wa
door wandelaar55 Jul 30, 2016 om 03:14
Geldzaken & recht
Is het waard om een skmming blocker te kopen ?

Ik zag laats een filmpje over een skimming bloker klopt dit en is het waard om zon pasje te kopen ?

15212 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2016 om 03:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lijkt mij weggegooid geld, kijk en lees maar eens hier, ook de gegeven tips: http://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/hoe-voorkom-je-zakkenrollen-met-contactloos-betalen/
Ook de codes van sleutels voor auto's die je met een knop start kun je kraken, maar zijn met alufolie eromheen te beschermen.

da
door datzoekikop - Jul 30, 2016 om 10:25
251 Antwoorden / Vragen

Je kunt beter en veiliger je pas blokkeren tegen "contactloos" betalen bij je bank, dat kan via je internet bankieren.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 30, 2016 om 14:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Datzoekikop.
Lijkt mij wat overbodig.
De betaalmethode werkt prima voor kleinere bedragen.  Om de chip te lezen is de maximale afstand 5cm.
De criminelen moeten dus zo'n apparaat maken en dan gokken waar jij je pas bewaart. Zit deze in een portemonnee in je tas dan is de afstand al te groot. Ik ben hier.niey zo bang voor. Maximale schade als het ze wel lukt is 25 euro.
Diewilik

Cookies
door Cookies - Jul 30, 2016 om 14:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: Nee, de maximale schade is 50,- euro. Zit even te kijken op de ING site en vraag me af wat er met de laatste zin bedoeld wordt. Dit lijkt tegenstrijdig met de rest van het verhaal:

Maximaal bedrag: € 50

U kunt contactloos betalen zo vaak als u dat wilt. Goed om te weten: er geldt een maximaal bedrag van € 50 dat u achtereenvolgens contactloos kunt betalen. Als dit totaalbedrag wordt bereikt dan wordt er op de betaalautomaat om uw pincode gevraagd. Voor contactloze betalingen geldt een limiet van € 250 maximum per dag voor binnen- en buitenland.

dobby
door dobby Jul 30, 2016 om 21:58
749 Antwoorden / 1 Vragen

[edit: fijn - eerst een vaudmelding over een ongeldig CSRF code, met advies om opnieuw te verzenden, en daarna alle formatting eruit gesloopt.. gaat lekker die website] *achtereenvolgens* max 50.. dus zodra je cumulatief 50 euro betaald hebt zal er weer om de PINcode gevraagd worden.. 49 keer een euro, dan zal de volgende euro niet zonder PIN kunnen dus. Als je dus over die (in totaal) 50 euro komt (en je dus een PINcode nodig hebt) is er nog geen probleem, dan kan er maar maximaal 250 euro per dag worden afgeschreven.. dus even kort: jij hebt een kersverse pas met contactloos betalen, jij pint contactloos 2 euro - dan kunnen ze als ze je pas met een betaalterminal lezen nog 48 euro afboeken. Als jij dat niet door hebt, en de volgende dag 1 eurocent contactloos PINt, dan moet jij je PINcode invoeren.. Als ze nu over je schouder staan mee te kijken en deze zien, dan kunnen ze vervolgens die dag nog 249.99 met die terminal van jouw pas halen omdat ze je PINcode hebben en met de chip op jouw kaart kunnen praten (binnen de bekende beperkingen). Als jijzelf een zeg maar laptop ofzo wilt kopen kan dat niet contactloos, omdat dat (bijna zeker) boven de 250 euro uitkomt, zodat altijd die laatste regel de beperkende factor is. Dus met pincode maximaal 250 euro per dag kwijt (zolang ze jouw pas hebben, of elke dag weer dichtbij genoeg kunnen komen kan het de volgende dag weer gedaan worden), en zonder pincode 50 euro, daarna zullen ze moeten wachten tot jij weer een keer je PINcode naar de chip gestuurt hebt totdat ze weer hun gang zouden kunnen gaan... redelijk veilig dus.. en een enorm voordeel ten opzichte van de bestaande *met* contact betalingen - je vergeet niet je pas uit te nemen, en dat komt toch nog best wel erg vaak voor eigenlijk..

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2016 om 01:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola83, bij de ABN is het 25 euro. Kan dus per bank verschillen.
Diewilik

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2016 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, als je het geld er voor over hebt .... maar het lijkt mij een overbodige luxe. Zou het zelf niet doen.

Ro
door RobSmedema - Dec 19, 2016 om 20:56
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb het zelf geprobeerd met een android phone en een free app. Bank Card Reader. Het verbaast mij hoe lichtzinnig sommige mensen denken over het skimmen van bankpassen. Het filmpje hierover van de Consumentenbond is al ruim 430.000 maal bekeken en er zijn ook miljoenen Nederlanders met een creditcard. Met alleen een cardnummer en expiry date kun je bij zelfs Amazon al met jouw card bestellen. Nee een pincode wordt niet gevraagd en ook geen CVV code. Ik had eerst een Anti-Skim-kaart besteld deze werkt voor geen meter en de signal vault ook niet. De SkimmingBlocker toen gekocht en dit is de enige die perfect werkte. Ik lees veel over aluminium folie, maar ik me niet bij de kassa 3 pakjes openmaken om te kijken in welk stukje folie mijn ABN-AMRO pas zit en die daarna weer inpakken zeker. Ook het hoesje van de ANWB geprobeert, maar werken wel, maar zijn veel te dik voor mijn portemonee en en weer een ander hoesje was te groot. Kortom de SkimmingBlocker werkt perfect, gewoon een extra pasje in mijn portemonee. Ik kan het aanbevelen.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 20, 2016 om 00:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bij al mijn Visa betalingen moet ik een code genereren , zonder die code geen aankoop. Bij de meeste bedrijven wordt nadrukkelijk wel om je CCV gevraagd.

tijger1
door tijger1 Dec 20, 2016 om 00:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nog, bij een creditcard kan je ook nog simpel een betaling betwisten. Dus die skimming blocker is gewoon onzin.

Ro
door RobSmedema Dec 20, 2016 om 09:02
2 Antwoorden / Vragen

Dat zeggen jullie nu wel, maar bij Amazon heb je die code dus echt niet nodig. Er zijn lijsten van websites waar dat niet nodig is. Probleer het zelf maar eens. De naam wordt niet eens gecontroleerd met het nummer. Het kan best zijn dat je je geld uiteindelijk terug krijgt maar wat een gedoe.  https://www.youtube.com/watch?v=f5FyGE0AdZM. Als de iemand met een mobiele betaalunit rondloopt in de bus, trein is niet niet moeilijk honderden euro's binnen te harken. Probeer jij dan maar eens geld van de bank terug te krijgen. Het is zelfs in 1 minuut je Visa card te klonen naar een hotelkamer pas en daarmee te betalen.

jo
door jorisw Dec 20, 2016 om 09:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt wel met een mobiele betaalunit rondlopen maar die moet toch ook weer gekoppeld zijn aan een bankrekening en internet. Voldoende sporen om een dader te vinden. Bovendien valt het nogal op als iemand met een betaalapparaat iedereen loopt te swaffelen.

Ro
door RobSmedema - Dec 20, 2016 om 09:06
2 Antwoorden / Vragen

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf het risico inschatten, maar als iedereen met een Android telefoon mijn bankpasnummer en expiry date kan uitlezen en daarmee online al bestellen bij Amazon dan moet je toch bij jezelf te rade gaan of je dat wel wilt. Op dit filmpje wordt uitgelegd wat de risico's zijn https://www.youtube.com/watch?v=f5FyGE0AdZM.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2016 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bobsmedema,

En je hebt je speciaal aangemeld op dit forum om je positief uit te laten over die blocker in dit oude topic?
Zeker aandelen. ;-)

En het filmpje ook zelf gisteren gepubliceerd?