Ma
door Mamzzzie Feb 12, 2016 om 11:49
Geldzaken & recht

Kado bij tijdschrift

Voor onze zoon sloten wij een abonnement bij Een tijdschrift af. Wij kozen een specifiek kado. Nu 2 maanden na aangaan contract hebben wij deze nog steeds niet ontvangen. Wij hebben uiteindelijk contact opgenomen met de CS en kregen als antwoord dat hij al was opgestuurd (maar geen trackingcode oid beschikbaar (voor ons niet aannemelijk dus)) en dat ze hem nu niet meer op voorraad hadden dus dat we een ander kado mochten uitzoeken! Echter uitgelegd dat we perse dit kado willen en dat deze nog steeds overal te koop is. We konden eieren voor ons geld kiezen en genoegen nemen met iets anders of ontbinding contract. Maar onze vraag is of wij ze kunnen houden aan het feit dat het contract is aangegaan en zij nu niet nakomen? 


2430 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2016 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ze geven je toch de gelegenheid het contract te ontbinden of ander kado? Prima toch. Een kado dat er niet meer is, kan ook niet meer geleverd worden.

Vaak staat er ook bij 'zolang de voorraad strekt' o.i.d.

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2016 om 12:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

U bent een overeenkomst ( abonnement) voor het tijdschrift aangegaan, en dat daar een kado aan vast zat is mooi meegenomen. Echter als zij dit niet meer kunnen leveren en u een alternatief aanbieden is dat wel zo netjes. Hier is dus geen sprake van het niet nakomen van een contract v.w.b. het kado. Ga er van uit dat het tijdschrift wel ontvangen wordt. Dat zij u de mogelijkheid geven het abonnement te stoppen vindt ik ook netjes. En als het "kado" nog overal te koop is ff doorsparen en het zelf kopen. Zoon blij ieder blij en weer een probleem uit de wereld.

ha
door hakkelaar - Feb 14, 2016 om 14:30
17 Antwoorden / 7 Vragen
0

Jurist hier. U kunt inderdaad nakoming vorderen van het contract mét het specifieke cadeau (art. 3:296 BW). Domweg iets niet meer op voorraad hebben ontslaat niet van de verplichting datgene te leveren. Dat zou wel heel makkelijk worden. Men kan er immers simpelweg voor kan kíezen iets niet meer te bestellen bij de leverancier. Indien u het cadeau elders kunt vinden, kunt u hen daarop wijzen. In beginsel zijn zij dan verplicht dat cadeau daar aan te schaffen en aan u te leveren, óók als dat voor hen enigszins onvoordelig uitpakt.

Dat het cadeau overigens door hun wordt bestempeld als 'gratis' doet aan het bovenstaande niks af. De consumenten wordt geacht eventuele 'cadeaus' in zijn aankoopbeslissing te betrekken.

Ik zie overigens dat iemand hier het 'netjes' vindt dat ze u de mogelijkheid geven het abonnement te stoppen. In de door u beschreven situatie is ontbinding echter domweg uw goed recht! Steeds vaker zie ik dat bedrijven die zich normaal gedragen of simpelweg aan het (consumenten)recht houden onterecht direct een veer in hun * krijgen. 'Netjes' zou zijn als ze zelf actief op zoek gaan naar het specifieke cadeau. Ook de opmerking dat ze het al verzonden hebben nadat u ging bellen acht ik zeer twijfelachtig. Uit de statistieken van PostNL blijkt dat 99,99% van alle post(pakketten) op het juiste adres aankomt.

costnix
door costnix Feb 14, 2016 om 15:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uit de statistieken van PostNL blijkt dat 99,99% van alle post(pakketten) op het juiste adres aankomt.

De slager, die zijn eigen vlees keurt :-(

 

ha
door hakkelaar Mar 27, 2016 om 12:20
17 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Costnix,

Wegens het algemene belang van de postbezorging wordt deze door een externe overheidsinstantie gecontroleerd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer