Kado bij tijdschrift
Voor onze zoon sloten wij een abonnement bij Een tijdschrift af. Wij kozen een specifiek kado. Nu 2 maanden na aangaan contract hebben wij deze nog steeds niet ontvangen. Wij hebben uiteindelijk contact opgenomen met de CS en kregen als antwoord dat hij al was opgestuurd (maar geen trackingcode oid beschikbaar (voor ons niet aannemelijk dus)) en dat ze hem nu niet meer op voorraad hadden dus dat we een ander kado mochten uitzoeken! Echter uitgelegd dat we perse dit kado willen en dat deze nog steeds overal te koop is. We konden eieren voor ons geld kiezen en genoegen nemen met iets anders of ontbinding contract. Maar onze vraag is of wij ze kunnen houden aan het feit dat het contract is aangegaan en zij nu niet nakomen?
Ze geven je toch de gelegenheid het contract te ontbinden of ander kado? Prima toch. Een kado dat er niet meer is, kan ook niet meer geleverd worden.
Vaak staat er ook bij 'zolang de voorraad strekt' o.i.d.
U bent een overeenkomst ( abonnement) voor het tijdschrift aangegaan, en dat daar een kado aan vast zat is mooi meegenomen. Echter als zij dit niet meer kunnen leveren en u een alternatief aanbieden is dat wel zo netjes. Hier is dus geen sprake van het niet nakomen van een contract v.w.b. het kado. Ga er van uit dat het tijdschrift wel ontvangen wordt. Dat zij u de mogelijkheid geven het abonnement te stoppen vindt ik ook netjes. En als het "kado" nog overal te koop is ff doorsparen en het zelf kopen. Zoon blij ieder blij en weer een probleem uit de wereld.
Jurist hier. U kunt inderdaad nakoming vorderen van het contract mét het specifieke cadeau (art. 3
Dat het cadeau overigens door hun wordt bestempeld als 'gratis' doet aan het bovenstaande niks af. De consumenten wordt geacht eventuele 'cadeaus' in zijn aankoopbeslissing te betrekken.
Ik zie overigens dat iemand hier het 'netjes' vindt dat ze u de mogelijkheid geven het abonnement te stoppen. In de door u beschreven situatie is ontbinding echter domweg uw goed recht! Steeds vaker zie ik dat bedrijven die zich normaal gedragen of simpelweg aan het (consumenten)recht houden onterecht direct een veer in hun * krijgen. 'Netjes' zou zijn als ze zelf actief op zoek gaan naar het specifieke cadeau. Ook de opmerking dat ze het al verzonden hebben nadat u ging bellen acht ik zeer twijfelachtig. Uit de statistieken van PostNL blijkt dat 99,99% van alle post(pakketten) op het juiste adres aankomt.
Uit de statistieken van PostNL blijkt dat 99,99% van alle post(pakketten) op het juiste adres aankomt.
De slager, die zijn eigen vlees keurt :-(
Beste Costnix,
Wegens het algemene belang van de postbezorging wordt deze door een externe overheidsinstantie gecontroleerd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer