lo
door louisgreefhorst Aug 20, 2016 om 14:02
Geldzaken & recht

Is jullie bekend dat eon correctiefactoren voor electra hanteerd?

ik heb een jaarafrekening gehad van eon
ik zou €202 moeten betalen dus dat leek wel op mijn maandbedrag van€210
toch even nagekeken en nu blijken ze de nachtstroom met een factor 3,3 te hebben verhoogd zodat ik in plaats van 1341 kw voor 5237 kw moest betalen
dat is totaal €548,47 teveel betaald.
Ik heb geprotesteerd en ze vonden ook dat dit niet correct was en zouden dat corrigeren in 6-8 weken
het lijkt me dat ze echt frauduleus bezig zijn geweest en ik vraag me af of anderen dit ook is overkomen
kunnen jullie dit bij jullie kijkers navragen of er rukbaarheid aan geven ?
Het merendeel van de mensen denkt jaarafrekening, het zal wel goed zijn, nee dus
Ik heb de laatste 2 maandbedragen gestorneerd en zal het bedrag van €202 ook storneren
ik zal denk ik ook de geschillencommisie moeten inschakelen want ik vind het schandalig wat er gebeurt en wil een behoorlijke schadevergoeding voor deze truc van ze.

2104 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 20, 2016 om 14:55
7181 Antwoorden / 3 Vragen
2

U kunt de redactie van Kassa vragen er aandacht aan te besteden via dit formulier:
http://kassa.vara.nl/pagina/contact

jantje7
door jantje7 - Aug 20, 2016 om 15:10
1459 Antwoorden / 23 Vragen
2

Slechte zaak als u al gestorneerd heeft voordat het antwoord er is over uw klacht. Waarschijnlijk krijgt u hierdoor een herinnering en daarna een incasso bureau op uw dak. Daarna kunnen ze u afsluiten en probeer dan nog maar eens een leverancier te vinden zonder dat u € 750,- borg moet betalen.

diumenge
door diumenge - Aug 20, 2016 om 15:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Nog nooit van gehoord en nog nooit meegemaakt zo'n correctie. Kennelijk is er een fout gemaakt, dat erkennen ze zelf ook. Zéér dom om de maandbetalingen vervolgens te storneren. In plaats van een schadevergoeding, die je nooit zou krijgen want daar is helemaal geen grond voor, gaat deze actie je nu alsnog geld kosten.

ha
door halex - Aug 20, 2016 om 16:09
1374 Antwoorden / 4 Vragen
1

Schadevergoeding? Voor welke schade dan? E.on heeft toch de fout toegegeven en beloofd deze te herstellen? Storneren is het domste wat u kon doen. Nu heeft E.on een vordering op u. En omdat E.on hierdoor schade lijdt, kan ze kosten aan u doorberekenen.

Cookies
door Cookies - Aug 20, 2016 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Ipv een behoorlijke schadevergoeding krijg je waarschijnlijk een behoorlijke incasso nota. Bovendien kan je straks ook problemen krijgen als je naar een andere energieleverancier wilt overstappen.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2016 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ik hoop dat het merendeel van de mensen hun jaarrekening standaard nakijkt. Maar dat storneren is heel dom.

sy
door sylvia_71 - Aug 20, 2016 om 20:02
288 Antwoorden / 0 Vragen
1

Schadevergoeding voor wat? Je hebt geen schade geleden. Het wordt toch voor je gecorrigeerd. Overal worden er fouten gemaakt. Ik mag hopen dat jij foutloos in alles bent. 

Het lijkt mij sowieso logisch dat je alles waar je aan betaalt controleert. Want er kan weleens wat misgaan. Een perfecte wereld bestaat gewoonweg niet. 

Ga je schamen met je schadevergoeding. Bah!!!

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 20, 2016 om 23:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Ik ga er persoonlijk rukbaarheid aan geven... Zoals u wenst.  
Een schadevergoeding vragen dat is echt ziek, waar gaan we naartoe. Of heeft u er ptss aan overgehouden? 

Dat storneren is zo mogelijk nog dommer als een schadevergoeding eisen en persoonlijk hoop ik dat die actie u duur komt te staan. 
Diewilik

ha
door halex Aug 21, 2016 om 00:47
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hmm, ptss zou ik zo niet durven vast te stellen. Maar er is zeker sprake van een flinke aanval van lysdexie in deze. Vandaar de schadeclaim, denk ik. ;-)

wi
door wilhelmina59 Aug 25, 2016 om 13:50
512 Antwoorden / 0 Vragen

Rukbaarheid??
Dirty mind???

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 25, 2016 om 14:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@wilhelmima, ts begon ermee.  
Lees topic maar eens na :-) 
Diewilik

fr
door fred64 - Aug 25, 2016 om 12:15
1 Antwoorden / Vragen
1

Ik heb daar deze week ook een ervaring mee. Er was een fout gemaakt met de correctiefactor, ik moest bij mijn eindafrekening nog een bedrag bijbetalen, ik verbaasde mij hierover omdat ik eigenlijk had verwacht nog wat geld terug te krijgen. Het viel mij op dat de hoeveelheid Elektra veel hoger was dan werkelijk.
Ik heb daarom de klantenservice gebeld, na een minuut was al duidelijk wat er mis was.

Bij Dal tarief elektra stond een correctiefactor van 1,7 ingevuld. Hierdoor werd het verbruik met 1,7 vermenigvuldigd. Mij werd beloofd dat dit gecorrigeerd werd binnen ongeveer zes weken. Storneren was ook een mogenlijkheid.

Ik kan mij best voorstellen dat het voor veel mensen problematisch is als ze 6-8 weken op het teveel betaalde moeten wachten, en dat men hiermee financieel in de problemen komt.
Tevens vraag ik mij af hoeveel mensen deze fouten niet  eens opvalt, en of er door Eon zelf een controle op is.
Volgens mij is het ook helemaal niet nodig om in de factuur een invulpositie voor de correctiefactor elektra te hebben.  Dat moet m.i altijd de waarde 1 hebben.


tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2016 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Er moet daar iets compleet mis zijn in het systeem, want alleen bij gas komt die correctiefactor voor.

En dat is nog minder dan een half procent.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer