hilsterp
door hilsterp Aug 17, 2017 om 21:44
Geldzaken & recht

Ing

Wie ow wie kan mij helpen??#durftevragen

Een paar maanden geleden heb ik geld gepind bij een buiten geldautomaat, gewoon een automaat bij een winkelcentrum, een andere bank dan de mijne..na het invoeren van mijn pincode en het bedrag, werd mijn pas uitgeworpen en sprong het gelijk op het welkomscherm. Er stond niet bij of ik een bon wilde, hoe ik mijn biljetten wilde, niet dat de transactie in werking was, helemaal niks noppes nada mijn pas werd gewoon uitgeworpen!
Zoals je begrijpt ben je op zo een moment suf en verbaasd en blijf je nog een beetje stom naar het scherm kijken..
Uiteindelijk ben ik naar zo een apparaat bij de supermarkt gelopen om het daar dan te proberen, maar daar stond dat ik dus geen geld meer kon opnemen, waardoor ik gelijk een naar gevoel kreeg dat er iets niet klopte. Ik ben mijn onlinebankieren gaan checken en ja hoor het bedrag was afgeschreven!!
Gelijk mijn bank gebeld, de andere bank ook gebeld, klacht ingediend. Kreeg ik na een week ofzo het bericht dat de transactie gewoon goed was verlopen en er zat ook zo een logrol bij als bewijs.
Nou mensen ik weet 100% zeker dat er geen geld uitkwam, ik ben daar ook nog even blijven staan, er gebeurde helemaal niets, zoals ik al zei het scherm stond gewoon op welkom!
Ik ben toch niet achterlijk? Ik laat toch geen €250,- in de muur zitten? Ik bedoel pinnen doe ik vaak zat dus ik weet echt wel hoe het werkt!!
Daarna nog een keer een klacht ingediend en dit keer ook via de kifid..deze loopt nog steeds, maar ik kreeg vandaag weer bericht en ik heb er het nare gevoel bij dat ik dit dus niet gaat winnen!
Lekker mijn verdiende geld waar ik hard voor werk ben ik dus waarschijnlijk "gewoon" kwijt en ik heb geen poot om op te staan..Ook aangifte bij de politie doen heeft geen nut, als zie ik het zelf wel als diefstal, videobeelden worden helaas ook niet zomaar vrijgegeven, want het heeft niets met fraude te maken!!

Waarom dit bericht? Ik weet van ellende niet goed meer hoe ik verder moet dus heeft iemand tips en/of advies hoe dit verder aan te pakken dan hoor ik het heel graag!!
Ik wil het hier namelijk niet zomaar bij laten zitten, het gaat [edit redactie] om MIJN geld!! ING doe er wat aan, en zorg dat je ook voor klanten van buitenaf een oplossing kan bieden.

3438 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2017 om 21:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Kan best zijn geweest dat u bent afgekeken op een "afgeplakte" geldautomaat. Dat het geld er niet uitkwam (wel, maar voor u niet zichtbaar). Is verrekt moeilijk, ook al dat u schrijft een paar maanden geleden. Heeft u uw "niet eigen" bank gevraagd om de beelden toen te bekijken? Want, ook al schrijft u dat, die bank zelf moet dan wel opnames bekijken. En sorry, nee, ik heb geen tip om u verder te helpen.  Want uiteindelijk hebt u niet bij ING gepind en als het geld toch is afgeschreven moet u toch bij "de vreemde bank/andere bank" zijn, n.m.m. dan.

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2017 om 21:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

ING heeft een eigen forum. Leg daar het probleem voor. Tip: zou het vloeken even deleten, nodigt niet uit om te reageren https://community.ing.nl

Po
door Pontiac Aug 18, 2017 om 11:57
131 Antwoorden / 5 Vragen

werkt niet zitten alleen positivo's op , gewoon melden bij ing en eisen dat ze de geld automaat uitlezen en nou niet zeggen dat kan niet uit ervaring weet ik dat het wel kan mijn (onze ) 750 neuro waren ook "verdwenen "en het duurde bijna zeven weken voordat wij ons geld op onze rekening teruggestort kregen ,wel met de vermelding erbij dat als er fraude in het spel was de euro's door ing gewoon terug geboekt werden, en na 4 maanden een bericht van de ing dat onze melding afgehandeld was.

sw
door swat1500 - Aug 17, 2017 om 21:59
3763 Antwoorden / 0 Vragen

De bank controleert de automaat aan de hand van de logrol. Er zit een vastgesteld bedrag in de automaat en de logrol bevat een opgave van de opnames. Als er volgens de logrol meer geld is uitgegeven dan dat daadwerkelijk in de automaat zit is er een transactie niet goed gegaan.
Klopt de logrol met het restant geldbedrag in de automaat dan is alles goed gegaan met dien verstande het geld heeft de automaat verlaten.

Wat zou kunnen is dat door een storing de gelduitgifte later heeft plaatsgevonden bijvoorbeel net nadat u verbouwereerd was weggelopen en heeft een volgende klant of een passant uw geld meegenomen. Wat ook kan is dat derden de automaat gemanipuleerd hebben waardoor de gelduitgifte tijdelijk werd geblokkeerd en heeft men het geld gepakt toen u weg gelopen was. In deze gevallen is aangifte bij de politie mogelijk alleen krijgt u uw geld daarmee niet direct terug.

Wellicht had betreffende automaat een camera en is daarop te zien of uw verhaal juist is en dat een van de genoemde gevallen heeft plaats gevonden.

Als er geen defecten zijn vastgesteld aan de automaat, de logrol klopt met de inhoud en er geen camerabeelden zijn, zal het lastig worden uw gelijk aan te tonen.

Ki
door Kika123 - Aug 18, 2017 om 01:17
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook wel eens iets raars gehad bij een pinapparaat. Ik heb een rekening bij een andere bank dan de AH waar ik binnen ging pinnen. Lukte niet. Dacht nog bedrag is te hoog, dat ik wil pinnen, daarom zal het niet gelukt zijn. Een aantal weken later probeerde ik het weer. Wou 150 euro pinnen, kon niet, pas kwam meteen terug. Vreemd, thuis meteen gecontroleerd, was gelukkig niets afgeschreven. Nu is 3 maal scheepsrecht, dus een paar weken later nog eens geprobeerd. Wou weer 150 euro pinnen. Extra goed opgelet, toen bleek dat er alleen maar briefjes van 20 euro in het apparaat zaten. Dus mijn pasje kwam weer terug, want dat kon de pin mij niet geven.

fr
door frans56 - Aug 18, 2017 om 11:05
230 Antwoorden / 9 Vragen

Dit is nu het nadeel van pinnen  bij een "onbewaakte" geld automaat.  Om dit soort zaken te voorkomen pin ik alleen nog maar bij mijn eigen bank, en dan nog alleen bij de binnen automaat en als de bank zelf ook open is. Dat wil zeggen , dat er een balie is waar iemand aanwezig is. en in mijn ogen toezicht houdt op dat apparaat.  Nu weet ik ook wel dat er steeds meer onbemande geld automaten komen en bank filialen dicht gaan.  Ook mijn bank filiaal gaat volgend jaar dicht. Dat betekend dat ik vanaf volgend jaar 20 Km  moet rijden, en ook weer 20 KM terug  naar het dichts bijzijnde filiaal van mijn bank waar nog wel  een balie functie is (lees: toezicht op dat apparaat)  Dan maar een groter bedrag pinnen en dingen afzeggen die niet automatish betaald kunnen worden.  Want geld pinnen bij een onbewaakt apparaat???? NOOIT.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 18, 2017 om 11:25
1129 Antwoorden / 98 Vragen

De kans bestaat dat dat pinapparaat gemanipuleerd is en dat een onverlaat heeft gewacht totdat u weg was om vervolgens uw geld te inkasseren na verwijdering van het obstakel. Dat zou op filmbeelden te zien moeten zijn. Dring er bij de betreffende bank op aan om deze in uw bijzijn te controleren. Dat biedt ook u zekerheid.

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2017 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts schrijft: "een paar maanden geleden enz.."

ro
door ron503 - Aug 18, 2017 om 12:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan inderdaad zijn dat de geldautomaat gemanipuleerd is door het plaatsen van nep uitgifte klep o.i.d. de dieven slaan hun slag zodra u wegloopt en bent u het geld kwijt. Er is voor dit soort van diefstal uitgebreidt gewaarschuwd met het advies om niet weg te lopen en direct contact met de politie en de betreffende bank op te nemen. U heeft door weg te lopen niet juist gehandeld en doordat de camerabeelden nu niet meer voor handen zijn vrees ik dat het Kifid de kant van de betreffende bank gaat kiezen.

ra
door raarmaarwaar - Aug 20, 2017 om 18:00
41 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een ellende zeg. Ga vanuit dat je bij een kantoor van ING in de buurt geweest ben om het te melden. Mijn ervaring met ING is dat ze mee zal werken met onderzoek indien ten onrechte geld van uw rekening is afgeschreven en zal herstellen als uw verhaal klopt met bijvoorbeeld a.d.v. videobeelden.