P.
door P.Rolfes Feb 25, 2017 om 20:06
Geldzaken & recht

Is er wat te doen tegen revisie belasting

we hebben een lijfrente polis uitlaten keren in 2013 terwaarde van 16.800 euro waarvan 8.600 euro naar de belasting ging en 8,000 euro aan ons uitgekeerd nu 3 jaar later krijgen we een aanslag van revisie belasting 5.400 we zijn nooit voorgelicht over revisie belasting kan dat zomaar
Zijn er mensen met ook zo ervaring
Gr P.Rolfes

1448 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2017 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat anders wel gewoon in de voorwaarden dat als men de lijfrentepolis in ëén keer laat uitkeren en het uit te keren bedrag gaat een bepaalde hoogte te boven, dat er dan revisierente betaald moet worden.

Ik kan mij niet voorstellen dat de verzekeraar daar geen opmerking over heeft gemaakt toen u het totale bedrag in een keer op uw rekening gestort wilde hebben.

Die revisierente is overigens 20 procent dus hoe u aan € 5.400 komt snap ik niet.

Lees hier.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/rekenhulpen/rekenhulp_revisierente

fi
door fisbel - Feb 25, 2017 om 22:00
851 Antwoorden / 3 Vragen

Over de lijfrentepolis heeft u ten hoogste 52% + 20% boete vanwege ongeoorloofde afkoop hoeven te betalen.
Maar het is inmiddels 4 jaar later. Bovenop de 72% zal er belastingrente zijn verschuldigd van 3 a 4%.per jaar. Zo kan het dus zijn dat u netto weinig heeft overgehouden van uw lijfrente.