordt het hier ook nog een beetje "gezellig".

hansje klein
door hansje klein - May 21, 2017 om 12:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Dames,

Vooral eerst maar eens kijken en informeren alvorens nieuwe alternatieven af te kraken: Uitzending

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 12:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik hoef niet te kijken, is niks nieuws aan het basisinkomen.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 12:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U hoeft ook helemaal niet te kijken, het voorstel was primair aan TS gedaan!

tijger1
door tijger1 May 21, 2017 om 12:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Het voorstel was niet primair voor de Ts, want hij kraakt het niet af, en trouwens gericht aan @dames. En wellicht is zijn inkomen al hoger dan € 1.000. Hij zal het niet op prijsstellen als dat ook nog gekort wordt.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 12:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dat weet dus alleen @B.Jenje ... die dit land inmiddels niet meer kan/wil verdragen!

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 12:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: nou ja, je hebt in ieder geval weer een item voor je column.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 12:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Denk het niet, wanneer ik jullie al niet kan overtuigen om alleen maar naar een tv-uitzending te kijken, is een column voor de rest van Nederland natuurlijk helemaal kansloos ... :-((

tijger1
door tijger1 May 21, 2017 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Zo is het.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 13:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik spring niet in het kokende water voor een TS die zèlf zijn eigen topic helemaal niet in de gaten houdt en actief meediscussieerd.

Toch is het een beetje jammer, dat uitgerekend Radar-Extra nu het voortouw m.b.t. het basisinkomen neemt, een nieuw paadje gaat trappen en als initiator pluspunten gaat scoren om de alsmaar toenemende armoede te bestrijden.

tijger1
door tijger1 May 21, 2017 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Kokend water? Pluspunten? Waar heeft u het nu allemaal over?

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 13:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@HK: het is je wellicht ontgaan, maar TS vraagt helemaal niets. Wil alleen even zijn ongenoegen kwijt.

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 13:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens kijk ik, dankzij Rick Nieman, altijd naar WNL op zondag, maar op een moment dat het mij uit komt. Voordeel daarvan is dat ik dan onderwerpen kan overslaan (daar is dat van mw. A.H. er één van) die ik niet wil zien.

aurora1
door aurora1 May 21, 2017 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@HK u lijkt weer eens uit de bocht te vliegen.....

hansje klein
door hansje klein - May 21, 2017 om 12:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Basisinkomen, een CITAAT uit de Correspondent, auteur Bregman:

Hoe het ook zij, het basisinkomen herbergt een enorme belofte: het uitroeien van de armoede. Dit hoeft helemaal niet duur te zijn, in Nederland zou het Zie de rekensom die ik aan het einde van dit artikel maak. twee tot drie miljard euro per jaar kosten (nog geen half procent van het bbp). Ik ben dan ook een groot voorstander van meer experimenten. Er is al veel hoopvol bewijsmateriaal dat ‘gratis geld’ een effectieve, relatief goedkope en beschaafde manier is om armoede aan te pakken. Maar eerlijk is eerlijk, we weten nog niet genoeg. Nederland en België zouden dan ook een voorbeeld moeten nemen aan Finland, dat durft te experimenteren met een radicaal andere vorm van sociale zekerheid.

ma
door manwijf May 21, 2017 om 14:06
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als we de grenzen open laten en er komen hier in komende jaren nog een miljoen Afrikanen bij (en dat is helemaal niet ondenkbaar) die 1000,- in de maand willen, dan kunt u uitrekenen wat dat gaat kosten. De instroom zal nooit stoppen als we niet paal aan perk stellen. Afgezien nog van het feit wat dan met Afrika gaat doen. Tot nu toe is er immers van een terugkeerbeleid nog nooit werk gemaakt. Alleen maar van gezinshereniging.

Het discrimineren van ouderen gaat ondertussen volop door. Helemaal als je ook nog een blank bent. Kijk naar de polite in Rotterdam en je weet alles. Je kunt nog zoveel papieren hebben en nog zo'n mooie brief schrijven, als je te oud bent in hun ogen, kom je er niet in. Ik heb Nederlands gestudeerd en een goede opleiding, maar vergeet het maar. Je kunt in dit land beter dom en zwart zijn, dan maak je meer kans. Hier is de parkeercongtroleur bv een Somalier, die amper Nederlands spreekt. Baantje bij de overheid die iedere werkeloze ook wel zou willen, maar nee. Al dat soort baantjes worden gereserveerd. Omdat we niet van discrimineren houden.

Dat er landen zijn waar het slechter gaat dan in NL heb je als werkeloze niets aan trouwens. Typisch een opmerking van iemand die niet weet waar hij over spreekt.

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 14:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nederland werkt inmiddels wat vluchtelingen betreft met het principe statiegeld en geeft iedere teruggestuurde economische vluchteling nog een flink startgeld mee. Het is contra-productief en lokt steeds meer vluchtelingen aan zelfs.

Maar nu gaan we helemaal off-topic!

tijger1
door tijger1 May 21, 2017 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@manwijf. Maar je hebt er als werkeloze ook niets aan om te beweren dat het in de ommelanden zoveel beter is.

ma
door maarten heest - May 21, 2017 om 13:37
463 Antwoorden / 0 Vragen

maarten heest

door edrick3 - 21 mei 2017 om 10:45
24021 Antwoorden / 79 Vragen

Dat is allemaal heel vervelend voor je, maar wat is nu je vraag?
Dit is Vraag & Beantwoord en niet Klaag maar raak.
Suc6 met de verdere sollicitaties.

'Wat is nu de vraag' en 'Klaag maar raak', mag de naald een keer in een andere grammofoonplaat alstublieft?!
'Antwoord maar raak' is op z'n minst net zo op z'n laats hier.
Misschien is het aardig om even te kijken naar de diepere laag achter noodkreet -inderdaad geen vraag- van de vraagsteller.
Dat lijkt me er een van wanhoop en uitzichtloosheid. Met als emotioneel toetje een opmerking over ons land.
Zo'n reactie helpt de man helemaal niet. Leef je in en kom met een inhoudelijke reactie.

Voor B.JENJE: ik sluit me aan bij de suggesties om een cursus solliciteren te volgen. Misschien help u dat om u net wat beter te presenteren dan een ander.
En/of wordt u attent gemaakt op zaken als netwerken of functies waar u zelf nog niet aan gedacht had. Zet 'm op!

reflecs
door reflecs - May 21, 2017 om 13:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u er wel eens aan gedacht om de verkoop maar links te laten liggen?
Met name grote bedrijven draaien voor een groot deel op stagairs en jongeren (jeugdloon).
Als ik kijk naar uw vrijwilligerswerk en mantelzorg, zou iets voor een maatschappelijke instelling of iets in de zorg bij u kunnen passen.
Daar wordt levenservaring en mensenkennis misschien meer gewaardeerd en gevraagd.

Oh en " Als je de instanties hoort"... Daar komt u niet verder mee. Neem regelmatig contact op met uw coach, laat uw goede wil blijken en informeer actief naar de mogelijkheden, omscholing/subsidie e.d. Die zijn er wel, maar komen niet naar u toe!

wi
door wilhelmina59 May 21, 2017 om 14:56
512 Antwoorden / 0 Vragen

.

hansje klein
door hansje klein - May 21, 2017 om 14:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Even alles op een rijtje ....

Ik ben allereerst een forum-reageerder ... en/maar het klopt, dat TS géén vraag stelt en al helemaal niet reageert.

Misschien hebben andere 'betroffenen' tòch iets aan de tot hier aan toe gevoerde discussie.

Voor een sparringspartner moeten enkele reageerders op zoek naar een ander, want ik ga in ieder geval hier géén blauwe vlekken oplopen met een véél bredere maatschappelijke discussie. Daarvoor is deze topic te klein opgezet.

NB. Ik zal in ieder geval morgen gaan kijken hoe Radar-Extra denkt armoede te gaan oplossen/bestrijden!

ma
door manwijf - May 21, 2017 om 14:22
574 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom ouderen niet wat extra ondersteuning kunnen krijgen bij het vinden van werk ontgaat mij ten enemale. Vooral omdat er bv. voor Marokkanen speciaal een stichting in het leven geroepen is om voor hen  een stageplaats te vinden. Ze staan zo slecht bekend op de arbeidsmarkt, dan een Nederlander voor hen een stageplaats moet gaat ritselen. Omdat ze ook nog eens super ongemotiveerd zijn, loopt het desondanks toch nog vaak mis.
Een stageplaats voor een oudere zou al geweldig zijn. Als een baas kan uitproberen hoe het zit met jouw kwaliteiten, zou dat al een mooie kans zijn. Dat dit dan ook alleen voorbehouden is aan Marokkanen is gewoon weer een vorm van discriminatie van de Nederlander.

reflecs
door reflecs May 21, 2017 om 14:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen
ma
door manwijf May 22, 2017 om 08:08
574 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de link. Er is alleen nog wel een verschilletje. Je moet nl. wel eerst zelf een baas vinden, die in principe geinteresseerd is. In het geval van de Marokkanen gaan Nederlandse jongelui op zoek naar die stageplaats. Als die gevonden is, wordt er pas gezegd dat het voor een Marokkaanse jongere is. Anders lukt het niet. Dat probleem heeft een oudere ook. Die baas heeft wel een plek, maar wil hem niet aan een oudere geven. En met een minimale opleiding kom je als Nederlander ook niet in aanmerking. Integenstelling tot een allochtoon, want die mag analfabeet zijn.

me
door mein33 - May 21, 2017 om 14:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR HANSJE KLEIN 21 MEI 2017 OM 12:56
2091 ANTWOORDEN / 29 VRAGEN

Denk het niet, wanneer ik jullie al niet kan overtuigen om alleen maar naar een tv-uitzending te kijken, is een column voor de rest van Nederland natuurlijk helemaal kansloos ... :-((

@hänschen klein,

Waarom zou iemand er van overuigd moeten worden om alleen maar naar TV-programma's te kijken.
Als het door u geopperde column al bestaat, dan ben heel benieuwd waar ik deze kan vinden en wie de schrijver er van is ?

Cookies
door Cookies May 21, 2017 om 14:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=171977

hansje klein
door hansje klein May 21, 2017 om 16:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Mein33,

"Mijn column" bestaat helemaal niet, maar ik heb wel publiekelijk opgeroepen tot deelname op het forum van Radar, (voorzover de kwaliteit van het Radar-forum onder niveau begint te raken) ... niet méér, maar óók niet minder!

me
door mein33 May 21, 2017 om 17:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

n.
Jammer voor de topic starter dat zijn topic zo wordt ondergesneeuwd.

hansje klein
door hansje klein May 22, 2017 om 10:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ja, onbegrijpelijk veel zand in de ogen gestrooid. Vooral wanneer reageerders over topics op een ander forum beginnen, zelfs ook nog daarnaar gaan doorlinken.

Overigens is deze link inmiddels DOOD!

wi
door wilhelmina59 - May 21, 2017 om 15:01
512 Antwoorden / 0 Vragen

Welke coach, welk UWV.
Even voor de goede orde een 55+er die de volledige periode WW heeft  doorlopen heeft dat zonder coach zonder hulp gedaan om aan het werk te komen want zij zijn toch te oud.
Voor een IOAWer geldt hetzelfde, geen coach geen hulp.
Het enige waar ze bij Sociale zaken goed in zijn is dat (sorry) lui stel Bijstandstrekkers a 20.000 pp aan subsidie per jaar acht hun reet aan te zitten en die komen vrolijk met een glas bier in hun hand naar banenmarkten en inloop spreekuren
Misschien wordt het eens tijd om de subsidie anders aan te leveren bv na het aan het werk geholpen hebben van.

reflecs
door reflecs May 21, 2017 om 15:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen

.

reflecs
door reflecs - May 21, 2017 om 15:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Aangezien Ts nog steeds solliciteert in zijn oude beroep denk ik niet dat hij al heel lang werkloos is. Het klopt dat je jezelf maar moet zien te redden met wat online wordt aangeboden, maar zo langzamerhand begint het tot de politiek door te dringen dat dat niet werkt.
En wordt hopelijk ook dat geldverslindende circus van externe bedrijfjes dat een graantje meepikt in de vorm van cursusjes ingeperkt.
Ik blijf erbij dat persoonlijk contact belangrijk is om je te informeren over de mogelijkheden. Zoals gezegd zul je daar zelf, op dit moment, wel moeite voor moeten doen.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2017 om 19:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u moe wordt van dit land kunt u toch emigreren naar een land waar u niet moe van wordt?

Heeft u het al eens geprobeerd met gewoon binnenstappen als er raamannonces zijn of annonces in de winkel? Of gewoon binnenstappen bij bedrijven en vragen naar vacatures, afspraak maken met de personeelsafdeling etc. U doet er dan verstandig aan om op de voorhand een goede CV te hebben die u direct kunt achterlaten- of overhandigen en ook een follow-up aan deze actie te geven.
Het is dan wel erg belangrijk dat u een energieke en optimistische, welwillende indruk geeft, dus het tegenovergestelde van het verhaal dat u hier neergezet heeft. Anders maakt u totaal geen kans.
Er zijn meer uitzendbureaus dan alleen Randstad en u kunt zich overal in principe laten inschrijven en dan misschien niet alleen voor het hoogst gewenste.

wi
door wilhelmina59 May 22, 2017 om 09:07
512 Antwoorden / 0 Vragen

UZB's schrijven 55 + in maar er wordt niet op bemiddeld.

co
door cootje1970 - May 21, 2017 om 23:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als 30 jaar ervaring te weinig is, dan is de doelgroep, gepensioeneerde.

boppe1943
door boppe1943 - May 22, 2017 om 09:16
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Kijk vanavond (22 mei) naar Radar Extra die aandacht besteedt aan dit probleem. Klik https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/radar-extra-staat-stil-bij-werkloosheid-onder-vijftigplussers/

jo
door jorisw - May 22, 2017 om 09:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarmee kan je je onderscheiden van jongere (en dus vaak goedkopere) mensen? 30 jaar ervaring is niet genoeg onderscheidend, producten, klantrelaties en verkoopmethodes zijn immers behoorlijk veranderd de laatste jaren. Heb je specifieke trainingen/cursussen gevolgd die voor toegevoegde waarde zorgen? Of heb je teamleider/coaching ervaring? Dat zijn de dingen waarmee je je kans op werk op latere leeftijd vergroot.

wi
door wilhelmina59 May 22, 2017 om 13:30
512 Antwoorden / 0 Vragen

Duidelijk iemand die niet met deze materie te maken heeft.

jo
door jorisw May 28, 2017 om 11:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan ben ik wel benieuwd wat er verkeerd is aan mijn vragen.

ra
door raarmaarwaar - May 28, 2017 om 04:29
41 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon niet meer solliciteren. Wel aan een (minimaal 2) 2e kamer vertegenwoordigers van het het parlement doorgeven uw situatie (geld voor heel veel meer mensen ook). Graag terug koppelen bij Kassa uw bevindingen.

Wacht uw antwoord af,

tijger1
door tijger1 May 28, 2017 om 08:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfect advies.:-(( Wordt de WW ook nog gekort.