le
door leentiny Dec 6, 2015 om 17:04
Geldzaken & recht

Kan die voorbeeld brief (risico opslag hypotheek) niet downloaden. Ik krijg een

Geachte forum,

Ik krijg een storing melding van ( Microsoft office ) Kan niet uitvoeren ontbreken of beschadige

bestanden van de fabrikant.

Bij voorbeeld mijn dank.

Leen.

4925 7 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Dec 6, 2015 om 17:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik hoop dat dit goed geplaatst wordt ( geknipt)

Voorbeeldbrief ‘Korting op je hypotheek’

Deze brief kunt u per brief of per mail sturen naar uw bank/hypotheekverstrekker. Let op: dit is een algemene brief. Vul deze brief aan met jouw persoonlijke gegevens en gebruik de passages die op jou van toepassing zijn. Stuur een kopie of scan mee van:

-de meest recente WOZ-waarde.

-en eventueel van de meest recente jaaropgave van het aflossingsdepot.

(naam bank/hypotheekverstrekker)

(afdeling)

(datum)

Betreft: verzoek voor het verlagen c.q. opheffen van de renteopslagen van hypotheeknummer xxxxxxxxx

Geachte mevrouw, meneer,

Mijn lopende hypothecaire geldlening bij xxx (naam bank/hypotheekverstrekker) bedraagt € xxx (hoogte schuld). Bij het aangaan van deze lening was de verhouding tussen de waarde van de woning en de hoogte van de geldlening reden voor de bank om opslagen te hanteren op de rente.

De WOZ-waarde van mijn woning bedraagt inmiddels € xxx (meest recente WOZ-waarde). Een kopie van de meest recente WOZ-waarde beschikking van mijn gemeente stuur ik als bijlage.

De resterende hoogte van de hypothecaire geldlening bedraagt xx% (hoogte schuld/WOZ-waarde x 100) van de WOZ-waarde.

De opgebouwde waarde van het aflossingsdepot (sparen/beleggen) bedraagt inmiddels € xxx. Ik stuur u bijgaand de laatste jaaropgave. Deze waarde verlaagt eveneens het risico voor u als geldverstrekker.

Ik hoor graag op welke wijze mijn huidige hypotheekrente is opgebouwd en welke opslagen van toepassing zijn op de rente.

Als in de hypotheekrente (rente-)opslagen worden toegepast die op basis van de nieuwe gegevens niet meer van toepassing zijn, dan verzoek ik u deze zo spoedig mogelijk te schrappen.

Tevens wil ik geïnformeerd worden over kortingen die voor mij van toepassing zouden kunnen zijn zoals regiokorting, betaalpakketkorting en dergelijke.

Graag ontvang ik binnen 14 dagen een schriftelijke reactie en tevens een instructie ten aanzien van de te nemen vervolgstappen.

In afwachting van uw antwoord,

(naam en adres )

(telefoonnummer)

(mailadres)

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2015 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of misschien dit.

klik hier

reflecs
door reflecs - Dec 6, 2015 om 17:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn veel meldingen van andere lezers die of de link niet konden vinden of het bestand openen. Het zou fijn zijn als de brief toch bij het artikel zelf wordt geplaatst op de website en/of dat het een PDF-bestand wordt dat de meesten wel kunnen openen.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2015 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja en ook niet handig een brief aan te bieden, terwijl de site nog. "onder constructie" is. Wij kunnen al gewoon niets vinden, laat staan al die mensen die nu blijkbaar ineens "teveel" betalen voor hun hypotheek.

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2015 om 18:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou de voorbeeld brief staat op de homepage, zo moeilijk is dat toch niet te vinden. Vraag is natuurlijk hoe goed mensen kijken. Om dat in Word te doen is inderdaad erg onhandig.

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2015 om 21:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan moet je Office opnieuw installeren. Blijkbaar zit er iets fout bij Office.

reflecs
door reflecs - Dec 7, 2015 om 00:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen
L.
door L.P.A - Dec 10, 2015 om 13:48
1 Antwoorden / Vragen