al
door alexven Jul 26, 2016 om 18:52
Geldzaken & recht

In orderen van salaris

een deurwaarder bureau (van arkel uit nijmegen) ordert een groot deel in van mijn salaris. ik weet van niks waarom men dat doet. wat ik moet doen?

73542 41 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 26, 2016 om 18:55
251 Antwoorden / Vragen

U heeft geen totaal geen rechtszaak, exploot, aanmaningen, herinneringen of andere post gehad?
Heeft u een belastingschuld? Of onterecht geld van de belastingdienst ontvangen (naheffing) ?

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2016 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Boetes? Schulden aan DUO? Als er loonbeslag wordt gelegd, heeft uw werkgever een beschikking ontvangen.

Staat u wel ingeschreven op het adres waar u verblijft?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 26, 2016 om 19:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Klinkt ongeloofwaardig als u zegt van niets te weten.  Heeft bijvoorbeeld uw werkgever u niet geïnformeerd?

Licht uzelf wat nader toe.
Diewilik

ha
door halex - Jul 26, 2016 om 19:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt het beste even bellen met de betreffende deurwaarder. Die kan u het best uitleggen voor welke schuld er beslag is gelegd. Als u vervolgens zorgt dat die schuld wordt afbetaald, bent u van het loonbeslag af.

getty
door getty - Jul 26, 2016 om 19:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Deurwaarder bellen om duidelijkheid te krijgen over de vordering. Dan vragen of ze de beslagvrije voet hebben toegepast, en zo niet, verzoeken om dit alsnog te doen.

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 27, 2016 om 01:18
641 Antwoorden / 77 Vragen

Deurwaarder bellen en vragen om opheldering. Maar ik vermoed dat u meer weet dan u zegt!

uwjurist
door uwjurist - Jul 27, 2016 om 08:23
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel uw werkgever als de deurwaarder kunnen u nader informeren. Dan pas weet u wat u wel/niet kunt doen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomerni
k

Shmalmelo.wim
door Shmalmelo.wim - Jul 27, 2016 om 09:04
34 Antwoorden / 3 Vragen

1. Vraag uw werkgever/uitkeringsinstantie, 2. Vraag uw deurwaarder (Belt u? Heb dan geduld want het duurt lang voordat er opgenomen wordt) Soms kunt u via de internetsite van de deurwaarder meer info krijgen of u kunt al typent op uw toetsenbord een gesprek voeren (chat), 3. Ga naar of bel naar het Juridisch loket. Informatie via www.juridischloket.nl

audb
door audb - Jul 27, 2016 om 11:59
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een groot deel van mijn salaris klinkt wel heel dramatisch maar ze mogen tot de belastingvrijevoet beslag leggen en dat is gelijk aan wat je van de sociale dienst zou krijgen.

Echter zijn er genoeg redenen om er van af te mogen wijken bv als je nog thuis woond dus ook geen huur of gas en stroom hoeft te betalen maar dat mag alleen door de rechter worden opgelegen.

Voor meer info over de belastingvrije voet kan je hier vinden.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/u_moet_betalen/bereken_uw_beslagvrije_voet/

Zeeg
door Zeeg Apr 28, 2017 om 13:38
39 Antwoorden / 0 Vragen

Belastingvrije voet moet zijn beslagvrije voet

we
door weethet - Jul 27, 2016 om 12:09
107 Antwoorden / 2 Vragen

Er wordt iid nooit zomaar even beslag gelegd! Daar is een rechtzaak en uitspraak voor nodig. Dus u leest uw post niet of..... verteld niet de waarheid.

Je
door Jendek - Jul 27, 2016 om 12:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom wordt dit onderwerp niet gesloten door de redactie/moderator. Wat een onnozele vraag is dit waarop de vraagsteller zelf best het antwoord zou moeten kennen.

dokun
door dokun Jul 29, 2016 om 14:59
152 Antwoorden / 0 Vragen

U bent niet de juiste persoon om dat te beoordelen!!

Ik vind uw reactie onnozeler dan de vraag van de TS...

Zeeg
door Zeeg - Jul 27, 2016 om 13:07
39 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me duidelijk. Gaat inderdaad een heel traject aan vooraf.

hi
door hipppo - Jul 27, 2016 om 13:27
303 Antwoorden / 2 Vragen

Niemand die het oppert, dus laat ik het maar doen. Misschien heeft iemand een fout(je) gemaakt, komt tegenwoordig vaak en in talloze kringen voor.
Bijvoorbeeld dat alle post betreffende aanmaningen e.w.d.m.z. naar een verkeerd adres is gestuurd, maar het laatste bericht inzake de beslaglegging op een deel van het salaris wel correct is geadresseerd. Ook denkbaar is, dat alle voorgaande post correct is geadresseerd, dus voor iemand anders was bestemd, maar dat de vordering uiteindelijk wel verkeerd is geplaatst.

PR
door PRAWDA - Jul 27, 2016 om 15:08
4 Antwoorden / Vragen

Misschien moet je de deurwaarder eens vragen waarom hij beslag legt op jouw salaris. Als dat onvoldoende of geheel niet wordt beantwoord kun je overwegen om juridische hulp van een advocaat in te schakelen.

ha
door harryengerda - Jul 27, 2016 om 18:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn mening is dat je niet zomaar van iemands inkomen beslag kan leggen.
Ik weet de zaak niet dus kan ook niet oordelen ,maar als het om de ziekenkosten gaat dan heb ben die mensen gelijk.

tr
door trofaiac - Jul 28, 2016 om 10:23
57 Antwoorden / 4 Vragen

Als u dat niet weet, is contact opnemen met uw werkgever en/of de deurwaarder de weg om daar achter te komen.

vr1944
door vr1944 - Jul 28, 2016 om 11:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb al een paar keeruit protest een onzinnig antwoord gegeven op dit soort nep vragen.Die antwoorden worden dan steevast verwijderd door de redactie.Ik snap niet waarom de redactie dit soort onzin vragen plaatst. Momenteel zijn 90% van de vragen simpel op te zoeken op een zoekmachine of aan de instantie waar de vraag over gaat . Ook deze vraag gaat over een onwetendheid en feit , die ontstaat als je post niet opent en aangetekende brieven weigert of een bureau negatief wil neerzetten.

dokun
door dokun Jul 29, 2016 om 15:01
152 Antwoorden / 0 Vragen

U bent niet de juiste persoon om te kunnen beoordelen of een vraag onzinnig is of niet.

U doet aannames die u uit uw duim zuigt.

Onzinnige vragen bestaan niet, onzinnige antwoorden wel....

vr1944
door vr1944 Aug 1, 2016 om 13:59
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben inderdaad net als u de juiste persoon niet omdat te beoordelen ,dat is aan de redactie. Maar een vraag stellen zonder enige nadere informatie is m.i. een zinloze vraag. Of denkt u dat een deurwaarder zo maar maar beslag legt.Ik weet uit ervaring dat daar heel wat aan vooraf gaat voor het zover is.

ma
door manwijf Dec 15, 2016 om 09:36
574 Antwoorden / 1 Vragen

Het maakt de site in ieder geval wel een stuk ongeloofwaardiger, als hier de een na de andere vraag geplempt wordt, die onzinnig is, al talloze malen gesteld is en/of makkelijke te googlen is. Serieuze leden zullen uiteindelijk afhaken. Dat proces is al begonnen.

snrwo1
door snrwo1 Dec 16, 2016 om 15:00
33 Antwoorden / 2 Vragen

inderdaad, veel vragen zijn zelf te googlen. Je moet je iedere keer weer door vele antwoorden worstelen om er dan alsnog achter te komen dat de vraag eigenlijk hier niet echt thuishoort, of dat de vraag, door gebrek aan extra info, gewoon niet zinvol beantwoord kan worden.

holiday
door holiday Apr 28, 2017 om 12:02
101 Antwoorden / 11 Vragen

Waarom zou je het hele internet afschuimen als je de vraag hier neer kan leggen en meerdere antwoorden voorgeschoteld krijgt en er wordt geen naam genoemd van een bureau, dus er wordt niemand negatief neergezet.

lottesanne
door lottesanne - Jul 28, 2016 om 13:35
438 Antwoorden / 47 Vragen

Wanneer een deurwaarder beslag wil leggen, moet hij het exploot persoonlijk aan jou overhandigen/aanzeggen. Dus je moet weten dat er beslag gelegd gaat worden. Wanneer dit is gebeurd wil hij weten waar je werkt en wat je verdient om de beslagvrije voet vast te kunnen stellen. Reageer je niet op zijn informatieverzoeken of wat dan ook, mag de beslagvrije voet worden gehalveerd. Ofwel: je hebt dit zelf in de hand gewerkt. Oplossing: bellen met de deurwaarder en alsnog meewerken.

hi
door hipppo Jul 29, 2016 om 14:21
303 Antwoorden / 2 Vragen

Ik betwijfel of dit altijd op de door jou geschetste wijze moet geschieden. Ik ken in ieder geval twee gevallen waarbij dat niet is gebeurd. In het ene geval ging het om een niet betaalde (overigens belachelijk hoge) rekening van een advocaat, die uiteraard precies wist hoe je de buit alsnog binnen moet halen, hetgeen er in dit geval op neerkwam dat het pand van de schuldenaar geveild zou worden. Het andere geval betrof een horecabedrijf, dat door lamlendigheid van een gemeenteambtenaar en enkele vermijdbare fouten van gemeentezijde een dwangsom moest ophoesten. Ook hier stond een beslaglegging te gebeuren, zonder dat de deurwaarder persoonlijk bij de betreffende ondernemer was langsgekomen.

lottesanne
door lottesanne Aug 10, 2016 om 16:15
438 Antwoorden / 47 Vragen

Een gemeente hoeft niet naar de rechter. Daar volstaat een dwangbevel. Die advocaat bluft, want die MOET naar de rechter

re
door retsok - Aug 1, 2016 om 17:51
31 Antwoorden / 3 Vragen

Aan die deurwaarder vragen waarom. Hoe moeten wij dat weten?

al
door alexven - Aug 10, 2016 om 07:49
3 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb gebeld voor uitleg, maar je krijgt een aggressieve houding. blijkbaar is nu geen zaak meer en ik kan die zaak niet her-openen. het heeft mij een 2 telefoontje gekost en wacht nu op de papieren. ik heb vermoeden dat er iets meer aan de hand is.
als je gaat googlen op deurwaarder van arkel lees je berichten dat deze deurwaarder niet in staat om goed te kunnen communiceren, laat staan afspraken maken. zijn er geen regels waar een deurwaarder moet houden? de vraag is nu wel, hoeveel meer regels heeft van arkel overtreden?
van arkel lijkt net als de politie. het maakt niet uit hoe ze aan het geld komen, als ze maar geld binnenhalen.

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2016 om 01:25
16811 Antwoorden / 108 Vragen

@alexven, op 26 Juli stelt u deze vraag, vervolgens geeft u op niemand commentaar om e.e.a. nader uit te leggen en dan wacht u tot 10 Augustus om een soort van antwoord te geven? Vreemde vraag in de eerste plaats.

diumenge
door diumenge - Aug 15, 2016 om 06:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@AlexVen, je gaat er zo te zien vanuit dat aanval de beste verdediging is? Uiteraard is er meer aan de hand. Door alleen een vage vraag te stellen en daar na lang wachten een vage toelichting op te geven zal hier niemand u kun kunnen helpen. Misschien wilt u ze hier niet beantwoorden, maar u kunt ze in ieder geval voor u zelf beantwoorden. Want kennelijk zijn er een of meerdere partijen die menen geld van u tegoed te hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 19, 2016 om 16:41
16756 Antwoorden / 202 Vragen

Vragen aan de deurwaarder lijkt mij volstrekt zinloos. Vragen aan de werkgever op welke basis dit gebeurt is meer zinvol. Er zijn helaas nog steeds deurwaarders die met  enig lef  van alles proberen en als ermee wettelijke basis is kan aar tegen worden optreden.

Bijkomende vraag: wordt er rekening gehouden met beslagvrije  voet?

lottesanne
door lottesanne Aug 22, 2016 om 19:33
438 Antwoorden / 47 Vragen

Zoals ik al zei, als de beslagene geen reactie geeft op de vragen van de deurwaarder, c.q. niet meewerkt, mag de deurwaarder de beslagvrije voet halveren.

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2016 om 16:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerritaltena

Hoe kan er nu rekening gehouden worden met de beslagvrije voet, als zogenaamd helemaal niets bekend is?

po
door postduif54 - Aug 24, 2016 om 13:27
51 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u een rechtsbijstand verzekering, vraag daar raad. Bel de deurwaarder voor uitleg. Misschien is er een misverstand qua naam.

jaapve
door jaapve - Sep 2, 2016 om 13:18
8 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn mensen die denken dat er NOOIT zomaar beslaggelgd wordt. Die mensen gaan er van uit dat incassoberaus onfeilbaar zijn en dat zijn ze natuurlijk niet en daar zijn al vaak op de TV voorbeelden van geweest.
Incassoburaus worden juist steeds gewetenlozer en ze denken boven de wet te staan.
Ook de mate van loonbeslag daar gaat het met regelmaat mis, daar heeft ook de VARA wel eens aandacht aan besteed.
Inderdaad is het enige juiste advies om contact op te nemen met dat bureau.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2016 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jaapve

Incassobureaus kunnen helemaal geen loonbeslag leggen.

co
door conform1957 - Sep 4, 2016 om 15:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Van Arkel een account aanmaken, dan heeft u direct inzage in uw dossier.
Ook heeft uw werkgever een dossier ontvangen waarin staat voor welke crediteur er wordt geincasseerd en wat het totaalbedrag is.

frtits22
door frtits22 - Sep 4, 2016 om 15:47
46 Antwoorden / Vragen

Er wordt hier een paar keer vermeld dat er een rechterlijke uitspraak nodig is voordat er beslag kan worden gelegd. Dat is niet altijd het geval, de belastingdienst en hypotheekverstrekkers kunnen beslag leggen zonder tussenkomst van de rechter.

an
door angela51269 - Oct 25, 2016 om 08:35
8 Antwoorden / 0 Vragen

Deurwaarder bellen en vragen om uitleg . Wie heeft er beslag gelegd , wie is de schuldeiser ?

holstein
door holstein - Oct 25, 2016 om 09:43
922 Antwoorden / 16 Vragen

Misschien die lui eens bellen en vragen waar het over gaat en als het echt niet om u gaat, maar bv in een raar geval om een persoonsverwisseling, dan kunt u dat toch ten tafel brengen en anders zou ik nog maar eens goed nadenken.....

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2016 om 09:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Topic is 3 maanden oud en vragensteller is in geen velden of wegen meer te bekennen.

eclipse
door eclipse Oct 31, 2016 om 10:27
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Maf dat de admin er dan geen slotje op heeft gezet ??

eclipse
door eclipse - Oct 31, 2016 om 10:26
1561 Antwoorden / 370 Vragen

opbellen en vragen welke post u hebt  gemist. en hoeveel maningen U niet hebt  gezien, er gaat nogal een traject aan vooraf, aleer de deurwaarder beslag legt, zelfs  de deurwaarder PROBEERT  met U nog  een regeling  te treffen, alvorens  beslag te leggen, en Uw  bezittingen te noteren, voor een mogelijke verkoop. vindt het pers. een broodje aap vraag....misschien leest U de antwoorden ook niet en zitten wij voor Jan met de korte naam te tikken  ... prettige dag verders

tr
door tripleJ - Dec 5, 2016 om 19:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Loonbeslag door deurwaarder moet schriftelijk aangekondigd worden bij jou, maar jouw werkgever weet hier ook ruim van te voren van af. De deurwaarder gaat eerst informeren of je a. daar daadwerkelijk werkt en vraagt vervolgens allemaal informatie op van je werkgever (hoogte loon etc) Je werkgever is verplicht te moeten doorgeven, dus die moet het wettelijk ook uitvoeren. Heeft je werkgever hierover niets tegen jou gezegd?

getty
door getty Dec 5, 2016 om 19:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is vast na een half jaar wel opgelost.....

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2016 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk eens even naar de datum van de vraag. De Ts is haast schuldenvrij door dat loonbeslag.:-))

snrwo1
door snrwo1 Dec 16, 2016 om 15:20
33 Antwoorden / 2 Vragen

Kan deze vraag worden gesloten, en, liever nog, niet te voorschijn komen als "nieuw op vraag & beantwoord". Er staat nauwelijks tot geen informatie in alle goede adviezen die andere vragenstellers zouden kunnen helpen met hun vraag.

ti
door tippelaar1 - Dec 21, 2016 om 16:56
10 Antwoorden / 0 Vragen

Contact opnemen met de deurwaarder. Hij doet het niet vanwege uw zweetvoeten

ni
door niffo - Jan 13, 2017 om 14:37
1 Antwoorden / Vragen

Het kan soms voorkomen dat je op je loon een loonbeslag ziet en hierna een brief van ontvangt, ik heb vroeger gehad dat dan de brief over het beslag pas 7 dagen na uitvoering van het beslag binnenkomt (ook die van je werkgever, en bij grotere bedrijven heeft HR geen contact met iedereen alla minuut). gelukkig nu van al die zooi af, maar je weet dondersgoed dat je iets niet betaald hebt, dat kan ook je allimentatie, belastingschuld etc zijn, daarnaast gewoon bellen naar het incasso bureau en vragen waar het over gaat. Ook niet tijdig je adres wijzigingen doorgeven kan ervoor zorgen dat je tegen dit soort problemen krijgt.

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2017 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk even naar de datum van het topic.

sm
door smarty - Feb 14, 2017 om 01:02
4 Antwoorden / Vragen

neem contact op met de deurwaarder en vraag om uitleg ze zullen u uitleggen waarom u loonbeslag hebt en ook zullen ze uitleggen wie deze schuld vordert. In geval dat deze vordering volgens u onmogelijk is. Zult u moeten bewijzen waar de fouten zijn.
In geval dat u fouten kunt bewijzen neem onmiddellijk contact met de deurwaarder, zend per mail de bewijzen. Zend deze ook
aangetekend aan hen. Een goed deurwaarders kantoor zal stoppen met de inhoudingen en zich terugtrekken van de zaak. En zal de tegenpartij hiervan op de hoogte brengen. In geval dat je bewijzen hebt zullen ze de ingevorderde sommen moeten terug betalen in een maand maximum. In geval dat je werkelijk moet betalen en je vind de schuldenlast te hoog geef aan dat je wenst te betalen met XXX bedrag per maand om je schuldenlast af te bouwen tot nul. Veel sterkte!!

gerbera
door gerbera Feb 14, 2017 om 12:03
7342 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar heb je er lol in om zeer oude topics naar voren te halen. Kijk eerst eens naar de datum voordat je reageerd. deze is van JULI 2016

Mi
door Minkydooh - Apr 14, 2017 om 16:27
6 Antwoorden / Vragen

Alle regels en wetten ten spijt, daar heeft deze deurwaarder maling aan. Op de betaaldag van je inkomsten haalt hij je bankrekening leeg, ook al mag dat niet volgens de wet. Ik heb heel wat mensen begeleid met schulden, maar zelden zo'n hardvochtige incasseerder meegemaakt. Hij zou niet misstaan als medewerker die voor de maffia gelden int.

In de brief van hem kan u de opdrachtgever vinden. Die heeft een bewuste keuze gemaakt voor de manier van incasseren, maar die kan u wel uitleggen waar het bedrag op gebaseerd is. ga desnoods naar de kantonrechter om uw onrecht ongedaan te maken. U heeft geen advocaat nodig, handig is het wel.

Heel veel sterkte.

Hm, oud topic, maar mijn reactie verandert niks voor toekomstige lotgenoten, dus ik laat hem maar staan. Bedankt voor de tip om te zien van wanneer de topics zijn. (ben nieuw)

holiday
door holiday - Apr 28, 2017 om 11:52
101 Antwoorden / 11 Vragen

Als er loonbeslag gelegd wordt, dan is er een rechtszaak geweest en zal u meerdere keren benaderd zijn om te betalen, uiteindelijk gaat de deurwaarder over op loonbeslag. Daar kunt u nu niets meer tegen doen.
Alleen als alles niet op u van toepassing is, kunt u een klacht indienen tegen deze deurwaarder.
Niet reageren en brieven in de prullebak gooien krijgt nare gevolgen.

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2017 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien eerst even naar de datum van het topic kijken voordat u nog reageert?

diumenge
door diumenge Apr 28, 2017 om 11:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Tijger1, misschien is hij/zij op vakantie geweest? ;-)

tenormin
door tenormin May 1, 2017 om 07:30
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Zou kunnen @diumenge

Paola Castor
door Paola Castor - May 8, 2017 om 11:50
66 Antwoorden / 1 Vragen

Schuldeiser(s) heeft/hadden de vordering(en) niet ontvangen en is/zijn naar de kantonrechter gestapt met hun vordering(en).

Kantonrechter beschouwde de vordering(en) als rechtmatig en geeft beschikking(en) (vonnis(sen) af.

Eiser(s) schakelde(n) de gerechtsdeurwaarder(s) in en de beschikking(en) wordt/wordern betekent meestal op loonbeslag.
Vooraf wordt/worden door gerechtsdeurarrder(s) onderzoek, rechercheren, gedaan bij o.a. uitkeringsinstanties en de werkgevers, om inzicht te krijgen over lopende eerdere (loon)beslagen. Daarbij moet volgens een tabel een beslagvrije voet worden gehanteerd.

Je kunt kortweg hiermee niets meer doen. Loonbeslag(en) wordt/worden pas opgeheven als alle betalingen zijn voldaan. De werkgever is verplicht hier wettelijk medewerking aan ter geven.

tijger1
door tijger1 May 8, 2017 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Topic is haast een jaar oud.

Paola Castor
door Paola Castor May 9, 2017 om 22:55
66 Antwoorden / 1 Vragen

Het blijft altijd actueel.

diumenge
door diumenge - May 8, 2017 om 12:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is het toch met dit topic dat om de twee tot zes weken elke keer weer naar boven komt?