El
door Els Bruin Mar 30, 2016 om 13:09
Geldzaken & recht

Is er iets bekent over een incassobureau de haan?

Ik krijg steeds emailtjes van het incassobureau de Haan, daarin wordt gezegd dat ik 150 euro moet betalen, voor een App die ik in januari zou hebben gekocht en niet betaald, en dan het liefst voor vanavond 10 uur, anders wordt er beslag gelegd op mijn spullen en mijn bankrekeningnummer. Ook kan ik dan 7 jaar geen lening aangaan, niet dat ik dat wil, maar.... mijn vraag is is hier al iets meer van bekent??? Oplichting misschien????

7075 15 Rapporteer

sw
door swat1500 - Mar 30, 2016 om 13:33
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u inderdaad een app gekocht en niet betaald? Heeft u al op internet gekeken of dit incassobureau bestaat? De brief lijkt mij inhoudelijk onjuist. Er kan niet zomaar beslag worden gelegd.
Bevatten de emails links waarop geklikt moet worden of verwijzingen naar internetadressen? NIET OP KLIKKEN.

hutch
door hutch - Mar 30, 2016 om 14:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"..... anders wordt er beslag gelegd op mijn spullen en mijn bankrekeningnummer".

Een dergelijk incassobureautje (als deze al zou bestaan) is niet conform de regels van de NVI bezig:
- zij proberen u onder (grote) druk te zetten;
- er kan helemaal nergens beslag op gelegd worden, niet anders dan dat deze zaak voor de rechter is geweest. Die rechter bepaalt en niet zo'n flutbureautje.

Maar..... hebben zij uw adres e.d. wel eens?
Weet wel dat (helaas) letterlijk iedereen zo'n bureautje kan beginnen. Het enige wat een dergelijk bureautje kan, is de zaak voor de rechter brengen.
Maar dat kan ik, uw buurman en verder iedereen in Nederland, ook.
Zij hebben dus geen enkele 'macht', zoals vaak gesuggereerd wordt. Helaas is er (te) veel kaf onder het koren.

Wat is de exacte/volledige benaming van dit (zich noemende) incassobureautje?

En heeft u * dit * ook al gelezen, op de site van Fraudehelpdesk?

an
door anneke mulder - Mar 31, 2016 om 12:53
1 Antwoorden / Vragen

ik kreeg gisteren precies de zelfde mail ik vetrouwde het meteen al niet dus heb ook niet betaald

an
door anneke jezuit - Mar 31, 2016 om 14:14
1 Antwoorden / Vragen

Hallo mijn man heeft gisteren ook zo,n mailtje gekregen dat hij 150 moest betalen en dat voor vijf uur zou hij dat gaan doen voor vijf uur dan zou hij maar 100 euro mogen betalen en dan werd die vijftig euro kwijt gescholden maar ook werden we bedreigt met beslag op de spullen en zo.en ik heb verders gezocht maar deze incasso bureau de Haan bestaat niet dus mijn vraag is nu ook wat moeten wij hier aan gaan doen vind het best wel eng hoor.wat moeten we nu doen .is het oplichting ja dat denk ik zeker van wel.

hutch
door hutch - Mar 31, 2016 om 16:26
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De bedoeling is om mensen bang te maken. Helaas zullen er velen intrappen en gauw dat geld overmaken, terwijl zij zelf nergens vanaf weten.
Het is dus niets anders dan pure oplichting.

Wel heel toevallig dat er nu plotseling meerdere klachten komen over dit (zogenaamde) incassobureautje.
Dat is al een teken dat dit persoontje (zeer) vele mailtjes heeft doen uitgaan in de hoop dat er een x-aantal intrappen.
Dat is dus dan snel 'verdiend'......

Trap er niet in !! Markeer dat mailtje als ongewenst en dan blokkeren. Laat u dus niet bang maken..... Twijfel niet aan uzelf.
Anders gaat dat twijfelen u een hoop geld kosten en.... zullen er vele mailtjes volgen van andere oplichters, omdat u dan te boek staat als een (makkelijke) prooi.

gerbera
door gerbera - Mar 31, 2016 om 16:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Er bestaat een incassobureau De Haan, maar denk niet dat deze hier achter zit. http://www.dehaanlaw.nl/advocatuur/incasso  Het gaat hier om een valse mail. Klik nergens op, verwijder de mail en blokkeer de afzender en het domein.

fs
door fspin - Apr 2, 2016 om 19:53
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb er ook al een paar gehad,maar is wel erg nep,Je moet de betaling doen via een 3V card en Je kunt Je zelfs uit schrijven onder aan de mail,en Je krijgt de mails ook nog eens op de gekste tijden bv. tien uur 's morgens,half tien 's avonds en vandaag weer een op zaterdag om tien voor zes vanmiddag,Je kan alles voorkomen als Je maar even op de mail reageert,er staat verder geen telefoonnummer in en Je kan ook niet gewoon via een bankrekeningnummer betalen,

Nou ja Ik denk dat het vals is,maar we gaan het af wachten,want ze komen maandag beslag leggen,dus als Ik maandag niet meer reageer hebben ze de laptop mee genomen

Bij deze ook nog een link van de "echte"de Haan incasso,met uitleg en voorbeeld mail, http://www.dehaanlaw.nl/nieuws/valse-e-mails-afzender-de-haan-gerechtsdeurwaarder

groetjes Friedrich

oh ja;hang op,klik weg en bel Uw bank !!!

marita5
door marita5 - Apr 2, 2016 om 21:33
11506 Antwoorden / 15 Vragen

De link van @FSpin ,

@Els de Bruin klik op de rode regel .

http://www.dehaanlaw.nl/nieuws/valse-e-mails-afzender-de-haan-gerechtsdeurwaarder

ge
door gerard55 - Apr 3, 2016 om 10:04
57 Antwoorden / 11 Vragen

Incasso bureaus hebben geen enkele rechtsbevoegdheid om iets van jou te eisen. Als je weet dat je geen schulden hebt, dan zou ik niet eens reageren op zulke emails of brieven. Simpelweg omdat je niets te maken hebt met die bureaus. Waarom mensen zich toch steeds weer laten intimideren door die bureautjes is mij een raadsel. Iedereen kan zo'n bureau beginnen. Nogmaals ze hebben geen enkele rechtsbevoegdheid om eisen te stellen.

si
door silvia-maurice - Apr 26, 2016 om 11:23
1 Antwoorden / Vragen

ik krijg al weken bericht van dit incasso bureau. en dit is het laatste bericht dat ik nu ontvang

Voorkom beslag op uw inboedel!

Donten, 25-04-2016

Inzake: Openstaande schuld bij de Appstore
Dossiernummer: 20160188813

Geachte silvia vlaspoel,

Van onze cliënt de 'appstore' ontvingen wij een vordering op u ter behandeling, terzake verrichte levering van een app.

Ondanks eerdere betalingsverzoek van de 'appstore' heeft deze moeten constateren dat deze vordering thans, inzake onderhavige vordering, nog niet tot betaling dan wel buitengerechtelijk of zonodig gerechtelijk bleek te incasseren.

U bent thans verschuldigd;

Hoofdsom: €99,-
Informatiekosten: €97,50
Vertragingsrente: €3,50
Buitengerechtelijke kosten: €631,20
Dagvaardingskosten: €714,01
Verschotten: €0,00
Kwijting: -€500,21

Totaal te voldoen: €1045,-

Bovenvermelde incasso-opdracht bevindt zich thans in het stadium waarin een definitief standpunt ingenomen dient te worden t.a.v. het vervolgtraject via juridische weg, waarvan te maken juridische en gerechtelijke kosten op u zullen worden verhaald.

Ons aanbod tegen kwijting:

Wanneer u voor 26-04-2016 een som van 500 euro voldoet aan ons schelden we de resterende 545 euro kwijt alsmede blazen we het beslag op uw inboedel gratis en dus zonder extra kosten af, om dit aanbod te gebruiken gaat u naar onze website (www.dehaanincasso.com) en opent u een chat, maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 20:00 is er een medewerker beschikbaar om u te helpen.

Voldoet u de vordering niet voor 26-04-2016? De gerechtsdeurwaarder komt dan op 27-04-2016 om 14:30 bij u langs om terstond tot beslaglegging over te gaan.
Daar kan eventuele verkoop van uw roerende zaken plaats vinden, daarvoor zal een advertentie in het plaatselijk dagblad worden geplaatst en zal tevens de executieverkoop van de in beslag genomen zaken aangekondigd worden op verschillende website's.
Hieraan zijn extra kosten voor u aan verbonden! Wij raden u dringend aan om aanwezig te zijn.
Bent u niet aanwezig? Indien u op voormelde datum niet aanwezig bent, dan zal op een ander te bepalen tijdstip de deurwaarder opnieuw langskomen.
Dan wordt beslag op uw roerende zaken gelegd door forcering van de toegangsdeur in het bijzijn van politie en slotenmaker.
Hieraan zijn hoge kosten verboden, en deze komen geheel voor uw rekening!

Help! Ik wil betalen en dit alles voorkomen!

Ga naar onze website (www.dehaanincasso.com) en klik op de blauwe balk rechts onderin uw scherm om te chatten met ons, 7 dagen per week is er een medewerker beschikbaar om u te helpen met al uw vragen!

Hoogachtend,

Dhr. Mr. E. Peeters
Gerechtsdeurwaarder
de Haan incasso & Gerechtsdeurwaarders
www.dehaanincasso.com

Li
door Lightangelmaris May 4, 2016 om 20:00
1 Antwoorden / Vragen

dit is echt fraude wat die doen. ik heb vergeleken met u brief. alles precies de zelfde. zelfs dosiernummer is precies het zelfde.

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2016 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzinnige mails. Daar trapt u toch niet in.

zoekster1
door zoekster1 Apr 26, 2016 om 12:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vrees dat er toch weer een aantal mensen zullen intrappen. Helaas....

marita5
door marita5 - Apr 26, 2016 om 11:52
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@silvia-maurice ,

Dit is een valse mail , nergens op klikken , niet betalen deze mail direct verwijderen .
Deze mail is al gemeld bij fraudedeskhelp zie hier klik op de rode regel .

https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-meldingen-cpt/dhr-mr-peeters-de-haan-incasso-voorkom-beslag-op-uw-inboedel/?zoekopdracht=de+haan

R
door R de Windt - May 2, 2016 om 15:24
1 Antwoorden / Vragen

Is er iets bekent over een incassobureau de haan?

Ik krijg steeds emailtjes van het incassobureau de Haan, daarin wordt gezegd dat ik 150 euro moet betalen, voor een App die ik in januari zou hebben gekocht en niet betaald, en dan het liefst voor vanavond 10 uur, anders wordt er beslag gelegd op mijn spullen en mijn bankrekeningnummer. Ook kan ik dan 7 jaar geen lening aangaan, niet dat ik dat wil, maar.... mijn vraag is is hier al iets meer van bekent??? Oplichting misschien????

Li
door Lightangelmaris - May 2, 2016 om 16:45
1 Antwoorden / Vragen

ik heb ook velen malen zo'n brief gehad vandaag weer dan met een andere naam. de eerste was begin april. ik kijk bijna nooit in mijn spam berichten maar toevallig nu wel. ik schok eerst maar na meer berichten gelezen te hebben had ik al een vermoede dat dit niet klopte. ik zou een schuld hebben van 1045 euro. de ene brief moest ik 500 betalen andere brief 100. ik weet als er een deurwaarde zou komen dat ze dan ook komen maar er is niemand geweest geen ene keer op die datums. ik weet niet hoe ik het moet blokken op mijn gmail. maar dit moet stoppen ik heb al een hele pak werk van die. als het zo door gaat ga ik er mee naar de politie dat hun het maar uit zoeken.

marita5
door marita5 - May 6, 2016 om 07:28
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lichtangelmaris ,

Het was beter geweest dat u zelf een topic was gestart , met de vraag hoe kan ik ongewenste email blokkeren ? .

Zie uw reactie om 16.45 : ik weet niet hoe ik het moet blokken op mijn gmail. maar dit moet stoppen .

Blokkeren ongewenste mail in Gmail ,  zie hier en klik op de rode regel .

https://support.google.com/mail/answer/8151?hl=nl