di
door dick van driel May 15, 2016 om 11:22
Geldzaken & recht

Interbank

ben ook slacht offer van woeker polis bij interbank

3698 20 Rapporteer

ro
door ronny530 - May 15, 2016 om 11:24
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Inderdaad slacht offer want u wist wat voor een kredietvorm u aanging.

di
door dick van driel - May 15, 2016 om 11:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

ook ik zoek hulp

me
door mein33 - May 15, 2016 om 11:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@dick van Driel,

Dat is heel jammer voor u, maar ligt de schuld hiervan ook niet (een beetje) bij u zelf ??
U heeft tocht zelf (u noemt het woekerpolis) deze lening afgesloten en bent daar toch niet toe gedwongen.
Meer maandelijks gaan aflossen en het probleem lost zich vanzelf op.

richard83
door richard83 - May 15, 2016 om 11:34
386 Antwoorden / 28 Vragen

Topic zoveelste :D

Dan had je beter moeten na denken voor dat je er aan begon!

tijger1
door tijger1 - May 15, 2016 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Interbank heeft nooit woekerpolissen verkocht. U zult een doorlopend krediet hebben afgesloten met een minimale maandtermijn. Betaal meer per maand en u komt er vanaf.

reflecs
door reflecs - May 15, 2016 om 13:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 - May 15, 2016 om 14:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Slachtoffer wordt volgens mij gedefinieerd als iets naars wat je onvrijwillig overkomt.
Daar is hier geen sprake van.
U heeft met uw volle verstand geleend en was blijkbaar niet in staat de financiële gevolgen te overzien. Maxima zou zeggen "beetje dom"
Diewilik

edrick3
door edrick3 - May 15, 2016 om 14:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een woekerpolis is/was iets anders dan een lening.
Als je een doorlopend krediet afsluit weet je toch dat je rente over het opgenomen bedrag moet betalen.
Staat ongetwijfeld op papier.
En als je alleen rente betaalt en niets aflost blijft de schuld staan.
Dus ..... ga aflossen!!!

berry1953
door berry1953 - May 22, 2016 om 12:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had pas door gegeven dat ik ook een doorlopend krediet hebt bij Interbank en hoorde in de uitzending dat het misschien over gezet kan worden naar een persoonlijke rekening ,mijn vraag is moet ik dat zelf vragen aan Interbank?
of neem Interbank zelf kontakt met mij of gaat het via kassa?

Met vriendelijke groet
G van Koten
[edit. red. persoonlijke gegevens]

me
door mein33 May 22, 2016 om 15:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@berry1953,

Niet zo slim van u om uw persoonsgegevens en tel.nr. op een openbaar forum te plaatsen.
Vraag de redactie (scroll naar de onderzijde van deze pagina en klik op contact) om dit te verwijderen en wantrouw alle telefoontjes die u mogelijk gaat krijgen om u met uw lening te helpen.
Overigens, Kassa doet niets voor u, dat zult u zelf moeten doen.

Cookies
door Cookies - May 22, 2016 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, Interbank neemt geen contact met je op, je moet zelf Interbank benaderen. En verwijder je persoonlijke gegevens!

DOOR BERRY1953 - 22 MEI 2016 OM 12:39
0 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik had pas door gegeven dat ik ook een doorlopend krediet hebt bij Interbank en hoorde in de uitzending dat het misschien over gezet kan worden naar een persoonlijke rekening ,mijn vraag is moet ik dat zelf vragen aan Interbank?
of neem Interbank zelf kontakt met mij of gaat het via kassa?

aurora1
door aurora1 - May 22, 2016 om 13:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraagstellers, bij de andere topics hierover worden tips gegeven over hoe u zelf van de schulden af kunt komen. U zult het zelf moeten doen, een ander zal dat niet voor u doen.
O.a. wordt het volgende gemeld: niets meer opnemen, meer betalen dan alleen de rente, vakantiegeld gebruiken voor de aflossing, baantje erbij nemen, overtollige spullen verkopen en dat geld voor de lening besteden, een huishoudboekje beginnen en daarmee bekijken waarop u kunt bezuinigen (en dat ook doen), abonnementen kritisch bekijken en opzeggen wat opgezegd kan worden of een goedkoper abonnement nemen enz.
Lees ook de bespaartips van de Consumentenbond, op die website op de blauwe regels klikken, maar nu op de rode regel klikken: http://www.consumentenbond.nl/budgetteren/bespaar-tips/
Berry1953, verwijder via de Bewerkknop uw persoonlijke gegevens voordat er misbruik van gemaakt kan worden. Kan het niet meer via de Bewerkknop, klik dan op Rapporteer, volg de proceduren en vraag om uw persoonlijke gegevens te verwijderen.

costnix
door costnix - May 22, 2016 om 14:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Geld lenen kost (heel) veel geld.

Gerry1969
door Gerry1969 May 23, 2016 om 00:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Geld uitlenen daarentegen levert behoorlijk wat op.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch verschrikkelijk hoe mensen zomaar hun persoonlijke gegevens op het net smijten. En dan wordt er gelamenteerd over privacy, maar men stelt zelf alles open en bloot beschikbaar. :-((

sw
door swat1500 May 22, 2016 om 22:57
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is ook gelijk duidelijk hoe ze aan zo'n woekerkrediet zijn gekomen! Als je al niet nadenkt over wat je wel en niet moet delen op  internet neem je ook niet de moeite om voorwaarden te lezen cq te begrijpen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 23, 2016 om 00:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tja en iedereen op dit forum weer ook gelijk dat Pietje uit Lutjebroek 15.000 euro heeft geleend en maar liefst 125 euro aflost, al 12 jaar bij 11,9%.
Dag dag totale privacy
Diewilik

ra
door raarmaarwaar - May 22, 2016 om 21:38
41 Antwoorden / 1 Vragen

Ook aan u het volgende relevante antwoord.

De volgende dingens zijn mogelijk:

1. Aan interbankbank verzoeken om het woekerrente te verlagen. Zij kunnen het wel doen ( ze kunnen het wel doen i.v.m. woekerrente), zoals ze het in Kassa uitzending is meegedeeld/beloofd dat klanten centraal staan.

2.  Mocht Interbank op uw verzoek niet reageren/ niet op ingaand dan zie punt 3.

3. Aan AFM brief schrijven over deze case, let wel u ben niet alleen, er zijn zijn duizenden met hetzelfde geval.

4. Natuurlijk aan Kassa doorgeven (dus neem ik aan niet via vraag zoals nu), u ben ben ook 1 van de gedupeerden.

* Ik ken uw preciese omstandigehden niet, wel merkt op dat het om woekerrente gaat.

** Het zou prima zijn als uw bevindingen n.a.v. mijn antwoord, mee kun delen of  u er iets aan gehad heb, en even deze meedelen. Misschien kan later ook anderen ook geholpen worden n.a.v. uw case. Alvast bedank voor uw vraag.

sw
door swat1500 - May 22, 2016 om 23:01
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft totaal geen zin om aan Interbank te vragen de "woekerrente" te verlagen omdat het, aangezien de berekende rente lager is dan wettelijk toegestaan, geen woekerrente is.
De AFM kan niet zoveel omdat Interbank zich letterlijk aan de Wet houdt.

Wel kan je vragen aan Interbank het huidige nog open staande saldo van het doorlopende krediet om te zetten in een persoonlijke lening waarin meestal een (iets) lagere rente percentage hangt.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@raar maar waar

Houd toch op met dat onzin riedeltje. En dan moet een vragensteller hier nog ook gaan meedelen dat hij of zij iets gehad heeft aan die flauwekul?

Hebt u die uitzending niet gezien? Elke klager wordt individueel bekeken. Dus wat heeft een ander aan de eventuele uitkomst.

Jo
door Joop Klomp - May 30, 2016 om 12:39
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik zoek hulp.

reflecs
door reflecs May 30, 2016 om 14:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft ook bij deze vraag een reactie geplaatst: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/aanmelden-over-lening-interbank . Daar staan ook antwoorden. Als u contact met de redactie wilt gaat dat niet via het forum, maar via de knop Contact die helemaal onderaan iedere pagina staat.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2016 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joop klomp

De reacties niet gelezen? Ga zelf wat doen.

ma
door maarten heest - May 30, 2016 om 12:53
463 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaan nu van afzeiken naar onbeschoft reageren. Dit forum gaat steeds meer op GeenStijl lijken.
Prachtig zo'n rubriek Vraag&Oordeel.

Ka
door Kaka-Sl - May 13, 2017 om 19:46
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb met stichting geldbelangen contact gehad over interbank ik moest € 25,00 storten dit ook gedaan en na diverse malen mailcontact gezocht te hebben nooit meer wat gehoort van geldbelangen. En je ben je € 25,00 kwijt.

tijger1
door tijger1 May 13, 2017 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, bel die Goedhart dan maar eens op.

Klik hier, naar beneden scrollen.

http://www.geldbelangen.nl