de
door dennn Feb 18, 2011 om 18:18
Geldzaken & recht

Intrum justitia das schrikken!

vanuit het niets ,krijg ik nu een mailtje van Intrum justitia

**************
Tel Sell heeft de vordering op u met referentie xxxxxx aan ons overgedragen. Wij hebben u hierover al een brief gestuurd.

Het openstaande bedrag is momenteel € 109,5 (inclusief kosten).
U kunt direct online betalen met iDEAL via onze website.
www.intrum.nl/aanmaning

Uw gebruikersnaam: xxxxxx
Uw wachtwoord: xxxxx

Let op: als wij uw betaling niet voor 28-2-2011 ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.

U kunt de betaling ook zelf overmaken op bankrekeningnummer 7019 ten name van Intrum Justitia te Den Haag o.v.v. uw referentie 32350744.

U kunt niet reageren op deze email. Op onze website kunt u wel reageren.

****

ik heb dit bedrag voldaan al ruim 7 MAANDEN geleden voldaan ,nu hebben ze het over een brief ,die ik helemaal niet heb ontvangen , afschrift ligt voor me neus

wat is dit voor malafide rotzooi?is dit een normale gang van zaken ? het bedrag wat ik betalen moest aan telsell was 89,35 en out of the blue maken die oplichters er
€ 109,5 euro van ,das lekker makkelijk ,nu sta ik sterk ik heb de afschrift ,maar het feit dat ze dus geen herrinering sturen nog andere manieren zoeken voor contact ,dan haal ik eruit dat ze het hierom doen en zo de poen binnen te harken ,dit vind ik te schofterig voor woorden echt misselijkmakend ,ben in staat om op de parkeerplaats van Justitia te gaan polsen en er gewoon een random uit ze auto te sleuren bah!!

19223 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook Intrum justitia maakt wel eens een foutje , daarom even bellen of mailen .
U heeft een bewijs van betaling , dus u hoeft zich geen zorgen maken.

Hans

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

dennn, heb je op je bankafschrift gecontroleerd of je behalve de goede naam van de begunstigde ook het goede rekeningnummer van Tel Sell hebt staan? Als je je vergist hebt indertijd, dan heb je niet betaald en is de vordering terecht, want dan hebben zij het geld nooit ontvangen.

Maar uitgaande van dat alles correct is, neem telefonisch contact op met I J. Want dan heeft Tel Sell een fout gemaakt.

Groet, MG.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ik reageer niet eens meer op brieven van die gasten, laat ze maar naar de rechter stappen. Tot heden heeft Intrum .. (bij mij in ieder geval) nog nooit het lef daarvoor gehad. Wel even nakijken of alles met de betaling in orde is en bij uw bank navragen of de transaktie is voltooid.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

snah schreef op vrijdag 18 feb 2011, 19:16: Ook Intrum justitia maakt wel eens een foutje , daarom even bellen of mailen .
U heeft een bewijs van betaling , dus u hoeft zich geen zorgen maken.

Hans

dit gaat niet om een foutje ,zoals ik zei er zijn legio klachten die hierop lijken
maar goed ze zoeken het maar uit.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op vrijdag 18 feb 2011, 19:27: dennn, heb je op je bankafschrift gecontroleerd of je behalve de goede naam van de begunstigde ook het goede rekeningnummer van Tel Sell hebt staan? Als je je vergist hebt indertijd, dan heb je niet betaald en is de vordering terecht, want dan hebben zij het geld nooit ontvangen.

Maar uitgaande van dat alles correct is, neem telefonisch contact op met I J. Want dan heeft Tel Sell een fout gemaakt.

Groet, MG.

sorry dit bericht kon ook in mijn eerdere bericht .

stel dat dit zo zou zijn
dan hebben ze totaal geen waarschuwing gegeven ,volgens mij is het eerst een melding dat het binnen een afzienbare tijd voldaan moet worden ,en daarna als je dan nog niet reageert ,dan snap ik het volkomen dat men het bedrag omhoog gaat gooien ,maar er is totaal geen bericht geweest
maar nu blijkt dat dit bedrijf zo werkt ,staat vol met klachten dat ze deze werkwijze hanteren.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

dennn schreef op vrijdag 18 feb 2011, 22:56:
snah schreef op vrijdag 18 feb 2011, 19:16: Ook Intrum justitia maakt wel eens een foutje , daarom even bellen of mailen .
U heeft een bewijs van betaling , dus u hoeft zich geen zorgen maken.

Hans

dit gaat niet om een foutje ,zoals ik zei er zijn legio klachten die hierop lijken
maar goed ze zoeken het maar uit.

Is geen foutje van Intrum, die verzint geen vorderingen, die krijgen opdracht...........in dit geval van Tel Sell dus die tent zal z`n zaken wel niet op orde hebben als je alles netjes betaald hebt.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben de uitstaande incasso's opgekocht (dit is winstgevende business!!) alleen kan het heel goed zijn dat de administratie van Tell Sell niet op orde was, waardoor het leek alsof jij nog een openstaande schuld hebt. Het betalingsbewijs heb je in bezit, dat is altijd goed, je hebt m.i. niks te vrezen.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2011 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 18 feb 2011, 23:03:
dennn schreef op vrijdag 18 feb 2011, 22:56:
snah schreef op vrijdag 18 feb 2011, 19:16: Ook Intrum justitia maakt wel eens een foutje , daarom even bellen of mailen .
U heeft een bewijs van betaling , dus u hoeft zich geen zorgen maken.

Hans

dit gaat niet om een foutje ,zoals ik zei er zijn legio klachten die hierop lijken
maar goed ze zoeken het maar uit.

Is geen foutje van Intrum, die verzint geen vorderingen, die krijgen opdracht...........in dit geval van Tel Sell dus die tent zal z`n zaken wel niet op orde hebben als je alles netjes betaald hebt.

En juist daarom , effe belle of maile met ij .

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

energiedirect heeft mij in april een mail gestuurd waar ik in termijnen mocht betalen. een bedrag van 1500 euro, termijnen van 260 euro. dit zou via intrum gaan, deze zou ik per acceptgiro's ontvangen.
nooit gekregen, terwijl ik netjes aan ed mijn nieuwe adres heb doorgegeven.
afgelopen vrijdag een mail gehad van intrum van 3400 euro!!
deze moet deze week betaald worden, kan geen regeling voor worden getroffen.
Ik heb gevraagd waar ze volgens hun de gestuurde brieven/acceptgiro's naar toe hebben gestuurd.
Dat kunnen ze niet meer achterhalen. Ik heb pech en een deurwaarder wordt gestuurd..
Door een fout van ed en de ongelooflijke koppigheid en totale onkunde van Intrum Justitia nu flink in de problemen en in de stress. Weet totaal niet wat ik nu moet doen.

Kunnen we met z'n allen niet een onderzoek in laten stellen tegen Intrum (of is dit al gedaan?) en kan ED a.u.b. zijn admin op orde brengen, want dit gaat nergens over! ik zal dit bericht ook nog even onder Intum Justitia zetten. morgen een advocaat in de arm nemen, anders weet ik het ook niet.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderzoek naar wat?

Je maakt een afspraak, ontvangt geen acceptgiro's en dan komt het niet bij je op om even te informeren hoe dat komt?

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Euhmmm naar hun handelswijze!? Jij vind het normaal
als je afgeblaft wordt aan de telefoon? Er nul moeite voor
je wordt gedaan, al is het maar om te kijken waar de brieven naar toe zijn gestuurd?
Vervolgens verteld mevrouw mij doodleuk dat ik geen mail van hun heb gehad vrijdag..
Als ik dan netjes vraag of ik hem even door zal sturen, zegt ze: mevrouw fijn weekend ik beëindig nu dit gesprek.

Ja sorry sommige mensen hebben ook andere dingen aan hun hoofd.
HUN sturen mij een bevestigingsmail dat ik acceptgiro's van interim ga krijgen.
En aangezien ed daarvoor ook al niet snel was, waarom dan nu wel?
En daarbij, het is hun schuld. Hun breien het maar recht, ik steek er nu al teveel tijd in. Dat zou hun taak moeten zijn.
Het enige wat ik wil is normaal geholpen worden en te woord worden gestaan en daarnaast de acceptgiro's te krijgen om mijn termijnen te kunnen betalen.. Trouwens waarom zouden ze me toen wel gewoon geholpen hebben als ik in april had gebeld en nu niet? Ik heb energiedirect netjes mijn nieuwe adres doorgegeven.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Intrum is een hele grote maar maakt ook de meeste fouten. Hun administratie is echt een ramp en contact opnemen en weten wie wat gedaan heeft is een grote chaos. Ze kopen inderdaad openstaande vorderingen op en verdienen hier geld mee. Nu terzake met de nieuwe oncassoregels is het nader een brief ( een zgn. ingebreke stelling ) niet meer noodzakelijk. na een bepaalde termijn (veelal 30 dagen) hoeft u geen brief meer te ontvangen en kunt u event. direct ook gedagvaard worden. De verhoging tot 109,50 is terecht en dit zijn de kosten die Intrum bij u rekening brengt. ALLEEN als u zeker weet dat u dit al betaald heeft hoeft u zich geen zorgen te maken, u kunt gewoon wachten op een oproep van de kantonrechter, maar beter en netter is toch een briefje of mail (goedkoper) te sturen naar Intrum. Via Intrum heeft u wellicht een inlogcode van uw vordering gekregen en kunt u de verdere afhandeling volgen.Als u toch niet betaald heeft (kijk uw afschrift na dan zou ik toch dit bedrag maar betalen, omdat het dan toch snel veel duurder wordt..

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

gratisrijden schreef op vrijdag 18 feb 2011, 19:58: Ach ik reageer niet eens meer op brieven van die gasten, laat ze maar naar de rechter stappen.

Het enige juiste antwoord.
Nu moet ik zeggen dat ik zelf in het buitenland woon, dus alles lekker laat waaien met die incasso-bureaus. Ze kunnen de pot op.
Zelden zal een incassobureau overgaan tot een juridisch geschil. Daar zijn de bedragen meestal te klein voor. Wel loopt u kans op een zwarte lijst te komen, bijvoorbeeld voor internet, verzekeringen ed. Zeker als het een lening betreft krijgt u een BSR-vermelding en dat is lastig als u een lening of hypotheek wilt aangaan.`
Voor de rest, Tell Sell? Gewoon niet betalen en laat ze maar de rambam krijgen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

En jouw handelswijze dan? Jij vindt het normaal om zaken maar op hun beloop te laten omdat je andere dingen aan je hoofd hebt? Wanneer is het betalen van je rekeningen niet je eigen verantwoording geworden?

Voor zover ik weet is afgeblaft worden aan de telefoon nog steeds niet strafbaar. Hooguit slechte bedrijfsvoering, maar ik denk niet dat een incassobureau veel geeft om imagoschade. Sinds wanneer heb je trouwens acceptgiro's nodig om te betalen? Wel eens van zelf betalen gehoord?

"Hun" hebben het al rechtgebreid.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op zondag 23 sep 2012, 21:33:
"Hun" hebben het al rechtgebreid.

Sommige mensen zijn dom, andere dommer en sommigen noemen zichzelf Winterman.
Leuker konden we het niet maken, beter ook niet.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

oud topic was het glad vergeten
sorry ,mijn probleem is na een aantal weken gelukkig opgelost .

het bleek dus een probleem te zijn tussen telsell
en interim ,ik had met een garantie probleem iets terug gestuurd en kreeg een vervangens product retour . ,kortom ik dacht opgelost,maar op de een of andere manier is dit tussen een verkeerde stapel terechtgekomen die van de wanbetalers ,kennelijk kopen die stumperds van interum dit op

na meerdere telefoontjes van telsell aan interum was het na een paar weken drammen opgelost
bij interum zijn het walgelijke mensen,totaal niet voor rede vatbaar en alleen maar gericht op geld innen ,zeer cruw aan de telefoon en alleen maar dreigen ,die mensen zouden echt aangepakt mogen worden
bij telsell haal ik nooit meer iets ,geen sorry geen telefoontje niks ,

maar voor mij is het dus afgehandeld ,maar zie dat interum nog steeds een onprofessioneel centrum voor onopgevoede mensen is ...

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

dennn schreef op zondag 23 sep 2012, 21:52: maar voor mij is het dus afgehandeld ,maar zie dat interum nog steeds een onprofessioneel centrum voor onopgevoede mensen is ...

Interim Justitia (de naam alleen al) is een heel groot incasso-bureau dat optreedt als honden. Je zou je moeten schamen als je daarvoor werkt. Walchelijk bedrijf.
Krijg je een incasso van Interim, dan nooit betalen, je niet laten kennen, je niet laten intimideren, het zijn honden. Vraag de medewerker aan de telefoon of hij er vrijwillig zit. Ik denk het niet, waarschijnlijk gestuurd door het UWV. En zelf nooit bellen en nooit reageren. Laat ze maar een rechtszaak starten. Doen ze bijna nooit. Onder de 250 euro vrijwel nooit.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2012 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zucht! Dit topic werd vandaag heropend omdat iemand een vordering van Intrum Justitia heeft gekregen van €3400 !!!
Gaat niet vanzelf weg. En wordt absoluut een rechtzaak als je niet gaat betalen. Bij een advocaat langsgaan of bij het juridisch loket is zeker een optie om te zien in hoeverre de incassokosten terecht zijn. Maar als ze terecht zijn, moet je dokken. Geen ontkomen aan.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Katinka92: Wat vervelend wat er allemaal gebeurt. Wanneer je een bericht met daarin je klantgegevens stuurt naar onlineservice@energiedirect.nl kan ik kijken of ik je nog ergens mee kan helpen.

Met vriendelijke groeten ^Lisette van energiedirect.nl

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zondag 23 sep 2012, 22:23: Zucht! Dit topic werd vandaag heropend omdat iemand een vordering van Intrum Justitia heeft gekregen van €3400 !!!

Er staat toch echt dat het gaat om een vordering van 109,50
Dat is andere koek.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees even de topic van gisteren 15.22 Katinka92.
Koekje van 3400 €.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

czar schreef op maandag 24 sep 2012, 11:53:
zoekster schreef op zondag 23 sep 2012, 22:23: Zucht! Dit topic werd vandaag heropend omdat iemand een vordering van Intrum Justitia heeft gekregen van €3400 !!!

Er staat toch echt dat het gaat om een vordering van 109,50
Dat is andere koek.

Ja, en dan mengt iemand anders zich in hetzelfde topic met haar eigen probleem en ga je daar op reageren zonder goed te lezen.

katinka92 schreef op zondag 23 sep 2012, 15:22: energiedirect heeft mij in april een mail gestuurd waar ik in termijnen mocht betalen. een bedrag van 1500 euro, termijnen van 260 euro. dit zou via intrum gaan, deze zou ik per acceptgiro's ontvangen.
nooit gekregen, terwijl ik netjes aan ed mijn nieuwe adres heb doorgegeven.
afgelopen vrijdag een mail gehad van intrum van 3400 euro!!

Hoe zat het ook weer? Sommige mensen zijn dom, andere dommer en sommigen noemen zichzelf .....?

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

czar schreef op maandag 24 sep 2012, 11:53:
zoekster schreef op zondag 23 sep 2012, 22:23: Zucht! Dit topic werd vandaag heropend omdat iemand een vordering van Intrum Justitia heeft gekregen van €3400 !!!

Er staat toch echt dat het gaat om een vordering van 109,50
Dat is andere koek.

Als je het hele topic leest, alle berichten, zie je dat Katinka dit topic aangegrepen heeft om haar zaak met IJ te melden. De daarop vlg reacties zijn vnm aan haar gericht.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman, het lijkt wel of je zelf bij intrum werkt.
Zelfde rare uitspraken.

Maar goed, zojuist mail gestuurd naar energie direct zoals hierboven gevraagd werd te doen.
Dus ben erg benieuwd.

Ik heb besloten om in iedergeval geen contact meer op te nemen met intrum.
Alleen nog met ED, rechtswinkel of advocaat.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2012 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

katinka92 schreef op maandag 24 sep 2012, 12:19: @winterman, het lijkt wel of je zelf bij intrum werkt.
Zelfde rare uitspraken.

Doe ik ook, maar slechts part-time. Anders kom ik niet uit met mijn werk bij Vodafone, de Keukenconcurrent, Ziggo en nog een paar anderen.

Intrum is een incassobureau. Die zijn er niet op uit om met een goed gesprek tot een oplossing te komen.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2013 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

klopt intrum zijn boeven betalingsregeling van 40,00 euro per mnd maar hun wilde 60,00 euro per mnd zo niet dan ging er een bedrag van 325,00 euro eroverheen .
waarom en hoe dit maar zo kan geen verdere gesprekken mogelijk.
zeker moet hier uitgezocht worden naar intrums handelen

ve
door verwijderd - Nov 1, 2013 om 02:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mwoah, ik kreeg opeens een rekening van ruim 4700 euro.
Een notaris die me aan het lijntje hield en was ingehuurd door, ja daar is tíe weer, de ABN-AMRO.
De kosten waren hoger dan de vordering.
En ik was niet eens op de hoogte, zo'n notaris doet ook maar wat, vertragend want vakantie.
Nah ja, ik overweeg een rechtszaak.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2013 om 04:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

czar schreef op vrijdag 1 nov 2013, 02:43: Mwoah, ik kreeg opeens een rekening van ruim 4700 euro.
Een notaris die me aan het lijntje hield en was ingehuurd door, ja daar is tíe weer, de ABN-AMRO.
De kosten waren hoger dan de vordering.
En ik was niet eens op de hoogte, zo'n notaris doet ook maar wat, vertragend want vakantie.
Nah ja, ik overweeg een rechtszaak.

Een ouwe koe wederom uit de sloot gehaald. Topic van 18 februari 2011, bijna drie jaar oud!

Het is 'Vraag & beantwoord' en geen discussie hier alom.

Als je een eigen vraag hebt, stel die dan ook zelfstandig in 'Vraag & beantwoord'! Het is niet toegestaan om in een (niet-)bestaande topic van een ander een eigen vraag of probleem voor te leggen